PSPV lamenta que els apartaments turístics ‘segueixen creixent’ mentre Catalá ‘continua sense prendre mesures’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La portaveu del PSPV a l’Ajuntament de València, Sandra Gómez, ha lamentat que els apartaments turístics «segueixen creixent» a la ciutat davant de la «inoperància» del govern municipal, presidit per l’alcaldessa, María José Catalá, a la qual han acusat de «continuar sense prendre mesures» perquè està «del costat dels especuladors».

En aquesta línia, en un comunicat, ha sostingut que en l’últim mes «han augmentat en quasi 600» els apartaments turístics que s’ofereixen en la ciutat, «segons les dades de Visit València que publica el propi Ajuntament».

Gómez ha apuntat que al març els socialistes «van denunciar que en menys d’un any l’oferta d’aquest tipus d’allotjament turístic s’havia disparat un 40% amb 3.297 apartaments il·legals, que s’havien incrementat amb major incidència als barris de les famílies treballadores». En concret, ha precisat, «s’ha disparat un 67 per cent i al barri com Soternes, un 211%, a Benicalap, un 107% i a La Saïdia, un 98%».

«Ni un mes després tornem a denunciar que s’ha incrementat aquest oferta il·legal en 600 apartaments turístics més, és a dir, que en un sol mes en la ciutat que hui presideix María José Catalá hi ha 600 habitatges que han deixat de ser llars de famílies; hi ha 600 famílies que han deixat de poder tenir un projecte de vida a la nostra ciutat, amb un lloguer residencial perquè han sigut expulsats per a reconvertir les seues llars i els seus habitatges en apartaments turístics il·legals», ha exposat.

Així, ha advertit que la «desproporció a la qual cavalca» l’augment dels apartaments turístics il·legals exigeix que Catalá «prenga mesurades de forma immediata», però «ja sabem que està de costat dels quals especulen i dels quals creuen que l’habitatge és un negoci immobiliari més amb el qual lucrar-se a costa del sofriment de tots els veïns i veïnes de la ciutat de València».

Gómez ha afirmat que les declaracions de Catalá «tirant pilotes fóra para no assumir la seua responsabilitat» reflecteixen la seua «falta de lideratge i de capacitat política però, sobretot, de treballar per la ciutat». «No pot exigir al Govern d’Espanya que actue sobre competències que són municipals com és la regulació urbanística dels apartaments turístics, que depèn directament de l’Ajuntament», ha advertit.

Així mateix, la portaveu socialista ha emplaçat a Catalá al fet que, si «de debò vol fer alguna cosa per a frenar l’expulsió dels seus veïns i veïnes» té «la moratòria que li deixem preparada llista per a aplicar però ha preferit guardar-la en un calaix». De la mateixa manera, li ha emplaçat a aplicar la llei d’Habitatge per a declarar tensionada «tota la ciutat».

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.