PSPV i Compromís denuncien l’opacitat del Consell sobre la gestió de la dana del 29 d’octubre

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El PSPV i Compromís consideren que la Fiscalia Provincial de València, amb les recents diligències d’investigació que ha demanat practicar al jutjat que investiga la gestió de la dana del 29 d’octubre, intenta “esclarir” l'”opacitat” del Consell sobre la seua gestió. Amb aquesta situació, els dos grups polítics veuen normal que la ciutadania tinga “molts dubtes” sobre l’actuació del govern valencià en un dia tan complicat.

Així ho han manifestat en declaracions als mitjans aquest dijous, després que la Fiscalia haja presentat un escrit en el Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, sol·licitant que l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències de la Generalitat (AVSRE) informe sobre el temps en què el Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) de la vesprada del 29 d’octubre es va dur a terme només de forma presencial.

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha indicat que tant la Fiscalia com la jutgessa instructora van “en la mateixa línia” per intentar saber què va fer la Conselleria d’Emergències durant aquest dia. Assenyala que l'”apagada informativa” del Cecopi entre les sis i les set de la vesprada és la clau de tot. “Al final, l’opacitat que hi ha és de tal calibre que et fas preguntes de tot”, ha afirmat.

Muñoz ha plantejat diverses qüestions rellevants: “Per què el Cecopi es fa telemàtic per a uns i presencial per a uns altres? Quines eren les condicions per a la presència del consistori? I per què els òrgans de la Conselleria d’Emergències i la Generalitat eren els únics que estaven presents?” La seva insistència en les hores clau de comunicació destaca la necessitat de conèixer la veritat.

El diputat de Compromís, Carles Esteve, ha recalcat que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, està “atrinxerat en la mentida, l’opacitat i la foscor”. Ha destacat la importància de “llançar llum” sobre el que va succeir i qui va atendre les seues responsabilitats durant aquell dia tan complicat.

Amb tot, ha reconegut que és normal que la ciutadania tinga dubtes sobre l’actuació del govern. “El Consell ha deixat de contestar a aquestes preguntes i ara és la Fiscalia qui entra per saber quina és la veritat”, ha dit Esteve.

“LLIÇÓ DE DEMOCRÀCIA” DE LES MANIFESTACIONS CONTRA MAZÓN

Paral·lelament, tant PSPV com Compromís han referit la setena manifestació contra el president de la Generalitat per la seua gestió de la dana, programada per al proper 28 d’abril. Els socialistes remarcaven que la marxa busca fer entendre a Mazón que el seu període de govern ha finalitzat. A més, Compromís destaca l’alta assistència en les manifestacions, que reflecteix una societat mobilitzada enfront d’una gestió política “indigent”.

Carles Esteve ha ressaltat que la ciutadania està donant un exemple de com respondre a la ineficiència política, maneig clarament deficient durant la gestió del 29 d’octubre i els mesos posteriors.

Amb la previsió de noves mobilitzacions i pressió social, l’expectativa és que aviat es coneguin les veritats sobre la gestió de la crisi, no només pel bé dels afectats sinó també per la transparència que la societat exigeix als seus governants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulat de nou a Villena un clan familiar de quatre dones per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha desarticulat per segona vegada a Villena un clan familiar format per quatre dones acusat de vendre droga a la menuda i blanquejar els beneficis.

La Brigada antisuïcidis de la Policia i Raúl Mérida Gordillo, reconeguts amb els premis Units per la Pau

La Brigada antisuïcidis de la Policia Nacional i Raúl Mérida Gordillo reben els premis Units per la Pau del Rotary E-Club del Mediterrani en una gala solidària a Alacant.

Camps exigix a la Generalitat el detall dels gastos de Compromís en Les Corts

Francisco Camps reclama a la Presidència valenciana el desglossament dels gastos del grup Compromís i de Joan Baldoví en Les Corts després de la sol·licitud de la coalició sobre els comptes dels expresidents.

Wizz Air reforça la seua presència a Espanya amb noves rutes entre Torí i cinc ciutats

Wizz Air posarà en marxa a partir de setembre i octubre de 2026 cinc rutes entre Torí i València, Barcelona, Madrid, Màlaga i Bilbao, amb diverses freqüències setmanals i bitllets ja a la venda.

Hisenda retardarà en Renda Web les noves deduccions valencianes de sanitat, esport i música

Les noves deduccions valencianes per gastos sociosanitaris, esport i formació musical encara no es poden aplicar en Renda Web. Hisenda les activarà en les pròximes setmanes i aconsella esperar abans de presentar la declaració.

Pepe Mocholí, el veterà de la Marató de València que somia amb ser top 3 mundial als 80

Pepe Mocholí, històric corredor popular de 77 anys i pioner de la Marató de València, manté l'objectiu d'aconseguir una medalla mundial quan complisca 80 anys.

Mitjans terrestres rematen l’extinció de l’incendi forestal de Tibi a Alacant

Tres unitats terrestres i diversos equips de bombers forestals i del consorci provincial treballen en la fase final d'extinció de l'incendi declarat a Tibi, en la serra del Maigmó, que es va donar per controlat el dimecres a la vesprada.

Compromís exigix al Consell el detall dels gastos en dietes, allotjaments i gasolina dels expresidents

Compromís reclama al Consell totes les factures i tiquets de gasolina, dietes i allotjaments dels expresidents entre 2023 i 2026 i denuncia privilegis i falta de control del gasto.