15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Es registra un terratrémol de magnitud 3,7 en Yebra, Guadalajara

 

Al voltant de les 5.28 hores d'este dimecres 20 de desembre s'ha registrat un terratrémol de magnitud 3,7 en l'escala Richter en la localitat de Yebra, prop d'Albares, a Guadalajara, Castella-la Manxa. Segons ha informat l'Institut Geogràfic Nacional, el sisme d'11 quilòmetres de profunditat ha generat un tremolor notable en tot el municipi de 500 habitants, situat a uns 50 quilòmetres de la ciutat de Guadalajara.

El terratrémol de 3,7 s'ha notat en diversos punts del sud de la província de Guadalajara. Mazuecos, Almogueras, Mondéjar, Albares o Almonesir de Zorita. Una de les veïnes del municipi de Mazuecos ha relatat a Cadena SER com ha viscut este sisme: «Estàvem dormint i ha sigut un tremolor molt fort, s'ha mogut la casa, s'han mogut les parets, s'ha mogut el llit, pensàvem que era una piconadora, han sigut uns segons però ha sigut horrorós».

  

  

Castella-la Manxa ha registrat diversos tremolors en l'últim mes, tots ells en la província d'Albacete. Segons informa 'El País', el 27 de novembre es va produir un sisme de 3,2 en Villarrobledo; el 4 de desembre un de 4 en Caudete que va provocar fins i tot el desallotjament d'1.500 alumnes de les escoles del municipi; i el 18 de desembre un en Óssa de Montiel de 2,7.

Últimes notícies

Sis atesos per fum després de l’incendi d’una vivenda a Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum després d'un incendi en un primer pis del carrer Sant Pau. Cinc han sigut traslladades a l'Hospital Doctor Balmis.

L’ex secretari de Presidència nega haver informat a Mazón d’un possible confinament per la DANA

Cayetano García ha negat davant la jutgessa haver informat a Carlos Mazón de la consulta sobre un possible confinament durant la DANA de 2024. La causa ha incorporat un informe de l'Advocacia que va avalar la viabilitat jurídica d'eixa mesura i ha revelat versions contradictòries amb l'entorn de Salomé Pradas.

Vueling programa més de 1,6 milions de seients a Alacant per a l’estiu de 2026

L'aerolínia incrementa un 18% la seua capacitat respecte a 2025 i operarà 16 rutes, nou internacionals, després de basar un avió addicional a Alacant i afegir freqüències.

Pérez Llorca ressalta les dades ‘magnífiques’ del turisme en les tres províncies valencianes

Pérez Llorca ha qualificat de 'magnífics' els resultats turístics de Castelló, València i Alacant en l'últim any. Ha defés una presència 'positiva' en Fitur per a reforçar l'oferta provincial.

Sanitat no detecta reutilització de catèters a l’Hospital del Vinalopó i avisa de mesures

El conseller Marciano Gómez ha assegurat que la inspecció urgent a l'Hospital del Vinalopó no ha trobat proves de reutilització de catèters. Si afloren irregularitats, promet actuar amb 'amb contundència'.

Pérez Llorca defén que l’estatut d’expresidents valencià és molt similar al d’altres regions

Pérez Llorca ha defés que l'estatut per als expresidents valencians és 'molt similar' al d'altres regions i ha acusat a Compromís de buscar titulars. També ha enlletgit que es condicione la reunió del 27 de gener al fet que reclame l'acta de Carlos Mazón.

Dimitix l’alcaldessa de Llocnou de la Corona i manté l’acta

Paqui Llopis ha presentat la seua renúncia per motius personals, familiars i laborals després d'una profunda reflexió. Mantindrà l'acta i les delegacions de Participació i Festes mentres s'ordena el relleu.

Pérez Llorca exigix al Govern aclarir la reducció de velocitat en l’AVE Madrid-Comunitat Valenciana

El president Juanfran Pérez Llorca ha demanat explicacions per la reducció de velocitat en l'AVE Madrid-Comunitat Valenciana després de l'accident de Adamuz. Advertix d'impacte en la seguretat percebuda i possibles efectes en el turisme.