El protocol a seguir per a la mort de Benedicto XVI

Aquesta notícia ha generat preguntes com què passarà si mor Benedicto XVI. Tot i que la Santa Seu té un protocol de segles d’història per seguir quan mor un papa, però és tan singular que el papa que mor no siga el que governa que no hi ha publicat un pla a aquest efecte.

El protocol del funeral de Benedicto XVI

Experts en protocol del Vaticà assumeixen que quan muira Benedicto XVI els seus rituals funeraris s’assemblarien molt als d’un bisbe retirat de Roma, almenys a la part litúrgica. “El funeral d’un papa emèrit és el funeral del bisbe emèrit de Roma”, va afirmar l’historiador eclesiàstic Alberto Melloni.

Així doncs, el seu funeral es duria a terme a la Basílica de Sant Pere o a la plaça, però presidit pel papa Francesc en comptes d’un degà del Col·legi Cardenalici. Quant a la seua sepultura, aquesta es realitzaria a la gruta ubicada sota la basílica. 

Funeral de Juan Pablo II

Melloni va afegir que la situació no és del tot sense precedents, ja que les diòcesis de tot el món han establit al tom ‘Ritual Romà’ com s’ha d’honrar adequadament els bisbes jubilats amb oracions,ritus litúrgics i lectures específiques.

Però en el cas d’una figura com un papa emèrit, es presumeix que el ritual tindria alguns ajustaments per donar més sumptuositat al funeral de qui mai va ser cap d’estat de la Ciutat del Vaticà.

Un d’aquests ajustaments, es creu, seria una capella ardent de diversos dies a la basílica abans del funeral, similar a la de papes anteriors com Joan Pau II, que va rebre la visita de milers de pelegrins que van fer llargues files per rendir-li homenatge quan va morir el 2005.

Tot i això, una diferència serien els nou dies de ritus funeraris abans de l’enterrament, anomenats «novendiale», que apliquen per a un papa regnant, però no aplicarien per a un emèrit, segons va explicar l’expert. Però una tradició que es mantindria és la de col·locar al taüt el llibre dels Evangelis.

Cripta del Vaticà

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.