PSPV recolzarà els pressupostos del Consell de 2025: ‘Ajudarem a Mazón perquè arrepleguen les necessitats dels veïns’

Morant afirma que «la ciutadania necessita que estiguem units treballant»: «I jo no em mouré d’ací»

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

El PSPV-PSOE recolzarà els pressupostos de la Generalitat Valenciana, governada pel PP, per al 2025, com ha anunciat este dimecres la ministra de Ciència, Innovació i Universitats i secretària general dels socialistes valencians, Diana Morant.

Així, ha assegurat que els representants del PSPV-PSOE ajudaran al cap del Consell i president del PPCV, Carlos Mazón, «perquè els pressupostos arrepleguen de manera adequada les necessitats dels veïns i veïnes» de la Comunitat.

Morant, qui ha donat a conèixer la decisió durant una entrevista en Radio Valencia Cadena Ser arreplegada per Europa Press, ha manifestat que el vot dels socialistes cap a estos comptes «serà un vot afirmatiu». «No tinga dubte», ha respost preguntada pel seu partit recolzarà els pròxims pressupostos autonòmics.

La representant de l’Executiu central i dels socialistes valencians ha realitzat este anunci una setmana després de la DANA que ha assolat diferents localitats de la província de València, un temporal que ha costat la vida a 211 persones, segons l’última actualització.

«Crec que la ciutadania el que necessita, el que reclama, és que estiguem units treballant per a solucionar les seues necessitats i jo no em vaig a moure d’ací», ha exposat Diana Morant, que ha agregat que el «Govern d’Espanya i el president –d’este executiu, Pedro– Sánchez, des del primer moment també ho han comunicat així i és el que està fent» davant de l’emergència provocada per la DANA.

«Estem ací asseguts amb la Generalitat Valenciana per a solucionar junts un problema que ens competeix a tots i, per tant, la qual cosa cree és que units som més forts i més eficaços», ha afegit.

Fonts dels socialistes valencians asseveren que, amb aquesta decisió, l’objectiu és «blindar» les ajudes per a les famílies i municipis afectats per la DANA.

Últimes notícies

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.