Avancen la prohibició de crema de restes agrícoles davant de perill d’incendis

La Conselleria de Transició Ecològica ha tramitat una resolució per anticipar la prohibició d’autoritzacions de crema de restes de cultius, i altres elements en zones pròximes a terrenys forestals, davant de l’actual situació de perill d’incendis. Una situació emmarcada dins del context d’emergència climàtica que afecta de manera especial la conca mediterrània.

La legislació estableix que es podrà realitzar la crema de marges de cultiu o de restes agrícoles o forestals, fora del període comprés entre l’1 de juliol i el 30 de setembre.

Una activitat en les condicions contemplada a la normativa, i dins les zones autoritzades que estiguen situades fora de zones forestals, i en aquelles confrontants o amb una proximitat menor de 500 metres

La resolució planteja que davant les elevades temperatures que afecten la Comunitat Valenciana, i la previsió per als pròximes dies, es produeixen unes condicions adverses que s’uneixen a l’elevada disponibilitat de la vegetació forestal

La resolució planteja que “per aconseguir una prevenció més eficaç de la iniciació de possibles incendis forestals, es considera convenient ampliar el període de restricció de cremes de residus agrícoles“.

Prevenció d’incendis

La consellera de Transició Ecològica, Isaura Navarro, que ha signat la resolució, ha explicat que “davant d’esta situació d’emergència climàtica cal adoptar noves mesures de prevenció, com avançar la prohibició de cremes agrícoles perquè no patim més problemes. De fet, s’ha duplicat el nombre d’incendis respecte a l’any passat este període. Estem en una situació de sequera perllongada que ens obliga a adoptar este tipus de mesures“. 

Durant 2023 s’han produït 91 incendis forestals. Això significa que el nombre d’incendis s’ha multiplicat per dos respecte al 2022, les dades indiquen que l’estadística està 15 punts per sobre de la mitjana dels darrers 10 anys. 

La resolució que avança la prohibició de cremes agrícoles entrarà en vigor l’endemà de la publicació al DOGV, i la prohibició es prolongarà fins que es produïsca una nova resolució.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.