Rècord d’Espanya masculí i femení en la Mitja Marató de València

La Mitja Marató de València de 2023 ha batut este diumenge el rècord d’Espanya tant en homes com en dones. Amb un temps de 59:38 minuts, el corredor aragonés Carlos Mayo ha superat el rècord d’Espanya de mitjana marató que ostentava des de 1991 Fabián Roncero (59:52).

L’extremenya Laura Luengo també ha batut el rècord d’Espanya femení amb un temps d’1.09.41, rebaixant en 10 segons l’anterior plusmarca que mantenia Trihas Gebre des de 2018.

Per part seua, el kenià Kibiwott Kandie ha guanyat la Mitjana Marató de València per tercera vegada, però no ha pogut superar el rècord del món. Amb un temps de 57:40 s’ha quedat a tan sols huit segons d’aconseguir-ho.

El seu compatriota Margaret Chelimo ha sigut la guanyadora femenina de la Mitja Marató amb una marca d’1.04:46.

Més de 22.000 corredors

Més de 22.000 corredors han participat este diumenge 22 d’octubre en la carrera que ha començat a les 8.25 hores en l’avinguda de Tarongers de València. Una vegada més, la capital del Túria es convertix en la ciutat del running i acull a milers d’atletes i populars vinguts de tot el món que gaudixen de la 32a edició de la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich.

La mitja marató discorre pel següent itinerari: avinguda de Tarongers, Ronda Nord, avinguda d’Alfauir, Primat Reig, Cabanilles, Sant Pius V, carrer de la Trinitat, Pla de la Saïdia, Mauro Guillén, Menéndez Pidal, pont de les Glòries Valencianes, Gran Via de Fernando el Catòlic, Gran Via de Ramón y Cajal, Sant Vicent Màrtir, Guillem de Castro, carrer de la Blanqueria, Conde de Trénor, Pintor López, plaça de Tetuan, General Tovar, carrer de la Pau, Marqués de Dosaigües, Poeta Querol, carrer de les Barques, plaça de l’Ajuntament, avinguda del Marqués de Sotelo, Xàtiva, Colón, Porta de la Mar, Navarro Reverter, plaça d’Amèrica, Jacinto Benavente, pont del Regne, passeig de l’Albereda, plaça d’Europa, Menorca, avinguda de les Balears, Joan Verdeguer, avinguda de l’Enginyer Manuel Soto, Doctor J.J. Dòmine, plaça de la Setmana Santa Marinera, Marcos Sopena, Eugènia Viñes, Séquia de la Cadena i, de nou, avinguda de Tarongers.

Desplegament especial de seguretat

265 agents de la Policia Local vetlaran per la seguretat de la mitja marató, que se celebra este pròxim diumenge pels carrers de València. El dispositiu total es desglossa entre els efectius necessaris abans i després de la carrera, que són 174, i els que cobrisquen la celebració de la carrera, que són 191.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.