PSPV lamenta que els apartaments turístics ‘segueixen creixent’ mentre Catalá ‘continua sense prendre mesures’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La portaveu del PSPV a l’Ajuntament de València, Sandra Gómez, ha lamentat que els apartaments turístics “segueixen creixent” a la ciutat davant de la “inoperància” del govern municipal, presidit per l’alcaldessa, María José Catalá, a la qual han acusat de “continuar sense prendre mesures” perquè està “del costat dels especuladors”.

En aquesta línia, en un comunicat, ha sostingut que en l’últim mes “han augmentat en quasi 600” els apartaments turístics que s’ofereixen en la ciutat, “segons les dades de Visit València que publica el propi Ajuntament”.

Gómez ha apuntat que al març els socialistes “van denunciar que en menys d’un any l’oferta d’aquest tipus d’allotjament turístic s’havia disparat un 40% amb 3.297 apartaments il·legals, que s’havien incrementat amb major incidència als barris de les famílies treballadores”. En concret, ha precisat, “s’ha disparat un 67 per cent i al barri com Soternes, un 211%, a Benicalap, un 107% i a La Saïdia, un 98%”.

“Ni un mes després tornem a denunciar que s’ha incrementat aquest oferta il·legal en 600 apartaments turístics més, és a dir, que en un sol mes en la ciutat que hui presideix María José Catalá hi ha 600 habitatges que han deixat de ser llars de famílies; hi ha 600 famílies que han deixat de poder tenir un projecte de vida a la nostra ciutat, amb un lloguer residencial perquè han sigut expulsats per a reconvertir les seues llars i els seus habitatges en apartaments turístics il·legals”, ha exposat.

Així, ha advertit que la “desproporció a la qual cavalca” l’augment dels apartaments turístics il·legals exigeix que Catalá “prenga mesurades de forma immediata”, però “ja sabem que està de costat dels quals especulen i dels quals creuen que l’habitatge és un negoci immobiliari més amb el qual lucrar-se a costa del sofriment de tots els veïns i veïnes de la ciutat de València”.

Gómez ha afirmat que les declaracions de Catalá “tirant pilotes fóra para no assumir la seua responsabilitat” reflecteixen la seua “falta de lideratge i de capacitat política però, sobretot, de treballar per la ciutat”. “No pot exigir al Govern d’Espanya que actue sobre competències que són municipals com és la regulació urbanística dels apartaments turístics, que depèn directament de l’Ajuntament”, ha advertit.

Així mateix, la portaveu socialista ha emplaçat a Catalá al fet que, si “de debò vol fer alguna cosa per a frenar l’expulsió dels seus veïns i veïnes” té “la moratòria que li deixem preparada llista per a aplicar però ha preferit guardar-la en un calaix”. De la mateixa manera, li ha emplaçat a aplicar la llei d’Habitatge per a declarar tensionada “tota la ciutat”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.