La restauració de la casa natal de Sant Vicent Ferrer a València permetrà reobrir-la al públic al maig.

 

Les obres de restauració de la casa natalícia de sant Vicente Ferrer, al carrer Pouet, al costat del carrer de la Mar, conclouran en els pròxims dies i permetran reobrir-la el mes vinent de maig.

La restauració de la casa en la qual va néixer l’any 1350 el patró regional de la Comunitat Valenciana, està sent desenvolupada per l’Ajuntament de València, va començar al juny de l’any passat i ha permés treure a la llum elements arquitectònics desconeguts, segons ha indicat el religiós dominic José Manuel Alcàsser, superior de la casa natalícia.

Així, «en la cripta on està el brocal del pou original, han aparegut pilars, molt antics que no sabíem quina funció tenien i en una zona voltada contigua s’han trobat uns buits en les quals hi havia uns maons antiquíssims», ha afegit.

En un d’estos taulells apareix una imatge que s’assembla a un birret del gremi de boneteros, primer propietari de la casa. «Va haver-hi dos reformes en l’edifici, una en el segle XVII i una altra en el XVIII i això ha fet que no se sàpiga de quan és un pilar o què sosté», ha explicat Alcàsser. Estes troballes imprevistes van alentir les obres.

També durant la restauració «s’han trobat danys ocults que en principi no s’havien detectat, com una major deterioració del previst en la teulada de la part que dóna al carrer de la Mar, o unes humitats en la cripta, l’origen de la qual no es coneixia».

Estos imprevistos han alentit la conclusió dels treballs. «Han estat molt problemàtiques les humitats de la cripta, ja que sembla que sota la casa hi ha una capa freàtica i corregir-les ha estat un esforç molt gran», ha comentat el dominic.

Juntament amb les reformes de l’edifici, s’ha dut a terme la restauració de les imatges i obres d’art que allí hi havia, com el retaule i un quadre de Vicente López que, igual que el retaule de l’altar major de l’església i la resta d’elements de fusta, han rebut un tractament antitèrmits i anticorc.

Centre vicentino

La casa ha passat per diversos propietaris, va pertànyer a l’Hospital de Menaguerra, més tard, al pròxim Convent de Predicadors, qui el va vendre al Gremi de Boneteros que va aixecar a principis del segle XVI una capella o oratori en honor a Sant Vicent, ja que este era el seu sant patró.

L’any 1573 passa a ser propietat de la ciutat de València i en 1915 l’Ajuntament cedeix la capellania a l’Orde dels Dominics de la província d’Aragó i des de 1982 la casa és utilitzada a més de com a església, com a casa de formació i estudis de vida dominicana.

Amb totes estes intervencions es pretén que la casa natalícia es convertesca en un centre de devoció vicentina i de difusió de la cultura valenciana vinculada a Sant Vicent Ferrer.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.