Puig anuncia que el Consell adoptarà mesures «immediates» per a ajuntaments i sectors afectats pel temporal

El 'president', Ximo Puig, ha anunciat que el Consell adoptarà mesures "immediates" per recolzar als ajuntaments i sectors econòmics que s'hagen vist afectats pel temporal, i ha agraït a la ciutadania la seua responsabilitat i comportament "magnífic". "La posició de la Generalitat sempre ha sigut la mateixa: el primer que hem de salvar davant qualsevol emergència és la seguretat de les persones", ha afirmat durant una reunió a l'Ajuntament de Benicarló (Castelló) amb responsables del dispositiu preparat per a fer front a l'emergència. De cara a les pròximes hores, Puig ha demanat als valencians que mantinguen la "prudència", atés que ha recordat que l'alerta encara no ha finalitzat, informa el Consell en un comunicat.

En qualsevol cas, ha garantit que la Generalitat donarà resposta "immediata" a través dels acords que siguen necessaris i mitjançant els mecanismes que resulten més eficaços a les necessitats dels ajuntaments que hagen pogut veure les seues infraestructures bàsiques danyades, així com a sectors econòmics afectats, com l'agrícola.

 

"MÉS VAL PREVINDRE QUE CURAR"

El cap del Consell ha destacat les actuacions per preservar la seguretat de la ciutadania, com la suspensió de classes i activitats, unes decisions que "encara que puguen causar molèsties, són absolutament necessàries perquè val més previndre que curar", ha recalcat. Ha recordat que la Generalitat treballa conjuntament en el dispositiu d'emergències amb els ajuntaments, el Govern central i els cossos i forces de seguretat de l'Estat. "Una vegada més, ha funcionat la bona coordinació", ha manifestat, per agrair la labor dels cossos policials, emergències, alcaldes i personal autonòmic encarregat de coordinar les actuacions.

El Consell es posarà prompte mans a l'obra per a solucionar i arreglar totes les destrosses que han provocat estos dies la 'Gota Freda' en moltes localitats de la Comunitat Valenciana. En la trobada a Benicarló també han participat l'alcaldessa, Xaro Miralles; el director de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE), José María Ángel, i la subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.