10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La previsió de pluges en el nord de Castelló obliga a suspendre la concentració de la ruta 99

El Consell havia organitzat per a aquest diumenge la primera ‘Matinal’ motera de la Ruta 99, que preveu reunir més de 600 persones aficionades als pobles més xicotets de les comarques del Baix Maestrat i Els Ports de Castelló.

Davant la previsió de pluges en el nord de la província, els organitzadors s’han vist a suspendre la concentració, tan sols cal esperar la nova data de celebració.

La Ruta 99, la ruta cultural i turística desenvolupada per la Generalitat per a promocionar als pobles de menys de 100 habitants de la Comunitat, proposa aquest cap de setmana un recorregut per les xicotetes poblacions de Castell de Cabres, Palanques, Villores, Herbers i Vallibona.

La directora general de l’Agenda Valenciana Antidespoblament (AVANT), Jeannette Segarra, ha explicat que l’objectiu de la Matinal, organitzada per AVANT, al costat de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i l’Associació de Moteros de Castelló, és “donar visibilitat” a les comarques de l’interior de la Comunitat, al mateix temps que “busquem reactivar la seua economia”.

La Matinal inclou la celebració, a Castell de Cabres, de la I Mostra de productors i artesans de la Ruta99-AVANT que reuneix alguns dels productes d’emprenedors rurals dels municipis AVANT, amb la intenció de fer costat als negocis de proximitat. La jornada estarà també amenitzada per actuacions musicals.

Segons Segarra, “la Matinal és la primera d’una sèrie d’activitats tant esportives com culturals o familiars, que reprenem aquesta tardor, en les diferents comarques, amb la intenció de continuar dinamitzant l’activitat turística i cultural dels nostres pobles més xicotets, aquells que componen la Ruta 99”.

La directora d’AVANT ha recordat que la Ruta 99 “ens està permetent donar a conéixer l’interior de la nostra Comunitat com una terra d’oportunitats pel seu valor ambiental i patrimonial”, no sols entre els valencians sinó també com a destinació turística fora del territori valencià.

Activitats Ruta 99

Des de la posada en marxa de la Ruta 99, el mes de gener passat, s’han desenvolupat diferents accions de dinamització com la creació del segell electrònic, l’APP de la Ruta 99, intervencions artístiques en el territori mitjançant el projecte ‘Confluències’ de l’Institut València d’Art Modern (IVAM), actuacions teatrals com les del programa ‘Erasmus a Escena’ o l’organització d’activitats esportives com la trail de la Vall de Bolet, a Alacant.

Últimes notícies

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.

Un mort i 19 atesos per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per inhalació lleu de fum després de l'incendi d'un pis en Tres Forques. Set han sigut traslladades a hospitals i la Policia Nacional investiga l'origen

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi

Ratxes de més de 100 km/h han afectat diverses localitats d'Alacant, amb 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi. Hi ha avís groc i una desena de servicis de bombers.

El València Basket buscarà certificar a Las Palmas la seua condició de cap de sèrie per a la Copa del Rei

L'equip taronja arriba al tancament de la primera volta amb 12 triomfs i un +210 en el basket average i apunta a segellar el seeding amb una victòria davant el Gran Canària.