11.8 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Puig denuncia des del Congrés del PSOE que ‘les dretes’ en el que estan és a ‘acabar com siga amb Sánchez’

SEVILLA, 29 (EUROPA PRESS)

L’expresident de la Generalitat Ximo Puig ha assistit este divendres a les primeres hores del 41 Congrés Federal que el PSOE celebra este cap de setmana a Sevilla, on ha denunciat que “les dretes” en “el que estan” és a “acabar com siga amb Pedro Sánchez”.

Així ho ha manifestat el també exsecretari general del PSPV en una atenció a mitjans al Palau d’Exposicions i Congressos de Sevilla que alberga el conclave dels socialistes, en resposta a la pregunta de si acudix a esta cita amb “certa preocupació” per qüestions d’actualitat que estan envoltant este esdeveniment com la cita del ja exsecretari general del PSOE de Madrid Juan Lobato a declarar davant del Tribunal Supremio.

“Jo sobretot tinc la preocupació del que està passant en la meua terra”, ha dit Puig en referència a la Comunitat Valenciana, on “encara estem en emergència” pel pas de la dana de la qual este mateix divendres es compleix un mes, i que va provocar més de 200 morts, i ha lamentat que “sembla que els responsables directes estan pensant ja en altres coses”.

Dit això, l’expresident valencià ha agregat que ell està “fora” de l’àmbit orgànic del PSOE, si bé ha afegit que “el que si que veig és que ací només hi ha un cas, i és acabar com siga” amb el secretari general del PSOE i president del Govern, Pedro Sánchez, i “això és en el que estan les dretes”, ha asseverat.

En una altra atenció a mitjans ha incidit a denunciar que això és “l’única cosa que pretén el PP sense presentar cap alternativa”, i al fil ha comentat que ara està vivint a França, un país “amb una situació macroeconòmica inversament proporcional”, en el negatiu, a la qual viu Espanya, i ha agregat que des del país veí es veu “com Espanya ha evolucionat en els últims anys millorant tots els indicadors”.

“I això sembla que al PP i als seus màxims responsables no els interessa que es parle”, del que “de debò és bo per a Espanya”, ha comentat, i ha agregat que este cap de setmana “es va a parlar de com podem mirar cap a avant i cohesionem la societat espanyola, que és el que exigix este moment”, ha considerat.

En esta línia, ha finalitzat ratllant d'”incomprensible” i “inadmissible” el “vocabulari” i “l’actitud dels responsables màxims del PP” en estos moments.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.