PSPV recolzarà els pressupostos del Consell de 2025: ‘Ajudarem a Mazón perquè arrepleguen les necessitats dels veïns’

Ejemplo de shortcode con estilo
El PSPV-PSOE ha anunciat el seu suport als pressupostos de la Generalitat Valenciana per al 2025, destacant la necessitat d'atendre les demandes dels veïns. La ministra Diana Morant afirma que el vot socialistes serà afirmatiu i que treballaran units per afrontar les necessitats derivades de la DANA.

Morant afirma que «la ciutadania necessita que estiguem units treballant»: «I jo no em mouré d’ací»

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

El PSPV-PSOE recolzarà els pressupostos de la Generalitat Valenciana, governada pel PP, per al 2025, com ha anunciat este dimecres la ministra de Ciència, Innovació i Universitats i secretària general dels socialistes valencians, Diana Morant.

Així, ha assegurat que els representants del PSPV-PSOE ajudaran al cap del Consell i president del PPCV, Carlos Mazón, «perquè els pressupostos arrepleguen de manera adequada les necessitats dels veïns i veïnes» de la Comunitat.

Morant, qui ha donat a conèixer la decisió durant una entrevista en Radio Valencia Cadena Ser arreplegada per Europa Press, ha manifestat que el vot dels socialistes cap a estos comptes «serà un vot afirmatiu». «No tinga dubte», ha respost preguntada pel seu partit recolzarà els pròxims pressupostos autonòmics.

La representant de l’Executiu central i dels socialistes valencians ha realitzat este anunci una setmana després de la DANA que ha assolat diferents localitats de la província de València, un temporal que ha costat la vida a 211 persones, segons l’última actualització.

«Crec que la ciutadania el que necessita, el que reclama, és que estiguem units treballant per a solucionar les seues necessitats i jo no em vaig a moure d’ací», ha exposat Diana Morant, que ha agregat que el «Govern d’Espanya i el president –d’este executiu, Pedro– Sánchez, des del primer moment també ho han comunicat així i és el que està fent» davant de l’emergència provocada per la DANA.

«Estem ací asseguts amb la Generalitat Valenciana per a solucionar junts un problema que ens competeix a tots i, per tant, la qual cosa cree és que units som més forts i més eficaços», ha afegit.

Fonts dels socialistes valencians asseveren que, amb aquesta decisió, l’objectiu és «blindar» les ajudes per a les famílies i municipis afectats per la DANA.

Últimes notícies

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.

Demanen una neteja urgent de les platges afectades per la dana Adam

La Generalitat reclama al Govern central que netege les platges de Tavernes de la Valldigna i Cullera i accelere les actuacions de protecció del litoral.

Els pobles afectats per la dana Adam rebran més de tres milions

La Diputació de València ha anunciat més de tres milions d’euros per als municipis afectats per la dana Adam, a més dels 750.000 euros ja aprovats. Els bombers han fet 250 rescats terrestres i 40 aeris.

Gonorrea i clamídia augmenten a la Comunitat Valenciana

La gonorrea i la clamídia han augmentat lleugerament en 2025 a la Comunitat Valenciana. La sífilis i el limfogranuloma veneri han baixat, segons l’Institut de Salut Carlos III.