Rússia llança míssils hipersònics en unes maniobres militars a l’est del Mediterrani

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

Les Forces Armades de Rússia han completat este dimarts unes maniobres a l’est del mar Mediterrani que han inclòs el llançament de míssils d'»alta precisió», entre ells projectils hipersònics i de creuer, ha informat el Ministeri de Defensa en un comunicat.

Una desena de vaixells i 24 aeronaus han participat en estos exercicis, en els quals Rússia ha mobilitzat a més de mil militars. Els míssils van ser disparats tant des de bucs com des d’avions, resa la nota oficial, que no especifica la zona exacta d’estes maniobres.

Entre els projectils utilitzats destaquen els míssils hipersònics Zircon i míssils de creuer Kalibr i Onyx, en tots els casos amb impactes «amb èxit» en els objectius designats, ha destacat el Ministeri, que fins i tot ha difós imatges d’un dels trets.

Els exercicis arriben després que el president de Rússia, Vladimir Putin, haja amenaçat amb llançar míssils hipersónicos sobre Ucraïna i en plena escalada del conflicte a Síria, on les forces russes col·laboren amb el règim de Bashar al Assad per a contenir l’ofensiva jihadista.

Últimes notícies

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.