9.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Uns lladres rebenten portes i roben en l’església de Benissa

 

Este matí de diumenge, 18 d’octubre, els sacerdots de l’església de la Puríssima Xiqueta en la localitat Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), s’han trobat amb l’església totalment desvalisada en vore com els lladres han trencat portes, raspalls buits, la sagristia totalment revolta i el sagrari forçat.

 

Segons explica el diari ‘Las Provincias’, els lladres han entrat a robar en l’església de Benissa esta matinada. Els presumptes autors dels fets han destrossat una de les portes que dóna accés a la coneguda com la ‘Catedral de la Marina‘ per a poder entrar al temple.

 

Dins del temple religiós, els lladres s’han dirigit fins a la sagristia a on han forçat la porta i han intentat obrir amb numeroses claus que han trobat en l’església

 

Un botí de 1.000 euros

A demés, el sacerdot ha manifestat al citat mitjà que han «regirat tots els calaixos i s’han emportat els diners de diferents sobres que teníem allí, com el de les medalles de la Confraria»..

 

D’altra banda, el sacerdot insistix que han rebentat també «les portes d’accés al cambril, al cor i la del replanell del museu de la Puríssima. Això sí, no han profanat el temple». El rector té clar que anaven per diners, «de fet, crec que s’han emportat entre 500 i 1.000 euros».

 

Respecte als autors d’este robatori, el sacerdot creu que «no són gent de Benissa, perquè no han intentat accedir al museu. Això sí, ha sigut obra de gent bastant professional».

 

A hores d’ara, els fets han sigut posats en mans de la Guàrdia Civil i des de l’església ja es plantegen dotar de major seguretat al temple per a evitar més robatoris.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.