La previsió de pluges en el nord de Castelló obliga a suspendre la concentració de la ruta 99

El Consell havia organitzat per a aquest diumenge la primera ‘Matinal’ motera de la Ruta 99, que preveu reunir més de 600 persones aficionades als pobles més xicotets de les comarques del Baix Maestrat i Els Ports de Castelló.

Davant la previsió de pluges en el nord de la província, els organitzadors s’han vist a suspendre la concentració, tan sols cal esperar la nova data de celebració.

Anuncios

La Ruta 99, la ruta cultural i turística desenvolupada per la Generalitat per a promocionar als pobles de menys de 100 habitants de la Comunitat, proposa aquest cap de setmana un recorregut per les xicotetes poblacions de Castell de Cabres, Palanques, Villores, Herbers i Vallibona.

La directora general de l’Agenda Valenciana Antidespoblament (AVANT), Jeannette Segarra, ha explicat que l’objectiu de la Matinal, organitzada per AVANT, al costat de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i l’Associació de Moteros de Castelló, és “donar visibilitat” a les comarques de l’interior de la Comunitat, al mateix temps que “busquem reactivar la seua economia”.

La Matinal inclou la celebració, a Castell de Cabres, de la I Mostra de productors i artesans de la Ruta99-AVANT que reuneix alguns dels productes d’emprenedors rurals dels municipis AVANT, amb la intenció de fer costat als negocis de proximitat. La jornada estarà també amenitzada per actuacions musicals.

Segons Segarra, “la Matinal és la primera d’una sèrie d’activitats tant esportives com culturals o familiars, que reprenem aquesta tardor, en les diferents comarques, amb la intenció de continuar dinamitzant l’activitat turística i cultural dels nostres pobles més xicotets, aquells que componen la Ruta 99”.

La directora d’AVANT ha recordat que la Ruta 99 “ens està permetent donar a conéixer l’interior de la nostra Comunitat com una terra d’oportunitats pel seu valor ambiental i patrimonial”, no sols entre els valencians sinó també com a destinació turística fora del territori valencià.

Activitats Ruta 99

Des de la posada en marxa de la Ruta 99, el mes de gener passat, s’han desenvolupat diferents accions de dinamització com la creació del segell electrònic, l’APP de la Ruta 99, intervencions artístiques en el territori mitjançant el projecte ‘Confluències’ de l’Institut València d’Art Modern (IVAM), actuacions teatrals com les del programa ‘Erasmus a Escena’ o l’organització d’activitats esportives com la trail de la Vall de Bolet, a Alacant.

Anuncios

Últimes notícies

L’avió que va evacuar a dos pacients del creuer Hondius reposta a València abans de volar a Rotterdam

L'avió medicalitzat que va traslladar des de Cap Verd a Gran Canària a dos pacients del creuer MV Hondius amb símptomes compatibles amb hantavirus reposta a València i continua viatge a Rotterdam, mentres els malalts seguixen cap a Països Baixos en una altra aeronau.

Avís taronja per pluges intenses a Alacant i sud de València este dijous

La Aemet activa l'avís taronja per pluges molt intenses a l'interior i litoral nord d'Alacant i en el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.

Pluges intenses i tempestes en gran part de la Comunitat Valenciana, sobretot entre València i Alacant

La Comunitat Valenciana registra hui ruixats generalitzats, localment molt forts i amb tempesta entre el sud de València i el nord d'Alacant, amb descens de màximes a l'interior i situació marítima una mica alterada.

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.