La setmana arranca amb ratxes molt fortes de vent a l’interior i termòmetres en ascens fins el 24 graus

El dilluns estarà marcat a la Comunitat Valenciana per les ratxes molt fortes de vent de l’oest a l’interior i per les temperatures màximes en ascens notable fins el 24 graus.

Segons la predicció de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), l’interior nord de Castelló està en avís taronja durant tot el dia per ratxes de vent de fins a cent quilòmetres per hora.

Mentrestant, el litoral nord i l’interior sud de Castelló, així com tot l’interior de València, estan en avís groc per ratxes de més de 80 quilòmetres per hora.

El vent bufarà moderat de l’oest, ocasionalment fort a l’interior on es donaran ratxes molt fortes des del matí que aniran remetent a últimes hores de la jornada.

En general hi haurà intervals nuvolosos, estenent a cel poc nuvolós amb nuvolositat alta a la vesprada, possibles precipitacions febles i disperses en la mitat nord a primeres hores i temperatures mínimes en ascens en l’interior i sense canvis en la resta, mentre les màximes aniran en ascens notable.

En les capitals de província, els termòmetres oscil·laran entre 24 i 8 graus tant a Alacant com a Castelló de la Plana i entre 23 i 11 a València.

En matèria d’incendis forestals, el nivell de preemergencia per risc per a aquest 12 de febrer és alt (taronja) en el litoral de Castelló i Valencia i en el sud d’Alacant; extrem (roig) en la resta de la Comunitat Valenciana, informa l’1·1·2.

Últimes notícies

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.

Sanitat trenca rècord i oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027

La Conselleria de Sanitat oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a la convocatòria de 2027, la xifra més alta fins ara, amb un fort augment a València i especial èmfasi en Urgències i Emergències.

La reserva d’aigua baixa però el Júcar i el Segura mantenen nivells elevats

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3 % de la seua capacitat, amb el Júcar al 62,4 % i el Segura al 57,2 %, tot i les últimes pluges.

Les places de formació sanitària especialitzada arriben a un rècord de 1.284 per a 2027

Sanitat ha oferit 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027, la xifra més alta de la història, amb un fort increment a València i en Urgències i Emergències.

València recupera el llegat barroc d’Antonio Palomino amb una gran mostra al MuBAV

El Museu de Belles Arts de València ha obert la mostra ‘Antonio Palomino y la noche barroca’, primera exposició monogràfica sobre el pintor i teòric barroc, amb 65 obres de 20 museus i institucions.

Sant Vicent Màrtir i Sant Vicent Ferrer, festius locals proposats a València per a 2027

La Comissió de Benestar Social de València ha proposat com a festius locals de 2027 el 22 de gener, dia de Sant Vicent Màrtir, i el 5 d’abril, dia de Sant Vicent Ferrer. La decisió encara necessita l’aprovació definitiva del ple municipal.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.