Quatre detinguts en ser sorpresos en una nau industrial d’Alacant envasant marihuana en llandes de tomaca

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones després de ser sorpreses en una nau industrial d’Alacant envasant cabdells de marihuana en llandes de tomaca en conserva.

Tot va ocórrer durant una recent inspecció contra el frau alimentari realitzada pel Seprona de la Guàrdia Civil a Alacant. Els agents es van desplaçar a un polígon industrial de la capital alacantina per a realitzar controls alimentaris. Allí van decidir inspeccionar una empresa suposadament dedicada a l’envasament de tomaca pelada natural en conserva, ja que havien observat que transportaven gran quantitat de producte.

Els agents van entrar en la nau localitzant a diversos empleats que presumptament estaven treballant en eixe moment. Tots ells es van mostrar nerviosos en el moment de ser informats de la intenció de la Guàrdia Civil de realitzar una inspecció en la nau.

Una vegada dins, els guàrdies civils van comprovar l’existència de nombrosos palets de llandes de quatre quilograms de capacitat cadascuna, etiquetades com a tomaca natural triturada, així com la maquinària industrial necessària per a l’envasament i manipulació dels pots. Els agents van localitzar una gran quantitat de llandes en diferents punts de la cadena d’envasament. En veure el seu interior, en lloc de tomaca van trobar cabdells de marihuana, envasada al buit en bosses de plàstic. Els autors completaven les llandes amb arena i pesos metàl·lics fins a aconseguir el pes marcat en l’envàs.

Els agents del Seprona van assegurar les instal·lacions i van avisar a l’Equip contra la Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Policia Judicial de Guàrdia Civil a Alacant.

En total es van intervindre quasi 100 quilograms de marihuana. Per estos fets han sigut detinguts quatre homes, les tres persones que es trobaven en la nau i una quarta com a responsable del lloguer de l’immoble. Se’ls imputa un delicte contra la salut pública per tràfic de drogues i un altre de pertinença a organització criminal. Després de la seua passada a disposició judicial es va ordenar el seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.

Catalá aposta per l’atletisme i la vela davant de la Fórmula 1 a València

L’alcaldessa María José Catalá ha defensat que València aposte per la vela i l’atletisme, per tradició i menor cost públic, i ha reobert la porta a acollir de nou la Copa de l’Amèrica.

Els pobles afectats pels incendis de l’estiu demanen ser zona d’emergència greu

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern d’Espanya que declare com a zones greument afectades per una emergència de protecció civil els municipis castigats pels principals incendis forestals d’aquest estiu a la Comunitat Valenciana.