17.1 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

‘Sagnia’ de cancel·lacions a l’hostaleria

L’hostaleria torna a ser copejada amb força mentre la sisena onada no cessa. El continu augment de casos positius es tradueix en part de la població al virus. I aquesta por comporta una conseqüència: la cancel·lació de les reserves de dinars o sopars en aquesta data tan properes a Nadal.

El Mesón El Huertano de Torrevieja expliquen com tremolen cada vegada que sona el telèfon. I és que cada trucada suposa una nova cancel·lació. De fet, parlen d’un 70% de cancel·lacions aproximadament . «Des de principis de desembre estem rebent cancel·lacions», expliquen des d’aquest restaurant, que en condicions normals comptaria amb unes 250-300 persones als salons.

«La sagnia segueix, i encara pot ser pitjor», afirma Cèsar Anca, President de l’Associació de Restaurants d’Alacant (ARA), i propietari d’un establiment. «De moment hem tingut un 40% menys de feina respecte a l’any passat. I això són molts diners. És una barbaritat. La gent té por», explica. Tot i això, César fa referència a aquest 50% menys de pressió hospitalària. «Però la gent ja té por, i les cancel·lacions hi són. Aquest temps no el recuperarem», assegura.

Una cosa curiosa és que «la gent prefereix sortir a menjar, com si el virus només estigués a la nit». La realitat és que els sopars aquests caps de setmana estan sent «molt tranquils, pràcticament morts», afegeix.

Però els restaurants són els llocs on «més segur» s’hi pot estar. «La gent està asseguda, tranquil·la i controlada», explica. I recorda què va passar l’any passat: «Ens van tancar a nosaltres, però la gent se seguia reunint. Les cases rurals estaven totes agafades, apartaments turístics, cases privades… i al gener es van disparar els casos. La gent continuarà ajuntant-se, i els restaurants som els millors aliats», afirma César.

El president d’ARA reconeix, a més, que hi ha por entre el sector per les possibles noves mesures o restriccions de cara a la nit de Cap d’Any. «Ja ho estem veient a Catalunya», indica. Aquesta situació ha destrossat l’esperança dels hostalers que veien per Nadal una oportunitat per recuperar el temps ‘perdut‘.

Últimes notícies

Cau un grup que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia amb fil invisible

La Policia Nacional ha desarticulat un grup itinerant assentat a Torrevieja que marcava cases amb fil de cola per a comprovar si estaven buides. Hi ha cinc detinguts i se'ls atribuïxen almenys 26 robatoris a Cartagena i Elx.

Naix en el Oceanogràfic la primera ratlla marginata en perill crític d’extinció

El Oceanogràfic de València ha registrat per primera vegada el naixement d'una ratlla 'rhinoptera marginata', espècie en perill crític segons la UICN. La cria ha nascut sense complicacions i ja s'alimenta amb regularitat.

Alerta per listèria en set productes carnis loncheados de Cárnicas Serrano

La Aesan ha alertat de listèria en diversos lots de set productes loncheados de Cárnicas Serrano, retirats de manera preventiva. L'agència ha demanat no consumir-los i extremar la higiene.

Vox precisa que el registre de Pérez Llorca no implica pacte

Vox ha advertit que la candidatura de Juanfran Pérez Llorca es registrarà per la fi del termini, però no suposa un acord. Les negociacions continuen obertes i els seus vots són decisius.

Feijóo anuncia que Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura

Feijóo ha confirmat que Carlos Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura del nou president, un relleu sol·licitat pel mateix Mazón. També ha defés que les negociacions amb Vox per a investir a Juanfran Pérez Llorca es desenrotllen en un clima de respecte i ha criticat la comissió de la dana en el Congrés.

Pérez Llorca registrarà este dimecres la seua candidatura per a rellevar a Mazón en la Presidència de la Generalitat

El síndic del PP en Les Corts registrarà este dimecres la seua candidatura per a substituir a Carlos Mazón. El PP necessita a Vox i el ple es preveu la setmana vinent.

París redescobrix a Luis García Berlanga amb el major cicle del seu cinema a França

El Jeu de Paume dedica des d'este dimarts un cicle sense precedents a l'obra de Luis García Berlanga, amb projeccions i col·loquis fins al 23 de novembre.

La Junta de Síndics abordarà el dijous la data del ple d’investidura de Pérez Llorca

La Junta de Síndics es reunirà el dijous per a fixar el calendari de la investidura de Juanfran Pérez Llorca. PP i Vox sumen els vots necessaris per a l'elecció.