17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Un professor s’enfronta a deu anys de presó per haver abusat d’un alumne menor d’edat de Quart de Poblet

Este dilluns l'Audiència Nacional jutjarà a l'expresident d'una escola coral de Quart de Poblet, a l'Horta Oest. La Fiscalia demana deu anys de presó per abusar d'un alumne quan es trobaven de viatge a Àustria ell i la resta de components del cor; format per 47 menors d'entre 12 i 17 anys. Com ja ha avançat 'Las Provincias', els fets s'han dut a terme en fora d'Espanya, per tant és competència de l'Audiència Nacional per tractar-se d'un delicte comés per un espanyol en l'estranger.

Segons l'escrit de l'acusació de la Fiscalia, a part dels deu anys de pena, es demana una indemnització de 6.000 euros per al menor. El pederasta, de 55 anys, segons sembla va compartir habitació durant el viatge a Viena (Àustria), amb cinc xiquets en un hostal, on es van allotjar el 2 d'agost de 2016.

Segons consta en l'escrit, els fets van ocórrer quan el menor, que aleshores tenia 12 anys, tenia malsons i en la matinada es va traslladar al llit ocupat per l'acusat. Aquest «aprofitant l'ascendència que tenia sobre el menor, per l'amistat que mantenia amb els seus pares com per ser el president de la Coral, amb ànim libidinós, va introduir la seua mà per davall del pantaló de pijama i li va acariciar els genitals». A continuació va fer el mateix amb la mà del xiquet i la va dirigir cap als seus genitals introduint-la per davall del seu pantaló de pijama, mentre el besava en la galta.

La nit següent, quan es trobaven en un alberg de la ciutat de Wells (Àustria), l'acusat va tornar a compartir llit amb el menut i altre dels menors. Esta vegada, va aprofitar que el xiquet es trobava adormit per a fer el mateix que la nit anterior però en aquest cas el xiquet es va despertar i va començar a cridar «que estava abusant del seu cos i que no tenia dret a fer-ho». A continuació va demanar cridar als seus pares, però l'agressor es va negar excusant-se en què era molt tard per a cridar-los. Els fets són, segons la Fiscalia, constitutius de dos delictes d'abús sexual amb prevalença, per la qual cosa demana una pena de 5 anys de presó per cadascun d'ells i set anys de llibertat vigilada a l'eixir de la presó. Es demana a més una inhabilitació especial per a la seua professió o un altre ofici que comporte contacte regular i directe amb menors d'edat per un temps superior a cinc anys a la duració de la pena de presó.

Segons sembla, hi ha altres quatre denúncies més per abusos a menors en el jutjat d'Instrucció número 6 de València, que va tramitar la denúncia del menor abans que passara a l'Audiència Nacional. En aquestes denúncies consta el mateix 'modus operandi'. El pederasta, aleshores president de la Coral s'emportava els xiquets de viatge a alguna ciutat espanyola o a l'estranger i aprofitant la seua influència sobre ells i la seua autoritat es gitava amb ells o els realitzava tocaments.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València acull per quarta vegada la Copa del Rei i el Roig Arena s’estrena com a seu

La Copa del Rei de bàsquet arriba este dijous a València per quarta vegada i estrenarà el Roig Arena, amb 15.600 places. Persistixen les 'malediccions' de l'amfitrió i del sext classificat.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i set borrasques

El temporal de vent en la Comunitat Valenciana cessarà el divendres 20 després de quasi un mes de ratxes de ponent i nord-oest impulsades per set borrasques. Aemet preveu calma amb l'arribada de l'anticicló i advertix de riscos residuals malgrat la menor intensitat.

Cau a Madrid un fugitiu suec buscat per homicidi i tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut a Madrid a un fugitiu reclamat a Suècia per homicidi, lesions i tràfic de drogues. L'home va fugir via Alacant i va ser localitzat en un hotel del centre.

Vaga de metges: més del 90% segons sindicats i 10,4% segons Sanitat

La primera jornada de l'atur contra la reforma de l'estatut marc deixa un seguiment dispar en la Comunitat Valenciana: més del 90% per als convocants i 10,4% per a Sanitat. El sindicat mèdic recorre els servicis mínims i preveu parar una setmana al mes fins a juny.

La majoria de veïns desallotjats per l’incendi a Xàbia torna a les seues cases després de la inspecció

La majoria dels evacuats per l'incendi del dijous a Xàbia han pogut tornar este dilluns després d'una inspecció favorable. La planta 2 continua tancada.

Sis atesos per fum i desenes desallotjades en un incendi en vivendes socials d’Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum i diverses desenes han sigut desallotjades després d'un incendi en les vivendes socials de Miguel Hernández, a Alacant. El vent i un brasero han afavorit la propagació i l'ajuntament ha activat ajuda residencial.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i 7 borrasques

Aemet fixa el final de l'episodi de ponent per al divendres 20, amb l'entrada d'un anticicló. Fins llavors seguiran els avisos i el risc de danys.

Dèsset detinguts per estar sense papers en dos operatius a Almoradí i Callosa de Segura

Dèsset persones han sigut detingudes per infringir la Llei d'Estrangeria en controls en locals d'oci d'Almoradí i Callosa de Segura. A més, un home va ser arrestat per una orde europea de detenció vinculada a un delicte de drogues.