PSPV acusa Pampols d»enterrar la seua vocació per a pujar-se el sou’ i Camarero replica amb el salari de Bernabé

VALÈNCIA, 28 (EUROPA PRESS)

El PSPV ha retret al nou vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, el tinent general Francisco José Gan Pampols, que «el primer que haja reconstruït siga el seu salari» amb el decret aprovat esta setmana pel Consell, hores després de la presa de possessió, per a eliminar el topall del 15% de salaris superiors al del president per a nous càrrecs.

«Vostè és el primer que enterra la vocació de servici públic en este decret», ha etzibat la diputada socialista Rosa Peris a Pampols, a la qual cosa la vicepresidenta Susana Camarero ha respost criticant el salari de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i acusant-la de «fer política vestida de Protecció Civil en la porta del Cecopi» constituït per la dana del 29 d’octubre.

En la sessió de control a Les Corts, la representant del PSPV ha assenyalat al cap del Consell, Carlos Mazón, que «el seu nivell de descrèdit és de tal envergadura que acaba de nomenar un general per a salvar el soldat Mazón i la seua primera decisió ha sigut pujar-li el salari».

«Com s’atrevixen en plena emergència, davant de persones que ho han perdut tot, fer esta ignomínia?», ha preguntat.

Com a rèplica, la vicepresidenta portaveu del Consell ha qüestionat al PSOE «què farà pels afectats per la dana» i li ha exigit deixar-se de «bulos i mentides». Posats a parlar de sous, Camarero ha apuntat que el president del Govern, Pedro Sánchez, cobra «80.000 euros enfront dels 98.451 de la delegada del Govern, que es dedica a fer política amb un vestit de Protecció Civil i a la porta del Cecopi».

Últimes notícies

Carmencita dispara el benefici un 55 % en 2025 fins als 6,5 milions

Carmencita ha tancat 2025 amb un benefici net de 6,5 milions d’euros, un 55 % més que en 2024, i unes vendes de 119 milions gràcies a la reinversió i l’expansió internacional.

Dos joves detinguts per estafar 1.500 euros fent reserves d’hotel amb una targeta aliena

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 25 anys i una dona de 20 per utilitzar suposadament les dades d’una targeta bancària aliena per reservar diversos hotels de Peníscola per un import total d’uns 1.500 euros.

Detingut per un robatori amb violència en un comerç de Borriana

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana un home de 42 anys acusat d’un robatori amb violència i intimidació en un establiment comercial, gràcies als efectes personals que va deixar en el local.

Multen 22 establiments per vendre vapejadors a menors en diversos municipis d’Alacant

La Guàrdia Civil ha detectat 22 infraccions per venda de vapejadors a menors en comerços i màquines expenedores de diversos municipis de la província d’Alacant, arran d’una investigació iniciada en abril de 2025.

Nova samarreta grisa del Villarreal per a rememorar les nits europees de fa vint anys

El Villarreal ha presentat una segona equipació grisa per a la temporada 2026-27, inspirada en les samarretes de les campanyes 2003-04 i 2004-05, quan el club va viure les seues primeres grans fites europees.

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.