Reapareix un bosc de 4.500 anys d’antiguitat en el Regne Unit gràcies a una forta tempesta

Imatge d'un dels arbres del bosc prehistòric

Imatge d’un dels arbres del bosc prehistòric | @serbiaireland

 

Una notícia impactant ha arribat des del Regne Unit, on una forta tempesta ha fet ressorgir un bosc prehistòric de 4.500 anys d’antiguitat que es pensava que estava perdut. Els fets han tingut lloc en la costa oest de Gal·les, on el pas de la tempesta Hannah i els seus fenòmens associats, sobretot les marees i els forts vents, han tornat a traure a la llum este paratge que ja era motiu de llegenda i que és un tresor mediambiental.

 

Però no es tracta d’un bosc tal i com estem acostumats a concebre’l, sinó que han ressorgit les arrels i restes dels arbres que el formaven i que van desaparéixer baix les ones molts anys arrere. El paratge rep el nom de Cantre’r Gwaelod i té uns 32 quilòmetres d’extensió, just entre les illes de Ramsey i Bardsey, en la badia de Cardigan.

 

 

Una altra imatge del bosc ressorgit a Gal·les

Altra imatge del bosc ressorgit en Gal·les | www.globallookpress.com

 

Un bosc prehistòric de l’edat de bronze

Este bosc data de l’Edat de Bronze i els arqueòlegs fa anys que estan pendents de l’existència d’este bosc en esta platja perquè, a voltes, quan la marea baixa es veuen alguns troncs enterrats. En l’any 2014 es van vore les restes del bosc per primera volta de forma clara des de feia 45 segles, però de seguida van tornar a quedar-se tapades per l’arena.

 

Segons els científics, les restes d’arbres pertanyen a pins, roures o abeduls, entre altres espècies. Les llegendes formades al voltant d’este mític bosc conten que la zona és molt fèrtil i, en el seu moment, estava protegida per una presa vigilada per un guàrdia, ja que donava molts aliments a la població. Seguint la mateixa llegenda, esta persona estaria èbria quan va arribar una tempesta, raó per la qual les comportes no van ser tancades i l’aigua del mar va entrar i va inundar el bosc. Tots els habitants i la reialesa del moment van haver d’abandonar la zona.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.