19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

El protocol a seguir per a la mort de Benedicto XVI

Aquesta notícia ha generat preguntes com què passarà si mor Benedicto XVI. Tot i que la Santa Seu té un protocol de segles d’història per seguir quan mor un papa, però és tan singular que el papa que mor no siga el que governa que no hi ha publicat un pla a aquest efecte.

El protocol del funeral de Benedicto XVI

Experts en protocol del Vaticà assumeixen que quan muira Benedicto XVI els seus rituals funeraris s’assemblarien molt als d’un bisbe retirat de Roma, almenys a la part litúrgica. “El funeral d’un papa emèrit és el funeral del bisbe emèrit de Roma”, va afirmar l’historiador eclesiàstic Alberto Melloni.

Així doncs, el seu funeral es duria a terme a la Basílica de Sant Pere o a la plaça, però presidit pel papa Francesc en comptes d’un degà del Col·legi Cardenalici. Quant a la seua sepultura, aquesta es realitzaria a la gruta ubicada sota la basílica. 

Funeral de Juan Pablo II

Melloni va afegir que la situació no és del tot sense precedents, ja que les diòcesis de tot el món han establit al tom ‘Ritual Romà’ com s’ha d’honrar adequadament els bisbes jubilats amb oracions,ritus litúrgics i lectures específiques.

Però en el cas d’una figura com un papa emèrit, es presumeix que el ritual tindria alguns ajustaments per donar més sumptuositat al funeral de qui mai va ser cap d’estat de la Ciutat del Vaticà.

Un d’aquests ajustaments, es creu, seria una capella ardent de diversos dies a la basílica abans del funeral, similar a la de papes anteriors com Joan Pau II, que va rebre la visita de milers de pelegrins que van fer llargues files per rendir-li homenatge quan va morir el 2005.

Tot i això, una diferència serien els nou dies de ritus funeraris abans de l’enterrament, anomenats «novendiale», que apliquen per a un papa regnant, però no aplicarien per a un emèrit, segons va explicar l’expert. Però una tradició que es mantindria és la de col·locar al taüt el llibre dels Evangelis.

Cripta del Vaticà
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cambra València alerta que la falta d’inversió frenarà l’Aeroport de València

Cambra València ha reclamat ampliar l'Aeroport de València i ha advertit que sense inversions el recinte no podrà créixer a curt i mitjà termini. Demana accelerar actuacions en el marc del DORA III 2027-2031.

Elx aprova una moció de PP i Vox contra la regularització extraordinària d’immigrants

El ple d'Elx ha rebutjat la regularització extraordinària d'immigrants proposta pel Govern central amb els vots de PP i Vox. PSPV-PSOE i Compromís han votat en contra després d'un debat bast amb anomenades a l'orde.

Rubén Burgos, primer entrenador del València Basket a aconseguir 400 partits

Després de la visita a Leganés en la jornada 22 de la LF Endesa, Rubén Burgos s'ha convertit en el primer tècnic del València Basket a arribar a 400 partits. El club li retrà homenatge davant Cadi La Seu en el Roig Arena.

Barcones sosté que el PP vol pervertir el sistema de Protecció Civil davant la comissió del Senat

La directora de Protecció Civil ha defés que l'emergència d'interés nacional solo la declara Interior a petició autonòmica i ha retret al PP el seu 'canvi de regles' en la comissió sobre la DANA.

Cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat: així serà el temps de dilluns i dimarts

El dilluns arribarà amb cels poc nuvolosos i boires al final del dia en el nord del litoral. Les mínimes pujaran lleugerament i les màximes es mantindran estables.

Pérez Llorca admet retards en la gestió de la dana i promet reconduir la resposta

Pérez Llorca ha reconegut que en la dana d'octubre de 2024 moltes coses van arribar tard i ha defés un gir per a reconduir la resposta institucional.

La Comunitat Valenciana, més exposada a aranzels dels Estats Units però amb grans exportadores

els Estats Units concentra el 7,7% de les vendes exteriors de la Comunitat Valenciana, enfront del 4,7% nacional. La major presència de grans firmes en els sectors sensibles aporta resiliència.

Condemnat per llançar una substància corrosiva a un gos pels lladrucs

Un home ha sigut condemnat a una multa i a 16 mesos d'inhabilitació per a activitats amb animals per ruixar amb líquid corrosiu al gos d'una vivenda. La sentència fixa 2.500 euros d'indemnització per les lesions i el mal moral.