Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Detinguts per robar a persones d’edat avançada a Cullera

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’Operació “SERFAL”, va procedir a la detenció d’un grup criminal integrat per 4 persones, dos homes i dos dones, com a presumptes autors de la comissió diversos Delictes de Furts a persones d’avançada edat.

Les investigacions van començar per part de la Guàrdia Civil de Cullera, amb motiu de la incipient alarma social i sensació d’inseguretat pública creada en esta localitat, davant la proliferació de furts a persones majors a l’eixida de les entitats bancàries.

Les detencions per part dels agents, es van produir “in fraganti” en el moment que els presumptes autors anaven a perpetrar un furt a dos persones d’avançada edat, les quals havien realitzat un reintegrament per valor de 950 euros, minuts abans en una entitat bancària de Cullera, evitant així un nou delicte de furt.

MODUS OPERANDI

 

Consistia a desplaçar-se a diverses localitats de la Comunitat Valenciana, on els autors localitzaven i assenyalaven a les víctimes, a les altres dos integrants del grup criminal, per a procedir a estos furts.

Per a això, estos accedien a l’interior de les oficines de les entitats bancàries, observant les operacions realitzades per persones d’avançada edat. Instants abans que estes abandonaren les oficines i, sense realitzar cap operació bancària, els autors eixirien primer, per a no ser detectats, ni reconeguts posteriorment, per les seues víctimes.

Després de contactar amb les dones, que es trobaven en els voltants de les oficines bancàries, estes  seguien discretament a les seues víctimes fins a algun carrer menys transitat, per a poder accedir a elles, on eren abordades.

Per a això es valien d’un estratagema, consistent a abocar algun tipus producte sobre estos, traient a continuació unes tovalloletes higièniques de les seues bosses i, amb l’excusa de netejar-les, procedirien a registrar tant les bosses com les butxaques, aprofitant la confusió del moment, amb la intenció de sostraure els diners en efectiu que minuts abans haurien tret dels seus comptes.

Els presumptes autors triaven acuradament a les víctimes, aprofitant-se de la vulnerabilitat d’estes, persones que a causa de la seua edat i circumstàncies físiques no podien oposar resistència.

A més, els presumptes autors, valent-se de les actuals circumstàncies sanitàries i socials que ha propiciat la pandèmia de COVID-19, van establir nombroses mesures de seguretat en nom de no ser reconegudes per les víctimes i els agents, com ara: portar diverses màscares, de diferents colors, així com vestir diverses peces per a, després de la comissió dels fets delictius canviar d’aspecte.

A més d’això, durant els fets els autors, una vegada comés el fet delictiu, abandonaven el lloc en direccions oposades i establint mesures per a no poder ser localitzats.

Per tot això, la Guàrdia Civil de Cullera, va procedir a la detenció de 4 persones, 2 homes de dos dones de nacionalitat colombiana i espanyola, i d’edats compreses entre els 26 i 51 anys, pels presumptes delictes de furt.

Els detinguts i les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Núm. 1 de Sueca.

Últimes notícies

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una britànica de 64 anys ha sigut arrestada després de la mort per asfíxia d'una altra dona de 66 en un apartament del Racó de Loix. La investigació continua oberta.

El Consell titlla d’engrunes els 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx

El Consell critica que la inversió de 1.000 milions prevista per Aena per a Alacant-Elx no compensa el dèficit inversor i reclama decisions sobre segona pista i enllaç ferroviari.

Mor als 86 anys Batiste Martí, primer vacunat contra la covid en la Comunitat Valenciana

Batiste Martí, primera persona vacunada contra la covid en la Comunitat Valenciana, ha mort als 86 anys en la residència PMD Verge del Miracle de Rafenbunyol. L'ajuntament va emetre un bàndol i el funeral es va celebrar a La Pobla de Farnals.

Calp guarda dos minuts de silenci per la mort d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

L'ajuntament convoca un acte de dol este divendres a les 10.00 en la plaça Miguel Roselló després de dos accidents mortals recents. La mesura s'emmarca en tres dies de dol oficial.

Sime Llicer convertix el MuVIM en una camara de les meravelles amb Talea

El MuVIM exhibix fins al 7 de desembre Talea, la camara de les meravelles de Sime Llicer inspirada en les Wunderkammer. La mostra proposa un recorregut ludico i simbolico que convida a mirar el món amb una altra escala.