Rescissió del contracte del Govern espanyol per a comprar munició a Israel

MADRID – El Govern espanyol ha pres la decisió significativa de rescindir de manera unilateral el contracte del Ministeri de l’Interior per a la compra de munició a una empresa israelià. Aquesta decisió arriba després de les intensives negociacions entre les formacions polítiques PSOE i Sumar, que han exercit pressió sobre l’Executiu en aquest tema.

La rescissió d’aquest contracte podria marcar un canvi en la política d’adquisició de recursos de defensa, i obre el debat sobre la relació d’Espanya amb l’exportació d’armament a països en conflicte. Fonts de l’Executiu han indicat que la decisió respon a la necessitat d’ajustar les prioritats en la política de seguretat i defensa del país.

En un context global on les relacions internacionals són cada vegada més complexes, la postura del Govern espanyol podria influir en la percepció pública i en la seva estratègia en defensa. Aquesta actuació no només reflecteix una postura davant el comerç d’armament, sinó també un pas cap a una major transparència i responsabilitat en les decisions governamentals.

Últimes notícies

L’IVF avala a més de 1.300 jóvens per a comprar la seua primera vivenda fins a abril de 2026

El programa d'avals de l'IVF ha permés a més de 1.300 jóvens accedir a finançament de fins al 100% per a comprar la seua primera vivenda en la Comunitat Valenciana i ja supera el volum de garanties de tot 2025.

El gratacel residencial més alt d’Europa comença a elevar-se a Benidorm

Benidorm inicia la construcció d'una torre residencial de 64 plantes i 230 metres, amb 260 vivendes i una inversió de 140 milions, cridada a ser la més alta d'Europa.

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.