12.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Rovira reivindica ‘l’acord històric per a superar conflicte de Medicina’ i critica al Govern per ‘posar-se de perfil’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha afirmat que el Govern valencià “ha apostat pel consens” i ha impulsat un “acord històric” amb la Universitat d’Alacant (UA) i la Universitat Miguel Hernández (UMH) per a “superar el conflicte de Medicina” a la província d’Alacant “enfront d’un Govern de perfil que no ha fet res”.

El titular d’Universitats s’ha pronunciat així després de l’acord aconseguit fet públic este dilluns amb les dos institucions acadèmiques sobre les pràctiques clíniques dels estudis superiors en l’àmbit de la salut. El pacte contempla que tots els hospitals públics valencians seran universitaris i les places del Grau de Medicina augmentaran un 15%

“S’ha culminat un acord històric. Amb esta decisió s’acaba de manera definitiva un problema endèmic que patia la província d’Alacant, i el Govern d’Espanya no ha volgut formar part de la solució”, ha assenyalat Rovira en un comunicat.

El responsable de la política educativa del Consell ha assenyalat que el Govern valencià “ha treballat des de l’inici de la legislatura de manera directa amb els equips rectorales de les dos universitats per a arribar a un acord que solucionara el problema de les pràctiques clíniques dels estudiants de Medicina de la província d’Alacant, oferint una docència de qualitat en la formació universitària dels nostres futurs mèdics”.

“Hui es pot dir que salen guanyant les universitats, els estudiants, la província d’Alacant i la Comunitat Valenciana”, ha celebrat.

“No cal oblidar –ha continuat– que l’anterior Govern valencià va autoritzar Medicina en la UA amb pràctiques només en els hospitals concertats d’Elx i Torrevella, i d’altra banda va denegar Infermeria en la UMH”.

Per a Rovira, “el Govern de Carlos Mazón ha estat a l’altura i la transformació de tots els hospitals de la Comunitat en universitaris per a garantir les pràctiques dels estudiants ha sigut un encert”.

MORANT, “IMPASSIBLE”

En la mateixa línia, ha defensat que el Consell “s’ha bolcat a superar este conflicte, però el Govern d’Espanya, i de forma concreta la ministra d’Universitats, Diana Morant, han romàs impassibles, negant-se a actualitzar la normativa estatal que prohibix que un hospital universitari siga compartit per dos universitats que impartisquen el grau en Medicina si no hi ha acord entre elles”, ha indicat.

El conseller ha agregat que, en diverses ocasions, s’ha sol·licitat tant de paraula com per escrit a la ministra que actualitzara esta normativa. “Morant, lluny d’atendre esta petició formal, s’ha limitat a tibar les relacions entre ambdues universitats públiques, impedint la negociació i l’acostament de postures entre els equips rectorals”, ha retret.

“L’acord adoptat entre el Govern valencià i els rectors és el fruit d’una política de consens i diàleg. És la demostració del que dona de si la col·laboració enfront de la confrontació. El Govern d’Espanya, malgrat tenir en la seua mà la solució legislativa al problema de les pràctiques clíniques de Medicina no ha realitzat cap gestió sobre este tema”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.

Juan Roig crida a anar per la Lliga després de la derrota en semifinals davant el Reial Madrid

El màxim accionista del València Basket va traslladar un missatge d'ànim després de l'ajustada caiguda en la Copa del Rei i va fixar com a meta immediata la Lliga Endesa.

Pedro Martínez: derrota cruel i orgull malgrat la caiguda del València Basket davant el Reial Madrid

El tècnic va lamentar una derrota especialment dolorosa en semifinals després d'anar cinc a dalt mancant poc més de mig minut i va reivindicar al seu equip.

106-108: Hezonja decidix amb dos triples i fica al Reial Madrid en la final

El croat va firmar 25 punts i va rematar amb dos triples en l'últim minut un dol que el València havia encarrilat amb el xou final de Jean Montero. El Reial Madrid va remuntar 17.

106-108. Hezonja apaga el xou de Montero i fica al Reial Madrid en la final

Dos triples de Mario Hezonja en l'últim minut van voltejar un partit que Jean Montero havia incendiat amb 19 punts en l'últim quart. El Reial Madrid, que va arribar a anar 17 a baix, disputarà la final en el Roig Arena.