9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Puigdemont exigeix disculpes del govern espanyol i que obri una investigació, després de ser amenaçat des d’un tanc

 

El vídeo que es va publicar i fer viral sobre un individu passejant amb un tanc de l'exèrcit espanyol i amenaçant a Carles Puigdemont ha fet reaccionar l'expresident. Mitjançant el seu compte de Twitter, ha denunciat l'esdeveniment i ha reclamat a les autoritats pertinents que inicien una investigació per saber com els civils van poder accedir a l'armament militar.

«Un soldat espanyol sobre un tanc ens ha amenaçat a mi i a Pablo Iglesias», criticava Puigdemont, fent referència al fet que el jove que apareix en les imatges, després d'amenaçar al candidat, també adverteix que «Coletas, tu ets el següent, cabró». Per este motiu, Puigdemont reclama que este fet és «inacceptable a la Unió Europea».

 

Finalment, el missatge de l'expresident inclou el reclam al govern espanyol, del qui considera que «ha de reclamar disculpes», de la mateixa manera que veu necessari que obri «una investigació» per poder resoldre la identitat de les dos persones que apareixen en les imatges i com van tenir accés al tanc en el qual van muntats.

Defensa obre una investigació

La publicació de Puigdemont va ser emesa ahir, 12 de desembre, a les 20.57 hores. En estos moments, es confirma que el Ministeri de Defensa es troba analitzant el vídeo difós per Twitter, per tal d'identificar als responsables del mateix i poder continuar amb les sancions pertinents.

 

Segons les fonts de l'Exèrcit de Terra, les quals s'han encarregat de confirmar la investigació, el vídeo es va gravar el passat 8 de desembre, en una base militar. Descartant que es tracte de membres de l'exèrcit, estan tractant de saber com és possible que dos civils pujaren a un tanc de l'hangar, el qual es dirigia a una exposició, amb motiu del dia de la Immaculada.

 

 

El reclam de Pablo Iglesias

El secretari general de Podemos, Pablo Iglesias, també ha reclamat el missatge que es difon amb el vídeo, considerant que és «vergonyós» que les Forces Armades permeten este tipus de situacions. De la mateixa manera, carrega contra el protagonista, considerant-lo un «pobre infeliç» i «patètic», després que l'amenaçara diguent-li: «Coletas, tu ets el següent, cabró».

 

D'altra banda, el líder polític també ha reclamat al Govern que actuï immediatament, considerant que, en cas contrari, es tornarà a demostrar «la doble vara de mesurar a Espanya», on els «titiriters i tuitaires» van a presó, mentre que els «feixistes» són impunes de les seues actuacions.

 

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.