PSPV lamenta que els apartaments turístics ‘segueixen creixent’ mentre Catalá ‘continua sense prendre mesures’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La portaveu del PSPV a l’Ajuntament de València, Sandra Gómez, ha lamentat que els apartaments turístics «segueixen creixent» a la ciutat davant de la «inoperància» del govern municipal, presidit per l’alcaldessa, María José Catalá, a la qual han acusat de «continuar sense prendre mesures» perquè està «del costat dels especuladors».

En aquesta línia, en un comunicat, ha sostingut que en l’últim mes «han augmentat en quasi 600» els apartaments turístics que s’ofereixen en la ciutat, «segons les dades de Visit València que publica el propi Ajuntament».

Gómez ha apuntat que al març els socialistes «van denunciar que en menys d’un any l’oferta d’aquest tipus d’allotjament turístic s’havia disparat un 40% amb 3.297 apartaments il·legals, que s’havien incrementat amb major incidència als barris de les famílies treballadores». En concret, ha precisat, «s’ha disparat un 67 per cent i al barri com Soternes, un 211%, a Benicalap, un 107% i a La Saïdia, un 98%».

«Ni un mes després tornem a denunciar que s’ha incrementat aquest oferta il·legal en 600 apartaments turístics més, és a dir, que en un sol mes en la ciutat que hui presideix María José Catalá hi ha 600 habitatges que han deixat de ser llars de famílies; hi ha 600 famílies que han deixat de poder tenir un projecte de vida a la nostra ciutat, amb un lloguer residencial perquè han sigut expulsats per a reconvertir les seues llars i els seus habitatges en apartaments turístics il·legals», ha exposat.

Així, ha advertit que la «desproporció a la qual cavalca» l’augment dels apartaments turístics il·legals exigeix que Catalá «prenga mesurades de forma immediata», però «ja sabem que està de costat dels quals especulen i dels quals creuen que l’habitatge és un negoci immobiliari més amb el qual lucrar-se a costa del sofriment de tots els veïns i veïnes de la ciutat de València».

Gómez ha afirmat que les declaracions de Catalá «tirant pilotes fóra para no assumir la seua responsabilitat» reflecteixen la seua «falta de lideratge i de capacitat política però, sobretot, de treballar per la ciutat». «No pot exigir al Govern d’Espanya que actue sobre competències que són municipals com és la regulació urbanística dels apartaments turístics, que depèn directament de l’Ajuntament», ha advertit.

Així mateix, la portaveu socialista ha emplaçat a Catalá al fet que, si «de debò vol fer alguna cosa per a frenar l’expulsió dels seus veïns i veïnes» té «la moratòria que li deixem preparada llista per a aplicar però ha preferit guardar-la en un calaix». De la mateixa manera, li ha emplaçat a aplicar la llei d’Habitatge per a declarar tensionada «tota la ciutat».

Últimes notícies

Les víctimes mortals de la DANA 29-O critiquen que l’avís d’Es-Alert va arribar massa tard

L’Associació de Víctimes Mortals DANA 29-O denuncia que l’avís massiu d’Es-Alert de la Generalitat Valenciana va arribar quan les inundacions ja estaven en marxa i acusa el Consell de no protegir a temps la població.

Utiel supera l’episodi de pluges sense danys però manté la vigilància al riu Magre

Utiel ha superat l’últim episodi de pluges sense incidències destacables, encara que l’Ajuntament ha mantingut la vigilància al riu Magre tota la nit per les alertes activades.

Paiporta respira després d’una forta tromba de més de 60 litres

Paiporta ha viscut unes hores de gran inquietud per una tromba de més de 60 litres per metre quadrat, però este dijous al matí la situació ja s’ha normalitzat. Brigades municipals, Protecció Civil i Policia Local han treballat en cadena per a resoldre totes les incidències.

València torna a la normalitat després de les pluges torrencials sense danys greus

La província de València ha recuperat la calma després d’un episodi de pluges torrencials que ha acumulat més de 100 litres per metre quadrat però no ha provocat ferits ni danys materials greus. Les incidències principals s’han centrat en inundacions, talls puntuals en transports i suspensió de classes.

Un miler d’incidents per les pluges a la ciutat de València en menys de 18 hores

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat un miler d’incidents per pluges i tempestes en menys de 18 hores, més de la mitat a València ciutat. La majoria d’avisos han sigut per buidatges d’aigua, filtracions, problemes de circulació i vehicles bloquejats.

Metrovalencia reprén el servici en totes les línies amb retards per la pluja

Metrovalencia ha reobert este dijous totes les línies de metro i tramvia després de la parada nocturna per les fortes pluges, però encara registra retards i incidències, sobretot en les línies 1, 2 i 3.

Alaquàs recupera la normalitat després d’una forta tromba d’aigua

Alaquàs ha recuperat la normalitat després d’un episodi de pluges intenses que ha deixat quasi 80 litres per metre quadrat, 60 d’ells en només una hora, sense danys greus.

Tots els trens de Rodalia tornen a circular a València després de les fortes pluges

Renfe ha restablit la circulació en les línies C1, C2, C3 i C6 de Rodalia de València després de les fortes pluges de dimecres, que van obligar a tallar diversos trams per incidències en la catenària, senyalització i subministrament elèctric.