11.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Quatre jóvens pillats fent un grafiti de grans dimensions en Alacant

 

La Policia Local d’Alacant va pillar ‘in fraganti’ a quatre jóvens, en la vesprada del dissabte, fent pintades sobre el vessant del Castell de San Fernando que dona accés a este recinte que forma part del patrimoni històric de la ciutat d’Alacant.

 

Segons ha informat el consistori, els agents ha denunciat com a presumptes autors del grafiti a estos quatre jóvens, amb edats entre 16 i 20 anys, imputant-los una infracció greu i la responsabilitat civil com a presumptes autors. Les autoritats en localitzar-los van iniciar una persecució, i van conseguir detindre a dos d’ells i identificar als altres dos, confiscant els pots d’esprai i diferent material.

 

Els fets van ocórrer la passada vesprada del dissabte cap a les 19.10 hores, quan una patrulla va observar a quatre persones fent una pintada de grans dimensions en la part lateral que dona accés a la fortalesa del Castell de San Fernando, en Camí de Ronda.

 

Una persecució de pel·lícula

En constatar que havien sigut descoberts realitzant este acte vandàlic, els grafiters van començar la fugida, iniciant-se una persecució pels dos agents de la unitat Fox que van conseguir detindre a dos d’ells, de 16 i 17 anys.

 

Per tals fets els agents van procedir a identificar-los sent un d’ells un jove escapolit d’un centre de menors de la província d’Alacant, i els van alçar denúncies per una infracció greu a l’Ordenança de Neteja de l’Ajuntament d’Alacant, que prohibix la realització de tota classe de pintades, en qualsevol espai de la via pública, i per danyar part del patrimoni històric de la ciutat.

 

La Policia ha instruït diligències per a l’atestat judicial, i la unitat especialitzada policial que compta amb perits experts en grafística i un equip d’agents, seran els que quantifiquen els danys produïts, per a cursar les corresponents denúncies. Els agents també van dur a terme els mesuraments de les pintades i les dades produïdes en este acte vandàlic, i amb posterioritat van traslladar al centre de menors a un d’ells.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.