Què passa si tinc reservades les vacances i em toca en la mesa electoral el 23 de juliol?

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat l’avançament de les eleccions generals per al pròxim 23 de juliol. En plena data vacacional, ha eixit un important dubte per a molts: què passa si tinc un viatge i em toca mesa electoral en les pròximes eleccions generals?

En una declaració institucional sense preguntes en Moncloa, Sánchez va informar que havia parlat amb el Rei Felipe VI per a comunicar-li la convocatòria d’un Consell de Ministres extraordinari i la dissolució de les Corts. “Assumisc els resultats”, va dir el president del Govern, que ha optat per sotmetre pel “mandat democràtic a la voluntat popular”.

Pedro Sánchez avança les eleccions generals al 23 de juliol


Aquesta declaració va enxampar a tots per sorpresa, ja que aquest mes és el triat per un 30% dels espanyols per a anar-se’n de vacances.

Els designats disposen de set dies per a al·legar davant la Junta Electoral de Zona la causa justificada i documentada que els impedisca l’acceptació del càrrec. La Junta resoldrà en cinc dies i comunicarà a l’interessat la seua decisió. La Junta Electoral Central va emetre en 2011 una instrucció amb una llista de supòsits en els quals estaria justificada l’excusa de la persona designada. Una llista que, no obstant això, està oberta.

La veritat és que aquells que tenen un viatge amb tot reservat, no queden eximits de formar part d’una mesa electoral en el cas que els toque, ja que la llei no inclou de manera expressa els viatges com a excusa per a deslliurar-se de la mesa electoral, només en cas de ser esdeveniments familiars rellevants planificats i que no es poden ajornar.

Dins d’aquesta llista es pot distingir entre causes personals, familiars o professionals. En alguns casos o hi ha dubte sobre la causa per a no acudir, que es justifica per si sola, per la qual cosa només cal acreditar la circumstància. Quan la justificació de la causa al·legada depén de circumstàncies concretes, la Junta Electoral de Zona és la que decideix després de la seua anàlisi. És a dir, queda a la seua discrecionalitat.

No figura en la citada llista cap cas relacionat amb tindre adquirits bitllets o reserves d’allotjaments per motius vacacionals. Per tant, es podria al·legar davant la Junta Electoral de Zona, però serà aquest òrgan el que decidirà. És molt important en aquests casos presentar tota la documentació i acreditar les circumstàncies per les quals es demana no estar en la mesa electoral. Per això, com més informació s’aporte, millor.

Què passa si em toca estar en mesa electoral i tinc una boda?

En el cas que sigues la persona que es casa, tingues consanguinitat amb els quals es casen o tingues un paper rellevant en la cerimònia, pot ser que no hages d’anar a la mesa electoral. De totes maneres, siga el cas que siga, és crucial recordeu que sempre cal presentar les al·legacions davant la Junta Electoral de Zona.

Últimes notícies

Ingressa a presó per disparar contra un cotxe després d’una discussió de trànsit a Sagunt

Un home ha ingressat a presó a Sagunt acusat d’intent d’homicidi i tinença il·lícita d’armes després de disparar contra la porta d’un vehicle en una discussió de trànsit.

Quasi un 40 % més de pressupost del Consell per a la pesca valenciana

El Consell ha incrementat quasi un 40 % el pressupost destinat al sector pesquer valencià, amb més de 30 milions per a modernitzar flota i instal·lacions i noves ajudes del FEMPA fins a 2029.

Investigation oberta per la mort d’un menor en una vivenda de Benicarló

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un jove menor d’edat, de 17 anys i jugador d’handbol, trobat sense vida a sa casa de Benicarló.

Les Falles descarten ampliar a tres dies l’Ofrena i mantindran el model tradicional en 2027

L’Assemblea de presidents i presidentes de falla ha rebutjat allargar l’Ofrena de 2027 a tres dies, malgrat l’augment de cens faller i els problemes logístics. El model continuarà concentrant el multitudinari acte devot en les vesprades i nits del 16 i 17 de març.

Un cotxe espatlat col·lapsa la CV-500 a l’altura d’El Saler amb cues de fins a 9 km

Un cotxe espatlat en el punt quilomètric 5 de la CV-500, a l’altura d’El Saler, ha causat este dilluns de matí fins a 9 quilòmetres de retencions, encara que el vehicle ja s’ha retirat i el trànsit es normalitza.

Les altes temperatures continuen a l’interior i s’esperen tronades aïllades a la vesprada

L’interior de València i d’Alacant manté temperatures molt altes hui dimecres, amb pols en suspensió i possibilitat de tronades aïllades, sobretot a la vesprada. Dijous les màximes pujaran encara més i podrien arribar als 44 graus en zones interiors i prelitorals.

Nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana amb mínimes que no baixen dels 28 graus

La Comunitat Valenciana ha tornat a registrar una nit tòrrida, amb valors per damunt dels 28 graus ja a mitjanit en municipis de València, Castelló i Alacant, segons Aemet.

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.