Puigdemont exigeix disculpes del govern espanyol i que obri una investigació, després de ser amenaçat des d’un tanc

 

El vídeo que es va publicar i fer viral sobre un individu passejant amb un tanc de l'exèrcit espanyol i amenaçant a Carles Puigdemont ha fet reaccionar l'expresident. Mitjançant el seu compte de Twitter, ha denunciat l'esdeveniment i ha reclamat a les autoritats pertinents que inicien una investigació per saber com els civils van poder accedir a l'armament militar.

«Un soldat espanyol sobre un tanc ens ha amenaçat a mi i a Pablo Iglesias», criticava Puigdemont, fent referència al fet que el jove que apareix en les imatges, després d'amenaçar al candidat, també adverteix que «Coletas, tu ets el següent, cabró». Per este motiu, Puigdemont reclama que este fet és «inacceptable a la Unió Europea».

 

Finalment, el missatge de l'expresident inclou el reclam al govern espanyol, del qui considera que «ha de reclamar disculpes», de la mateixa manera que veu necessari que obri «una investigació» per poder resoldre la identitat de les dos persones que apareixen en les imatges i com van tenir accés al tanc en el qual van muntats.

Defensa obre una investigació

La publicació de Puigdemont va ser emesa ahir, 12 de desembre, a les 20.57 hores. En estos moments, es confirma que el Ministeri de Defensa es troba analitzant el vídeo difós per Twitter, per tal d'identificar als responsables del mateix i poder continuar amb les sancions pertinents.

 

Segons les fonts de l'Exèrcit de Terra, les quals s'han encarregat de confirmar la investigació, el vídeo es va gravar el passat 8 de desembre, en una base militar. Descartant que es tracte de membres de l'exèrcit, estan tractant de saber com és possible que dos civils pujaren a un tanc de l'hangar, el qual es dirigia a una exposició, amb motiu del dia de la Immaculada.

 

 

El reclam de Pablo Iglesias

El secretari general de Podemos, Pablo Iglesias, també ha reclamat el missatge que es difon amb el vídeo, considerant que és «vergonyós» que les Forces Armades permeten este tipus de situacions. De la mateixa manera, carrega contra el protagonista, considerant-lo un «pobre infeliç» i «patètic», després que l'amenaçara diguent-li: «Coletas, tu ets el següent, cabró».

 

D'altra banda, el líder polític també ha reclamat al Govern que actuï immediatament, considerant que, en cas contrari, es tornarà a demostrar «la doble vara de mesurar a Espanya», on els «titiriters i tuitaires» van a presó, mentre que els «feixistes» són impunes de les seues actuacions.

 

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.