Reapareix un bosc de 4.500 anys d’antiguitat en el Regne Unit gràcies a una forta tempesta

Imatge d'un dels arbres del bosc prehistòric

Imatge d’un dels arbres del bosc prehistòric | @serbiaireland

 

Una notícia impactant ha arribat des del Regne Unit, on una forta tempesta ha fet ressorgir un bosc prehistòric de 4.500 anys d’antiguitat que es pensava que estava perdut. Els fets han tingut lloc en la costa oest de Gal·les, on el pas de la tempesta Hannah i els seus fenòmens associats, sobretot les marees i els forts vents, han tornat a traure a la llum este paratge que ja era motiu de llegenda i que és un tresor mediambiental.

 

Però no es tracta d’un bosc tal i com estem acostumats a concebre’l, sinó que han ressorgit les arrels i restes dels arbres que el formaven i que van desaparéixer baix les ones molts anys arrere. El paratge rep el nom de Cantre’r Gwaelod i té uns 32 quilòmetres d’extensió, just entre les illes de Ramsey i Bardsey, en la badia de Cardigan.

 

 

Una altra imatge del bosc ressorgit a Gal·les

Altra imatge del bosc ressorgit en Gal·les | www.globallookpress.com

 

Un bosc prehistòric de l’edat de bronze

Este bosc data de l’Edat de Bronze i els arqueòlegs fa anys que estan pendents de l’existència d’este bosc en esta platja perquè, a voltes, quan la marea baixa es veuen alguns troncs enterrats. En l’any 2014 es van vore les restes del bosc per primera volta de forma clara des de feia 45 segles, però de seguida van tornar a quedar-se tapades per l’arena.

 

Segons els científics, les restes d’arbres pertanyen a pins, roures o abeduls, entre altres espècies. Les llegendes formades al voltant d’este mític bosc conten que la zona és molt fèrtil i, en el seu moment, estava protegida per una presa vigilada per un guàrdia, ja que donava molts aliments a la població. Seguint la mateixa llegenda, esta persona estaria èbria quan va arribar una tempesta, raó per la qual les comportes no van ser tancades i l’aigua del mar va entrar i va inundar el bosc. Tots els habitants i la reialesa del moment van haver d’abandonar la zona.

Últimes notícies

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.