14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Rovira reivindica ‘l’acord històric per a superar conflicte de Medicina’ i critica al Govern per ‘posar-se de perfil’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha afirmat que el Govern valencià “ha apostat pel consens” i ha impulsat un “acord històric” amb la Universitat d’Alacant (UA) i la Universitat Miguel Hernández (UMH) per a “superar el conflicte de Medicina” a la província d’Alacant “enfront d’un Govern de perfil que no ha fet res”.

El titular d’Universitats s’ha pronunciat així després de l’acord aconseguit fet públic este dilluns amb les dos institucions acadèmiques sobre les pràctiques clíniques dels estudis superiors en l’àmbit de la salut. El pacte contempla que tots els hospitals públics valencians seran universitaris i les places del Grau de Medicina augmentaran un 15%

“S’ha culminat un acord històric. Amb esta decisió s’acaba de manera definitiva un problema endèmic que patia la província d’Alacant, i el Govern d’Espanya no ha volgut formar part de la solució”, ha assenyalat Rovira en un comunicat.

El responsable de la política educativa del Consell ha assenyalat que el Govern valencià “ha treballat des de l’inici de la legislatura de manera directa amb els equips rectorales de les dos universitats per a arribar a un acord que solucionara el problema de les pràctiques clíniques dels estudiants de Medicina de la província d’Alacant, oferint una docència de qualitat en la formació universitària dels nostres futurs mèdics”.

“Hui es pot dir que salen guanyant les universitats, els estudiants, la província d’Alacant i la Comunitat Valenciana”, ha celebrat.

“No cal oblidar –ha continuat– que l’anterior Govern valencià va autoritzar Medicina en la UA amb pràctiques només en els hospitals concertats d’Elx i Torrevella, i d’altra banda va denegar Infermeria en la UMH”.

Per a Rovira, “el Govern de Carlos Mazón ha estat a l’altura i la transformació de tots els hospitals de la Comunitat en universitaris per a garantir les pràctiques dels estudiants ha sigut un encert”.

MORANT, “IMPASSIBLE”

En la mateixa línia, ha defensat que el Consell “s’ha bolcat a superar este conflicte, però el Govern d’Espanya, i de forma concreta la ministra d’Universitats, Diana Morant, han romàs impassibles, negant-se a actualitzar la normativa estatal que prohibix que un hospital universitari siga compartit per dos universitats que impartisquen el grau en Medicina si no hi ha acord entre elles”, ha indicat.

El conseller ha agregat que, en diverses ocasions, s’ha sol·licitat tant de paraula com per escrit a la ministra que actualitzara esta normativa. “Morant, lluny d’atendre esta petició formal, s’ha limitat a tibar les relacions entre ambdues universitats públiques, impedint la negociació i l’acostament de postures entre els equips rectorals”, ha retret.

“L’acord adoptat entre el Govern valencià i els rectors és el fruit d’una política de consens i diàleg. És la demostració del que dona de si la col·laboració enfront de la confrontació. El Govern d’Espanya, malgrat tenir en la seua mà la solució legislativa al problema de les pràctiques clíniques de Medicina no ha realitzat cap gestió sobre este tema”, ha conclòs.

Últimes notícies

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.

València Basket busca prolongar la seua ratxa en la pista de l’Estudiants

El conjunt taronja visita a Estudiants en la jornada 17 per a estirar una ratxa de cinc victòries, impulsat pel seu bon moment en Eurolliga i la volta de peces clau.

Un Llevant Femení reforçat vol aprofitar el cansament del Reial Madrid

El Llevant Femení arriba animat pel seu primer triomf del curs i rep al Reial Madrid, segon en la taula, amb la idea d'explotar el seu menor descans. El dol es juga el dissabte a les 12.00 a Buñol.

La Generalitat valenciana titlla de xerrameca el finançament autonòmic fins que hi haja un text en el Congrés

El Consell ha sostingut que la proposta del Govern central és només un anunci fins que es registre un projecte de llei en el Congrés. Reclama un fons d'anivellament i més recursos per a servicis essencials.

Castelló dona el tret d’eixida a la Supercopa femenina amb horaris i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina, que reunix a Reial Madrid, Atlètic, Barcelona i Athletic en l'Estadi Castalia. La primera semifinal es retarda a les 19.15 i els partits comptaran amb un VAR a demanda en fase de prova.

Arriba Harry, borrasca d’alt impacte amb pluja, vent i temporal marítim al Mediterrani

Harry arribarà a inicis de la setmana vinent amb fort temporal marítim, ratxes molt fortes i pluges persistents en el nord-est peninsular i Balears, amb neu en muntanya.