El protocol a seguir per a la mort de Benedicto XVI

Aquesta notícia ha generat preguntes com què passarà si mor Benedicto XVI. Tot i que la Santa Seu té un protocol de segles d’història per seguir quan mor un papa, però és tan singular que el papa que mor no siga el que governa que no hi ha publicat un pla a aquest efecte.

El protocol del funeral de Benedicto XVI

Experts en protocol del Vaticà assumeixen que quan muira Benedicto XVI els seus rituals funeraris s’assemblarien molt als d’un bisbe retirat de Roma, almenys a la part litúrgica. «El funeral d’un papa emèrit és el funeral del bisbe emèrit de Roma», va afirmar l’historiador eclesiàstic Alberto Melloni.

Així doncs, el seu funeral es duria a terme a la Basílica de Sant Pere o a la plaça, però presidit pel papa Francesc en comptes d’un degà del Col·legi Cardenalici. Quant a la seua sepultura, aquesta es realitzaria a la gruta ubicada sota la basílica. 

Funeral de Juan Pablo II

Melloni va afegir que la situació no és del tot sense precedents, ja que les diòcesis de tot el món han establit al tom ‘Ritual Romà’ com s’ha d’honrar adequadament els bisbes jubilats amb oracions,ritus litúrgics i lectures específiques.

Però en el cas d’una figura com un papa emèrit, es presumeix que el ritual tindria alguns ajustaments per donar més sumptuositat al funeral de qui mai va ser cap d’estat de la Ciutat del Vaticà.

Un d’aquests ajustaments, es creu, seria una capella ardent de diversos dies a la basílica abans del funeral, similar a la de papes anteriors com Joan Pau II, que va rebre la visita de milers de pelegrins que van fer llargues files per rendir-li homenatge quan va morir el 2005.

Tot i això, una diferència serien els nou dies de ritus funeraris abans de l’enterrament, anomenats «novendiale», que apliquen per a un papa regnant, però no aplicarien per a un emèrit, segons va explicar l’expert. Però una tradició que es mantindria és la de col·locar al taüt el llibre dels Evangelis.

Cripta del Vaticà

Últimes notícies

El professorat torna als carrers de València mentres Educació els cita a negociar demà

Milers de docents de l’ensenyament públic no universitari es manifesten a València en el 19é dia lectiu de vaga indefinida, mentre la Conselleria d’Educació els convoca a una nova mesa sectorial este divendres.

Papi Robles augura que Mónica Oltra serà la pròxima alcaldessa de València

La portaveu de Compromís a lAjuntament de València, Papi Robles, dona per fet que Mónica Oltra encapçalarà la candidatura municipal i assegura que la coalició ja ha posat en marxa els tràmits interns per a ratificar-la.

Bernabé replica a Catalá per l’acampada de docents: No sóc una governadora civil

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, defensa la protesta docent a la plaça de la Verge i acusa l’alcaldessa Maria José Catalá de reclamar actuacions pròpies d’una governadora civil dels temps que ella enyora.

Irene Montero reclama recuperar des del carrer el rumb que veu perdut en el Govern de Sánchez

La dirigent de Podemos i eurodiputada Irene Montero acusa el Govern de Pedro Sánchez d'estar podrit i d'haver perdut el lideratge progressista, i apel·la a recuperar el rumb amb mobilitzacions als carrers, en el marc de la vaga indefinida de docents a València.

Educació cita els sindicats docents a una nova reunió de negociació este divendres

La Conselleria d'Educació ha convocat per a este divendres a les 16.00 hores una nova reunió de la mesa de negociació amb els sindicats docents, en plena vaga indefinida del professorat de l'ensenyament públic no universitari, que complirà la seua vintena jornada lectiva.

Braxton Key avisa: cal començar els quarts de final amb més intensitat

Braxton Key, ala-pivot del Valencia Basket, reclama començar amb més energia el segon partit de quarts de final de la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao Basket després d’haver hagut de remuntar en el tram final del primer duel.

València es vesteix de flors pels 700 anys del Corpus amb un tapís de 180 quilos

València celebra els 700 anys del Corpus Christi amb una decoració floral especial al recorregut de la processó i un gran tapís commemoratiu de 180 quilos de flor a la façana de la Basílica de la Mare de Déu.

Un València Basket en alerta busca sentenciar el passi a semifinals a Miribilla

El València Basket visita este divendres Miribilla per enfrontar-se al Surne Bilbao Basket en el segon partit dels quarts de final de la Lliga Endesa, amb avantatge a la sèrie i opcions de tancar el passi a semifinals per la via ràpida.