14.7 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Rafa Lomana, de ‘Supervivientes’, és el candidat de VOX per Albacete

Rafa Lomana, el candidat de Vox per Albacete

Rafa Lomana és el nou candidat de Vox per Albacete | INSTAGRAM

VOX no només està a l’ordre del dia en referència a declaracions polèmiques, també en nous fitxatges de cara a les eleccions generals del pròxim 28 d’abril. Rafa Lomana és una de les últimes incorporacions a la formació, en aquest cas, per a representar-los des d’Albacete. Lomana, a més a més de ser conegut pel seu cognom —que el relaciona directament amb la seua popular germana, Carmen Lomana—, també ho és per haver format part de l’edició de l’any 2014 de ‘Supervivientes’, tal com explica ‘La Coctelera.

 

Va ser aleshores quan l’ara polític es va donar a conéixer i va demostrar que, almenys en termes de supervivència, és un gran expert, ja que va quedar el segon finalista de la seua edició. En el programa, Lomana va demostrar estar en una bona forma física a causa de dedicar-se professionalment als entrenaments personals. Cal recordar, també, que l’ex concursant del programa de Telecinco també va formar part de ‘Desafío Extremo’, un programa d’aventures junt amb Jesús Calleja.

 

Els entrenaments personals, per la política

Ara bé, la vida dóna moltes voltes i, ara, Lomana ha decidit deixar el gimnàs per a passar a ser una de les cares més conegudes del panorama polític. La seua incorporació arriba després que Fernando Paz, el candidat per Albacete fins aleshores, haja deixat el seu lloc en el partit. En aquest sentit, cal recordar que Paz va fer esclatar la polèmica per realitzar diversos comentaris homòfobs en diverses intervencions públiques.

 

Relacionar l’homosexualitat amb una malaltia o relativitzar l’holocaust nazi, van ser algunes de les declaracions que va fer Paz i que van obligar a VOX a prendre mesures davant l’allau de crítiques que es van generar al respecte.

 

La reacció de la seua germana, Carmen Lomana

Finalment i de forma inevitable, el nom de Rafa Lomana, crea quasi una relació directa amb el de Carmen Lomana, la seua germana, que ha manifestat en multitud d’ocasions que no tenen cap classe de relació entre ells dos. No obstant això, la popular germana ha volgut fer-se també ressò de l’aparició en el panorama polític del seu germà a través de Twitter, amb missatges com: «Em fa molta llàstima que el meu nom isca junt amb el d’una altra persona vinculada a VOX que fa molt temps que no té res a veure amb mi».

 

Paral·lelament, Lomana va respondre als comentaris que li recordaven que ella mateixa es va presentar a les llistes del Senat amb el mateix partit l’any 2015, tot dient que: «I, per favor, demande a la premsa i a tots els que em seguiu que ningú em vincule a Vox. Per favor, em vaig equivocar».

Carmen Lomana

Rafa Lomana manté una mala relació amb la seua popular germana, Carmen Lomana | INSTAGRAM

Últimes notícies

Gourlay demana paciència i fitxatges intel·ligents per a elevar la qualitat del València

Gourlay va reconéixer que el València necessita qualitat i temps per a créixer i va defendre ser intel·ligents en el mercat, amb un pla recolzat en pedrera i en el Nou Mestalla.

Llorca aconseguix una comissió mixta per la DANA però es queda sense fons de compensació

Sánchez ha acceptat crear una comissió mixta amb Govern, Generalitat, Diputació i 75 municipis per a coordinar la reconstrucció després de la DANA, però ha rebutjat un fons transitori per a la Comunitat. El finançament autonòmic i el transvasament Tajo-Segura han centrat una trobada amb retrets creuats.

Suárez insistix que l’amenaça de col·lapse de la presa de Forata va impedir centrar-se en el barranc de Poio

El subdirector d'Emergències ha declarat que la prioritat va ser la presa de Forata, la qual cosa va desviar recursos i atenció del Pedrís i de l'Horta Sud. Ha detallat fallades de connexió d'incidents, debats sobre evacuació o confinament i un inici del Cecopi sense fase d'anàlisi.

Dos detinguts i cinc investigats per estafar a 85 majors amb el fals revisor de la llum

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones i investiga a altres cinc per una xarxa que es va fer passar per tècnics elèctrics per a enganyar 85 ancians en nou comunitats. Els investigats van reunir més de 100.000 euros i van cometre un robatori amb violència a Castelló.

La pluja deixa 43,4 l/m² a València en quatre hores i servicis puntuals de bombers

València ha acumulat 43,4 l/m² en quatre hores, amb ruixats persistents i moderats. Hi ha hagut intervencions puntuals i Aemet preveu que continue plovent.

Catarroja acumula 66,6 l/m² en un episodi de pluges que reaviva el temor a la dana

El municipi ha registrat 66,6 l/m² en la jornada, amb 15 litres en una hora entre les 21.00 i les 22.30. Es van tancar tuneles per precaucion i a les 6.00 es recupere la normalitat.

El pressupost de València per a 2026 supera la comissió i queda llest per al ple del dilluns

La comissió d'Hisenda i Participació ha aprovat el pressupost de 2026 després de desestimar al·legacions. Els comptes ascendixen a 1.250 milions i prioritzen la reconstrucció per la dana, els servicis socials, la seguretat i la vivenda.

Carlos Mazón torna a les Corts quinze dies després per a l’últim ple de l’any

El expresident ha tornat a les Corts per a l'últim ple de l'any, quinze dies després de la seua anterior assistència. Ha ocupat de nou l'escó 97 i podrà votar la reforma del reglament.