Quatre detinguts a Alacant i Elx acusats de pertànyer a una xarxa de tràfic de migrants

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

La Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, ha detingut a Alacant i Elx a quatre persones –tres homes i una dona– d’origen algerià per la seua presumpta implicació en una organització dedicada al tràfic de persones migrants.

Els arrestats portaven una llanxa semirrígida d’alta cilindrada, amb la qual podien realitzar viatges entre la costa alacantina i Algèria. Estan acusats de traslladar, en estos trajectes, a immigrants en situació irregular i de cobrar entre 6.000 i 10.000 euros per persona, segons ha informat la Prefectura Superior en un comunicat.

La investigació va començar després d’una informació rebuda a través dels mètodes de captació de tots dos cossos, que alertava sobre un grup integrat per algerians que podria estar adquirint embarcacions ràpides per al trasllat il·legal de persones des d’Algèria fins a Espanya.

EMBARCACIÓ AMB POTÈNCIA PROHIBIDA

Fruit de les perquisicions, els agents de Vigilància Duanera van detectar una furgoneta negra en la ciutat d’Elx que remolcava una embarcació semirrígida de set metres d’eslora i equipada amb un motor de 250 cavalls –potencia prohibida per la normativa vigent–.

Els agents de la Policia Nacional de la Brigada Provincial d’Estrangeria van interceptar la furgoneta i van realitzar les primeres verificacions. D’esta forma, van constatar que l’embarcació transportada muntava un motor superior al permès –que la legislació la classifica com de gènere prohibit– i tenia la matrícula manipulada.

Així mateix, el remolc que la transportava tenia la placa del bastidor manipulada amb un encunyat irregular, que semblava haver sigut fet a mà, i no figurava en cap base de dades oficial.

Després d’analitzar la documentació de l’embarcació, es va comprovar que el motor original hauria d’haver sigut de 200 cavalls i no dels 250 instal·lats.

Davant de les irregularitats detectades i les evidències que es tractava d’una presumpta organització dedicada al tràfic d’immigrants, els agents van detenir als implicats. A més, van intervenir l’embarcació, el motor foraborda, el remolc i la furgoneta utilitzada per al seu transport.

Els arrestats són tres homes i una dona, tots ells de nacionalitat algeriana, amb edats compreses entre els 40 i 43 anys. Dos d’ells comptaven amb antecedents policials per fets similars i un estava en situació irregular a Espanya. Tres van ser detinguts a Elx i un altre a Alacant.

Tres dels acusats van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx, mentre que la cambra va quedar a l’espera de noves diligències judicials.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU