Què passa si tinc reservades les vacances i em toca en la mesa electoral el 23 de juliol?

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat l’avançament de les eleccions generals per al pròxim 23 de juliol. En plena data vacacional, ha eixit un important dubte per a molts: què passa si tinc un viatge i em toca mesa electoral en les pròximes eleccions generals?

En una declaració institucional sense preguntes en Moncloa, Sánchez va informar que havia parlat amb el Rei Felipe VI per a comunicar-li la convocatòria d’un Consell de Ministres extraordinari i la dissolució de les Corts. “Assumisc els resultats”, va dir el president del Govern, que ha optat per sotmetre pel “mandat democràtic a la voluntat popular”.


Aquesta declaració va enxampar a tots per sorpresa, ja que aquest mes és el triat per un 30% dels espanyols per a anar-se’n de vacances.

Els designats disposen de set dies per a al·legar davant la Junta Electoral de Zona la causa justificada i documentada que els impedisca l’acceptació del càrrec. La Junta resoldrà en cinc dies i comunicarà a l’interessat la seua decisió. La Junta Electoral Central va emetre en 2011 una instrucció amb una llista de supòsits en els quals estaria justificada l’excusa de la persona designada. Una llista que, no obstant això, està oberta.

La veritat és que aquells que tenen un viatge amb tot reservat, no queden eximits de formar part d’una mesa electoral en el cas que els toque, ja que la llei no inclou de manera expressa els viatges com a excusa per a deslliurar-se de la mesa electoral, només en cas de ser esdeveniments familiars rellevants planificats i que no es poden ajornar.

Dins d’aquesta llista es pot distingir entre causes personals, familiars o professionals. En alguns casos o hi ha dubte sobre la causa per a no acudir, que es justifica per si sola, per la qual cosa només cal acreditar la circumstància. Quan la justificació de la causa al·legada depén de circumstàncies concretes, la Junta Electoral de Zona és la que decideix després de la seua anàlisi. És a dir, queda a la seua discrecionalitat.

No figura en la citada llista cap cas relacionat amb tindre adquirits bitllets o reserves d’allotjaments per motius vacacionals. Per tant, es podria al·legar davant la Junta Electoral de Zona, però serà aquest òrgan el que decidirà. És molt important en aquests casos presentar tota la documentació i acreditar les circumstàncies per les quals es demana no estar en la mesa electoral. Per això, com més informació s’aporte, millor.

Què passa si em toca estar en mesa electoral i tinc una boda?

En el cas que sigues la persona que es casa, tingues consanguinitat amb els quals es casen o tingues un paper rellevant en la cerimònia, pot ser que no hages d’anar a la mesa electoral. De totes maneres, siga el cas que siga, és crucial recordeu que sempre cal presentar les al·legacions davant la Junta Electoral de Zona.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022