12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Rescissió del contracte del Govern espanyol per a comprar munició a Israel

MADRID – El Govern espanyol ha pres la decisió significativa de rescindir de manera unilateral el contracte del Ministeri de l’Interior per a la compra de munició a una empresa israelià. Aquesta decisió arriba després de les intensives negociacions entre les formacions polítiques PSOE i Sumar, que han exercit pressió sobre l’Executiu en aquest tema.

La rescissió d’aquest contracte podria marcar un canvi en la política d’adquisició de recursos de defensa, i obre el debat sobre la relació d’Espanya amb l’exportació d’armament a països en conflicte. Fonts de l’Executiu han indicat que la decisió respon a la necessitat d’ajustar les prioritats en la política de seguretat i defensa del país.

En un context global on les relacions internacionals són cada vegada més complexes, la postura del Govern espanyol podria influir en la percepció pública i en la seva estratègia en defensa. Aquesta actuació no només reflecteix una postura davant el comerç d’armament, sinó també un pas cap a una major transparència i responsabilitat en les decisions governamentals.

Últimes notícies

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.