Rècord d’Espanya masculí i femení en la Mitja Marató de València

La Mitja Marató de València de 2023 ha batut este diumenge el rècord d’Espanya tant en homes com en dones. Amb un temps de 59:38 minuts, el corredor aragonés Carlos Mayo ha superat el rècord d’Espanya de mitjana marató que ostentava des de 1991 Fabián Roncero (59:52).

L’extremenya Laura Luengo també ha batut el rècord d’Espanya femení amb un temps d’1.09.41, rebaixant en 10 segons l’anterior plusmarca que mantenia Trihas Gebre des de 2018.

Per part seua, el kenià Kibiwott Kandie ha guanyat la Mitjana Marató de València per tercera vegada, però no ha pogut superar el rècord del món. Amb un temps de 57:40 s’ha quedat a tan sols huit segons d’aconseguir-ho.

El seu compatriota Margaret Chelimo ha sigut la guanyadora femenina de la Mitja Marató amb una marca d’1.04:46.

Més de 22.000 corredors

Més de 22.000 corredors han participat este diumenge 22 d’octubre en la carrera que ha començat a les 8.25 hores en l’avinguda de Tarongers de València. Una vegada més, la capital del Túria es convertix en la ciutat del running i acull a milers d’atletes i populars vinguts de tot el món que gaudixen de la 32a edició de la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich.

La mitja marató discorre pel següent itinerari: avinguda de Tarongers, Ronda Nord, avinguda d’Alfauir, Primat Reig, Cabanilles, Sant Pius V, carrer de la Trinitat, Pla de la Saïdia, Mauro Guillén, Menéndez Pidal, pont de les Glòries Valencianes, Gran Via de Fernando el Catòlic, Gran Via de Ramón y Cajal, Sant Vicent Màrtir, Guillem de Castro, carrer de la Blanqueria, Conde de Trénor, Pintor López, plaça de Tetuan, General Tovar, carrer de la Pau, Marqués de Dosaigües, Poeta Querol, carrer de les Barques, plaça de l’Ajuntament, avinguda del Marqués de Sotelo, Xàtiva, Colón, Porta de la Mar, Navarro Reverter, plaça d’Amèrica, Jacinto Benavente, pont del Regne, passeig de l’Albereda, plaça d’Europa, Menorca, avinguda de les Balears, Joan Verdeguer, avinguda de l’Enginyer Manuel Soto, Doctor J.J. Dòmine, plaça de la Setmana Santa Marinera, Marcos Sopena, Eugènia Viñes, Séquia de la Cadena i, de nou, avinguda de Tarongers.

Desplegament especial de seguretat

265 agents de la Policia Local vetlaran per la seguretat de la mitja marató, que se celebra este pròxim diumenge pels carrers de València. El dispositiu total es desglossa entre els efectius necessaris abans i després de la carrera, que són 174, i els que cobrisquen la celebració de la carrera, que són 191.

Últimes notícies

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.

Els treballadors afectats pels incendis podran cobrar una ajuda fins a quatre mesos

El Govern central ha aprovat una nova prestació extraordinària del SEPE per a treballadors afectats pels incendis forestals, que cobrirà el 70 % de la base reguladora i es podrà percebre fins a quatre mesos.

Alacant tanca el pressupost de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions

L'Ajuntament d'Alacant ha tancat l'exercici pressupostari de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions i un remanent de tresoreria de 176,8 milions, segons l'informe de la Intervenció General. El govern local del PP destaca que es complixen les tres regles fiscals: estabilitat pressupostària, regla de gasto i límit de deute públic.

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.

Quasi 1.500 agents vetlaran per la seguretat durant l’eclipsi solar a la província de València

Un dispositiu de quasi 1.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil reforçarà la seguretat durant l’eclipsi solar del 12 d’agost a la província de València, amb especial atenció als punts oficials d’observació i als accessos per carretera.
FILMOTECA D'ESTIU