10.2 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Rovira al·lega un possible ‘boicot’ en l’ascensor trencat del Voramar i creu que el col·legi no planifica bé

PSPV veu “inaudit l’atac” del conseller i Compromís li demanarà explicacions a Les Corts

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha al·legat un possible “boicot” en l’ascensor trencat en el col·legi Voramar d’Alacant, on la mare d’un alumne en cadira de rodes ha de carregar amb ell a l’esquena per les escales per a portar-li fins a l’aula. Així mateix, ha sostingut que la direcció del centre no planifica “adequadament”.

Així ho ha afirmat hui dimecres el titular d’Educació en una entrevista en À Punt, recollida per Europa Press, després de la publicació d’un vídeo d’un alumne en cadira de rodes del col·legi Voramar, que no pot accedir a l’aula per tenir l’ascensor avariat des de fa mesos.

Sobre este tema, Rovira ha recalcat que està “en contacte directe” amb l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ja que la reparació és competència de l’Ajuntament, i ha sostingut que el primer edil l’ha dit que els tècnics traslladen “que pot haver-hi hagut un boicot de l’ascensor”. “Això em semblaria gravíssim”, ha emfatitzat.

“Cada vegada es trenca per causes diferents. Hi havia un problema en la placa base i, quan va estar solucionat, ara va haver-hi un altre trencament per una altra història i els tècnics no s’expliquen per què s’havia trencat una altra vegada”, ha apuntat, al mateix temps que ha afegit que els tècnics estan preparant l’informe el respecte.

D’altra banda, ha assenyalat que el centre escolar, davant d’este cas, “podia haver canviat la planificació”, traslladant a l’alumne amb mobilitat reduïda a la planta baixa. “Potser no ha planificat la direcció del centre adequadament”, ha acusat Rovira.

PSPV EXIGIX UNA SOLUCIÓ “IMMEDIATAMENT”

Les declaracions de Rovira argumentant un presumpte boicot en l’ascensor han provocat les crítiques de PSPV i Compromís. En concret, la portaveu del PSPV a l’Ajuntament d’Alacant, Ana Barceló, ha ratllat d'”inaudit que tot un conseller d’Educació ataque d’esta forma a l’equip directiu d’un col·legi públic, i que ho faça per a tractar de defensar la pèssima gestió de Barcala en matèria d’infraestructures educatives”.

“El que ha de fer Rovira és retraure-li a l’alcalde la seua falta d’inversió en els centres educatius públics, la competència dels quals és de l’Ajuntament”, ha asseverat Barceló en un comunicat, al mateix temps que ha reclamat a Barcala que solucione “immediatament este assumpte, perquè no és nou”.

En este sentit, ha assenyalat que l’ascensor d’este centre escolar “ve registrant avaries des del passat curs i Barcala demostra una enorme incompetència quan no és capaç d’arreglar-ho”. “Tant costa canviar un ascensor?”, s’ha qüestionat, al mateix temps que ha qualificat la situació d'”inacceptable”. “Deuen demanar perdó i posar-se a treballar immediatament”, ha resolt.

COMPROMÍS ELS ACUSA DE “LLAVAR-SE LES MANS”

Per la seua banda, des de Compromís, el portaveu d’Educació de la coalició a Les Corts, Gerard Fullana, ha registrat este dimecres una petició perquè el conseller d’Educació, José Antonio Rovira, “explique les acusacions llançades contra la comunitat educativa del CEIP Voramar en les quals apunta a un boicot des del centre per a trencar l’ascensor usat per xiquets amb mobilitat reduïda”.

La coalició valencianista ha acusat en un comunicat a Consellería i Ajuntament de “llavar-se les mans en un assumpte en el qual haurien d’estar donant explicacions, tractant-se d’un centre públic d’alumnat amb necessitats”.

“Hem demanat la compareixença i interpel·lació del conseller d’Educació perquè entenem que són fets injustificables les difamacions acusant en la comunitat educativa d’Alacant de boicot de les infraestructures educatives. És a dir, de no responsabilitzar-se de les infraestructures educatives, tant quant a la Conselleria com l’Ajuntament, perquè portem un any perdut en infraestructures educatives”, ha sostingut Fullana.

En la mateixa línia, el portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Rafa Mas, ha censurat que han d'”escoltar a Rovira culpar al centre i fins i tot insinuacions de sabotatge”, que al seu juí se sumen als “bulos” de la regidora d’Educació d’Alacant, Mari Carmen de España, “que no ha fet res per a reparar els desperfectes dels col·legis públics d’Alacant”.

“Anem a demanar la reprovació de la regidora d’Educació i la dimissió de la regidora d’Infraestructures, Cristina García. N’hi ha prou d’acusar als centres, als pares i mares, al professorat. Volen empobrir la pública per a desviar alumnat als centres privats”, ha criticat Mas.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.