11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Rovira al·lega un possible ‘boicot’ en l’ascensor trencat del Voramar i creu que el col·legi no planifica bé

PSPV veu “inaudit l’atac” del conseller i Compromís li demanarà explicacions a Les Corts

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha al·legat un possible “boicot” en l’ascensor trencat en el col·legi Voramar d’Alacant, on la mare d’un alumne en cadira de rodes ha de carregar amb ell a l’esquena per les escales per a portar-li fins a l’aula. Així mateix, ha sostingut que la direcció del centre no planifica “adequadament”.

Així ho ha afirmat hui dimecres el titular d’Educació en una entrevista en À Punt, recollida per Europa Press, després de la publicació d’un vídeo d’un alumne en cadira de rodes del col·legi Voramar, que no pot accedir a l’aula per tenir l’ascensor avariat des de fa mesos.

Sobre este tema, Rovira ha recalcat que està “en contacte directe” amb l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ja que la reparació és competència de l’Ajuntament, i ha sostingut que el primer edil l’ha dit que els tècnics traslladen “que pot haver-hi hagut un boicot de l’ascensor”. “Això em semblaria gravíssim”, ha emfatitzat.

“Cada vegada es trenca per causes diferents. Hi havia un problema en la placa base i, quan va estar solucionat, ara va haver-hi un altre trencament per una altra història i els tècnics no s’expliquen per què s’havia trencat una altra vegada”, ha apuntat, al mateix temps que ha afegit que els tècnics estan preparant l’informe el respecte.

D’altra banda, ha assenyalat que el centre escolar, davant d’este cas, “podia haver canviat la planificació”, traslladant a l’alumne amb mobilitat reduïda a la planta baixa. “Potser no ha planificat la direcció del centre adequadament”, ha acusat Rovira.

PSPV EXIGIX UNA SOLUCIÓ “IMMEDIATAMENT”

Les declaracions de Rovira argumentant un presumpte boicot en l’ascensor han provocat les crítiques de PSPV i Compromís. En concret, la portaveu del PSPV a l’Ajuntament d’Alacant, Ana Barceló, ha ratllat d'”inaudit que tot un conseller d’Educació ataque d’esta forma a l’equip directiu d’un col·legi públic, i que ho faça per a tractar de defensar la pèssima gestió de Barcala en matèria d’infraestructures educatives”.

“El que ha de fer Rovira és retraure-li a l’alcalde la seua falta d’inversió en els centres educatius públics, la competència dels quals és de l’Ajuntament”, ha asseverat Barceló en un comunicat, al mateix temps que ha reclamat a Barcala que solucione “immediatament este assumpte, perquè no és nou”.

En este sentit, ha assenyalat que l’ascensor d’este centre escolar “ve registrant avaries des del passat curs i Barcala demostra una enorme incompetència quan no és capaç d’arreglar-ho”. “Tant costa canviar un ascensor?”, s’ha qüestionat, al mateix temps que ha qualificat la situació d'”inacceptable”. “Deuen demanar perdó i posar-se a treballar immediatament”, ha resolt.

COMPROMÍS ELS ACUSA DE “LLAVAR-SE LES MANS”

Per la seua banda, des de Compromís, el portaveu d’Educació de la coalició a Les Corts, Gerard Fullana, ha registrat este dimecres una petició perquè el conseller d’Educació, José Antonio Rovira, “explique les acusacions llançades contra la comunitat educativa del CEIP Voramar en les quals apunta a un boicot des del centre per a trencar l’ascensor usat per xiquets amb mobilitat reduïda”.

La coalició valencianista ha acusat en un comunicat a Consellería i Ajuntament de “llavar-se les mans en un assumpte en el qual haurien d’estar donant explicacions, tractant-se d’un centre públic d’alumnat amb necessitats”.

“Hem demanat la compareixença i interpel·lació del conseller d’Educació perquè entenem que són fets injustificables les difamacions acusant en la comunitat educativa d’Alacant de boicot de les infraestructures educatives. És a dir, de no responsabilitzar-se de les infraestructures educatives, tant quant a la Conselleria com l’Ajuntament, perquè portem un any perdut en infraestructures educatives”, ha sostingut Fullana.

En la mateixa línia, el portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Rafa Mas, ha censurat que han d'”escoltar a Rovira culpar al centre i fins i tot insinuacions de sabotatge”, que al seu juí se sumen als “bulos” de la regidora d’Educació d’Alacant, Mari Carmen de España, “que no ha fet res per a reparar els desperfectes dels col·legis públics d’Alacant”.

“Anem a demanar la reprovació de la regidora d’Educació i la dimissió de la regidora d’Infraestructures, Cristina García. N’hi ha prou d’acusar als centres, als pares i mares, al professorat. Volen empobrir la pública per a desviar alumnat als centres privats”, ha criticat Mas.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.