El PSOE i Junts tanquen un acord d’investidura

Després de diversos mesos de negociacions, el PSOE i Junts han pactat un acord polític per investir el president del Govern en funcions i candidat socialista a la reelecció, Pedro Sánchez. L’acord entre les dues formacions el va avançar ahir a la nit eldiario.es i s’ha confirmat aquest dijous a primera hora.

L’expresident de la Generalitat i l’eurodiputat de Junts, Carles Puigdemont, compareixerà davant dels mitjans cap a les 12 hores a Brussel·les per rubricar l’acord i explicar-ne els detalls. La firma de l’acord es produirà entre el secretari general,  Jordi Turull, i el número tres dels socialistes,  Santos Cerdán, també des de la capital belga.

Un acord que juntament amb el signat amb ERC, que també inclou la llei d’amnistia, aplanen el camí a Sánchez per aconseguir els vots necessaris per a tornar a ser investit president i reeditar el govern de coalició. De fet, el debat d’investidura es podria celebrar la setmana que ve al Congrés.

La negociació dels dos partits s’ha centrat en els últims dies en les diferències sobre la llei d’amnistia, de fet, esta és una de les qüestions més polèmiques de l’acord i el principal problema en les converses entre els socialistes i Junts.

Unes trobades que també s’han vist colpejades per les diverses concentracions i disturbis a Madrid davant de les seus dels socialistes per mostrar el seu rebuig a l’amnistia. Unes protestes que també s’han vist a capitals valencianes com València o Alacant, però de forma més pacífica.

Centenars de manifestants acusen Sánchez de ‘traïció’ a la seu del PSPV per l’amnistia

Els dos partits han volgut assegurar que la llei no tinga fissures i puga superar el tràmit parlamentari i l’examen del Tribunal Constitucional, que ja ha mostrat les seues reticències. La previsió ésque la llei de l’amnistia no és presente fins a la setmana que veu i que el seu debat en el Congrés es desenvolupe també la setmana vinent.

INFORMACIÓ A AMPLIACIÓ

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.