Denunciats per llançar restes d’animals a un barranc d’Elx

La Policia Local d’Elx va denunciar el passat 11 d’abril davant Sanitat a una explotació ramadera per llançar restes d’animals a un barranc. La Unitat d’Urbanitat i Medi Ambient (UMA) del Cos va ser alertada al voltant de les 16.00 hores per veïns i de la partida d’Altabix i senderistes de l’aparició de diversos cadàvers de corders en avançat estat de descomposició en un barranc.

La dotació policial va rastrejar la zona i va trobar les restes òssies d’almenys dos corders que encara conservaven els cròtals auriculars d’identificació electrònica, fet que, després de les oportunes perquisicions, va permetre als agents localitzar l’explotació ramadera a la qual suposadament pertanyien.

Una vegada en les instal·lacions de l’explotació ramadera, els agents van identificar al seu titular i van comprovar la documentació preceptiva per a l’activitat. Així mateix, van detectar diversos incompliments relatius al benestar animal. Les infraccions abastaven aspectes com ara el mal estat en què es trobava el llit en el qual reposen, mancat de palla i amb una gran acumulació de dejeccions, a més de no presentar el codi de bones pràctiques ni el pla de neteja de desinfecció, desinfestació i desratització (PLDDD), que resulten obligatoris en aquesta mena d’activitat.

En aquest sentit, la llei prohibeix expressament l’abandó d’animals morts o moribunds, sent preceptiva la contractació dels serveis d’un gestor de tractament de cadàvers per a les espècies ramaderes. En casos com aquest, els responsables s’exposen a sancions que oscil·len entre 600 i 60.000 euros, així com la suspensió de temporal de l’activitat ramadera entre 1 i 5 anys.

Últimes notícies

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.