La restauració de la casa natal de Sant Vicent Ferrer a València permetrà reobrir-la al públic al maig.

 

Les obres de restauració de la casa natalícia de sant Vicente Ferrer, al carrer Pouet, al costat del carrer de la Mar, conclouran en els pròxims dies i permetran reobrir-la el mes vinent de maig.

La restauració de la casa en la qual va néixer l’any 1350 el patró regional de la Comunitat Valenciana, està sent desenvolupada per l’Ajuntament de València, va començar al juny de l’any passat i ha permés treure a la llum elements arquitectònics desconeguts, segons ha indicat el religiós dominic José Manuel Alcàsser, superior de la casa natalícia.

Així, «en la cripta on està el brocal del pou original, han aparegut pilars, molt antics que no sabíem quina funció tenien i en una zona voltada contigua s’han trobat uns buits en les quals hi havia uns maons antiquíssims», ha afegit.

En un d’estos taulells apareix una imatge que s’assembla a un birret del gremi de boneteros, primer propietari de la casa. «Va haver-hi dos reformes en l’edifici, una en el segle XVII i una altra en el XVIII i això ha fet que no se sàpiga de quan és un pilar o què sosté», ha explicat Alcàsser. Estes troballes imprevistes van alentir les obres.

També durant la restauració «s’han trobat danys ocults que en principi no s’havien detectat, com una major deterioració del previst en la teulada de la part que dóna al carrer de la Mar, o unes humitats en la cripta, l’origen de la qual no es coneixia».

Estos imprevistos han alentit la conclusió dels treballs. «Han estat molt problemàtiques les humitats de la cripta, ja que sembla que sota la casa hi ha una capa freàtica i corregir-les ha estat un esforç molt gran», ha comentat el dominic.

Juntament amb les reformes de l’edifici, s’ha dut a terme la restauració de les imatges i obres d’art que allí hi havia, com el retaule i un quadre de Vicente López que, igual que el retaule de l’altar major de l’església i la resta d’elements de fusta, han rebut un tractament antitèrmits i anticorc.

Centre vicentino

La casa ha passat per diversos propietaris, va pertànyer a l’Hospital de Menaguerra, més tard, al pròxim Convent de Predicadors, qui el va vendre al Gremi de Boneteros que va aixecar a principis del segle XVI una capella o oratori en honor a Sant Vicent, ja que este era el seu sant patró.

L’any 1573 passa a ser propietat de la ciutat de València i en 1915 l’Ajuntament cedeix la capellania a l’Orde dels Dominics de la província d’Aragó i des de 1982 la casa és utilitzada a més de com a església, com a casa de formació i estudis de vida dominicana.

Amb totes estes intervencions es pretén que la casa natalícia es convertesca en un centre de devoció vicentina i de difusió de la cultura valenciana vinculada a Sant Vicent Ferrer.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.