Quatre detinguts a Alacant i Elx acusats de pertànyer a una xarxa de tràfic de migrants

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

La Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, ha detingut a Alacant i Elx a quatre persones –tres homes i una dona– d’origen algerià per la seua presumpta implicació en una organització dedicada al tràfic de persones migrants.

Els arrestats portaven una llanxa semirrígida d’alta cilindrada, amb la qual podien realitzar viatges entre la costa alacantina i Algèria. Estan acusats de traslladar, en estos trajectes, a immigrants en situació irregular i de cobrar entre 6.000 i 10.000 euros per persona, segons ha informat la Prefectura Superior en un comunicat.

La investigació va començar després d’una informació rebuda a través dels mètodes de captació de tots dos cossos, que alertava sobre un grup integrat per algerians que podria estar adquirint embarcacions ràpides per al trasllat il·legal de persones des d’Algèria fins a Espanya.

EMBARCACIÓ AMB POTÈNCIA PROHIBIDA

Fruit de les perquisicions, els agents de Vigilància Duanera van detectar una furgoneta negra en la ciutat d’Elx que remolcava una embarcació semirrígida de set metres d’eslora i equipada amb un motor de 250 cavalls –potencia prohibida per la normativa vigent–.

Els agents de la Policia Nacional de la Brigada Provincial d’Estrangeria van interceptar la furgoneta i van realitzar les primeres verificacions. D’esta forma, van constatar que l’embarcació transportada muntava un motor superior al permès –que la legislació la classifica com de gènere prohibit– i tenia la matrícula manipulada.

Així mateix, el remolc que la transportava tenia la placa del bastidor manipulada amb un encunyat irregular, que semblava haver sigut fet a mà, i no figurava en cap base de dades oficial.

Després d’analitzar la documentació de l’embarcació, es va comprovar que el motor original hauria d’haver sigut de 200 cavalls i no dels 250 instal·lats.

Davant de les irregularitats detectades i les evidències que es tractava d’una presumpta organització dedicada al tràfic d’immigrants, els agents van detenir als implicats. A més, van intervenir l’embarcació, el motor foraborda, el remolc i la furgoneta utilitzada per al seu transport.

Els arrestats són tres homes i una dona, tots ells de nacionalitat algeriana, amb edats compreses entre els 40 i 43 anys. Dos d’ells comptaven amb antecedents policials per fets similars i un estava en situació irregular a Espanya. Tres van ser detinguts a Elx i un altre a Alacant.

Tres dels acusats van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx, mentre que la cambra va quedar a l’espera de noves diligències judicials.

Últimes notícies

La Fiscalia admet un error i rebaixa a 2 anys i mig la petició de presó per als activistes de Greenpeace

La Fiscalia ha reconegut un error en aplicar un Codi Penal no vigent i ha reduït de cinc a dos anys i mig la petició de presó per a onze activistes de Greenpeace jutjats per desordes públics pel bloqueig d’un gaser al port de Sagunt en 2021. La defensa sosté que va ser una protesta pacífica protegida pels drets humans i reclama l’absolució.

Mor als 84 anys Manuel Boix, referent internacional de l’art valencià

L’artiste plàstic Manuel Boix, nascut a l’Alcúdia en 1942 i Premi Nacional d’Arts Plàstiques, ha mort als 84 anys. La vetla tindrà lloc este dijous a la casa familiar abans de la seua incineració en un acte íntim.

Sergio García torna a l’Obert d’Espanya de golf a Madrid

Sergio García ha confirmat que tornarà a disputar l’Obert d’Espanya, que es jugarà del 8 a l’11 d’octubre al Club de Campo Villa de Madrid, on coincidirà amb figures com Jon Rahm i Shane Lowry.

Hábitat València convertix la fira en un gran aparador del millor disseny espanyol

Hábitat València i les fires Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama ocuparan 112.000 m² a Feria Valencia amb 1.221 marques de producte de gamma mitjana-alta i una previsió de 40.000 professionals visitants.

La covid es dispara un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència d’infeccions respiratòries per covid-19 ha augmentat un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, fins als 117,2 casos per cada 100.000 habitants, mentres la grip baixa i el VRS es manté a zero.

Els testimonis defenen que la protesta de Greenpeace a Sagunt no va causar danys

Agents de la Guàrdia Civil, responsables portuaris i periodistes han coincidit en el juí que l’acció de Greenpeace a Sagunt en 2021 va ser pacífica, sense danys materials ni risc materialitzat per al trànsit marítim.

El Suprem confirma 4 anys de presó a Santi Mina per abusos sexuals

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a quatre anys de presó al futbolista i exjugador del València Santi Mina per un delicte d’abusos sexuals comesos en 2017 a Mojácar, i ha mantingut la indemnització de 25.000 euros fixada pel TSJA.

El CCCC mostra el vídeoassaig de Joan Morey sobre veu i comunicació contemporània

El Centre del Carme Cultura Contemporània exposa fins al 22 de novembre el projecte de videoart de Joan Morey, un assaig audiovisual que connecta escultures barroques, poder de la veu i formes de comunicació actuals.