Quatre detinguts en ser sorpresos en una nau industrial d’Alacant envasant marihuana en llandes de tomaca

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones després de ser sorpreses en una nau industrial d’Alacant envasant cabdells de marihuana en llandes de tomaca en conserva.

Tot va ocórrer durant una recent inspecció contra el frau alimentari realitzada pel Seprona de la Guàrdia Civil a Alacant. Els agents es van desplaçar a un polígon industrial de la capital alacantina per a realitzar controls alimentaris. Allí van decidir inspeccionar una empresa suposadament dedicada a l’envasament de tomaca pelada natural en conserva, ja que havien observat que transportaven gran quantitat de producte.

Els agents van entrar en la nau localitzant a diversos empleats que presumptament estaven treballant en eixe moment. Tots ells es van mostrar nerviosos en el moment de ser informats de la intenció de la Guàrdia Civil de realitzar una inspecció en la nau.

Una vegada dins, els guàrdies civils van comprovar l’existència de nombrosos palets de llandes de quatre quilograms de capacitat cadascuna, etiquetades com a tomaca natural triturada, així com la maquinària industrial necessària per a l’envasament i manipulació dels pots. Els agents van localitzar una gran quantitat de llandes en diferents punts de la cadena d’envasament. En veure el seu interior, en lloc de tomaca van trobar cabdells de marihuana, envasada al buit en bosses de plàstic. Els autors completaven les llandes amb arena i pesos metàl·lics fins a aconseguir el pes marcat en l’envàs.

Els agents del Seprona van assegurar les instal·lacions i van avisar a l’Equip contra la Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Policia Judicial de Guàrdia Civil a Alacant.

En total es van intervindre quasi 100 quilograms de marihuana. Per estos fets han sigut detinguts quatre homes, les tres persones que es trobaven en la nau i una quarta com a responsable del lloguer de l’immoble. Se’ls imputa un delicte contra la salut pública per tràfic de drogues i un altre de pertinença a organització criminal. Després de la seua passada a disposició judicial es va ordenar el seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU