Reapareix un bosc de 4.500 anys d’antiguitat en el Regne Unit gràcies a una forta tempesta

Imatge d'un dels arbres del bosc prehistòric

Imatge d’un dels arbres del bosc prehistòric | @serbiaireland

 

Una notícia impactant ha arribat des del Regne Unit, on una forta tempesta ha fet ressorgir un bosc prehistòric de 4.500 anys d’antiguitat que es pensava que estava perdut. Els fets han tingut lloc en la costa oest de Gal·les, on el pas de la tempesta Hannah i els seus fenòmens associats, sobretot les marees i els forts vents, han tornat a traure a la llum este paratge que ja era motiu de llegenda i que és un tresor mediambiental.

 

Però no es tracta d’un bosc tal i com estem acostumats a concebre’l, sinó que han ressorgit les arrels i restes dels arbres que el formaven i que van desaparéixer baix les ones molts anys arrere. El paratge rep el nom de Cantre’r Gwaelod i té uns 32 quilòmetres d’extensió, just entre les illes de Ramsey i Bardsey, en la badia de Cardigan.

 

 

Una altra imatge del bosc ressorgit a Gal·les

Altra imatge del bosc ressorgit en Gal·les | www.globallookpress.com

 

Un bosc prehistòric de l’edat de bronze

Este bosc data de l’Edat de Bronze i els arqueòlegs fa anys que estan pendents de l’existència d’este bosc en esta platja perquè, a voltes, quan la marea baixa es veuen alguns troncs enterrats. En l’any 2014 es van vore les restes del bosc per primera volta de forma clara des de feia 45 segles, però de seguida van tornar a quedar-se tapades per l’arena.

 

Segons els científics, les restes d’arbres pertanyen a pins, roures o abeduls, entre altres espècies. Les llegendes formades al voltant d’este mític bosc conten que la zona és molt fèrtil i, en el seu moment, estava protegida per una presa vigilada per un guàrdia, ja que donava molts aliments a la població. Seguint la mateixa llegenda, esta persona estaria èbria quan va arribar una tempesta, raó per la qual les comportes no van ser tancades i l’aigua del mar va entrar i va inundar el bosc. Tots els habitants i la reialesa del moment van haver d’abandonar la zona.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.