PSPV lamenta que els apartaments turístics ‘segueixen creixent’ mentre Catalá ‘continua sense prendre mesures’

Ejemplo de shortcode con estilo
Sandra Gómez (PSPV) critica l'increment de 600 nous apartaments turístics a València i acusa l'alcaldessa María José Catalá de no actuar i estar "del costat dels especuladors". Demana mesures immediates per frenar aquest creixement que afecta els veïns.

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La portaveu del PSPV a l’Ajuntament de València, Sandra Gómez, ha lamentat que els apartaments turístics «segueixen creixent» a la ciutat davant de la «inoperància» del govern municipal, presidit per l’alcaldessa, María José Catalá, a la qual han acusat de «continuar sense prendre mesures» perquè està «del costat dels especuladors».

En aquesta línia, en un comunicat, ha sostingut que en l’últim mes «han augmentat en quasi 600» els apartaments turístics que s’ofereixen en la ciutat, «segons les dades de Visit València que publica el propi Ajuntament».

Gómez ha apuntat que al març els socialistes «van denunciar que en menys d’un any l’oferta d’aquest tipus d’allotjament turístic s’havia disparat un 40% amb 3.297 apartaments il·legals, que s’havien incrementat amb major incidència als barris de les famílies treballadores». En concret, ha precisat, «s’ha disparat un 67 per cent i al barri com Soternes, un 211%, a Benicalap, un 107% i a La Saïdia, un 98%».

«Ni un mes després tornem a denunciar que s’ha incrementat aquest oferta il·legal en 600 apartaments turístics més, és a dir, que en un sol mes en la ciutat que hui presideix María José Catalá hi ha 600 habitatges que han deixat de ser llars de famílies; hi ha 600 famílies que han deixat de poder tenir un projecte de vida a la nostra ciutat, amb un lloguer residencial perquè han sigut expulsats per a reconvertir les seues llars i els seus habitatges en apartaments turístics il·legals», ha exposat.

Així, ha advertit que la «desproporció a la qual cavalca» l’augment dels apartaments turístics il·legals exigeix que Catalá «prenga mesurades de forma immediata», però «ja sabem que està de costat dels quals especulen i dels quals creuen que l’habitatge és un negoci immobiliari més amb el qual lucrar-se a costa del sofriment de tots els veïns i veïnes de la ciutat de València».

Gómez ha afirmat que les declaracions de Catalá «tirant pilotes fóra para no assumir la seua responsabilitat» reflecteixen la seua «falta de lideratge i de capacitat política però, sobretot, de treballar per la ciutat». «No pot exigir al Govern d’Espanya que actue sobre competències que són municipals com és la regulació urbanística dels apartaments turístics, que depèn directament de l’Ajuntament», ha advertit.

Així mateix, la portaveu socialista ha emplaçat a Catalá al fet que, si «de debò vol fer alguna cosa per a frenar l’expulsió dels seus veïns i veïnes» té «la moratòria que li deixem preparada llista per a aplicar però ha preferit guardar-la en un calaix». De la mateixa manera, li ha emplaçat a aplicar la llei d’Habitatge per a declarar tensionada «tota la ciutat».

Últimes notícies

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.

Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.

Torna la circulació dels Rodalies C1 i C2 després de les fortes pluges

Renfe ha restablit esta vesprada el servici a les línies de Rodalies C1 i C2, així com als trens de Llarga i Mitjana Distància afectats per les fortes pluges entre València i Alacant.