Rovira reivindica ‘l’acord històric per a superar conflicte de Medicina’ i critica al Govern per ‘posar-se de perfil’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha afirmat que el Govern valencià “ha apostat pel consens” i ha impulsat un “acord històric” amb la Universitat d’Alacant (UA) i la Universitat Miguel Hernández (UMH) per a “superar el conflicte de Medicina” a la província d’Alacant “enfront d’un Govern de perfil que no ha fet res”.

El titular d’Universitats s’ha pronunciat així després de l’acord aconseguit fet públic este dilluns amb les dos institucions acadèmiques sobre les pràctiques clíniques dels estudis superiors en l’àmbit de la salut. El pacte contempla que tots els hospitals públics valencians seran universitaris i les places del Grau de Medicina augmentaran un 15%

“S’ha culminat un acord històric. Amb esta decisió s’acaba de manera definitiva un problema endèmic que patia la província d’Alacant, i el Govern d’Espanya no ha volgut formar part de la solució”, ha assenyalat Rovira en un comunicat.

El responsable de la política educativa del Consell ha assenyalat que el Govern valencià “ha treballat des de l’inici de la legislatura de manera directa amb els equips rectorales de les dos universitats per a arribar a un acord que solucionara el problema de les pràctiques clíniques dels estudiants de Medicina de la província d’Alacant, oferint una docència de qualitat en la formació universitària dels nostres futurs mèdics”.

“Hui es pot dir que salen guanyant les universitats, els estudiants, la província d’Alacant i la Comunitat Valenciana”, ha celebrat.

“No cal oblidar –ha continuat– que l’anterior Govern valencià va autoritzar Medicina en la UA amb pràctiques només en els hospitals concertats d’Elx i Torrevella, i d’altra banda va denegar Infermeria en la UMH”.

Per a Rovira, “el Govern de Carlos Mazón ha estat a l’altura i la transformació de tots els hospitals de la Comunitat en universitaris per a garantir les pràctiques dels estudiants ha sigut un encert”.

MORANT, “IMPASSIBLE”

En la mateixa línia, ha defensat que el Consell “s’ha bolcat a superar este conflicte, però el Govern d’Espanya, i de forma concreta la ministra d’Universitats, Diana Morant, han romàs impassibles, negant-se a actualitzar la normativa estatal que prohibix que un hospital universitari siga compartit per dos universitats que impartisquen el grau en Medicina si no hi ha acord entre elles”, ha indicat.

El conseller ha agregat que, en diverses ocasions, s’ha sol·licitat tant de paraula com per escrit a la ministra que actualitzara esta normativa. “Morant, lluny d’atendre esta petició formal, s’ha limitat a tibar les relacions entre ambdues universitats públiques, impedint la negociació i l’acostament de postures entre els equips rectorals”, ha retret.

“L’acord adoptat entre el Govern valencià i els rectors és el fruit d’una política de consens i diàleg. És la demostració del que dona de si la col·laboració enfront de la confrontació. El Govern d’Espanya, malgrat tenir en la seua mà la solució legislativa al problema de les pràctiques clíniques de Medicina no ha realitzat cap gestió sobre este tema”, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.