19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

‘Sagnia’ de cancel·lacions a l’hostaleria

L’hostaleria torna a ser copejada amb força mentre la sisena onada no cessa. El continu augment de casos positius es tradueix en part de la població al virus. I aquesta por comporta una conseqüència: la cancel·lació de les reserves de dinars o sopars en aquesta data tan properes a Nadal.

El Mesón El Huertano de Torrevieja expliquen com tremolen cada vegada que sona el telèfon. I és que cada trucada suposa una nova cancel·lació. De fet, parlen d’un 70% de cancel·lacions aproximadament . «Des de principis de desembre estem rebent cancel·lacions», expliquen des d’aquest restaurant, que en condicions normals comptaria amb unes 250-300 persones als salons.

«La sagnia segueix, i encara pot ser pitjor», afirma Cèsar Anca, President de l’Associació de Restaurants d’Alacant (ARA), i propietari d’un establiment. «De moment hem tingut un 40% menys de feina respecte a l’any passat. I això són molts diners. És una barbaritat. La gent té por», explica. Tot i això, César fa referència a aquest 50% menys de pressió hospitalària. «Però la gent ja té por, i les cancel·lacions hi són. Aquest temps no el recuperarem», assegura.

Una cosa curiosa és que «la gent prefereix sortir a menjar, com si el virus només estigués a la nit». La realitat és que els sopars aquests caps de setmana estan sent «molt tranquils, pràcticament morts», afegeix.

Però els restaurants són els llocs on «més segur» s’hi pot estar. «La gent està asseguda, tranquil·la i controlada», explica. I recorda què va passar l’any passat: «Ens van tancar a nosaltres, però la gent se seguia reunint. Les cases rurals estaven totes agafades, apartaments turístics, cases privades… i al gener es van disparar els casos. La gent continuarà ajuntant-se, i els restaurants som els millors aliats», afirma César.

El president d’ARA reconeix, a més, que hi ha por entre el sector per les possibles noves mesures o restriccions de cara a la nit de Cap d’Any. «Ja ho estem veient a Catalunya», indica. Aquesta situació ha destrossat l’esperança dels hostalers que veien per Nadal una oportunitat per recuperar el temps ‘perdut‘.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tècnic d’Emergències afirma que Salomé Pradas va ordenar no enviar l’És-Alert sense la seua autorització

El cap d'Anàlisi de Risc ha declarat que Salomé Pradas va ordenar no enviar l'És-Alert sense la seua autorització durant la gestió de la dana. Un altre testimoni ha detallat consultes sobre un possible confinament i ha sostingut que va conéixer la magnitud de la tragèdia en rebre l'avís.

Sandra Valero anuncia la seua retirada indefinida després de presentar ‘Les meues ganes de viure’

Després de presentar 'Les meues ganes de viure', Sandra Valero ha anunciat la seua retirada indefinida per a centrar-se en la seua recuperació personal. El tema, gravat al costat de la seua mare, aspira a ser himne solidari i a impulsar una cita anual contra el càncer

Baldoví destaca la ‘virtut’ de l’acte de Rufián per esvalotar el galliner i demana discreció

Baldoví ha valorat l'acte impulsat per Gabriel Rufián sobre la unitat a l'esquerra del PSOE i ha sostingut que la seua 'virtut' ha sigut agitar el debat. Després d'eixe primer impuls, ha reclamat un procés més discret i pegat a la realitat valenciana.

La reina Letizia abrigalla el calçat fet a Espanya a la fàbrica centenària Pedro García d’Elda

La reina Letizia ha recolzat el calçat fet a Espanya durant una visita a la fàbrica Pedro García a Elda, que celebra el seu centenari i exporta més de la mitat de la seua producció als Estats Units. El recorregut ha posat el focus en l'artesania, la sostenibilitat dels materials i la projecció internacional de la firma.

La vaga mèdica cancel·la 32.010 actes assistencials en tres dies en la Comunitat Valenciana

La protesta contra la reforma de l'estatut marc ha provocat 32.010 anul·lacions en la Comunitat Valenciana en tres dies. El seguiment enfronta xifres del 90% i del 10,76%.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

Agents registren a València la vivenda del sospitós de l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes, amb el detingut present. La causa està sota secret i el divendres passarà a disposició judicial

Baldoví defén que l’acte de Rufián ha agitat el debat i demana discreció

Baldoví ha celebrat que la iniciativa de Rufián haja 'esvalotat el galliner' i obert la conversa sobre la unitat a l'esquerra. Reclama ara un procés més discret i amb menys focus perquè les converses fructifiquen.

Ábalos demana al Congrés reconsiderar el rebuig a la seua indemnització

L'exdiputat ha sol·licitat a la Mesa del Congrés que revise la seua negativa a concedir-li la indemnització per cessament, que rondaria els 52.000 euros. Al·lega una vulneració 'flagrant' dels seus drets passius