La Ruta Valenciana del Biogàs impulsa la creació d’un nou sector industrial que crearà 6.000 ocupacions verdes

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha presentat la Ruta Valenciana del Biogàs com l’objectiu de crear un nou sector industrial que generarà 6.000 ocupacions verdes. A més, permetrà avançar en la lluita contra el canvi climàtic, l’economia circular i la sobirania energètica en una conjuntura marcat per màxims històrics en el preu de l’energia.

La consellera de Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha destacat la necessitat d’accelerar la creació d’aquest nou sector industrial, que té clars beneficis mediambientals i econòmics, en un context com l’actual de guerra energètica provocada per la invasió russa d’Ucraïna.

Els diferents punts de la Ruta, com la que es pretén impulsar l’ocupació verda, han sigut explicats en un acte en el qual ha participat la consellera Mireia Mollà, junt amb la secretaria autonòmica de Transició Ecològica, Paula Tuzón, els directors generals de Canvi Climàtic i Transició Ecològica, Celsa Monrós i Pedro Fresco, respectivament, i personal tècnic de la Conselleria.

La iniciativa combina el vessant ambiental –que permetrà una reducció del 3% de les emissions globals de la Comunitat Valenciana i la valorització dels residus sòlids urbans, de les depuradores, de la ramaderia i la indústria agroalimentària- com els beneficis socioeconòmics que suposa crear una indústria sostenible que crearà 6.000 ocupacions noves i reduirà les compres de gas natural a països tercers por un importe superior als 300 milions d’euros.

Tenim l’oportunitat, el potencial i la voluntat política d’accelerar la producció de biogàs per a convertir-nos en un territori estratègic, multiplicant por deu l’actual producció i substituint por gas renovable ho consumisc energètic del 65% de les llars o el de 4 garrofes la indústria tèxtil valenciana”, ha subratllat Mollà.

La titular de Transició Ecològica ha valorat ho impacte mediambiental positiu de la proposta, al mateix temps que ha reconegut la necessitat d’abordar una transició energètica que retalle la factura en una conjuntura de preus disparats: “No sols aspirem a reduir el rebut, sinó que ja podem quantificar un estalvi directe de 34 milions d’euros en drets d’emissions, dels quals el biogàs està exempt”.

Per a implementar la Ruta Valenciana del Biogàs, el departament que dirigeix Mireia Mollà ha sol·licitat 300 milions d’euros de profunds Next GenerationEU, que se sumaran als 150 que aportarà la Generalitat i a altres 50 procedents del sector privat.

En total, es pretén generar una inversió global de 500 milions d’euros que permetrà construir un centenar de plantes de producció, entre públiques i privades, i maximitzar les possibilitats d’una tecnologia madura però poc utilitzada a nivell estatal.

La Ruta Valenciana del Biogàs compta com l’aval dels estudis realitzats sobre el potencial de la valorització dels residus de les depuradores, les dejeccions del sector ramader, els restos herbacis, les deixalles de la indústria agroalimentària i els residus orgànics disponibles en la web de la Conselleria.

Últimes notícies

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.

L’IVF avala a més de 1.300 jóvens per a comprar la seua primera vivenda fins a abril de 2026

El programa d'avals de l'IVF ha permés a més de 1.300 jóvens accedir a finançament de fins al 100% per a comprar la seua primera vivenda en la Comunitat Valenciana i ja supera el volum de garanties de tot 2025.

El gratacel residencial més alt d’Europa comença a elevar-se a Benidorm

Benidorm inicia la construcció d'una torre residencial de 64 plantes i 230 metres, amb 260 vivendes i una inversió de 140 milions, cridada a ser la més alta d'Europa.

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.