15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Què passa si tinc reservades les vacances i em toca en la mesa electoral el 23 de juliol?

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat l’avançament de les eleccions generals per al pròxim 23 de juliol. En plena data vacacional, ha eixit un important dubte per a molts: què passa si tinc un viatge i em toca mesa electoral en les pròximes eleccions generals?

En una declaració institucional sense preguntes en Moncloa, Sánchez va informar que havia parlat amb el Rei Felipe VI per a comunicar-li la convocatòria d’un Consell de Ministres extraordinari i la dissolució de les Corts. “Assumisc els resultats”, va dir el president del Govern, que ha optat per sotmetre pel “mandat democràtic a la voluntat popular”.


Aquesta declaració va enxampar a tots per sorpresa, ja que aquest mes és el triat per un 30% dels espanyols per a anar-se’n de vacances.

Els designats disposen de set dies per a al·legar davant la Junta Electoral de Zona la causa justificada i documentada que els impedisca l’acceptació del càrrec. La Junta resoldrà en cinc dies i comunicarà a l’interessat la seua decisió. La Junta Electoral Central va emetre en 2011 una instrucció amb una llista de supòsits en els quals estaria justificada l’excusa de la persona designada. Una llista que, no obstant això, està oberta.

La veritat és que aquells que tenen un viatge amb tot reservat, no queden eximits de formar part d’una mesa electoral en el cas que els toque, ja que la llei no inclou de manera expressa els viatges com a excusa per a deslliurar-se de la mesa electoral, només en cas de ser esdeveniments familiars rellevants planificats i que no es poden ajornar.

Dins d’aquesta llista es pot distingir entre causes personals, familiars o professionals. En alguns casos o hi ha dubte sobre la causa per a no acudir, que es justifica per si sola, per la qual cosa només cal acreditar la circumstància. Quan la justificació de la causa al·legada depén de circumstàncies concretes, la Junta Electoral de Zona és la que decideix després de la seua anàlisi. És a dir, queda a la seua discrecionalitat.

No figura en la citada llista cap cas relacionat amb tindre adquirits bitllets o reserves d’allotjaments per motius vacacionals. Per tant, es podria al·legar davant la Junta Electoral de Zona, però serà aquest òrgan el que decidirà. És molt important en aquests casos presentar tota la documentació i acreditar les circumstàncies per les quals es demana no estar en la mesa electoral. Per això, com més informació s’aporte, millor.

Què passa si em toca estar en mesa electoral i tinc una boda?

En el cas que sigues la persona que es casa, tingues consanguinitat amb els quals es casen o tingues un paper rellevant en la cerimònia, pot ser que no hages d’anar a la mesa electoral. De totes maneres, siga el cas que siga, és crucial recordeu que sempre cal presentar les al·legacions davant la Junta Electoral de Zona.

Últimes notícies

Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

Bernabé ha assegurat que l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca ha deixat clar que es va obeir el 'Sale, de confinar res' i que el primer És-Alert no incloïa confinament. També ha acusat el PP de voler canviar el relat i ha defés el treball de la Guàrdia Civil després de l'incident a Catarroja.

El València Basket es juga davant el Venècia el salt al segon lloc en l’Eurolliga

L'equip rep al Umana Reyer Venècia en el Roig Arena amb l'opció de pujar al segon lloc del grup si gana i Basket Landes no suma davant Fenerbahce.

Experts valencians condicionen la reforma del finançament a la condonació de deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu que la proposta del Govern podria aportar un increment substancial de recursos si s'acompanya de condonació de deute i un fons transitori. El Consell i els grups fixen posició davant el CPFF mentres reclamen transparència i detalls.

Betis i Elx es juguen el passe a habitacions en La Cartoixa

Betis i Elx s'enfronten en octaus de la Copa del Rei a partit únic en La Cartoixa. La passada es decidix en una sola trobada, amb factor camp per al Betis i nombroses baixes.

Bernabé defén denunciar davant les acusacions a Julio Iglesias per assetjament sexual

La secretària d'Igualtat del PSOE ha ressaltat que el masclisme és estructural i ha cridat a denunciar qualsevol assetjament o agressió, arran de les acusacions contra el cantant.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a la condonació del deute

La comissió d'experts de Les Corts considera que la proposta del Govern pot augmentar de manera substancial els recursos per a la Comunitat Valenciana. Demana aplicar la reforma al costat de la condonació del deute i un fons d'anivellament en 2026 davant l'entrada del nou model en 2027.

Pérez Llorca retrau que el Govern subvencione transvasaments al Marroc i els retalle a Espanya

Pérez Llorca ha criticat que l'Executiu finance transvasaments al Marroc mentres limita el Tajo-Segura. Ha demanat explicacions i ha defés criteris tècnics.

Pérez Llorca defén centrar la política de vivenda en l’oferta i no en la demanda

Pérez Llorca ha apostat per prioritzar l'oferta per a abordar el problema de la vivenda i ha advertit que, sense un pla específic, serà difícil resoldre'l. També ha criticat la bonificació de l'IRPF anunciada per Pedro Sánchez.