13.1 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Puig denuncia des del Congrés del PSOE que ‘les dretes’ en el que estan és a ‘acabar com siga amb Sánchez’

SEVILLA, 29 (EUROPA PRESS)

L’expresident de la Generalitat Ximo Puig ha assistit este divendres a les primeres hores del 41 Congrés Federal que el PSOE celebra este cap de setmana a Sevilla, on ha denunciat que “les dretes” en “el que estan” és a “acabar com siga amb Pedro Sánchez”.

Així ho ha manifestat el també exsecretari general del PSPV en una atenció a mitjans al Palau d’Exposicions i Congressos de Sevilla que alberga el conclave dels socialistes, en resposta a la pregunta de si acudix a esta cita amb “certa preocupació” per qüestions d’actualitat que estan envoltant este esdeveniment com la cita del ja exsecretari general del PSOE de Madrid Juan Lobato a declarar davant del Tribunal Supremio.

“Jo sobretot tinc la preocupació del que està passant en la meua terra”, ha dit Puig en referència a la Comunitat Valenciana, on “encara estem en emergència” pel pas de la dana de la qual este mateix divendres es compleix un mes, i que va provocar més de 200 morts, i ha lamentat que “sembla que els responsables directes estan pensant ja en altres coses”.

Dit això, l’expresident valencià ha agregat que ell està “fora” de l’àmbit orgànic del PSOE, si bé ha afegit que “el que si que veig és que ací només hi ha un cas, i és acabar com siga” amb el secretari general del PSOE i president del Govern, Pedro Sánchez, i “això és en el que estan les dretes”, ha asseverat.

En una altra atenció a mitjans ha incidit a denunciar que això és “l’única cosa que pretén el PP sense presentar cap alternativa”, i al fil ha comentat que ara està vivint a França, un país “amb una situació macroeconòmica inversament proporcional”, en el negatiu, a la qual viu Espanya, i ha agregat que des del país veí es veu “com Espanya ha evolucionat en els últims anys millorant tots els indicadors”.

“I això sembla que al PP i als seus màxims responsables no els interessa que es parle”, del que “de debò és bo per a Espanya”, ha comentat, i ha agregat que este cap de setmana “es va a parlar de com podem mirar cap a avant i cohesionem la societat espanyola, que és el que exigix este moment”, ha considerat.

En esta línia, ha finalitzat ratllant d'”incomprensible” i “inadmissible” el “vocabulari” i “l’actitud dels responsables màxims del PP” en estos moments.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.