Què passa si tinc reservades les vacances i em toca en la mesa electoral el 23 de juliol?

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat l’avançament de les eleccions generals per al pròxim 23 de juliol. En plena data vacacional, ha eixit un important dubte per a molts: què passa si tinc un viatge i em toca mesa electoral en les pròximes eleccions generals?

En una declaració institucional sense preguntes en Moncloa, Sánchez va informar que havia parlat amb el Rei Felipe VI per a comunicar-li la convocatòria d’un Consell de Ministres extraordinari i la dissolució de les Corts. “Assumisc els resultats”, va dir el president del Govern, que ha optat per sotmetre pel “mandat democràtic a la voluntat popular”.


Aquesta declaració va enxampar a tots per sorpresa, ja que aquest mes és el triat per un 30% dels espanyols per a anar-se’n de vacances.

Els designats disposen de set dies per a al·legar davant la Junta Electoral de Zona la causa justificada i documentada que els impedisca l’acceptació del càrrec. La Junta resoldrà en cinc dies i comunicarà a l’interessat la seua decisió. La Junta Electoral Central va emetre en 2011 una instrucció amb una llista de supòsits en els quals estaria justificada l’excusa de la persona designada. Una llista que, no obstant això, està oberta.

La veritat és que aquells que tenen un viatge amb tot reservat, no queden eximits de formar part d’una mesa electoral en el cas que els toque, ja que la llei no inclou de manera expressa els viatges com a excusa per a deslliurar-se de la mesa electoral, només en cas de ser esdeveniments familiars rellevants planificats i que no es poden ajornar.

Dins d’aquesta llista es pot distingir entre causes personals, familiars o professionals. En alguns casos o hi ha dubte sobre la causa per a no acudir, que es justifica per si sola, per la qual cosa només cal acreditar la circumstància. Quan la justificació de la causa al·legada depén de circumstàncies concretes, la Junta Electoral de Zona és la que decideix després de la seua anàlisi. És a dir, queda a la seua discrecionalitat.

No figura en la citada llista cap cas relacionat amb tindre adquirits bitllets o reserves d’allotjaments per motius vacacionals. Per tant, es podria al·legar davant la Junta Electoral de Zona, però serà aquest òrgan el que decidirà. És molt important en aquests casos presentar tota la documentació i acreditar les circumstàncies per les quals es demana no estar en la mesa electoral. Per això, com més informació s’aporte, millor.

Què passa si em toca estar en mesa electoral i tinc una boda?

En el cas que sigues la persona que es casa, tingues consanguinitat amb els quals es casen o tingues un paper rellevant en la cerimònia, pot ser que no hages d’anar a la mesa electoral. De totes maneres, siga el cas que siga, és crucial recordeu que sempre cal presentar les al·legacions davant la Junta Electoral de Zona.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Trobat enterrat en formigó l’empresari vinculat al crim de la viuda de Sala

La Policia troba el cos que tot apunta que és de l'empresari Jesús Tavira, sepultat a més de dos metres en un aljub, embolicat en plàstic i amb múltiples ferides d'arma blanca. Hi ha quatre detinguts i no es descarten més arrestos.

Centenars de taxis col·lapsen el centre de València per a exigir límits a les VTC

Centenars de taxistes recorren el centre de València en marxa lenta per a denunciar l'intrusisme de les VTC i pressionar a la Generalitat perquè aprove un nou decret que limite estes llicències.

Consum eleva el seu benefici a 122 milions en 2025 i fixa la seua entrada a Madrid per a 2028

Consum tanca 2025 amb un benefici de 122 milions d'euros, un 12,3% més que l'any anterior, i anuncia la seua arribada a la Comunitat de Madrid en 2028 amb un supermercat a Parla.

Infermeria d’Urgències es mobilitza a València per la greu falta de personal

Personal d'Infermeria d'Urgències de diversos hospitals valencians es concentra per a denunciar una falta de personal que consideren insostenible i de risc per a pacients i professionals.

Pérez Llorca dona per conclosa la reconstrucció de Metrovalencia després de la dana amb 140 milions invertits

La Generalitat dona per finalitzada la reconstrucció de Metrovalencia després de la dana amb 140 milions invertits i l'obertura de València Sud i el nou Lloc de Comandament, i impulsa un pla d'inversions fins a 2030.

Presó provisional per a dos jóvens per intentar robar la bossa a una anciana i ferir-la de gravetat

Dos jóvens de 21 i 31 anys han ingressat a la presó provisional acusats d'intentar robar la bossa a una anciana de 86 anys a Torrevieja i causar-li greus lesions en tirar-la al sòl.

Detinguts a Calp cinc hòmens per una sèrie de robatoris de rellotges de luxe a Madrid, Port Banús i Benidorm

La Policia Nacional ha arrestat a Calp a cinc hòmens per tres robatoris amb violència i un furt de rellotges d'alta gamma a Madrid, Port Banús i Benidorm, inclòs un valorat en 500.000 euros.

Un 35% dels espanyols mai ha eixit del municipi on va nàixer

L'INE revela que quasi el 35% dels espanyols sempre ha viscut en el seu municipi de naixement, mentres que la mobilitat interna i l'arribada de població estrangera dibuixen un mapa demogràfic divers.