17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Reapareix un bosc de 4.500 anys d’antiguitat en el Regne Unit gràcies a una forta tempesta

Imatge d'un dels arbres del bosc prehistòric

Imatge d’un dels arbres del bosc prehistòric | @serbiaireland

 

Una notícia impactant ha arribat des del Regne Unit, on una forta tempesta ha fet ressorgir un bosc prehistòric de 4.500 anys d’antiguitat que es pensava que estava perdut. Els fets han tingut lloc en la costa oest de Gal·les, on el pas de la tempesta Hannah i els seus fenòmens associats, sobretot les marees i els forts vents, han tornat a traure a la llum este paratge que ja era motiu de llegenda i que és un tresor mediambiental.

 

Però no es tracta d’un bosc tal i com estem acostumats a concebre’l, sinó que han ressorgit les arrels i restes dels arbres que el formaven i que van desaparéixer baix les ones molts anys arrere. El paratge rep el nom de Cantre’r Gwaelod i té uns 32 quilòmetres d’extensió, just entre les illes de Ramsey i Bardsey, en la badia de Cardigan.

 

 

Una altra imatge del bosc ressorgit a Gal·les

Altra imatge del bosc ressorgit en Gal·les | www.globallookpress.com

 

Un bosc prehistòric de l’edat de bronze

Este bosc data de l’Edat de Bronze i els arqueòlegs fa anys que estan pendents de l’existència d’este bosc en esta platja perquè, a voltes, quan la marea baixa es veuen alguns troncs enterrats. En l’any 2014 es van vore les restes del bosc per primera volta de forma clara des de feia 45 segles, però de seguida van tornar a quedar-se tapades per l’arena.

 

Segons els científics, les restes d’arbres pertanyen a pins, roures o abeduls, entre altres espècies. Les llegendes formades al voltant d’este mític bosc conten que la zona és molt fèrtil i, en el seu moment, estava protegida per una presa vigilada per un guàrdia, ja que donava molts aliments a la població. Seguint la mateixa llegenda, esta persona estaria èbria quan va arribar una tempesta, raó per la qual les comportes no van ser tancades i l’aigua del mar va entrar i va inundar el bosc. Tots els habitants i la reialesa del moment van haver d’abandonar la zona.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.