Quatre detinguts en ser sorpresos en una nau industrial d’Alacant envasant marihuana en llandes de tomaca

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones després de ser sorpreses en una nau industrial d’Alacant envasant cabdells de marihuana en llandes de tomaca en conserva.

Tot va ocórrer durant una recent inspecció contra el frau alimentari realitzada pel Seprona de la Guàrdia Civil a Alacant. Els agents es van desplaçar a un polígon industrial de la capital alacantina per a realitzar controls alimentaris. Allí van decidir inspeccionar una empresa suposadament dedicada a l’envasament de tomaca pelada natural en conserva, ja que havien observat que transportaven gran quantitat de producte.

Els agents van entrar en la nau localitzant a diversos empleats que presumptament estaven treballant en eixe moment. Tots ells es van mostrar nerviosos en el moment de ser informats de la intenció de la Guàrdia Civil de realitzar una inspecció en la nau.

Una vegada dins, els guàrdies civils van comprovar l’existència de nombrosos palets de llandes de quatre quilograms de capacitat cadascuna, etiquetades com a tomaca natural triturada, així com la maquinària industrial necessària per a l’envasament i manipulació dels pots. Els agents van localitzar una gran quantitat de llandes en diferents punts de la cadena d’envasament. En veure el seu interior, en lloc de tomaca van trobar cabdells de marihuana, envasada al buit en bosses de plàstic. Els autors completaven les llandes amb arena i pesos metàl·lics fins a aconseguir el pes marcat en l’envàs.

Els agents del Seprona van assegurar les instal·lacions i van avisar a l’Equip contra la Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Policia Judicial de Guàrdia Civil a Alacant.

En total es van intervindre quasi 100 quilograms de marihuana. Per estos fets han sigut detinguts quatre homes, les tres persones que es trobaven en la nau i una quarta com a responsable del lloguer de l’immoble. Se’ls imputa un delicte contra la salut pública per tràfic de drogues i un altre de pertinença a organització criminal. Després de la seua passada a disposició judicial es va ordenar el seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.