‘Sagnia’ de cancel·lacions a l’hostaleria

L’hostaleria torna a ser copejada amb força mentre la sisena onada no cessa. El continu augment de casos positius es tradueix en part de la població al virus. I aquesta por comporta una conseqüència: la cancel·lació de les reserves de dinars o sopars en aquesta data tan properes a Nadal.

El Mesón El Huertano de Torrevieja expliquen com tremolen cada vegada que sona el telèfon. I és que cada trucada suposa una nova cancel·lació. De fet, parlen d’un 70% de cancel·lacions aproximadament . «Des de principis de desembre estem rebent cancel·lacions», expliquen des d’aquest restaurant, que en condicions normals comptaria amb unes 250-300 persones als salons.

«La sagnia segueix, i encara pot ser pitjor», afirma Cèsar Anca, President de l’Associació de Restaurants d’Alacant (ARA), i propietari d’un establiment. «De moment hem tingut un 40% menys de feina respecte a l’any passat. I això són molts diners. És una barbaritat. La gent té por», explica. Tot i això, César fa referència a aquest 50% menys de pressió hospitalària. «Però la gent ja té por, i les cancel·lacions hi són. Aquest temps no el recuperarem», assegura.

Una cosa curiosa és que «la gent prefereix sortir a menjar, com si el virus només estigués a la nit». La realitat és que els sopars aquests caps de setmana estan sent «molt tranquils, pràcticament morts», afegeix.

Però els restaurants són els llocs on «més segur» s’hi pot estar. «La gent està asseguda, tranquil·la i controlada», explica. I recorda què va passar l’any passat: «Ens van tancar a nosaltres, però la gent se seguia reunint. Les cases rurals estaven totes agafades, apartaments turístics, cases privades… i al gener es van disparar els casos. La gent continuarà ajuntant-se, i els restaurants som els millors aliats», afirma César.

El president d’ARA reconeix, a més, que hi ha por entre el sector per les possibles noves mesures o restriccions de cara a la nit de Cap d’Any. «Ja ho estem veient a Catalunya», indica. Aquesta situació ha destrossat l’esperança dels hostalers que veien per Nadal una oportunitat per recuperar el temps ‘perdut‘.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.