Rovira reivindica ‘l’acord històric per a superar conflicte de Medicina’ i critica al Govern per ‘posar-se de perfil’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha afirmat que el Govern valencià «ha apostat pel consens» i ha impulsat un «acord històric» amb la Universitat d’Alacant (UA) i la Universitat Miguel Hernández (UMH) per a «superar el conflicte de Medicina» a la província d’Alacant «enfront d’un Govern de perfil que no ha fet res».

El titular d’Universitats s’ha pronunciat així després de l’acord aconseguit fet públic este dilluns amb les dos institucions acadèmiques sobre les pràctiques clíniques dels estudis superiors en l’àmbit de la salut. El pacte contempla que tots els hospitals públics valencians seran universitaris i les places del Grau de Medicina augmentaran un 15%

«S’ha culminat un acord històric. Amb esta decisió s’acaba de manera definitiva un problema endèmic que patia la província d’Alacant, i el Govern d’Espanya no ha volgut formar part de la solució», ha assenyalat Rovira en un comunicat.

El responsable de la política educativa del Consell ha assenyalat que el Govern valencià «ha treballat des de l’inici de la legislatura de manera directa amb els equips rectorales de les dos universitats per a arribar a un acord que solucionara el problema de les pràctiques clíniques dels estudiants de Medicina de la província d’Alacant, oferint una docència de qualitat en la formació universitària dels nostres futurs mèdics».

«Hui es pot dir que salen guanyant les universitats, els estudiants, la província d’Alacant i la Comunitat Valenciana», ha celebrat.

«No cal oblidar –ha continuat– que l’anterior Govern valencià va autoritzar Medicina en la UA amb pràctiques només en els hospitals concertats d’Elx i Torrevella, i d’altra banda va denegar Infermeria en la UMH».

Per a Rovira, «el Govern de Carlos Mazón ha estat a l’altura i la transformació de tots els hospitals de la Comunitat en universitaris per a garantir les pràctiques dels estudiants ha sigut un encert».

MORANT, «IMPASSIBLE»

En la mateixa línia, ha defensat que el Consell «s’ha bolcat a superar este conflicte, però el Govern d’Espanya, i de forma concreta la ministra d’Universitats, Diana Morant, han romàs impassibles, negant-se a actualitzar la normativa estatal que prohibix que un hospital universitari siga compartit per dos universitats que impartisquen el grau en Medicina si no hi ha acord entre elles», ha indicat.

El conseller ha agregat que, en diverses ocasions, s’ha sol·licitat tant de paraula com per escrit a la ministra que actualitzara esta normativa. «Morant, lluny d’atendre esta petició formal, s’ha limitat a tibar les relacions entre ambdues universitats públiques, impedint la negociació i l’acostament de postures entre els equips rectorals», ha retret.

«L’acord adoptat entre el Govern valencià i els rectors és el fruit d’una política de consens i diàleg. És la demostració del que dona de si la col·laboració enfront de la confrontació. El Govern d’Espanya, malgrat tenir en la seua mà la solució legislativa al problema de les pràctiques clíniques de Medicina no ha realitzat cap gestió sobre este tema», ha conclòs.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.