El protocol a seguir per a la mort de Benedicto XVI

Aquesta notícia ha generat preguntes com què passarà si mor Benedicto XVI. Tot i que la Santa Seu té un protocol de segles d’història per seguir quan mor un papa, però és tan singular que el papa que mor no siga el que governa que no hi ha publicat un pla a aquest efecte.

El protocol del funeral de Benedicto XVI

Experts en protocol del Vaticà assumeixen que quan muira Benedicto XVI els seus rituals funeraris s’assemblarien molt als d’un bisbe retirat de Roma, almenys a la part litúrgica. «El funeral d’un papa emèrit és el funeral del bisbe emèrit de Roma», va afirmar l’historiador eclesiàstic Alberto Melloni.

Així doncs, el seu funeral es duria a terme a la Basílica de Sant Pere o a la plaça, però presidit pel papa Francesc en comptes d’un degà del Col·legi Cardenalici. Quant a la seua sepultura, aquesta es realitzaria a la gruta ubicada sota la basílica. 

Funeral de Juan Pablo II

Melloni va afegir que la situació no és del tot sense precedents, ja que les diòcesis de tot el món han establit al tom ‘Ritual Romà’ com s’ha d’honrar adequadament els bisbes jubilats amb oracions,ritus litúrgics i lectures específiques.

Però en el cas d’una figura com un papa emèrit, es presumeix que el ritual tindria alguns ajustaments per donar més sumptuositat al funeral de qui mai va ser cap d’estat de la Ciutat del Vaticà.

Un d’aquests ajustaments, es creu, seria una capella ardent de diversos dies a la basílica abans del funeral, similar a la de papes anteriors com Joan Pau II, que va rebre la visita de milers de pelegrins que van fer llargues files per rendir-li homenatge quan va morir el 2005.

Tot i això, una diferència serien els nou dies de ritus funeraris abans de l’enterrament, anomenats «novendiale», que apliquen per a un papa regnant, però no aplicarien per a un emèrit, segons va explicar l’expert. Però una tradició que es mantindria és la de col·locar al taüt el llibre dels Evangelis.

Cripta del Vaticà

Últimes notícies

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.