PSPV i Compromís denuncien l’opacitat del Consell sobre la gestió de la dana del 29 d’octubre

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El PSPV i Compromís consideren que la Fiscalia Provincial de València, amb les recents diligències d’investigació que ha demanat practicar al jutjat que investiga la gestió de la dana del 29 d’octubre, intenta «esclarir» l'»opacitat» del Consell sobre la seua gestió. Amb aquesta situació, els dos grups polítics veuen normal que la ciutadania tinga «molts dubtes» sobre l’actuació del govern valencià en un dia tan complicat.

Així ho han manifestat en declaracions als mitjans aquest dijous, després que la Fiscalia haja presentat un escrit en el Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, sol·licitant que l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències de la Generalitat (AVSRE) informe sobre el temps en què el Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) de la vesprada del 29 d’octubre es va dur a terme només de forma presencial.

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha indicat que tant la Fiscalia com la jutgessa instructora van «en la mateixa línia» per intentar saber què va fer la Conselleria d’Emergències durant aquest dia. Assenyala que l'»apagada informativa» del Cecopi entre les sis i les set de la vesprada és la clau de tot. «Al final, l’opacitat que hi ha és de tal calibre que et fas preguntes de tot», ha afirmat.

Muñoz ha plantejat diverses qüestions rellevants: «Per què el Cecopi es fa telemàtic per a uns i presencial per a uns altres? Quines eren les condicions per a la presència del consistori? I per què els òrgans de la Conselleria d’Emergències i la Generalitat eren els únics que estaven presents?» La seva insistència en les hores clau de comunicació destaca la necessitat de conèixer la veritat.

El diputat de Compromís, Carles Esteve, ha recalcat que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, està «atrinxerat en la mentida, l’opacitat i la foscor». Ha destacat la importància de «llançar llum» sobre el que va succeir i qui va atendre les seues responsabilitats durant aquell dia tan complicat.

Amb tot, ha reconegut que és normal que la ciutadania tinga dubtes sobre l’actuació del govern. «El Consell ha deixat de contestar a aquestes preguntes i ara és la Fiscalia qui entra per saber quina és la veritat», ha dit Esteve.

“LLIÇÓ DE DEMOCRÀCIA” DE LES MANIFESTACIONS CONTRA MAZÓN

Paral·lelament, tant PSPV com Compromís han referit la setena manifestació contra el president de la Generalitat per la seua gestió de la dana, programada per al proper 28 d’abril. Els socialistes remarcaven que la marxa busca fer entendre a Mazón que el seu període de govern ha finalitzat. A més, Compromís destaca l’alta assistència en les manifestacions, que reflecteix una societat mobilitzada enfront d’una gestió política «indigent».

Carles Esteve ha ressaltat que la ciutadania està donant un exemple de com respondre a la ineficiència política, maneig clarament deficient durant la gestió del 29 d’octubre i els mesos posteriors.

Amb la previsió de noves mobilitzacions i pressió social, l’expectativa és que aviat es coneguin les veritats sobre la gestió de la crisi, no només pel bé dels afectats sinó també per la transparència que la societat exigeix als seus governants.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.