12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

PSPV recolzarà els pressupostos del Consell de 2025: ‘Ajudarem a Mazón perquè arrepleguen les necessitats dels veïns’

Morant afirma que “la ciutadania necessita que estiguem units treballant”: “I jo no em mouré d’ací”

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

El PSPV-PSOE recolzarà els pressupostos de la Generalitat Valenciana, governada pel PP, per al 2025, com ha anunciat este dimecres la ministra de Ciència, Innovació i Universitats i secretària general dels socialistes valencians, Diana Morant.

Així, ha assegurat que els representants del PSPV-PSOE ajudaran al cap del Consell i president del PPCV, Carlos Mazón, “perquè els pressupostos arrepleguen de manera adequada les necessitats dels veïns i veïnes” de la Comunitat.

Morant, qui ha donat a conèixer la decisió durant una entrevista en Radio Valencia Cadena Ser arreplegada per Europa Press, ha manifestat que el vot dels socialistes cap a estos comptes “serà un vot afirmatiu”. “No tinga dubte”, ha respost preguntada pel seu partit recolzarà els pròxims pressupostos autonòmics.

La representant de l’Executiu central i dels socialistes valencians ha realitzat este anunci una setmana després de la DANA que ha assolat diferents localitats de la província de València, un temporal que ha costat la vida a 211 persones, segons l’última actualització.

“Crec que la ciutadania el que necessita, el que reclama, és que estiguem units treballant per a solucionar les seues necessitats i jo no em vaig a moure d’ací”, ha exposat Diana Morant, que ha agregat que el “Govern d’Espanya i el president –d’este executiu, Pedro– Sánchez, des del primer moment també ho han comunicat així i és el que està fent” davant de l’emergència provocada per la DANA.

“Estem ací asseguts amb la Generalitat Valenciana per a solucionar junts un problema que ens competeix a tots i, per tant, la qual cosa cree és que units som més forts i més eficaços”, ha afegit.

Fonts dels socialistes valencians asseveren que, amb aquesta decisió, l’objectiu és “blindar” les ajudes per a les famílies i municipis afectats per la DANA.

Últimes notícies

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.