‘Sagnia’ de cancel·lacions a l’hostaleria

L’hostaleria torna a ser copejada amb força mentre la sisena onada no cessa. El continu augment de casos positius es tradueix en part de la població al virus. I aquesta por comporta una conseqüència: la cancel·lació de les reserves de dinars o sopars en aquesta data tan properes a Nadal.

El Mesón El Huertano de Torrevieja expliquen com tremolen cada vegada que sona el telèfon. I és que cada trucada suposa una nova cancel·lació. De fet, parlen d’un 70% de cancel·lacions aproximadament . «Des de principis de desembre estem rebent cancel·lacions», expliquen des d’aquest restaurant, que en condicions normals comptaria amb unes 250-300 persones als salons.

«La sagnia segueix, i encara pot ser pitjor», afirma Cèsar Anca, President de l’Associació de Restaurants d’Alacant (ARA), i propietari d’un establiment. «De moment hem tingut un 40% menys de feina respecte a l’any passat. I això són molts diners. És una barbaritat. La gent té por», explica. Tot i això, César fa referència a aquest 50% menys de pressió hospitalària. «Però la gent ja té por, i les cancel·lacions hi són. Aquest temps no el recuperarem», assegura.

Una cosa curiosa és que «la gent prefereix sortir a menjar, com si el virus només estigués a la nit». La realitat és que els sopars aquests caps de setmana estan sent «molt tranquils, pràcticament morts», afegeix.

Però els restaurants són els llocs on «més segur» s’hi pot estar. «La gent està asseguda, tranquil·la i controlada», explica. I recorda què va passar l’any passat: «Ens van tancar a nosaltres, però la gent se seguia reunint. Les cases rurals estaven totes agafades, apartaments turístics, cases privades… i al gener es van disparar els casos. La gent continuarà ajuntant-se, i els restaurants som els millors aliats», afirma César.

El president d’ARA reconeix, a més, que hi ha por entre el sector per les possibles noves mesures o restriccions de cara a la nit de Cap d’Any. «Ja ho estem veient a Catalunya», indica. Aquesta situació ha destrossat l’esperança dels hostalers que veien per Nadal una oportunitat per recuperar el temps ‘perdut‘.

Últimes notícies

Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 per repartir cocaïna a domicili amb un ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús, on s’han intervingut 95 grams de droga i més de 5.600 euros en metàl·lic.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora, i manté avisos grocs per precipitacions i tempestes en altres zones de la província.

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.