Quatre detinguts en ser sorpresos en una nau industrial d’Alacant envasant marihuana en llandes de tomaca

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones després de ser sorpreses en una nau industrial d’Alacant envasant cabdells de marihuana en llandes de tomaca en conserva.

Tot va ocórrer durant una recent inspecció contra el frau alimentari realitzada pel Seprona de la Guàrdia Civil a Alacant. Els agents es van desplaçar a un polígon industrial de la capital alacantina per a realitzar controls alimentaris. Allí van decidir inspeccionar una empresa suposadament dedicada a l’envasament de tomaca pelada natural en conserva, ja que havien observat que transportaven gran quantitat de producte.

Els agents van entrar en la nau localitzant a diversos empleats que presumptament estaven treballant en eixe moment. Tots ells es van mostrar nerviosos en el moment de ser informats de la intenció de la Guàrdia Civil de realitzar una inspecció en la nau.

Una vegada dins, els guàrdies civils van comprovar l’existència de nombrosos palets de llandes de quatre quilograms de capacitat cadascuna, etiquetades com a tomaca natural triturada, així com la maquinària industrial necessària per a l’envasament i manipulació dels pots. Els agents van localitzar una gran quantitat de llandes en diferents punts de la cadena d’envasament. En veure el seu interior, en lloc de tomaca van trobar cabdells de marihuana, envasada al buit en bosses de plàstic. Els autors completaven les llandes amb arena i pesos metàl·lics fins a aconseguir el pes marcat en l’envàs.

Els agents del Seprona van assegurar les instal·lacions i van avisar a l’Equip contra la Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Policia Judicial de Guàrdia Civil a Alacant.

En total es van intervindre quasi 100 quilograms de marihuana. Per estos fets han sigut detinguts quatre homes, les tres persones que es trobaven en la nau i una quarta com a responsable del lloguer de l’immoble. Se’ls imputa un delicte contra la salut pública per tràfic de drogues i un altre de pertinença a organització criminal. Després de la seua passada a disposició judicial es va ordenar el seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.

El València Basket busca tancar en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga en el Roig Arena el quint i decisiu partit d'habitacions d'Eurolliga davant el Panathinaikos, després d'igualar un 0-2 amb dos triomfs a Atenes. El bitllet suposaria la primera Final a Quatre de la seua història.

La jutgessa exigix a l’Ajuntament d’Alacant l’expedient complet per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en el repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan exigix a l'Ajuntament d'Alacant l'expedient complet de la parcel·la i més documentació a la cooperativa promotora.

El Consell veu en el fort creixement de passatgers la prova que urgix ampliar els aeroports valencians

La Generalitat subratlla que el fort augment de passatgers en els aeroports de València i Alacant-Elx Miguel Hernández confirma la urgència d'escometre les ampliacions previstes per a evitar colls de botella i mantindre la competitivitat turística.

El Palau de la Música presenta l’estrena absoluta de l’òpera Medea de Sánchez-Verdú

El Palau de la Música de València estrena l'òpera Medea de José María Sánchez-Verdú, una proposta monodramática i experimental que integra al públic en un ritual sonor, al costat de la Simfonia núm. 1 de Beethoven.

La jutgessa manté el veto al fet que Rovira i Barrachina declaren per la gestió de la dana

La magistrada que investiga la gestió de la dana en la Comunitat Valenciana confirma que no cridarà a declarar com a testimonis als consellers José Antonio Rovira i Miguel Barrachina, malgrat la petició de Compromís i de la Fiscalia.

Alacant recorrerà l’anul·lació parcial dels plecs del contracte d’autobusos urbans

L'Ajuntament d'Alacant anuncia que recorrerà davant el TSJCV la sentència que tomba part dels plecs del contracte d'autobusos urbans per considerar excessives les exigències de solvència.