‘Sagnia’ de cancel·lacions a l’hostaleria

L’hostaleria torna a ser copejada amb força mentre la sisena onada no cessa. El continu augment de casos positius es tradueix en part de la població al virus. I aquesta por comporta una conseqüència: la cancel·lació de les reserves de dinars o sopars en aquesta data tan properes a Nadal.

El Mesón El Huertano de Torrevieja expliquen com tremolen cada vegada que sona el telèfon. I és que cada trucada suposa una nova cancel·lació. De fet, parlen d’un 70% de cancel·lacions aproximadament . «Des de principis de desembre estem rebent cancel·lacions», expliquen des d’aquest restaurant, que en condicions normals comptaria amb unes 250-300 persones als salons.

«La sagnia segueix, i encara pot ser pitjor», afirma Cèsar Anca, President de l’Associació de Restaurants d’Alacant (ARA), i propietari d’un establiment. «De moment hem tingut un 40% menys de feina respecte a l’any passat. I això són molts diners. És una barbaritat. La gent té por», explica. Tot i això, César fa referència a aquest 50% menys de pressió hospitalària. «Però la gent ja té por, i les cancel·lacions hi són. Aquest temps no el recuperarem», assegura.

Una cosa curiosa és que «la gent prefereix sortir a menjar, com si el virus només estigués a la nit». La realitat és que els sopars aquests caps de setmana estan sent «molt tranquils, pràcticament morts», afegeix.

Però els restaurants són els llocs on «més segur» s’hi pot estar. «La gent està asseguda, tranquil·la i controlada», explica. I recorda què va passar l’any passat: «Ens van tancar a nosaltres, però la gent se seguia reunint. Les cases rurals estaven totes agafades, apartaments turístics, cases privades… i al gener es van disparar els casos. La gent continuarà ajuntant-se, i els restaurants som els millors aliats», afirma César.

El president d’ARA reconeix, a més, que hi ha por entre el sector per les possibles noves mesures o restriccions de cara a la nit de Cap d’Any. «Ja ho estem veient a Catalunya», indica. Aquesta situació ha destrossat l’esperança dels hostalers que veien per Nadal una oportunitat per recuperar el temps ‘perdut‘.

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.