El PSOE i Junts tanquen un acord d’investidura

Després de diversos mesos de negociacions, el PSOE i Junts han pactat un acord polític per investir el president del Govern en funcions i candidat socialista a la reelecció, Pedro Sánchez. L’acord entre les dues formacions el va avançar ahir a la nit eldiario.es i s’ha confirmat aquest dijous a primera hora.

L’expresident de la Generalitat i l’eurodiputat de Junts, Carles Puigdemont, compareixerà davant dels mitjans cap a les 12 hores a Brussel·les per rubricar l’acord i explicar-ne els detalls. La firma de l’acord es produirà entre el secretari general,  Jordi Turull, i el número tres dels socialistes,  Santos Cerdán, també des de la capital belga.

Un acord que juntament amb el signat amb ERC, que també inclou la llei d’amnistia, aplanen el camí a Sánchez per aconseguir els vots necessaris per a tornar a ser investit president i reeditar el govern de coalició. De fet, el debat d’investidura es podria celebrar la setmana que ve al Congrés.

La negociació dels dos partits s’ha centrat en els últims dies en les diferències sobre la llei d’amnistia, de fet, esta és una de les qüestions més polèmiques de l’acord i el principal problema en les converses entre els socialistes i Junts.

Unes trobades que també s’han vist colpejades per les diverses concentracions i disturbis a Madrid davant de les seus dels socialistes per mostrar el seu rebuig a l’amnistia. Unes protestes que també s’han vist a capitals valencianes com València o Alacant, però de forma més pacífica.

Centenars de manifestants acusen Sánchez de ‘traïció’ a la seu del PSPV per l’amnistia

Els dos partits han volgut assegurar que la llei no tinga fissures i puga superar el tràmit parlamentari i l’examen del Tribunal Constitucional, que ja ha mostrat les seues reticències. La previsió ésque la llei de l’amnistia no és presente fins a la setmana que veu i que el seu debat en el Congrés es desenvolupe també la setmana vinent.

INFORMACIÓ A AMPLIACIÓ

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.