La previsió de pluges en el nord de Castelló obliga a suspendre la concentració de la ruta 99

El Consell havia organitzat per a aquest diumenge la primera ‘Matinal’ motera de la Ruta 99, que preveu reunir més de 600 persones aficionades als pobles més xicotets de les comarques del Baix Maestrat i Els Ports de Castelló.

Davant la previsió de pluges en el nord de la província, els organitzadors s’han vist a suspendre la concentració, tan sols cal esperar la nova data de celebració.

La Ruta 99, la ruta cultural i turística desenvolupada per la Generalitat per a promocionar als pobles de menys de 100 habitants de la Comunitat, proposa aquest cap de setmana un recorregut per les xicotetes poblacions de Castell de Cabres, Palanques, Villores, Herbers i Vallibona.

La directora general de l’Agenda Valenciana Antidespoblament (AVANT), Jeannette Segarra, ha explicat que l’objectiu de la Matinal, organitzada per AVANT, al costat de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i l’Associació de Moteros de Castelló, és “donar visibilitat” a les comarques de l’interior de la Comunitat, al mateix temps que “busquem reactivar la seua economia”.

La Matinal inclou la celebració, a Castell de Cabres, de la I Mostra de productors i artesans de la Ruta99-AVANT que reuneix alguns dels productes d’emprenedors rurals dels municipis AVANT, amb la intenció de fer costat als negocis de proximitat. La jornada estarà també amenitzada per actuacions musicals.

Segons Segarra, “la Matinal és la primera d’una sèrie d’activitats tant esportives com culturals o familiars, que reprenem aquesta tardor, en les diferents comarques, amb la intenció de continuar dinamitzant l’activitat turística i cultural dels nostres pobles més xicotets, aquells que componen la Ruta 99”.

La directora d’AVANT ha recordat que la Ruta 99 “ens està permetent donar a conéixer l’interior de la nostra Comunitat com una terra d’oportunitats pel seu valor ambiental i patrimonial”, no sols entre els valencians sinó també com a destinació turística fora del territori valencià.

Activitats Ruta 99

Des de la posada en marxa de la Ruta 99, el mes de gener passat, s’han desenvolupat diferents accions de dinamització com la creació del segell electrònic, l’APP de la Ruta 99, intervencions artístiques en el territori mitjançant el projecte ‘Confluències’ de l’Institut València d’Art Modern (IVAM), actuacions teatrals com les del programa ‘Erasmus a Escena’ o l’organització d’activitats esportives com la trail de la Vall de Bolet, a Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament amb una mascletà que esquiva la pluja

El president s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament amb una mascletà de Drac de Villena que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic ha parlat de 'miracle' i el tret ha acumulat més de 160 quilos de pólvora en cinc minuts i mig.

El port d’Alacant rep el seu major portacontenidors amb una operativa de sis setmanes

El HAIAN GAMMA, noliejat per Maersk, ha atracat a Alacant com el major portacontenidors registrat. L'operativa de transbord es prolonga sis setmanes i suma 18.000 TEUs.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president valencià es mostra disposat a una taula amb tots els líders autonòmics per a pactar un model just i equitatiu. Defén autonomia fiscal i rebutja privilegis, i demana a Sánchez consens europeu en política exterior.