Proposen reduir la contaminació amb la prohibició d’estufes de gas en terrasses

Calefactor

Calefactor | Pixabay

 

L’any 2020 ha començat amb l’entrada en vigor d’una nova mesura: la prohibició de les estufes de gas en les terrasses de bars i restaurants. L’objectiu d’esta mesura no és altre que reduir la contaminació. Rennes, en el nord-est de França, ha sigut la primera ciutat en aplicar-la i, encara que podria haver generat molta polèmica, ha resultat ser tot un èxit.

 

La decisió ha rebut un ampli suport, fins i tot del sector de la restauració. «Els professionals podran estalviar-se el preu de l’electricitat. No podem ficar un aparell de 2.000 watts per a escalfar el carrer» ha assegurat el president del sindicat de restauració de Rennes, François de Pena.

 

Limitar el consum d’energia en bars i cafeteries

Andreu Escrivà, ecòleg i educador ambiental explica que prohibint l’ús d’estufes en les terrasses també «es combat el tabaquisme», ja que no té sentit vore l’interior de bars i cafeteries buits perquè la gent està en la terrassa amb l’estufa. Tot això causat, en bona part, pels fumadors que, com tenen prohibit fumar en l’interior dels locals, ho fan fora i porten als amics al carrer.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià