Reapareix un bosc de 4.500 anys d’antiguitat en el Regne Unit gràcies a una forta tempesta

Imatge d'un dels arbres del bosc prehistòric

Imatge d’un dels arbres del bosc prehistòric | @serbiaireland

 

Una notícia impactant ha arribat des del Regne Unit, on una forta tempesta ha fet ressorgir un bosc prehistòric de 4.500 anys d’antiguitat que es pensava que estava perdut. Els fets han tingut lloc en la costa oest de Gal·les, on el pas de la tempesta Hannah i els seus fenòmens associats, sobretot les marees i els forts vents, han tornat a traure a la llum este paratge que ja era motiu de llegenda i que és un tresor mediambiental.

 

Però no es tracta d’un bosc tal i com estem acostumats a concebre’l, sinó que han ressorgit les arrels i restes dels arbres que el formaven i que van desaparéixer baix les ones molts anys arrere. El paratge rep el nom de Cantre’r Gwaelod i té uns 32 quilòmetres d’extensió, just entre les illes de Ramsey i Bardsey, en la badia de Cardigan.

 

 

Una altra imatge del bosc ressorgit a Gal·les

Altra imatge del bosc ressorgit en Gal·les | www.globallookpress.com

 

Un bosc prehistòric de l’edat de bronze

Este bosc data de l’Edat de Bronze i els arqueòlegs fa anys que estan pendents de l’existència d’este bosc en esta platja perquè, a voltes, quan la marea baixa es veuen alguns troncs enterrats. En l’any 2014 es van vore les restes del bosc per primera volta de forma clara des de feia 45 segles, però de seguida van tornar a quedar-se tapades per l’arena.

 

Segons els científics, les restes d’arbres pertanyen a pins, roures o abeduls, entre altres espècies. Les llegendes formades al voltant d’este mític bosc conten que la zona és molt fèrtil i, en el seu moment, estava protegida per una presa vigilada per un guàrdia, ja que donava molts aliments a la població. Seguint la mateixa llegenda, esta persona estaria èbria quan va arribar una tempesta, raó per la qual les comportes no van ser tancades i l’aigua del mar va entrar i va inundar el bosc. Tots els habitants i la reialesa del moment van haver d’abandonar la zona.

Últimes notícies

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.