Deting a Bétera per furtar 44 cadells de gos i 84 paloms de competició

La Guàrdia Civil ha detingut en la localitat de Bétera un home de 41 anys i nacionalitat espanyola acusat de furtar 44 cadells de gos de diverses races i nombrosos paloms de competició en diferents robatoris a Náquera, amb un valor conjunt estimat de quasi 145.000 euros, així com de maltractar diversos animals.

La investigació va començar quan els agents van detectar en la zona un possible punt de venda de substàncies estupefaents que, segons la Comandància Provincial, estava generant una important alarma social entre els veïns.

A partir d’eixa primera sospita, la Guàrdia Civil ha identificat el principal responsable de l’activitat il·lícita i ha dut a terme dos registres. Estes actuacions han permés aclarir altres delictes considerats de rellevància especial per la quantitat de béns sostrets i pel valor econòmic.

Robatoris en un centre caní de Naquera

Segons la investigació, un dels punts clau és un centre caní situat a la localitat de Náquera, on es van produir dos robatoris diferents. En estos fets es van sostraure un total de 44 cadells de gos de distintes races, amb un valor aproximat de 65.000 euros.

En un altre episodi delictiu, s’ha aclarit també el robatori d’un remolc i de nombrosos paloms de competició, junt amb les seues corresponents gàbies. En este cas, el valor estimat del material i dels animals ascendix a uns 80.000 euros, segons les mateixes fonts.

Durant els registres practicats, els agents han localitzat i recuperat cinc cadells de raça Pomerania que procedien dels robatoris investigats. A més, han recuperat un total de 84 paloms de competició sostrets.

Maltractament animal destapat per la investigacio

La intervenció policial no sols ha servit per a recuperar animals i material robat. Durant les inspeccions, els agents han descobert també diversos delictes relacionats amb el maltractament animal, que s’afegixen a la llista d’imputacions.

En els immobles registrats, la Guàrdia Civil ha trobat cinc galls utilitzats presumptament per a baralles il·legals. Segons detallen, a estos animals els havien amputat la cresta i les barballes i presentaven els esperons manipulats i afilats per a augmentar la seua agressivitat.

A més, els agents han localitzat tres gossos de raça galgo en unes condicions higiènic-sanitàries descrites com a extremadament deficients. Els animals mostraven un avançat estat d’abandó, nombroses ferides i una greu infestació de paparres.

Per este motiu, els galgos han sigut posats a disposició dels servicis competents perquè reben atenció veterinària i protecció adequada, segons han indicat les mateixes fonts.

En paral·lel, durant el registre s’han intervingut nombrosos efectes relacionats amb delictes contra el patrimoni. Entre ells destaquen ferramentes especialitzades per a l’obertura de panys mitjançant ganzuat, dispositius de visió nocturna, un dron, sistemes de localització i seguiment i equips de comunicació tipus walkie-talkie.

Com a resultat global de l’operació, la Guàrdia Civil ha aconseguit recuperar cinc cadells de gos de raça Pomerania, 84 paloms de competició, tres galgos i cinc galls víctimes de maltractament. També ha confiscat abundant material utilitzat presumptament per a la comissió de robatoris.

Al detingut se li atribuïxen tres delictes de robatori amb força, un delicte de tràfic de drogues i huit delictes de maltractament animal. A més, constava sobre ell una orde de cerca per a l’ingrés en presó per altres fets anteriors.

Les diligències del cas s’han remés a la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal de Llíria Plaza número 5, que s’encarregarà de la continuació del procediment judicial.

Últimes notícies

Tres trens cancel·lats en la C2 per la vaga en Renfe però la resta de serveis funcionen amb normalitat

La vaga convocada pel Sindicato Ferroviario este dilluns ha provocat la cancel·lació de tres servicis de Rodalia en la línia C2 a Valencia, mentres que l’Alta Velocitat i la Llarga i Mitja Distància circulen amb normalitat en la Comunitat Valenciana.

Detingut el conductor d’un dels vehicles en l’accident mortal de la N-340 amb quatre víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut el conductor d’un dels cotxes implicats en l’accident d’esta matinada a la N-340 a Benicàssim, on han mort quatre persones i sis hòmens han resultat ferits greus.

Tecnologies immersives que ja transformen la indústria i la salut mental i física

L’ITI impulsa els projectes cuidAR i ECOSIDEA, que utilitzen entorns digitals immersius i intel·ligència artificial per millorar teràpies, formació i processos industrials.

Ruixats forts i granís en l’interior nord mentre el sud lluïx ras

L’interior de la mitat nord de la Comunitat Valenciana espera esta vesprada ruixats i tronades localment fortes amb granís, mentre que el sud tindrà cel poc nuvolós o ras i temperatures sense grans canvis.

Una dona cau des del bany de la seua vivenda sobre un llavacotxes a Benetússer

Una dona ha resultat ferida en cedir el sòl del bany de la seua vivenda i caure uns cinc metres sobre un llavacotxes tancat al públic a Benetússer. La Policia Local i Urbanisme investiguen hui si el colapse està relacionat amb obres o amb el mal estat de la finca.

Controlat de matinada l’incendi forestal de Forcall originat per un camió accidentat

Els bombers han estabilitzat de matinada l’incendi forestal declarat diumenge a Forcall (Castelló), provocat per un camió accidentat en un barranc. El foc ha obligat a desplegar mitjans aeris i terrestres i a activar la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals.

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.