11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Quatre detinguts a Alacant i Elx acusats de pertànyer a una xarxa de tràfic de migrants

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

La Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, ha detingut a Alacant i Elx a quatre persones –tres homes i una dona– d’origen algerià per la seua presumpta implicació en una organització dedicada al tràfic de persones migrants.

Els arrestats portaven una llanxa semirrígida d’alta cilindrada, amb la qual podien realitzar viatges entre la costa alacantina i Algèria. Estan acusats de traslladar, en estos trajectes, a immigrants en situació irregular i de cobrar entre 6.000 i 10.000 euros per persona, segons ha informat la Prefectura Superior en un comunicat.

La investigació va començar després d’una informació rebuda a través dels mètodes de captació de tots dos cossos, que alertava sobre un grup integrat per algerians que podria estar adquirint embarcacions ràpides per al trasllat il·legal de persones des d’Algèria fins a Espanya.

EMBARCACIÓ AMB POTÈNCIA PROHIBIDA

Fruit de les perquisicions, els agents de Vigilància Duanera van detectar una furgoneta negra en la ciutat d’Elx que remolcava una embarcació semirrígida de set metres d’eslora i equipada amb un motor de 250 cavalls –potencia prohibida per la normativa vigent–.

Els agents de la Policia Nacional de la Brigada Provincial d’Estrangeria van interceptar la furgoneta i van realitzar les primeres verificacions. D’esta forma, van constatar que l’embarcació transportada muntava un motor superior al permès –que la legislació la classifica com de gènere prohibit– i tenia la matrícula manipulada.

Així mateix, el remolc que la transportava tenia la placa del bastidor manipulada amb un encunyat irregular, que semblava haver sigut fet a mà, i no figurava en cap base de dades oficial.

Després d’analitzar la documentació de l’embarcació, es va comprovar que el motor original hauria d’haver sigut de 200 cavalls i no dels 250 instal·lats.

Davant de les irregularitats detectades i les evidències que es tractava d’una presumpta organització dedicada al tràfic d’immigrants, els agents van detenir als implicats. A més, van intervenir l’embarcació, el motor foraborda, el remolc i la furgoneta utilitzada per al seu transport.

Els arrestats són tres homes i una dona, tots ells de nacionalitat algeriana, amb edats compreses entre els 40 i 43 anys. Dos d’ells comptaven amb antecedents policials per fets similars i un estava en situació irregular a Espanya. Tres van ser detinguts a Elx i un altre a Alacant.

Tres dels acusats van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx, mentre que la cambra va quedar a l’espera de noves diligències judicials.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.