10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Rovira reivindica ‘l’acord històric per a superar conflicte de Medicina’ i critica al Govern per ‘posar-se de perfil’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha afirmat que el Govern valencià “ha apostat pel consens” i ha impulsat un “acord històric” amb la Universitat d’Alacant (UA) i la Universitat Miguel Hernández (UMH) per a “superar el conflicte de Medicina” a la província d’Alacant “enfront d’un Govern de perfil que no ha fet res”.

El titular d’Universitats s’ha pronunciat així després de l’acord aconseguit fet públic este dilluns amb les dos institucions acadèmiques sobre les pràctiques clíniques dels estudis superiors en l’àmbit de la salut. El pacte contempla que tots els hospitals públics valencians seran universitaris i les places del Grau de Medicina augmentaran un 15%

“S’ha culminat un acord històric. Amb esta decisió s’acaba de manera definitiva un problema endèmic que patia la província d’Alacant, i el Govern d’Espanya no ha volgut formar part de la solució”, ha assenyalat Rovira en un comunicat.

El responsable de la política educativa del Consell ha assenyalat que el Govern valencià “ha treballat des de l’inici de la legislatura de manera directa amb els equips rectorales de les dos universitats per a arribar a un acord que solucionara el problema de les pràctiques clíniques dels estudiants de Medicina de la província d’Alacant, oferint una docència de qualitat en la formació universitària dels nostres futurs mèdics”.

“Hui es pot dir que salen guanyant les universitats, els estudiants, la província d’Alacant i la Comunitat Valenciana”, ha celebrat.

“No cal oblidar –ha continuat– que l’anterior Govern valencià va autoritzar Medicina en la UA amb pràctiques només en els hospitals concertats d’Elx i Torrevella, i d’altra banda va denegar Infermeria en la UMH”.

Per a Rovira, “el Govern de Carlos Mazón ha estat a l’altura i la transformació de tots els hospitals de la Comunitat en universitaris per a garantir les pràctiques dels estudiants ha sigut un encert”.

MORANT, “IMPASSIBLE”

En la mateixa línia, ha defensat que el Consell “s’ha bolcat a superar este conflicte, però el Govern d’Espanya, i de forma concreta la ministra d’Universitats, Diana Morant, han romàs impassibles, negant-se a actualitzar la normativa estatal que prohibix que un hospital universitari siga compartit per dos universitats que impartisquen el grau en Medicina si no hi ha acord entre elles”, ha indicat.

El conseller ha agregat que, en diverses ocasions, s’ha sol·licitat tant de paraula com per escrit a la ministra que actualitzara esta normativa. “Morant, lluny d’atendre esta petició formal, s’ha limitat a tibar les relacions entre ambdues universitats públiques, impedint la negociació i l’acostament de postures entre els equips rectorals”, ha retret.

“L’acord adoptat entre el Govern valencià i els rectors és el fruit d’una política de consens i diàleg. És la demostració del que dona de si la col·laboració enfront de la confrontació. El Govern d’Espanya, malgrat tenir en la seua mà la solució legislativa al problema de les pràctiques clíniques de Medicina no ha realitzat cap gestió sobre este tema”, ha conclòs.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.