Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones relacionades amb una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes de les províncies de València i Alacant, dels quals quatre ja han ingressat en presó provisional per decisió judicial.

Segons ha informat este cos de seguretat en un comunicat, en setembre de 2025 els agents han detectat un augment considerable de robatoris en la zona d’Oliva-Gandia. Es tractava de sostraccions de vehicles a motor, robatoris en l’interior de vivendes habitades i assalts a locals d’hostaleria, farmàcies, gasolineres i estancs.

Davant d’esta situació, efectius de l’Àrea d’Investigació del Pos t Principal d’Oliva-Gandia han analitzat de forma detallada les inspeccions oculars practicades en cada escenari. A partir d’eixa revisió, han observat patrons comuns tant en la sostracció de cotxes com en la manera d’accedir als comerços afectats.

Modus operandi basat en el robatori previ de vehicles

Els investigadors han constatat un mateix ‘modus operandi’ en la majoria dels fets. En primer lloc, el grup presumptament robava vehicles, que amagava durant un temps per a evitar la seua localització policial. Posteriorment, utilitzava estos cotxes sostrets per a cometre els assalts en gasolineres, comerços o vivendes.

Per estos fets s’ha iniciat l’operació ‘Tikras’. A partir de l’estudi de les imatges obtingudes de càmeres de seguretat de diversos comerços, els agents han vist que, pel nombre de participants, la vestimenta utilitzada i la forma d’actuar, els autors podien ser les mateixes persones en diferents robatoris.

Paral·lelament, s’han sol·licitat imatges de les càmeres de vigilància del trànsit instal·lades en diversos punts de municipis de la comarca de la Safor. Després d’analitzar-les, els investigadors han observat la presència de vehicles sostrets en moments pròxims a la comissió dels delictes, tant abans com després. Açò ha permés establir un seguiment aproximat dels itineraris utilitzats pels sospitosos.

Identificació dels sospitosos i registres en quatre domicilis

Una vegada judicialitzada la causa, i conforme avançava la investigació, la Guàrdia Civil ha aconseguit identificar plenament diverses persones. Algunes d’elles ja eren conegudes pels investigadors per la seua possible vinculació amb un entorn delinqüencial assentat històricament en la comarca de la Safor, relacionat durant anys amb delictes contra el patrimoni.

Quan els agents han localitzat els domicilis d’estos sospitosos, han practicat quatre registres: dos en la localitat de Gandia, un en Almoines i un altre en Les Palmeres. Estos registres han sigut clau per a recaptar proves i detindre els presumptes integrants del grup.

Els registres domiciliaris han culminat amb la detenció de sis persones: cinc hòmens d’entre 20 i 43 anys i una dona de 30 anys. A un dels detinguts li constaven, a més, dos senyalaments judicials en vigor per ordres de busca, detenció i personació.

Segons les mateixes fonts, a les sis persones detingudes se’ls atribuïxen 20 robatoris amb força en les coses i nou robatoris o furts d’ús de vehicle. També se’ls imputen dos delictes de tinença d’armes, dos delictes de tràfic de drogues, un delicte de conducció d’un vehicle sense haver obtingut mai autorització i un delicte d’integració en grup criminal.

La mateixa informació assenyala que l’autoritat judicial ha acordat l’ingrés en presó de quatre dels detinguts. Els altres dos han quedat en llibertat amb càrrecs, a l’espera de la continuació del procediment penal.

Armes de foc, drogues i diners en efectiu intervinguts

En els registres practicats, els agents han intervingut diferents armes. Entre elles, destaca un arma de foc tipus bolígraf pistola i una arma de foc curta que no constava registrada. També han arreplegat munició calibre 32 i dos armes blanques prohibides: una navalla tipus papallona, amb un únic tall de 10 centímetres de fulla, i una navalla de molls o carraca, amb un tall de huit centímetres.

A més, s’han incautat diverses substàncies estupefaents que presumptament estaven destinades al tràfic. Concretament, 105,18 grams de cocaïna, 204 grams de marihuana, 36,91 grams d’haixix, 30 cartons dosificats de LSD, 3,59 grams de metanfetamina, coneguda com a cristall, i 21 pastilles d’èxtasis o amfetamina.

Els agents han localitzat també 2.700 euros en efectiu. Junt amb els diners, han trobat roba suposadament utilitzada en la comissió dels robatoris i diversos terminals mòbils, que ara s’analitzaran per a extraure’n informació rellevant.

La investigació l’han dut a terme agents del Pos t Principal d’Oliva-Gandia. Les diligències s’han remés a la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal de Gandia Plaça número 03, que continua amb la tramitació de la causa i la valoració de totes les proves arreplegades.

Últimes notícies

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

El viatge de més de 2.000 km d’un jaguar al Brasil qüestiona com es protegeix l’Amazònia

Un jaguar mascle monitorat amb GPS ha recorregut 2.122 km en 381 dies al Brasil, fet que porta científics bascos i alacantins a advertir que les actuals àrees protegides poden ser insuficients.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.