El protocol a seguir per a la mort de Benedicto XVI

Aquesta notícia ha generat preguntes com què passarà si mor Benedicto XVI. Tot i que la Santa Seu té un protocol de segles d’història per seguir quan mor un papa, però és tan singular que el papa que mor no siga el que governa que no hi ha publicat un pla a aquest efecte.

El protocol del funeral de Benedicto XVI

Experts en protocol del Vaticà assumeixen que quan muira Benedicto XVI els seus rituals funeraris s’assemblarien molt als d’un bisbe retirat de Roma, almenys a la part litúrgica. «El funeral d’un papa emèrit és el funeral del bisbe emèrit de Roma», va afirmar l’historiador eclesiàstic Alberto Melloni.

Així doncs, el seu funeral es duria a terme a la Basílica de Sant Pere o a la plaça, però presidit pel papa Francesc en comptes d’un degà del Col·legi Cardenalici. Quant a la seua sepultura, aquesta es realitzaria a la gruta ubicada sota la basílica. 

Funeral de Juan Pablo II

Melloni va afegir que la situació no és del tot sense precedents, ja que les diòcesis de tot el món han establit al tom ‘Ritual Romà’ com s’ha d’honrar adequadament els bisbes jubilats amb oracions,ritus litúrgics i lectures específiques.

Però en el cas d’una figura com un papa emèrit, es presumeix que el ritual tindria alguns ajustaments per donar més sumptuositat al funeral de qui mai va ser cap d’estat de la Ciutat del Vaticà.

Un d’aquests ajustaments, es creu, seria una capella ardent de diversos dies a la basílica abans del funeral, similar a la de papes anteriors com Joan Pau II, que va rebre la visita de milers de pelegrins que van fer llargues files per rendir-li homenatge quan va morir el 2005.

Tot i això, una diferència serien els nou dies de ritus funeraris abans de l’enterrament, anomenats «novendiale», que apliquen per a un papa regnant, però no aplicarien per a un emèrit, segons va explicar l’expert. Però una tradició que es mantindria és la de col·locar al taüt el llibre dels Evangelis.

Cripta del Vaticà

Últimes notícies

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.