Puig denuncia des del Congrés del PSOE que ‘les dretes’ en el que estan és a ‘acabar com siga amb Sánchez’

SEVILLA, 29 (EUROPA PRESS)

L’expresident de la Generalitat Ximo Puig ha assistit este divendres a les primeres hores del 41 Congrés Federal que el PSOE celebra este cap de setmana a Sevilla, on ha denunciat que «les dretes» en «el que estan» és a «acabar com siga amb Pedro Sánchez».

Així ho ha manifestat el també exsecretari general del PSPV en una atenció a mitjans al Palau d’Exposicions i Congressos de Sevilla que alberga el conclave dels socialistes, en resposta a la pregunta de si acudix a esta cita amb «certa preocupació» per qüestions d’actualitat que estan envoltant este esdeveniment com la cita del ja exsecretari general del PSOE de Madrid Juan Lobato a declarar davant del Tribunal Supremio.

«Jo sobretot tinc la preocupació del que està passant en la meua terra», ha dit Puig en referència a la Comunitat Valenciana, on «encara estem en emergència» pel pas de la dana de la qual este mateix divendres es compleix un mes, i que va provocar més de 200 morts, i ha lamentat que «sembla que els responsables directes estan pensant ja en altres coses».

Dit això, l’expresident valencià ha agregat que ell està «fora» de l’àmbit orgànic del PSOE, si bé ha afegit que «el que si que veig és que ací només hi ha un cas, i és acabar com siga» amb el secretari general del PSOE i president del Govern, Pedro Sánchez, i «això és en el que estan les dretes», ha asseverat.

En una altra atenció a mitjans ha incidit a denunciar que això és «l’única cosa que pretén el PP sense presentar cap alternativa», i al fil ha comentat que ara està vivint a França, un país «amb una situació macroeconòmica inversament proporcional», en el negatiu, a la qual viu Espanya, i ha agregat que des del país veí es veu «com Espanya ha evolucionat en els últims anys millorant tots els indicadors».

«I això sembla que al PP i als seus màxims responsables no els interessa que es parle», del que «de debò és bo per a Espanya», ha comentat, i ha agregat que este cap de setmana «es va a parlar de com podem mirar cap a avant i cohesionem la societat espanyola, que és el que exigix este moment», ha considerat.

En esta línia, ha finalitzat ratllant d'»incomprensible» i «inadmissible» el «vocabulari» i «l’actitud dels responsables màxims del PP» en estos moments.

Últimes notícies

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.