PSPV i Compromís denuncien l’opacitat del Consell sobre la gestió de la dana del 29 d’octubre

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El PSPV i Compromís consideren que la Fiscalia Provincial de València, amb les recents diligències d’investigació que ha demanat practicar al jutjat que investiga la gestió de la dana del 29 d’octubre, intenta “esclarir” l'”opacitat” del Consell sobre la seua gestió. Amb aquesta situació, els dos grups polítics veuen normal que la ciutadania tinga “molts dubtes” sobre l’actuació del govern valencià en un dia tan complicat.

Així ho han manifestat en declaracions als mitjans aquest dijous, després que la Fiscalia haja presentat un escrit en el Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, sol·licitant que l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències de la Generalitat (AVSRE) informe sobre el temps en què el Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) de la vesprada del 29 d’octubre es va dur a terme només de forma presencial.

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha indicat que tant la Fiscalia com la jutgessa instructora van “en la mateixa línia” per intentar saber què va fer la Conselleria d’Emergències durant aquest dia. Assenyala que l'”apagada informativa” del Cecopi entre les sis i les set de la vesprada és la clau de tot. “Al final, l’opacitat que hi ha és de tal calibre que et fas preguntes de tot”, ha afirmat.

Muñoz ha plantejat diverses qüestions rellevants: “Per què el Cecopi es fa telemàtic per a uns i presencial per a uns altres? Quines eren les condicions per a la presència del consistori? I per què els òrgans de la Conselleria d’Emergències i la Generalitat eren els únics que estaven presents?” La seva insistència en les hores clau de comunicació destaca la necessitat de conèixer la veritat.

El diputat de Compromís, Carles Esteve, ha recalcat que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, està “atrinxerat en la mentida, l’opacitat i la foscor”. Ha destacat la importància de “llançar llum” sobre el que va succeir i qui va atendre les seues responsabilitats durant aquell dia tan complicat.

Amb tot, ha reconegut que és normal que la ciutadania tinga dubtes sobre l’actuació del govern. “El Consell ha deixat de contestar a aquestes preguntes i ara és la Fiscalia qui entra per saber quina és la veritat”, ha dit Esteve.

“LLIÇÓ DE DEMOCRÀCIA” DE LES MANIFESTACIONS CONTRA MAZÓN

Paral·lelament, tant PSPV com Compromís han referit la setena manifestació contra el president de la Generalitat per la seua gestió de la dana, programada per al proper 28 d’abril. Els socialistes remarcaven que la marxa busca fer entendre a Mazón que el seu període de govern ha finalitzat. A més, Compromís destaca l’alta assistència en les manifestacions, que reflecteix una societat mobilitzada enfront d’una gestió política “indigent”.

Carles Esteve ha ressaltat que la ciutadania està donant un exemple de com respondre a la ineficiència política, maneig clarament deficient durant la gestió del 29 d’octubre i els mesos posteriors.

Amb la previsió de noves mobilitzacions i pressió social, l’expectativa és que aviat es coneguin les veritats sobre la gestió de la crisi, no només pel bé dels afectats sinó també per la transparència que la societat exigeix als seus governants.

Últimes notícies

L’IPC es modera al 3,2% a l’abril en la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana nacional

La inflació se situa en el 3,2% interanual a l'abril en la Comunitat Valenciana, igual que en el conjunt d'Espanya, amb l'electricitat a la baixa i els carburants encara a l'alça.

Compromís equipara les crítiques de Camps i Catalá sobre el PAI del Grau i denúncia un rescat a promotors

Compromís acusa l'Ajuntament de València de rebaixar més de 10 milions en càrregues urbanístiques del PAI del Grau i denúncia que se socialitzen les pèrdues de la Fórmula 1 mentres es garantix la rendibilitat dels promotors.

El València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four de l’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la seua primera Final Four de l'Eurolliga i es convertix en el quint club espanyol que aconseguix les semifinals del màxim torneig europeu sota este format.

Quatre partits de sanció per a Sarabia, que es perd el final de Lliga amb l’Elx

Eder Sarabia ha sigut castigat amb quatre partits pels seus insults a l'equip arbitral després del Betis-Elx i no podrà dirigir des de la banqueta les dos últimes jornades de Lliga.

El Llevant de Luís Castro frega la salvació després d’un ressorgir inesperat

El Llevant ha passat de cuer desnonat a barallar per la permanència gràcies a l'impacte de Luís Castro, els seus números d'Europa i l'aposta per la fe i la meritocràcia.

Educació oferix un preacord sense recuperar el salari del professorat en vaga

La Conselleria d'Educació planteja un preacord amb rebaixa de ràtios, mesures d'inclusió i simplificació burocràtica, però sense recuperació del poder adquisitiu ni millores clares de plantilles.

València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four d’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la Final Four de l'Eurolliga després de véncer al Panathinaikos en el quint partit de quarts, i se suma a Baskonia, Barcelona, Unicaja i Reial Madrid en la llista de semifinalistes espanyols.

Detingut al Puig un repartidor de marihuana en patinet que va blanquejar més de 80.000 euros

La Guàrdia Civil arresta al Puig a un home de 31 anys acusat de vendre marihuana a la menuda en patinet i blanquejar més de 81.000 euros mitjançant pagaments per bizum.