La previsió de pluges en el nord de Castelló obliga a suspendre la concentració de la ruta 99

El Consell havia organitzat per a aquest diumenge la primera ‘Matinal’ motera de la Ruta 99, que preveu reunir més de 600 persones aficionades als pobles més xicotets de les comarques del Baix Maestrat i Els Ports de Castelló.

Davant la previsió de pluges en el nord de la província, els organitzadors s’han vist a suspendre la concentració, tan sols cal esperar la nova data de celebració.

La Ruta 99, la ruta cultural i turística desenvolupada per la Generalitat per a promocionar als pobles de menys de 100 habitants de la Comunitat, proposa aquest cap de setmana un recorregut per les xicotetes poblacions de Castell de Cabres, Palanques, Villores, Herbers i Vallibona.

La directora general de l’Agenda Valenciana Antidespoblament (AVANT), Jeannette Segarra, ha explicat que l’objectiu de la Matinal, organitzada per AVANT, al costat de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i l’Associació de Moteros de Castelló, és “donar visibilitat” a les comarques de l’interior de la Comunitat, al mateix temps que “busquem reactivar la seua economia”.

La Matinal inclou la celebració, a Castell de Cabres, de la I Mostra de productors i artesans de la Ruta99-AVANT que reuneix alguns dels productes d’emprenedors rurals dels municipis AVANT, amb la intenció de fer costat als negocis de proximitat. La jornada estarà també amenitzada per actuacions musicals.

Segons Segarra, “la Matinal és la primera d’una sèrie d’activitats tant esportives com culturals o familiars, que reprenem aquesta tardor, en les diferents comarques, amb la intenció de continuar dinamitzant l’activitat turística i cultural dels nostres pobles més xicotets, aquells que componen la Ruta 99”.

La directora d’AVANT ha recordat que la Ruta 99 “ens està permetent donar a conéixer l’interior de la nostra Comunitat com una terra d’oportunitats pel seu valor ambiental i patrimonial”, no sols entre els valencians sinó també com a destinació turística fora del territori valencià.

Activitats Ruta 99

Des de la posada en marxa de la Ruta 99, el mes de gener passat, s’han desenvolupat diferents accions de dinamització com la creació del segell electrònic, l’APP de la Ruta 99, intervencions artístiques en el territori mitjançant el projecte ‘Confluències’ de l’Institut València d’Art Modern (IVAM), actuacions teatrals com les del programa ‘Erasmus a Escena’ o l’organització d’activitats esportives com la trail de la Vall de Bolet, a Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.