Avancen la prohibició de crema de restes agrícoles davant de perill d’incendis

La Conselleria de Transició Ecològica ha tramitat una resolució per anticipar la prohibició d’autoritzacions de crema de restes de cultius, i altres elements en zones pròximes a terrenys forestals, davant de l’actual situació de perill d’incendis. Una situació emmarcada dins del context d’emergència climàtica que afecta de manera especial la conca mediterrània.

La legislació estableix que es podrà realitzar la crema de marges de cultiu o de restes agrícoles o forestals, fora del període comprés entre l’1 de juliol i el 30 de setembre.

Una activitat en les condicions contemplada a la normativa, i dins les zones autoritzades que estiguen situades fora de zones forestals, i en aquelles confrontants o amb una proximitat menor de 500 metres

La resolució planteja que davant les elevades temperatures que afecten la Comunitat Valenciana, i la previsió per als pròximes dies, es produeixen unes condicions adverses que s’uneixen a l’elevada disponibilitat de la vegetació forestal

La resolució planteja que “per aconseguir una prevenció més eficaç de la iniciació de possibles incendis forestals, es considera convenient ampliar el període de restricció de cremes de residus agrícoles“.

Prevenció d’incendis

La consellera de Transició Ecològica, Isaura Navarro, que ha signat la resolució, ha explicat que “davant d’esta situació d’emergència climàtica cal adoptar noves mesures de prevenció, com avançar la prohibició de cremes agrícoles perquè no patim més problemes. De fet, s’ha duplicat el nombre d’incendis respecte a l’any passat este període. Estem en una situació de sequera perllongada que ens obliga a adoptar este tipus de mesures“. 

Durant 2023 s’han produït 91 incendis forestals. Això significa que el nombre d’incendis s’ha multiplicat per dos respecte al 2022, les dades indiquen que l’estadística està 15 punts per sobre de la mitjana dels darrers 10 anys. 

La resolució que avança la prohibició de cremes agrícoles entrarà en vigor l’endemà de la publicació al DOGV, i la prohibició es prolongarà fins que es produïsca una nova resolució.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.