11.2 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El PSOE i Junts tanquen un acord d’investidura

Després de diversos mesos de negociacions, el PSOE i Junts han pactat un acord polític per investir el president del Govern en funcions i candidat socialista a la reelecció, Pedro Sánchez. L’acord entre les dues formacions el va avançar ahir a la nit eldiario.es i s’ha confirmat aquest dijous a primera hora.

L’expresident de la Generalitat i l’eurodiputat de Junts, Carles Puigdemont, compareixerà davant dels mitjans cap a les 12 hores a Brussel·les per rubricar l’acord i explicar-ne els detalls. La firma de l’acord es produirà entre el secretari general,  Jordi Turull, i el número tres dels socialistes,  Santos Cerdán, també des de la capital belga.

Un acord que juntament amb el signat amb ERC, que també inclou la llei d’amnistia, aplanen el camí a Sánchez per aconseguir els vots necessaris per a tornar a ser investit president i reeditar el govern de coalició. De fet, el debat d’investidura es podria celebrar la setmana que ve al Congrés.

La negociació dels dos partits s’ha centrat en els últims dies en les diferències sobre la llei d’amnistia, de fet, esta és una de les qüestions més polèmiques de l’acord i el principal problema en les converses entre els socialistes i Junts.

Unes trobades que també s’han vist colpejades per les diverses concentracions i disturbis a Madrid davant de les seus dels socialistes per mostrar el seu rebuig a l’amnistia. Unes protestes que també s’han vist a capitals valencianes com València o Alacant, però de forma més pacífica.

Els dos partits han volgut assegurar que la llei no tinga fissures i puga superar el tràmit parlamentari i l’examen del Tribunal Constitucional, que ja ha mostrat les seues reticències. La previsió ésque la llei de l’amnistia no és presente fins a la setmana que veu i que el seu debat en el Congrés es desenvolupe també la setmana vinent.

INFORMACIÓ A AMPLIACIÓ

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.