La Ruta Valenciana del Biogàs impulsa la creació d’un nou sector industrial que crearà 6.000 ocupacions verdes

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha presentat la Ruta Valenciana del Biogàs com l’objectiu de crear un nou sector industrial que generarà 6.000 ocupacions verdes. A més, permetrà avançar en la lluita contra el canvi climàtic, l’economia circular i la sobirania energètica en una conjuntura marcat per màxims històrics en el preu de l’energia.

La consellera de Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha destacat la necessitat d’accelerar la creació d’aquest nou sector industrial, que té clars beneficis mediambientals i econòmics, en un context com l’actual de guerra energètica provocada per la invasió russa d’Ucraïna.

Els diferents punts de la Ruta, com la que es pretén impulsar l’ocupació verda, han sigut explicats en un acte en el qual ha participat la consellera Mireia Mollà, junt amb la secretaria autonòmica de Transició Ecològica, Paula Tuzón, els directors generals de Canvi Climàtic i Transició Ecològica, Celsa Monrós i Pedro Fresco, respectivament, i personal tècnic de la Conselleria.

La iniciativa combina el vessant ambiental –que permetrà una reducció del 3% de les emissions globals de la Comunitat Valenciana i la valorització dels residus sòlids urbans, de les depuradores, de la ramaderia i la indústria agroalimentària- com els beneficis socioeconòmics que suposa crear una indústria sostenible que crearà 6.000 ocupacions noves i reduirà les compres de gas natural a països tercers por un importe superior als 300 milions d’euros.

Tenim l’oportunitat, el potencial i la voluntat política d’accelerar la producció de biogàs per a convertir-nos en un territori estratègic, multiplicant por deu l’actual producció i substituint por gas renovable ho consumisc energètic del 65% de les llars o el de 4 garrofes la indústria tèxtil valenciana”, ha subratllat Mollà.

La titular de Transició Ecològica ha valorat ho impacte mediambiental positiu de la proposta, al mateix temps que ha reconegut la necessitat d’abordar una transició energètica que retalle la factura en una conjuntura de preus disparats: “No sols aspirem a reduir el rebut, sinó que ja podem quantificar un estalvi directe de 34 milions d’euros en drets d’emissions, dels quals el biogàs està exempt”.

Per a implementar la Ruta Valenciana del Biogàs, el departament que dirigeix Mireia Mollà ha sol·licitat 300 milions d’euros de profunds Next GenerationEU, que se sumaran als 150 que aportarà la Generalitat i a altres 50 procedents del sector privat.

En total, es pretén generar una inversió global de 500 milions d’euros que permetrà construir un centenar de plantes de producció, entre públiques i privades, i maximitzar les possibilitats d’una tecnologia madura però poc utilitzada a nivell estatal.

La Ruta Valenciana del Biogàs compta com l’aval dels estudis realitzats sobre el potencial de la valorització dels residus de les depuradores, les dejeccions del sector ramader, els restos herbacis, les deixalles de la indústria agroalimentària i els residus orgànics disponibles en la web de la Conselleria.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.