11.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Puig denuncia des del Congrés del PSOE que ‘les dretes’ en el que estan és a ‘acabar com siga amb Sánchez’

SEVILLA, 29 (EUROPA PRESS)

L’expresident de la Generalitat Ximo Puig ha assistit este divendres a les primeres hores del 41 Congrés Federal que el PSOE celebra este cap de setmana a Sevilla, on ha denunciat que “les dretes” en “el que estan” és a “acabar com siga amb Pedro Sánchez”.

Així ho ha manifestat el també exsecretari general del PSPV en una atenció a mitjans al Palau d’Exposicions i Congressos de Sevilla que alberga el conclave dels socialistes, en resposta a la pregunta de si acudix a esta cita amb “certa preocupació” per qüestions d’actualitat que estan envoltant este esdeveniment com la cita del ja exsecretari general del PSOE de Madrid Juan Lobato a declarar davant del Tribunal Supremio.

“Jo sobretot tinc la preocupació del que està passant en la meua terra”, ha dit Puig en referència a la Comunitat Valenciana, on “encara estem en emergència” pel pas de la dana de la qual este mateix divendres es compleix un mes, i que va provocar més de 200 morts, i ha lamentat que “sembla que els responsables directes estan pensant ja en altres coses”.

Dit això, l’expresident valencià ha agregat que ell està “fora” de l’àmbit orgànic del PSOE, si bé ha afegit que “el que si que veig és que ací només hi ha un cas, i és acabar com siga” amb el secretari general del PSOE i president del Govern, Pedro Sánchez, i “això és en el que estan les dretes”, ha asseverat.

En una altra atenció a mitjans ha incidit a denunciar que això és “l’única cosa que pretén el PP sense presentar cap alternativa”, i al fil ha comentat que ara està vivint a França, un país “amb una situació macroeconòmica inversament proporcional”, en el negatiu, a la qual viu Espanya, i ha agregat que des del país veí es veu “com Espanya ha evolucionat en els últims anys millorant tots els indicadors”.

“I això sembla que al PP i als seus màxims responsables no els interessa que es parle”, del que “de debò és bo per a Espanya”, ha comentat, i ha agregat que este cap de setmana “es va a parlar de com podem mirar cap a avant i cohesionem la societat espanyola, que és el que exigix este moment”, ha considerat.

En esta línia, ha finalitzat ratllant d'”incomprensible” i “inadmissible” el “vocabulari” i “l’actitud dels responsables màxims del PP” en estos moments.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.