La restauració de la casa natal de Sant Vicent Ferrer a València permetrà reobrir-la al públic al maig.

 

Les obres de restauració de la casa natalícia de sant Vicente Ferrer, al carrer Pouet, al costat del carrer de la Mar, conclouran en els pròxims dies i permetran reobrir-la el mes vinent de maig.

La restauració de la casa en la qual va néixer l’any 1350 el patró regional de la Comunitat Valenciana, està sent desenvolupada per l’Ajuntament de València, va començar al juny de l’any passat i ha permés treure a la llum elements arquitectònics desconeguts, segons ha indicat el religiós dominic José Manuel Alcàsser, superior de la casa natalícia.

Així, «en la cripta on està el brocal del pou original, han aparegut pilars, molt antics que no sabíem quina funció tenien i en una zona voltada contigua s’han trobat uns buits en les quals hi havia uns maons antiquíssims», ha afegit.

En un d’estos taulells apareix una imatge que s’assembla a un birret del gremi de boneteros, primer propietari de la casa. «Va haver-hi dos reformes en l’edifici, una en el segle XVII i una altra en el XVIII i això ha fet que no se sàpiga de quan és un pilar o què sosté», ha explicat Alcàsser. Estes troballes imprevistes van alentir les obres.

També durant la restauració «s’han trobat danys ocults que en principi no s’havien detectat, com una major deterioració del previst en la teulada de la part que dóna al carrer de la Mar, o unes humitats en la cripta, l’origen de la qual no es coneixia».

Estos imprevistos han alentit la conclusió dels treballs. «Han estat molt problemàtiques les humitats de la cripta, ja que sembla que sota la casa hi ha una capa freàtica i corregir-les ha estat un esforç molt gran», ha comentat el dominic.

Juntament amb les reformes de l’edifici, s’ha dut a terme la restauració de les imatges i obres d’art que allí hi havia, com el retaule i un quadre de Vicente López que, igual que el retaule de l’altar major de l’església i la resta d’elements de fusta, han rebut un tractament antitèrmits i anticorc.

Centre vicentino

La casa ha passat per diversos propietaris, va pertànyer a l’Hospital de Menaguerra, més tard, al pròxim Convent de Predicadors, qui el va vendre al Gremi de Boneteros que va aixecar a principis del segle XVI una capella o oratori en honor a Sant Vicent, ja que este era el seu sant patró.

L’any 1573 passa a ser propietat de la ciutat de València i en 1915 l’Ajuntament cedeix la capellania a l’Orde dels Dominics de la província d’Aragó i des de 1982 la casa és utilitzada a més de com a església, com a casa de formació i estudis de vida dominicana.

Amb totes estes intervencions es pretén que la casa natalícia es convertesca en un centre de devoció vicentina i de difusió de la cultura valenciana vinculada a Sant Vicent Ferrer.

Últimes notícies

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.