Rècord d’Espanya masculí i femení en la Mitja Marató de València

La Mitja Marató de València de 2023 ha batut este diumenge el rècord d’Espanya tant en homes com en dones. Amb un temps de 59:38 minuts, el corredor aragonés Carlos Mayo ha superat el rècord d’Espanya de mitjana marató que ostentava des de 1991 Fabián Roncero (59:52).

L’extremenya Laura Luengo també ha batut el rècord d’Espanya femení amb un temps d’1.09.41, rebaixant en 10 segons l’anterior plusmarca que mantenia Trihas Gebre des de 2018.

Per part seua, el kenià Kibiwott Kandie ha guanyat la Mitjana Marató de València per tercera vegada, però no ha pogut superar el rècord del món. Amb un temps de 57:40 s’ha quedat a tan sols huit segons d’aconseguir-ho.

El seu compatriota Margaret Chelimo ha sigut la guanyadora femenina de la Mitja Marató amb una marca d’1.04:46.

Més de 22.000 corredors

Més de 22.000 corredors han participat este diumenge 22 d’octubre en la carrera que ha començat a les 8.25 hores en l’avinguda de Tarongers de València. Una vegada més, la capital del Túria es convertix en la ciutat del running i acull a milers d’atletes i populars vinguts de tot el món que gaudixen de la 32a edició de la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich.

La mitja marató discorre pel següent itinerari: avinguda de Tarongers, Ronda Nord, avinguda d’Alfauir, Primat Reig, Cabanilles, Sant Pius V, carrer de la Trinitat, Pla de la Saïdia, Mauro Guillén, Menéndez Pidal, pont de les Glòries Valencianes, Gran Via de Fernando el Catòlic, Gran Via de Ramón y Cajal, Sant Vicent Màrtir, Guillem de Castro, carrer de la Blanqueria, Conde de Trénor, Pintor López, plaça de Tetuan, General Tovar, carrer de la Pau, Marqués de Dosaigües, Poeta Querol, carrer de les Barques, plaça de l’Ajuntament, avinguda del Marqués de Sotelo, Xàtiva, Colón, Porta de la Mar, Navarro Reverter, plaça d’Amèrica, Jacinto Benavente, pont del Regne, passeig de l’Albereda, plaça d’Europa, Menorca, avinguda de les Balears, Joan Verdeguer, avinguda de l’Enginyer Manuel Soto, Doctor J.J. Dòmine, plaça de la Setmana Santa Marinera, Marcos Sopena, Eugènia Viñes, Séquia de la Cadena i, de nou, avinguda de Tarongers.

Desplegament especial de seguretat

265 agents de la Policia Local vetlaran per la seguretat de la mitja marató, que se celebra este pròxim diumenge pels carrers de València. El dispositiu total es desglossa entre els efectius necessaris abans i després de la carrera, que són 174, i els que cobrisquen la celebració de la carrera, que són 191.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.