10.8 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Puig denuncia des del Congrés del PSOE que ‘les dretes’ en el que estan és a ‘acabar com siga amb Sánchez’

SEVILLA, 29 (EUROPA PRESS)

L’expresident de la Generalitat Ximo Puig ha assistit este divendres a les primeres hores del 41 Congrés Federal que el PSOE celebra este cap de setmana a Sevilla, on ha denunciat que “les dretes” en “el que estan” és a “acabar com siga amb Pedro Sánchez”.

Així ho ha manifestat el també exsecretari general del PSPV en una atenció a mitjans al Palau d’Exposicions i Congressos de Sevilla que alberga el conclave dels socialistes, en resposta a la pregunta de si acudix a esta cita amb “certa preocupació” per qüestions d’actualitat que estan envoltant este esdeveniment com la cita del ja exsecretari general del PSOE de Madrid Juan Lobato a declarar davant del Tribunal Supremio.

“Jo sobretot tinc la preocupació del que està passant en la meua terra”, ha dit Puig en referència a la Comunitat Valenciana, on “encara estem en emergència” pel pas de la dana de la qual este mateix divendres es compleix un mes, i que va provocar més de 200 morts, i ha lamentat que “sembla que els responsables directes estan pensant ja en altres coses”.

Dit això, l’expresident valencià ha agregat que ell està “fora” de l’àmbit orgànic del PSOE, si bé ha afegit que “el que si que veig és que ací només hi ha un cas, i és acabar com siga” amb el secretari general del PSOE i president del Govern, Pedro Sánchez, i “això és en el que estan les dretes”, ha asseverat.

En una altra atenció a mitjans ha incidit a denunciar que això és “l’única cosa que pretén el PP sense presentar cap alternativa”, i al fil ha comentat que ara està vivint a França, un país “amb una situació macroeconòmica inversament proporcional”, en el negatiu, a la qual viu Espanya, i ha agregat que des del país veí es veu “com Espanya ha evolucionat en els últims anys millorant tots els indicadors”.

“I això sembla que al PP i als seus màxims responsables no els interessa que es parle”, del que “de debò és bo per a Espanya”, ha comentat, i ha agregat que este cap de setmana “es va a parlar de com podem mirar cap a avant i cohesionem la societat espanyola, que és el que exigix este moment”, ha considerat.

En esta línia, ha finalitzat ratllant d'”incomprensible” i “inadmissible” el “vocabulari” i “l’actitud dels responsables màxims del PP” en estos moments.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.