11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

La restauració de la casa natal de Sant Vicent Ferrer a València permetrà reobrir-la al públic al maig.

 

Les obres de restauració de la casa natalícia de sant Vicente Ferrer, al carrer Pouet, al costat del carrer de la Mar, conclouran en els pròxims dies i permetran reobrir-la el mes vinent de maig.

La restauració de la casa en la qual va néixer l’any 1350 el patró regional de la Comunitat Valenciana, està sent desenvolupada per l’Ajuntament de València, va començar al juny de l’any passat i ha permés treure a la llum elements arquitectònics desconeguts, segons ha indicat el religiós dominic José Manuel Alcàsser, superior de la casa natalícia.

Així, “en la cripta on està el brocal del pou original, han aparegut pilars, molt antics que no sabíem quina funció tenien i en una zona voltada contigua s’han trobat uns buits en les quals hi havia uns maons antiquíssims”, ha afegit.

En un d’estos taulells apareix una imatge que s’assembla a un birret del gremi de boneteros, primer propietari de la casa. “Va haver-hi dos reformes en l’edifici, una en el segle XVII i una altra en el XVIII i això ha fet que no se sàpiga de quan és un pilar o què sosté”, ha explicat Alcàsser. Estes troballes imprevistes van alentir les obres.

També durant la restauració “s’han trobat danys ocults que en principi no s’havien detectat, com una major deterioració del previst en la teulada de la part que dóna al carrer de la Mar, o unes humitats en la cripta, l’origen de la qual no es coneixia”.

Estos imprevistos han alentit la conclusió dels treballs. “Han estat molt problemàtiques les humitats de la cripta, ja que sembla que sota la casa hi ha una capa freàtica i corregir-les ha estat un esforç molt gran”, ha comentat el dominic.

Juntament amb les reformes de l’edifici, s’ha dut a terme la restauració de les imatges i obres d’art que allí hi havia, com el retaule i un quadre de Vicente López que, igual que el retaule de l’altar major de l’església i la resta d’elements de fusta, han rebut un tractament antitèrmits i anticorc.

Centre vicentino

La casa ha passat per diversos propietaris, va pertànyer a l’Hospital de Menaguerra, més tard, al pròxim Convent de Predicadors, qui el va vendre al Gremi de Boneteros que va aixecar a principis del segle XVI una capella o oratori en honor a Sant Vicent, ja que este era el seu sant patró.

L’any 1573 passa a ser propietat de la ciutat de València i en 1915 l’Ajuntament cedeix la capellania a l’Orde dels Dominics de la província d’Aragó i des de 1982 la casa és utilitzada a més de com a església, com a casa de formació i estudis de vida dominicana.

Amb totes estes intervencions es pretén que la casa natalícia es convertesca en un centre de devoció vicentina i de difusió de la cultura valenciana vinculada a Sant Vicent Ferrer.

Últimes notícies

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.