Quatre detinguts en ser sorpresos en una nau industrial d’Alacant envasant marihuana en llandes de tomaca

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones després de ser sorpreses en una nau industrial d’Alacant envasant cabdells de marihuana en llandes de tomaca en conserva.

Tot va ocórrer durant una recent inspecció contra el frau alimentari realitzada pel Seprona de la Guàrdia Civil a Alacant. Els agents es van desplaçar a un polígon industrial de la capital alacantina per a realitzar controls alimentaris. Allí van decidir inspeccionar una empresa suposadament dedicada a l’envasament de tomaca pelada natural en conserva, ja que havien observat que transportaven gran quantitat de producte.

Els agents van entrar en la nau localitzant a diversos empleats que presumptament estaven treballant en eixe moment. Tots ells es van mostrar nerviosos en el moment de ser informats de la intenció de la Guàrdia Civil de realitzar una inspecció en la nau.

Una vegada dins, els guàrdies civils van comprovar l’existència de nombrosos palets de llandes de quatre quilograms de capacitat cadascuna, etiquetades com a tomaca natural triturada, així com la maquinària industrial necessària per a l’envasament i manipulació dels pots. Els agents van localitzar una gran quantitat de llandes en diferents punts de la cadena d’envasament. En veure el seu interior, en lloc de tomaca van trobar cabdells de marihuana, envasada al buit en bosses de plàstic. Els autors completaven les llandes amb arena i pesos metàl·lics fins a aconseguir el pes marcat en l’envàs.

Els agents del Seprona van assegurar les instal·lacions i van avisar a l’Equip contra la Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Policia Judicial de Guàrdia Civil a Alacant.

En total es van intervindre quasi 100 quilograms de marihuana. Per estos fets han sigut detinguts quatre homes, les tres persones que es trobaven en la nau i una quarta com a responsable del lloguer de l’immoble. Se’ls imputa un delicte contra la salut pública per tràfic de drogues i un altre de pertinença a organització criminal. Després de la seua passada a disposició judicial es va ordenar el seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.