Denunciats per llançar restes d’animals a un barranc d’Elx

La Policia Local d’Elx va denunciar el passat 11 d’abril davant Sanitat a una explotació ramadera per llançar restes d’animals a un barranc. La Unitat d’Urbanitat i Medi Ambient (UMA) del Cos va ser alertada al voltant de les 16.00 hores per veïns i de la partida d’Altabix i senderistes de l’aparició de diversos cadàvers de corders en avançat estat de descomposició en un barranc.

La dotació policial va rastrejar la zona i va trobar les restes òssies d’almenys dos corders que encara conservaven els cròtals auriculars d’identificació electrònica, fet que, després de les oportunes perquisicions, va permetre als agents localitzar l’explotació ramadera a la qual suposadament pertanyien.

Una vegada en les instal·lacions de l’explotació ramadera, els agents van identificar al seu titular i van comprovar la documentació preceptiva per a l’activitat. Així mateix, van detectar diversos incompliments relatius al benestar animal. Les infraccions abastaven aspectes com ara el mal estat en què es trobava el llit en el qual reposen, mancat de palla i amb una gran acumulació de dejeccions, a més de no presentar el codi de bones pràctiques ni el pla de neteja de desinfecció, desinfestació i desratització (PLDDD), que resulten obligatoris en aquesta mena d’activitat.

En aquest sentit, la llei prohibeix expressament l’abandó d’animals morts o moribunds, sent preceptiva la contractació dels serveis d’un gestor de tractament de cadàvers per a les espècies ramaderes. En casos com aquest, els responsables s’exposen a sancions que oscil·len entre 600 i 60.000 euros, així com la suspensió de temporal de l’activitat ramadera entre 1 i 5 anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Extingit tres dies després l’incendi en una nau industrial de Biar

Els bombers han donat per extingit l'incendi en una nau industrial abandonada de Biar tres dies després del seu inici. Continuen les labors de refresc i no hi ha ferits.

La primera setmana de març arranca amb pols en suspensió i pluges de fang en la Comunitat Valenciana

La setmana comença amb cels nuvolosos, pols en suspensió i pluges febles que podrien ser de fang. El vent podrà deixar ratxes molt fortes en el litoral d'Alacant.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘vas vindre en pastera’ i l’àrbitre deté el joc

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir d'un comentari racista en el minut 78 de l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol i va parar el partit tres minuts.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.