13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Rússia llança míssils hipersònics en unes maniobres militars a l’est del Mediterrani

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

Les Forces Armades de Rússia han completat este dimarts unes maniobres a l’est del mar Mediterrani que han inclòs el llançament de míssils d'”alta precisió”, entre ells projectils hipersònics i de creuer, ha informat el Ministeri de Defensa en un comunicat.

Una desena de vaixells i 24 aeronaus han participat en estos exercicis, en els quals Rússia ha mobilitzat a més de mil militars. Els míssils van ser disparats tant des de bucs com des d’avions, resa la nota oficial, que no especifica la zona exacta d’estes maniobres.

Entre els projectils utilitzats destaquen els míssils hipersònics Zircon i míssils de creuer Kalibr i Onyx, en tots els casos amb impactes “amb èxit” en els objectius designats, ha destacat el Ministeri, que fins i tot ha difós imatges d’un dels trets.

Els exercicis arriben després que el president de Rússia, Vladimir Putin, haja amenaçat amb llançar míssils hipersónicos sobre Ucraïna i en plena escalada del conflicte a Síria, on les forces russes col·laboren amb el règim de Bashar al Assad per a contenir l’ofensiva jihadista.

Últimes notícies

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.

EU-Podem impulsa una moció de censura contra Barcala per l’escàndol de les VPP

EU-Podem ha anunciat contactes amb l'oposició per a explorar una moció de censura contra l'alcalde Luis Barcala per l'escàndol de les VPP. La iniciativa arriba després del ple en el qual també Vox va demanar la seua dimissió i agreuja l'aïllament del govern en minoria.

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.