La Comunitat Valenciana deixa arrere les jornades d’avisos roig i taronja i encara un dimecres sense alertes, amb ambient més estable. Després del temporal, el cel tendirà a poc nuvolós en general i només es contemplen precipitacions febles i molt localitzades en el litoral d’Alacant durant la primera mitat del dia. Amb més estones de sol i menys nuvolositat, les temperatures màximes es recuperaran, especialment a València, la qual cosa donarà una sensació tèrmica més suau que la de dies previs.
Dimecres de transició
El matí presentarà intervals de núvols baixos en la mitat sud, fruit de la humitat acumulada després de les últimes pluges, mentres que a la vesprada pot aparéixer nuvolositat d’evolució en zones de l’interior sense conseqüències destacables. Segons la previsió, les mínimes descendiran lleugerament en la mitat nord i es mantindran sense canvis en la resta, un ajust típic després del pas de sistemes frontals. En canvi, les màximes pujaran de forma més clara a la ciutat de València i a penes variaran o ho faran de manera lleugera en la resta del territori.
El vent bufarà fluix i de direcció variable, amb intervals de nord-est moderat en el litoral d’Alacant durant la primera mitat del dia. Esta component, més fresca i humida, explica la possibilitat de ruixats costaners a primeres hores. Amb l’avanç de la jornada, el flux tendirà a establir-se d’este i sud-est fluix, una brisa que afavorirà l’obertura de clars i un repunt tèrmic en àrees litorals.
En la mar, l’estat de la mar millorarà de manera gradual. Enfront de la costa de Castelló, el vent rolará de nord a sud a la vesprada amb marejadilla i mar de fons de l’est entorn d’1 metre en descens. En el litoral de València, el vent virarà de nord a oest al matí i a sud-oest a la vesprada, amb marejadilla a maror i mar de fons del nord-est disminuint; no es descarta algun xàfec fins a la matinada. En les aigües d’Alacant, el vent serà del nord i nord-est amb tendència a amainar a este i sud-est a la vesprada, amb marejadilla a maror i mar de fons del nord-est també en descens; podrien donar-se xàfecs ocasionals fins a primeres hores del matí. Este escenari suposa una reducció progressiva de l’onatge i millors condicions per a la navegació de xicoteta embarcació respecte a dies anteriors, encara que amb ratxes puntualment moderades en els trams esmentats.
Dijous: núvols i boires, pocs canvis
Per al dijous s’esperen intervals nuvolosos, amb probables boires i bancs de boira matinals en els interiors de València i Alacant. Estes boires poden restar visibilitat en primeres hores i exigir precaució en la conducció. No es descarten precipitacions febles i disperses en punts del litoral nord al matí, associades a l’arrossegament d’humitat pels vents marítims. Les temperatures experimentaran pocs canvis, consolidant l’ambient temperat, i el vent continuarà fluix i variable, tendint a este i sud-est a la vesprada, amb augments ocasionals d’intensitat en el litoral central.
Com a referència, en les últimes 24 hores les capitals han registrat valors continguts per a l’època després del temporal: Castelló va marcar 25,1 de màxima i 17 de mínima; València, 23,9 i 16,7; i Alacant, 26,4 i 17,9 graus. Estes xifres il·lustren la recuperació tèrmica prevista a mesura que el cel s’obri i remeten les precipitacions.









