Visita sorpresa de la família reial a Catarroja després de la catàstrofe i el premi de la Grossa

La inesperada visita dels Reis a Catarroja

Catarroja ha sigut testimoni aquest diumenge d’un dia inoblidable. El municipi no sols ha sigut agraciat amb el tercer premi del Sorteig de Nadal, que ha deixat una sèrie amb mig milió d’euros, sinó que també ha rebut una visita sorpresa dels Reis Felip VI i Letizia, acompanyats per la Princesa d’Astúries i la Infanta Sofia.

Aquesta visita, que no estava prevista en l’agenda oficial de la Casa Reial, ha causat gran expectació entre els veïns i veïnes que encara treballaven en la neteja i recuperació després de la devastadora DANA del passat 29 d’octubre. Segons fonts locals, ni la Delegació de Govern ni l’Ajuntament de Catarroja tenien constància del desplaçament, una cosa poc comuna en aquesta mena de visites institucionals.

Un gest de proximitat en el mercat municipal

La família reial ha recorregut alguns dels carrers més afectats per les inundacions, destacant el seu pas pel mercat municipal. Aquest lloc, situat en ple centre del municipi, és un símbol de la recuperació econòmica i social després de la catàstrofe. Els Reis i les seues filles van dedicar més de mitja hora a saludar als ciutadans, prendre’s fotografies i conversar amb els comerciants, els qui van agrair la seua proximitat i suport en aquests moments difícils.

El propietari d’un restaurant en la zona va destacar la sorpresa del veïnat:
“Ha sigut una visita inesperada, però molt emocionant. Els Reis s’han mostrat molt pròxims, prenent-se fotos amb tothom. És un gest que valorem molt després del que hem viscut.”

Catarroja en el mapa després de la DANA i la Grossa de Nadal

La visita real coincidix amb l’alegria d’haver sigut un dels municipis premiats amb el tercer premi de la Grossa de Nadal. Este colp de sort ha portat esperança i ànim a una comunitat que encara treballa per a superar les seqüeles de la riuada.

En el seu recorregut, els Reis van poder constatar com el centre del municipi, una de les zones més colpejades per les inundacions, ha aconseguit reactivar-se ràpidament, recuperant la seua activitat comercial i tornant a ser un punt de trobada per als veïns.

Una jornada plena de simbolisme

La visita a Catarroja marca la quarta ocasió en què els Reis viatgen a la Comunitat Valenciana després de la DANA. Anteriorment, Felip VI i Letizia van acudir a Paiporta, Chiva, Utiel i València per a oferir el seu suport a les víctimes i supervisar els treballs de recuperació.

En aquesta ocasió, la presència de la Princesa d’Astúries i la Infanta Sofia afegeix un toc especial, sent la primera vegada que les filles dels Reis visiten la zona afectada. Això reforça el compromís de la Casa Reial amb les famílies i comunitats perjudicades per la catàstrofe.

Conclusió: Solidaritat i esperança a Catarroja

Catarroja viu un moment de renaixement. El premi del Sorteig de Nadal i la visita sorpresa dels Reis i les seues filles simbolitzen no sols la solidaritat amb els afectats per la DANA, sinó també l’inici d’una nova etapa per al municipi.

El gest de la família reial, marcat per la proximitat i el suport als veïns, deixa una empremta inesborrable en una localitat que continua lluitant per alçar-se després de l’adversitat. Catarroja no sols ha sigut recompensada amb la sort de la Grossa, sinó també amb el suport de la monarquia espanyola, consolidant el seu lloc en el mapa d’esperança i resiliència.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.