Què passa si tinc reservades les vacances i em toca en la mesa electoral el 23 de juliol?

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat l’avançament de les eleccions generals per al pròxim 23 de juliol. En plena data vacacional, ha eixit un important dubte per a molts: què passa si tinc un viatge i em toca mesa electoral en les pròximes eleccions generals?

En una declaració institucional sense preguntes en Moncloa, Sánchez va informar que havia parlat amb el Rei Felipe VI per a comunicar-li la convocatòria d’un Consell de Ministres extraordinari i la dissolució de les Corts. “Assumisc els resultats”, va dir el president del Govern, que ha optat per sotmetre pel “mandat democràtic a la voluntat popular”.

Pedro Sánchez avança les eleccions generals al 23 de juliol


Aquesta declaració va enxampar a tots per sorpresa, ja que aquest mes és el triat per un 30% dels espanyols per a anar-se’n de vacances.

Els designats disposen de set dies per a al·legar davant la Junta Electoral de Zona la causa justificada i documentada que els impedisca l’acceptació del càrrec. La Junta resoldrà en cinc dies i comunicarà a l’interessat la seua decisió. La Junta Electoral Central va emetre en 2011 una instrucció amb una llista de supòsits en els quals estaria justificada l’excusa de la persona designada. Una llista que, no obstant això, està oberta.

La veritat és que aquells que tenen un viatge amb tot reservat, no queden eximits de formar part d’una mesa electoral en el cas que els toque, ja que la llei no inclou de manera expressa els viatges com a excusa per a deslliurar-se de la mesa electoral, només en cas de ser esdeveniments familiars rellevants planificats i que no es poden ajornar.

Dins d’aquesta llista es pot distingir entre causes personals, familiars o professionals. En alguns casos o hi ha dubte sobre la causa per a no acudir, que es justifica per si sola, per la qual cosa només cal acreditar la circumstància. Quan la justificació de la causa al·legada depén de circumstàncies concretes, la Junta Electoral de Zona és la que decideix després de la seua anàlisi. És a dir, queda a la seua discrecionalitat.

No figura en la citada llista cap cas relacionat amb tindre adquirits bitllets o reserves d’allotjaments per motius vacacionals. Per tant, es podria al·legar davant la Junta Electoral de Zona, però serà aquest òrgan el que decidirà. És molt important en aquests casos presentar tota la documentació i acreditar les circumstàncies per les quals es demana no estar en la mesa electoral. Per això, com més informació s’aporte, millor.

Què passa si em toca estar en mesa electoral i tinc una boda?

En el cas que sigues la persona que es casa, tingues consanguinitat amb els quals es casen o tingues un paper rellevant en la cerimònia, pot ser que no hages d’anar a la mesa electoral. De totes maneres, siga el cas que siga, és crucial recordeu que sempre cal presentar les al·legacions davant la Junta Electoral de Zona.

Últimes notícies

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.

L’Enforne Alacant reforça el seu lateral dret amb el portugués Rafael Vasconcelos fins a 2028

L'Enforne Alacant incorpora a l'internacional portugués Rafael Vasconcelos, cedit pel Sporting de Portugal fins a 2028, per a reforçar el lateral dret i la primera línia.