Quatre detinguts a Alacant i Elx acusats de pertànyer a una xarxa de tràfic de migrants

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

La Policia Nacional, en una operació conjunta amb Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, ha detingut a Alacant i Elx a quatre persones –tres homes i una dona– d’origen algerià per la seua presumpta implicació en una organització dedicada al tràfic de persones migrants.

Els arrestats portaven una llanxa semirrígida d’alta cilindrada, amb la qual podien realitzar viatges entre la costa alacantina i Algèria. Estan acusats de traslladar, en estos trajectes, a immigrants en situació irregular i de cobrar entre 6.000 i 10.000 euros per persona, segons ha informat la Prefectura Superior en un comunicat.

La investigació va començar després d’una informació rebuda a través dels mètodes de captació de tots dos cossos, que alertava sobre un grup integrat per algerians que podria estar adquirint embarcacions ràpides per al trasllat il·legal de persones des d’Algèria fins a Espanya.

EMBARCACIÓ AMB POTÈNCIA PROHIBIDA

Fruit de les perquisicions, els agents de Vigilància Duanera van detectar una furgoneta negra en la ciutat d’Elx que remolcava una embarcació semirrígida de set metres d’eslora i equipada amb un motor de 250 cavalls –potencia prohibida per la normativa vigent–.

Els agents de la Policia Nacional de la Brigada Provincial d’Estrangeria van interceptar la furgoneta i van realitzar les primeres verificacions. D’esta forma, van constatar que l’embarcació transportada muntava un motor superior al permès –que la legislació la classifica com de gènere prohibit– i tenia la matrícula manipulada.

Així mateix, el remolc que la transportava tenia la placa del bastidor manipulada amb un encunyat irregular, que semblava haver sigut fet a mà, i no figurava en cap base de dades oficial.

Després d’analitzar la documentació de l’embarcació, es va comprovar que el motor original hauria d’haver sigut de 200 cavalls i no dels 250 instal·lats.

Davant de les irregularitats detectades i les evidències que es tractava d’una presumpta organització dedicada al tràfic d’immigrants, els agents van detenir als implicats. A més, van intervenir l’embarcació, el motor foraborda, el remolc i la furgoneta utilitzada per al seu transport.

Els arrestats són tres homes i una dona, tots ells de nacionalitat algeriana, amb edats compreses entre els 40 i 43 anys. Dos d’ells comptaven amb antecedents policials per fets similars i un estava en situació irregular a Espanya. Tres van ser detinguts a Elx i un altre a Alacant.

Tres dels acusats van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx, mentre que la cambra va quedar a l’espera de noves diligències judicials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 120 km/h el dimecres i dijous

Aemet activa l'avís taronja per fortes ratxes de vent del nord-oest a l'interior i litoral nord de Castelló entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana excepte en el sud d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós i temperatures màximes en ascens generalitzat, excepte en la mitat sud d'Alacant, amb vent fluix i mar en calma relativa.

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.