Rècord d’Espanya masculí i femení en la Mitja Marató de València

La Mitja Marató de València de 2023 ha batut este diumenge el rècord d’Espanya tant en homes com en dones. Amb un temps de 59:38 minuts, el corredor aragonés Carlos Mayo ha superat el rècord d’Espanya de mitjana marató que ostentava des de 1991 Fabián Roncero (59:52).

L’extremenya Laura Luengo també ha batut el rècord d’Espanya femení amb un temps d’1.09.41, rebaixant en 10 segons l’anterior plusmarca que mantenia Trihas Gebre des de 2018.

Per part seua, el kenià Kibiwott Kandie ha guanyat la Mitjana Marató de València per tercera vegada, però no ha pogut superar el rècord del món. Amb un temps de 57:40 s’ha quedat a tan sols huit segons d’aconseguir-ho.

El seu compatriota Margaret Chelimo ha sigut la guanyadora femenina de la Mitja Marató amb una marca d’1.04:46.

Més de 22.000 corredors

Més de 22.000 corredors han participat este diumenge 22 d’octubre en la carrera que ha començat a les 8.25 hores en l’avinguda de Tarongers de València. Una vegada més, la capital del Túria es convertix en la ciutat del running i acull a milers d’atletes i populars vinguts de tot el món que gaudixen de la 32a edició de la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich.

La mitja marató discorre pel següent itinerari: avinguda de Tarongers, Ronda Nord, avinguda d’Alfauir, Primat Reig, Cabanilles, Sant Pius V, carrer de la Trinitat, Pla de la Saïdia, Mauro Guillén, Menéndez Pidal, pont de les Glòries Valencianes, Gran Via de Fernando el Catòlic, Gran Via de Ramón y Cajal, Sant Vicent Màrtir, Guillem de Castro, carrer de la Blanqueria, Conde de Trénor, Pintor López, plaça de Tetuan, General Tovar, carrer de la Pau, Marqués de Dosaigües, Poeta Querol, carrer de les Barques, plaça de l’Ajuntament, avinguda del Marqués de Sotelo, Xàtiva, Colón, Porta de la Mar, Navarro Reverter, plaça d’Amèrica, Jacinto Benavente, pont del Regne, passeig de l’Albereda, plaça d’Europa, Menorca, avinguda de les Balears, Joan Verdeguer, avinguda de l’Enginyer Manuel Soto, Doctor J.J. Dòmine, plaça de la Setmana Santa Marinera, Marcos Sopena, Eugènia Viñes, Séquia de la Cadena i, de nou, avinguda de Tarongers.

Desplegament especial de seguretat

265 agents de la Policia Local vetlaran per la seguretat de la mitja marató, que se celebra este pròxim diumenge pels carrers de València. El dispositiu total es desglossa entre els efectius necessaris abans i després de la carrera, que són 174, i els que cobrisquen la celebració de la carrera, que són 191.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.