Un professor s’enfronta a deu anys de presó per haver abusat d’un alumne menor d’edat de Quart de Poblet

Este dilluns l'Audiència Nacional jutjarà a l'expresident d'una escola coral de Quart de Poblet, a l'Horta Oest. La Fiscalia demana deu anys de presó per abusar d'un alumne quan es trobaven de viatge a Àustria ell i la resta de components del cor; format per 47 menors d'entre 12 i 17 anys. Com ja ha avançat 'Las Provincias', els fets s'han dut a terme en fora d'Espanya, per tant és competència de l'Audiència Nacional per tractar-se d'un delicte comés per un espanyol en l'estranger.

Segons l'escrit de l'acusació de la Fiscalia, a part dels deu anys de pena, es demana una indemnització de 6.000 euros per al menor. El pederasta, de 55 anys, segons sembla va compartir habitació durant el viatge a Viena (Àustria), amb cinc xiquets en un hostal, on es van allotjar el 2 d'agost de 2016.

Segons consta en l'escrit, els fets van ocórrer quan el menor, que aleshores tenia 12 anys, tenia malsons i en la matinada es va traslladar al llit ocupat per l'acusat. Aquest «aprofitant l'ascendència que tenia sobre el menor, per l'amistat que mantenia amb els seus pares com per ser el president de la Coral, amb ànim libidinós, va introduir la seua mà per davall del pantaló de pijama i li va acariciar els genitals». A continuació va fer el mateix amb la mà del xiquet i la va dirigir cap als seus genitals introduint-la per davall del seu pantaló de pijama, mentre el besava en la galta.

La nit següent, quan es trobaven en un alberg de la ciutat de Wells (Àustria), l'acusat va tornar a compartir llit amb el menut i altre dels menors. Esta vegada, va aprofitar que el xiquet es trobava adormit per a fer el mateix que la nit anterior però en aquest cas el xiquet es va despertar i va començar a cridar «que estava abusant del seu cos i que no tenia dret a fer-ho». A continuació va demanar cridar als seus pares, però l'agressor es va negar excusant-se en què era molt tard per a cridar-los. Els fets són, segons la Fiscalia, constitutius de dos delictes d'abús sexual amb prevalença, per la qual cosa demana una pena de 5 anys de presó per cadascun d'ells i set anys de llibertat vigilada a l'eixir de la presó. Es demana a més una inhabilitació especial per a la seua professió o un altre ofici que comporte contacte regular i directe amb menors d'edat per un temps superior a cinc anys a la duració de la pena de presó.

Segons sembla, hi ha altres quatre denúncies més per abusos a menors en el jutjat d'Instrucció número 6 de València, que va tramitar la denúncia del menor abans que passara a l'Audiència Nacional. En aquestes denúncies consta el mateix 'modus operandi'. El pederasta, aleshores president de la Coral s'emportava els xiquets de viatge a alguna ciutat espanyola o a l'estranger i aprofitant la seua influència sobre ells i la seua autoritat es gitava amb ells o els realitzava tocaments.

 

 

Últimes notícies

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.