Quatre detinguts a Alacant i Elx acusats de pertànyer a una xarxa de tràfic de migrants

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

La Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, ha detingut a Alacant i Elx a quatre persones –tres homes i una dona– d’origen algerià per la seua presumpta implicació en una organització dedicada al tràfic de persones migrants.

Els arrestats portaven una llanxa semirrígida d’alta cilindrada, amb la qual podien realitzar viatges entre la costa alacantina i Algèria. Estan acusats de traslladar, en estos trajectes, a immigrants en situació irregular i de cobrar entre 6.000 i 10.000 euros per persona, segons ha informat la Prefectura Superior en un comunicat.

La investigació va començar després d’una informació rebuda a través dels mètodes de captació de tots dos cossos, que alertava sobre un grup integrat per algerians que podria estar adquirint embarcacions ràpides per al trasllat il·legal de persones des d’Algèria fins a Espanya.

EMBARCACIÓ AMB POTÈNCIA PROHIBIDA

Fruit de les perquisicions, els agents de Vigilància Duanera van detectar una furgoneta negra en la ciutat d’Elx que remolcava una embarcació semirrígida de set metres d’eslora i equipada amb un motor de 250 cavalls –potencia prohibida per la normativa vigent–.

Els agents de la Policia Nacional de la Brigada Provincial d’Estrangeria van interceptar la furgoneta i van realitzar les primeres verificacions. D’esta forma, van constatar que l’embarcació transportada muntava un motor superior al permès –que la legislació la classifica com de gènere prohibit– i tenia la matrícula manipulada.

Així mateix, el remolc que la transportava tenia la placa del bastidor manipulada amb un encunyat irregular, que semblava haver sigut fet a mà, i no figurava en cap base de dades oficial.

Després d’analitzar la documentació de l’embarcació, es va comprovar que el motor original hauria d’haver sigut de 200 cavalls i no dels 250 instal·lats.

Davant de les irregularitats detectades i les evidències que es tractava d’una presumpta organització dedicada al tràfic d’immigrants, els agents van detenir als implicats. A més, van intervenir l’embarcació, el motor foraborda, el remolc i la furgoneta utilitzada per al seu transport.

Els arrestats són tres homes i una dona, tots ells de nacionalitat algeriana, amb edats compreses entre els 40 i 43 anys. Dos d’ells comptaven amb antecedents policials per fets similars i un estava en situació irregular a Espanya. Tres van ser detinguts a Elx i un altre a Alacant.

Tres dels acusats van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx, mentre que la cambra va quedar a l’espera de noves diligències judicials.

Últimes notícies

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.