Recomanen posposar la vacunació dels menors de 65 anys que hagen patit coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública recomana posposar la vacunació de les persones menors de 65 anys que han patit el Covid-19 en els últims 6 mesos. Com la major part de les malalties infeccioses, el coronavirus provoca una resposta del sistema immune que protegix contra la malaltia. Això es traduïx en què és summament infreqüent que les persones que han patit la malaltia puguen tornar a patir-la, almenys en els 6 mesos següents. 

 

Per este motiu, per a contribuir a optimitzar l’ús de les dosis disponibles i millorar la cobertura de vacunació, es recomana posposar la vacunació en les persones amb antecedent d’infecció per Covid-19 en els últims 6 mesos. Es tracta per tant d’una recomanació i no d’una contraindicació. D’esta manera, si la persona que ha sigut convocada a l’espai de vacunació després de ser informada decidix vacunar-se, es procedirà a la seua vacunació.

 

No obstant això, les persones que seguisquen esta recomanació, una volta transcorregut el termini indicat de sis mesos, podran ser vacunades quan es convide al seu col·lectiu (professional o grup de risc) o a la seua cohort d’edat per a la segona dosi.

 

Estudis recents indiquen que la protecció és molt alta en persones de menys de 65 anys, pel que actualment es recomana que les persones de fins a 65 anys que han patit la malaltia demoren la seua vacunació fins a passats eixos mesos. Esta recomanació s’haurà d’anar adaptant en funció de les evidències científiques que es vagen coneixent, pel que podria ser modificada en el futur.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.