Denunciats per llançar restes d’animals a un barranc d’Elx

La Policia Local d’Elx va denunciar el passat 11 d’abril davant Sanitat a una explotació ramadera per llançar restes d’animals a un barranc. La Unitat d’Urbanitat i Medi Ambient (UMA) del Cos va ser alertada al voltant de les 16.00 hores per veïns i de la partida d’Altabix i senderistes de l’aparició de diversos cadàvers de corders en avançat estat de descomposició en un barranc.

La dotació policial va rastrejar la zona i va trobar les restes òssies d’almenys dos corders que encara conservaven els cròtals auriculars d’identificació electrònica, fet que, després de les oportunes perquisicions, va permetre als agents localitzar l’explotació ramadera a la qual suposadament pertanyien.

Una vegada en les instal·lacions de l’explotació ramadera, els agents van identificar al seu titular i van comprovar la documentació preceptiva per a l’activitat. Així mateix, van detectar diversos incompliments relatius al benestar animal. Les infraccions abastaven aspectes com ara el mal estat en què es trobava el llit en el qual reposen, mancat de palla i amb una gran acumulació de dejeccions, a més de no presentar el codi de bones pràctiques ni el pla de neteja de desinfecció, desinfestació i desratització (PLDDD), que resulten obligatoris en aquesta mena d’activitat.

En aquest sentit, la llei prohibeix expressament l’abandó d’animals morts o moribunds, sent preceptiva la contractació dels serveis d’un gestor de tractament de cadàvers per a les espècies ramaderes. En casos com aquest, els responsables s’exposen a sancions que oscil·len entre 600 i 60.000 euros, així com la suspensió de temporal de l’activitat ramadera entre 1 i 5 anys.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.