22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Puig denuncia des del Congrés del PSOE que ‘les dretes’ en el que estan és a ‘acabar com siga amb Sánchez’

SEVILLA, 29 (EUROPA PRESS)

L’expresident de la Generalitat Ximo Puig ha assistit este divendres a les primeres hores del 41 Congrés Federal que el PSOE celebra este cap de setmana a Sevilla, on ha denunciat que “les dretes” en “el que estan” és a “acabar com siga amb Pedro Sánchez”.

Així ho ha manifestat el també exsecretari general del PSPV en una atenció a mitjans al Palau d’Exposicions i Congressos de Sevilla que alberga el conclave dels socialistes, en resposta a la pregunta de si acudix a esta cita amb “certa preocupació” per qüestions d’actualitat que estan envoltant este esdeveniment com la cita del ja exsecretari general del PSOE de Madrid Juan Lobato a declarar davant del Tribunal Supremio.

“Jo sobretot tinc la preocupació del que està passant en la meua terra”, ha dit Puig en referència a la Comunitat Valenciana, on “encara estem en emergència” pel pas de la dana de la qual este mateix divendres es compleix un mes, i que va provocar més de 200 morts, i ha lamentat que “sembla que els responsables directes estan pensant ja en altres coses”.

Dit això, l’expresident valencià ha agregat que ell està “fora” de l’àmbit orgànic del PSOE, si bé ha afegit que “el que si que veig és que ací només hi ha un cas, i és acabar com siga” amb el secretari general del PSOE i president del Govern, Pedro Sánchez, i “això és en el que estan les dretes”, ha asseverat.

En una altra atenció a mitjans ha incidit a denunciar que això és “l’única cosa que pretén el PP sense presentar cap alternativa”, i al fil ha comentat que ara està vivint a França, un país “amb una situació macroeconòmica inversament proporcional”, en el negatiu, a la qual viu Espanya, i ha agregat que des del país veí es veu “com Espanya ha evolucionat en els últims anys millorant tots els indicadors”.

“I això sembla que al PP i als seus màxims responsables no els interessa que es parle”, del que “de debò és bo per a Espanya”, ha comentat, i ha agregat que este cap de setmana “es va a parlar de com podem mirar cap a avant i cohesionem la societat espanyola, que és el que exigix este moment”, ha considerat.

En esta línia, ha finalitzat ratllant d'”incomprensible” i “inadmissible” el “vocabulari” i “l’actitud dels responsables màxims del PP” en estos moments.

Últimes notícies

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.

Augmenten les reserves d’aigua: el Xúquer aconseguix el 57,3% i el Segura puja al 39,4%

Les pluges han impulsat amb força les reserves del Xúquer i del Segura, que se situen en el 57,3% i el 39,4% de la seua capacitat. El conjunt dels embassaments puja al 77,3%.

Boluda (AVE) llança un ‘ja n’hi ha prou’ davant el clima de confrontació política

Vicente Boluda, president d'AVE, ha denunciat un clima 'insostenible i corrosiu' de confrontació política i ha reclamat pactes. Ha demanat alinear al públic i el privat per a atraure inversió i accelerar projectes.

Feijóo es declara raonablement satisfet amb el resultat a Aragó i alerta de polarització

El líder del PP valora que el seu partit ampliara la distància amb el PSOE i aconseguira el 34% a Aragó, però evita extrapolar el resultat a Espanya. Advertix, a més, sobre les causes i els responsables de la polarització.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

El Govern ha aprovat un decret llei que limita preus en emergències amb dos topalls i devolucions automàtiques. El Consell de Ministres activarà la seua aplicació.

RTVE i TelevisaUnivision confirmen plans més enllà de Benidorm Fest per a bastir ponts amb Amèrica

RTVE i TelevisaUnivision han confirmat que treballen en nous projectes conjunts per a acostar el festival al mercat americà. L'estratègia es recolza en premis amb Miami i Estocolm i en l'aliança amb Spotify.