Rovira al·lega un possible ‘boicot’ en l’ascensor trencat del Voramar i creu que el col·legi no planifica bé

PSPV veu “inaudit l’atac” del conseller i Compromís li demanarà explicacions a Les Corts

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha al·legat un possible “boicot” en l’ascensor trencat en el col·legi Voramar d’Alacant, on la mare d’un alumne en cadira de rodes ha de carregar amb ell a l’esquena per les escales per a portar-li fins a l’aula. Així mateix, ha sostingut que la direcció del centre no planifica “adequadament”.

Així ho ha afirmat hui dimecres el titular d’Educació en una entrevista en À Punt, recollida per Europa Press, després de la publicació d’un vídeo d’un alumne en cadira de rodes del col·legi Voramar, que no pot accedir a l’aula per tenir l’ascensor avariat des de fa mesos.

Sobre este tema, Rovira ha recalcat que està “en contacte directe” amb l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ja que la reparació és competència de l’Ajuntament, i ha sostingut que el primer edil l’ha dit que els tècnics traslladen “que pot haver-hi hagut un boicot de l’ascensor”. “Això em semblaria gravíssim”, ha emfatitzat.

“Cada vegada es trenca per causes diferents. Hi havia un problema en la placa base i, quan va estar solucionat, ara va haver-hi un altre trencament per una altra història i els tècnics no s’expliquen per què s’havia trencat una altra vegada”, ha apuntat, al mateix temps que ha afegit que els tècnics estan preparant l’informe el respecte.

D’altra banda, ha assenyalat que el centre escolar, davant d’este cas, “podia haver canviat la planificació”, traslladant a l’alumne amb mobilitat reduïda a la planta baixa. “Potser no ha planificat la direcció del centre adequadament”, ha acusat Rovira.

PSPV EXIGIX UNA SOLUCIÓ “IMMEDIATAMENT”

Les declaracions de Rovira argumentant un presumpte boicot en l’ascensor han provocat les crítiques de PSPV i Compromís. En concret, la portaveu del PSPV a l’Ajuntament d’Alacant, Ana Barceló, ha ratllat d'”inaudit que tot un conseller d’Educació ataque d’esta forma a l’equip directiu d’un col·legi públic, i que ho faça per a tractar de defensar la pèssima gestió de Barcala en matèria d’infraestructures educatives”.

“El que ha de fer Rovira és retraure-li a l’alcalde la seua falta d’inversió en els centres educatius públics, la competència dels quals és de l’Ajuntament”, ha asseverat Barceló en un comunicat, al mateix temps que ha reclamat a Barcala que solucione “immediatament este assumpte, perquè no és nou”.

En este sentit, ha assenyalat que l’ascensor d’este centre escolar “ve registrant avaries des del passat curs i Barcala demostra una enorme incompetència quan no és capaç d’arreglar-ho”. “Tant costa canviar un ascensor?”, s’ha qüestionat, al mateix temps que ha qualificat la situació d'”inacceptable”. “Deuen demanar perdó i posar-se a treballar immediatament”, ha resolt.

COMPROMÍS ELS ACUSA DE “LLAVAR-SE LES MANS”

Per la seua banda, des de Compromís, el portaveu d’Educació de la coalició a Les Corts, Gerard Fullana, ha registrat este dimecres una petició perquè el conseller d’Educació, José Antonio Rovira, “explique les acusacions llançades contra la comunitat educativa del CEIP Voramar en les quals apunta a un boicot des del centre per a trencar l’ascensor usat per xiquets amb mobilitat reduïda”.

La coalició valencianista ha acusat en un comunicat a Consellería i Ajuntament de “llavar-se les mans en un assumpte en el qual haurien d’estar donant explicacions, tractant-se d’un centre públic d’alumnat amb necessitats”.

“Hem demanat la compareixença i interpel·lació del conseller d’Educació perquè entenem que són fets injustificables les difamacions acusant en la comunitat educativa d’Alacant de boicot de les infraestructures educatives. És a dir, de no responsabilitzar-se de les infraestructures educatives, tant quant a la Conselleria com l’Ajuntament, perquè portem un any perdut en infraestructures educatives”, ha sostingut Fullana.

En la mateixa línia, el portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Rafa Mas, ha censurat que han d'”escoltar a Rovira culpar al centre i fins i tot insinuacions de sabotatge”, que al seu juí se sumen als “bulos” de la regidora d’Educació d’Alacant, Mari Carmen de España, “que no ha fet res per a reparar els desperfectes dels col·legis públics d’Alacant”.

“Anem a demanar la reprovació de la regidora d’Educació i la dimissió de la regidora d’Infraestructures, Cristina García. N’hi ha prou d’acusar als centres, als pares i mares, al professorat. Volen empobrir la pública per a desviar alumnat als centres privats”, ha criticat Mas.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.