Denunciats per llançar restes d’animals a un barranc d’Elx

La Policia Local d’Elx va denunciar el passat 11 d’abril davant Sanitat a una explotació ramadera per llançar restes d’animals a un barranc. La Unitat d’Urbanitat i Medi Ambient (UMA) del Cos va ser alertada al voltant de les 16.00 hores per veïns i de la partida d’Altabix i senderistes de l’aparició de diversos cadàvers de corders en avançat estat de descomposició en un barranc.

La dotació policial va rastrejar la zona i va trobar les restes òssies d’almenys dos corders que encara conservaven els cròtals auriculars d’identificació electrònica, fet que, després de les oportunes perquisicions, va permetre als agents localitzar l’explotació ramadera a la qual suposadament pertanyien.

Una vegada en les instal·lacions de l’explotació ramadera, els agents van identificar al seu titular i van comprovar la documentació preceptiva per a l’activitat. Així mateix, van detectar diversos incompliments relatius al benestar animal. Les infraccions abastaven aspectes com ara el mal estat en què es trobava el llit en el qual reposen, mancat de palla i amb una gran acumulació de dejeccions, a més de no presentar el codi de bones pràctiques ni el pla de neteja de desinfecció, desinfestació i desratització (PLDDD), que resulten obligatoris en aquesta mena d’activitat.

En aquest sentit, la llei prohibeix expressament l’abandó d’animals morts o moribunds, sent preceptiva la contractació dels serveis d’un gestor de tractament de cadàvers per a les espècies ramaderes. En casos com aquest, els responsables s’exposen a sancions que oscil·len entre 600 i 60.000 euros, així com la suspensió de temporal de l’activitat ramadera entre 1 i 5 anys.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingudes dos dones per robar 3.000 quilos de taronges en una finca de Castelló

La Guàrdia Civil deté a dos dones acusades de sostraure uns 3.000 quilos de taronges Lane Batega, valorats en 1.200 euros, d'una parcel·la en Alqueries del Xiquet Perdut.

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.