PSPV lamenta que els apartaments turístics ‘segueixen creixent’ mentre Catalá ‘continua sense prendre mesures’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La portaveu del PSPV a l’Ajuntament de València, Sandra Gómez, ha lamentat que els apartaments turístics «segueixen creixent» a la ciutat davant de la «inoperància» del govern municipal, presidit per l’alcaldessa, María José Catalá, a la qual han acusat de «continuar sense prendre mesures» perquè està «del costat dels especuladors».

En aquesta línia, en un comunicat, ha sostingut que en l’últim mes «han augmentat en quasi 600» els apartaments turístics que s’ofereixen en la ciutat, «segons les dades de Visit València que publica el propi Ajuntament».

Gómez ha apuntat que al març els socialistes «van denunciar que en menys d’un any l’oferta d’aquest tipus d’allotjament turístic s’havia disparat un 40% amb 3.297 apartaments il·legals, que s’havien incrementat amb major incidència als barris de les famílies treballadores». En concret, ha precisat, «s’ha disparat un 67 per cent i al barri com Soternes, un 211%, a Benicalap, un 107% i a La Saïdia, un 98%».

«Ni un mes després tornem a denunciar que s’ha incrementat aquest oferta il·legal en 600 apartaments turístics més, és a dir, que en un sol mes en la ciutat que hui presideix María José Catalá hi ha 600 habitatges que han deixat de ser llars de famílies; hi ha 600 famílies que han deixat de poder tenir un projecte de vida a la nostra ciutat, amb un lloguer residencial perquè han sigut expulsats per a reconvertir les seues llars i els seus habitatges en apartaments turístics il·legals», ha exposat.

Així, ha advertit que la «desproporció a la qual cavalca» l’augment dels apartaments turístics il·legals exigeix que Catalá «prenga mesurades de forma immediata», però «ja sabem que està de costat dels quals especulen i dels quals creuen que l’habitatge és un negoci immobiliari més amb el qual lucrar-se a costa del sofriment de tots els veïns i veïnes de la ciutat de València».

Gómez ha afirmat que les declaracions de Catalá «tirant pilotes fóra para no assumir la seua responsabilitat» reflecteixen la seua «falta de lideratge i de capacitat política però, sobretot, de treballar per la ciutat». «No pot exigir al Govern d’Espanya que actue sobre competències que són municipals com és la regulació urbanística dels apartaments turístics, que depèn directament de l’Ajuntament», ha advertit.

Així mateix, la portaveu socialista ha emplaçat a Catalá al fet que, si «de debò vol fer alguna cosa per a frenar l’expulsió dels seus veïns i veïnes» té «la moratòria que li deixem preparada llista per a aplicar però ha preferit guardar-la en un calaix». De la mateixa manera, li ha emplaçat a aplicar la llei d’Habitatge per a declarar tensionada «tota la ciutat».

Últimes notícies

Prohibit fumar i vapear en la platja Racó de l’Albir de l’Alfàs del Pi

La platja Racó de l’Albir, a l’Alfàs del Pi, s’ha incorporat a la Xarxa de Platges sense Fum de la Comunitat Valenciana i des d’ara està prohibit fumar i vapear en tota la zona de bany, amb sancions de fins a 300 euros.

La família de Juan Navarro confia que l’ADN dels ossos aclarisca el cas 33 anys després

La família de Juan Navarro, desaparegut fa 33 anys a Dénia, espera que les proves d’ADN sobre els ossos trobats a la vivenda familiar confirmen la identitat i permeten avançar en la investigació.

Naix a València el primer centre mediterrani d’intel·ligència climàtica d’Europa

La Generalitat ha anunciat la creació del primer Centre Mediterrani d’Intel·ligència Climàtica d’Europa, amb seu a València, per a millorar la previsió i la resposta davant fenòmens meteorològics extrems a tota la conca mediterrània.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant Manuel Villar assegura que el govern municipal del PP ha oferit transparència i col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern local ha entregat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i acusa l’esquerra de donar lliçons de transparència mentre critica la gestió del cas d’Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.