PSPV i Compromís denuncien l’opacitat del Consell sobre la gestió de la dana del 29 d’octubre

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El PSPV i Compromís consideren que la Fiscalia Provincial de València, amb les recents diligències d’investigació que ha demanat practicar al jutjat que investiga la gestió de la dana del 29 d’octubre, intenta “esclarir” l'”opacitat” del Consell sobre la seua gestió. Amb aquesta situació, els dos grups polítics veuen normal que la ciutadania tinga “molts dubtes” sobre l’actuació del govern valencià en un dia tan complicat.

Així ho han manifestat en declaracions als mitjans aquest dijous, després que la Fiscalia haja presentat un escrit en el Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, sol·licitant que l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències de la Generalitat (AVSRE) informe sobre el temps en què el Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) de la vesprada del 29 d’octubre es va dur a terme només de forma presencial.

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha indicat que tant la Fiscalia com la jutgessa instructora van “en la mateixa línia” per intentar saber què va fer la Conselleria d’Emergències durant aquest dia. Assenyala que l'”apagada informativa” del Cecopi entre les sis i les set de la vesprada és la clau de tot. “Al final, l’opacitat que hi ha és de tal calibre que et fas preguntes de tot”, ha afirmat.

Muñoz ha plantejat diverses qüestions rellevants: “Per què el Cecopi es fa telemàtic per a uns i presencial per a uns altres? Quines eren les condicions per a la presència del consistori? I per què els òrgans de la Conselleria d’Emergències i la Generalitat eren els únics que estaven presents?” La seva insistència en les hores clau de comunicació destaca la necessitat de conèixer la veritat.

El diputat de Compromís, Carles Esteve, ha recalcat que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, està “atrinxerat en la mentida, l’opacitat i la foscor”. Ha destacat la importància de “llançar llum” sobre el que va succeir i qui va atendre les seues responsabilitats durant aquell dia tan complicat.

Amb tot, ha reconegut que és normal que la ciutadania tinga dubtes sobre l’actuació del govern. “El Consell ha deixat de contestar a aquestes preguntes i ara és la Fiscalia qui entra per saber quina és la veritat”, ha dit Esteve.

“LLIÇÓ DE DEMOCRÀCIA” DE LES MANIFESTACIONS CONTRA MAZÓN

Paral·lelament, tant PSPV com Compromís han referit la setena manifestació contra el president de la Generalitat per la seua gestió de la dana, programada per al proper 28 d’abril. Els socialistes remarcaven que la marxa busca fer entendre a Mazón que el seu període de govern ha finalitzat. A més, Compromís destaca l’alta assistència en les manifestacions, que reflecteix una societat mobilitzada enfront d’una gestió política “indigent”.

Carles Esteve ha ressaltat que la ciutadania està donant un exemple de com respondre a la ineficiència política, maneig clarament deficient durant la gestió del 29 d’octubre i els mesos posteriors.

Amb la previsió de noves mobilitzacions i pressió social, l’expectativa és que aviat es coneguin les veritats sobre la gestió de la crisi, no només pel bé dels afectats sinó també per la transparència que la societat exigeix als seus governants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.