El PSOE i Junts tanquen un acord d’investidura

Després de diversos mesos de negociacions, el PSOE i Junts han pactat un acord polític per investir el president del Govern en funcions i candidat socialista a la reelecció, Pedro Sánchez. L’acord entre les dues formacions el va avançar ahir a la nit eldiario.es i s’ha confirmat aquest dijous a primera hora.

L’expresident de la Generalitat i l’eurodiputat de Junts, Carles Puigdemont, compareixerà davant dels mitjans cap a les 12 hores a Brussel·les per rubricar l’acord i explicar-ne els detalls. La firma de l’acord es produirà entre el secretari general,  Jordi Turull, i el número tres dels socialistes,  Santos Cerdán, també des de la capital belga.

Un acord que juntament amb el signat amb ERC, que també inclou la llei d’amnistia, aplanen el camí a Sánchez per aconseguir els vots necessaris per a tornar a ser investit president i reeditar el govern de coalició. De fet, el debat d’investidura es podria celebrar la setmana que ve al Congrés.

La negociació dels dos partits s’ha centrat en els últims dies en les diferències sobre la llei d’amnistia, de fet, esta és una de les qüestions més polèmiques de l’acord i el principal problema en les converses entre els socialistes i Junts.

Unes trobades que també s’han vist colpejades per les diverses concentracions i disturbis a Madrid davant de les seus dels socialistes per mostrar el seu rebuig a l’amnistia. Unes protestes que també s’han vist a capitals valencianes com València o Alacant, però de forma més pacífica.

Centenars de manifestants acusen Sánchez de ‘traïció’ a la seu del PSPV per l’amnistia

Els dos partits han volgut assegurar que la llei no tinga fissures i puga superar el tràmit parlamentari i l’examen del Tribunal Constitucional, que ja ha mostrat les seues reticències. La previsió ésque la llei de l’amnistia no és presente fins a la setmana que veu i que el seu debat en el Congrés es desenvolupe també la setmana vinent.

INFORMACIÓ A AMPLIACIÓ

Últimes notícies

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.
FILMOTECA D'ESTIU