Puigdemont exigeix disculpes del govern espanyol i que obri una investigació, després de ser amenaçat des d’un tanc

 

El vídeo que es va publicar i fer viral sobre un individu passejant amb un tanc de l'exèrcit espanyol i amenaçant a Carles Puigdemont ha fet reaccionar l'expresident. Mitjançant el seu compte de Twitter, ha denunciat l'esdeveniment i ha reclamat a les autoritats pertinents que inicien una investigació per saber com els civils van poder accedir a l'armament militar.

«Un soldat espanyol sobre un tanc ens ha amenaçat a mi i a Pablo Iglesias», criticava Puigdemont, fent referència al fet que el jove que apareix en les imatges, després d'amenaçar al candidat, també adverteix que «Coletas, tu ets el següent, cabró». Per este motiu, Puigdemont reclama que este fet és «inacceptable a la Unió Europea».

 

Finalment, el missatge de l'expresident inclou el reclam al govern espanyol, del qui considera que «ha de reclamar disculpes», de la mateixa manera que veu necessari que obri «una investigació» per poder resoldre la identitat de les dos persones que apareixen en les imatges i com van tenir accés al tanc en el qual van muntats.

Defensa obre una investigació

La publicació de Puigdemont va ser emesa ahir, 12 de desembre, a les 20.57 hores. En estos moments, es confirma que el Ministeri de Defensa es troba analitzant el vídeo difós per Twitter, per tal d'identificar als responsables del mateix i poder continuar amb les sancions pertinents.

 

Segons les fonts de l'Exèrcit de Terra, les quals s'han encarregat de confirmar la investigació, el vídeo es va gravar el passat 8 de desembre, en una base militar. Descartant que es tracte de membres de l'exèrcit, estan tractant de saber com és possible que dos civils pujaren a un tanc de l'hangar, el qual es dirigia a una exposició, amb motiu del dia de la Immaculada.

 

 

El reclam de Pablo Iglesias

El secretari general de Podemos, Pablo Iglesias, també ha reclamat el missatge que es difon amb el vídeo, considerant que és «vergonyós» que les Forces Armades permeten este tipus de situacions. De la mateixa manera, carrega contra el protagonista, considerant-lo un «pobre infeliç» i «patètic», després que l'amenaçara diguent-li: «Coletas, tu ets el següent, cabró».

 

D'altra banda, el líder polític també ha reclamat al Govern que actuï immediatament, considerant que, en cas contrari, es tornarà a demostrar «la doble vara de mesurar a Espanya», on els «titiriters i tuitaires» van a presó, mentre que els «feixistes» són impunes de les seues actuacions.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.