Recomanen posposar la vacunació dels menors de 65 anys que hagen patit coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública recomana posposar la vacunació de les persones menors de 65 anys que han patit el Covid-19 en els últims 6 mesos. Com la major part de les malalties infeccioses, el coronavirus provoca una resposta del sistema immune que protegix contra la malaltia. Això es traduïx en què és summament infreqüent que les persones que han patit la malaltia puguen tornar a patir-la, almenys en els 6 mesos següents. 

 

Per este motiu, per a contribuir a optimitzar l’ús de les dosis disponibles i millorar la cobertura de vacunació, es recomana posposar la vacunació en les persones amb antecedent d’infecció per Covid-19 en els últims 6 mesos. Es tracta per tant d’una recomanació i no d’una contraindicació. D’esta manera, si la persona que ha sigut convocada a l’espai de vacunació després de ser informada decidix vacunar-se, es procedirà a la seua vacunació.

 

No obstant això, les persones que seguisquen esta recomanació, una volta transcorregut el termini indicat de sis mesos, podran ser vacunades quan es convide al seu col·lectiu (professional o grup de risc) o a la seua cohort d’edat per a la segona dosi.

 

Estudis recents indiquen que la protecció és molt alta en persones de menys de 65 anys, pel que actualment es recomana que les persones de fins a 65 anys que han patit la malaltia demoren la seua vacunació fins a passats eixos mesos. Esta recomanació s’haurà d’anar adaptant en funció de les evidències científiques que es vagen coneixent, pel que podria ser modificada en el futur.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.