14.1 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Rècord d’Espanya masculí i femení en la Mitja Marató de València

La Mitja Marató de València de 2023 ha batut este diumenge el rècord d’Espanya tant en homes com en dones. Amb un temps de 59:38 minuts, el corredor aragonés Carlos Mayo ha superat el rècord d’Espanya de mitjana marató que ostentava des de 1991 Fabián Roncero (59:52).

L’extremenya Laura Luengo també ha batut el rècord d’Espanya femení amb un temps d’1.09.41, rebaixant en 10 segons l’anterior plusmarca que mantenia Trihas Gebre des de 2018.

Per part seua, el kenià Kibiwott Kandie ha guanyat la Mitjana Marató de València per tercera vegada, però no ha pogut superar el rècord del món. Amb un temps de 57:40 s’ha quedat a tan sols huit segons d’aconseguir-ho.

El seu compatriota Margaret Chelimo ha sigut la guanyadora femenina de la Mitja Marató amb una marca d’1.04:46.

Més de 22.000 corredors

Més de 22.000 corredors han participat este diumenge 22 d’octubre en la carrera que ha començat a les 8.25 hores en l’avinguda de Tarongers de València. Una vegada més, la capital del Túria es convertix en la ciutat del running i acull a milers d’atletes i populars vinguts de tot el món que gaudixen de la 32a edició de la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich.

La mitja marató discorre pel següent itinerari: avinguda de Tarongers, Ronda Nord, avinguda d’Alfauir, Primat Reig, Cabanilles, Sant Pius V, carrer de la Trinitat, Pla de la Saïdia, Mauro Guillén, Menéndez Pidal, pont de les Glòries Valencianes, Gran Via de Fernando el Catòlic, Gran Via de Ramón y Cajal, Sant Vicent Màrtir, Guillem de Castro, carrer de la Blanqueria, Conde de Trénor, Pintor López, plaça de Tetuan, General Tovar, carrer de la Pau, Marqués de Dosaigües, Poeta Querol, carrer de les Barques, plaça de l’Ajuntament, avinguda del Marqués de Sotelo, Xàtiva, Colón, Porta de la Mar, Navarro Reverter, plaça d’Amèrica, Jacinto Benavente, pont del Regne, passeig de l’Albereda, plaça d’Europa, Menorca, avinguda de les Balears, Joan Verdeguer, avinguda de l’Enginyer Manuel Soto, Doctor J.J. Dòmine, plaça de la Setmana Santa Marinera, Marcos Sopena, Eugènia Viñes, Séquia de la Cadena i, de nou, avinguda de Tarongers.

Desplegament especial de seguretat

265 agents de la Policia Local vetlaran per la seguretat de la mitja marató, que se celebra este pròxim diumenge pels carrers de València. El dispositiu total es desglossa entre els efectius necessaris abans i després de la carrera, que són 174, i els que cobrisquen la celebració de la carrera, que són 191.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.