Sagunt i la Generalitat treballen per a habilitar la Nau de Tallers Generals

Ejemplo de shortcode con estilo
La rehabilitació de la Nau de Tallers Generals a Sagunt avança, amb l'objectiu de garantir la seguretat de l'edifici abans d'analitzar el seu futur ús. Les obres podrien finalitzar a l'abril, tot i que hi ha hagut retards. La Generalitat i l'Ajuntament col·laboren en el projecte.

Es garantirà la seguretat de l’edifici, joia del patrimoni industrial, per a obrir-ho a la ciutadania posteriorment

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La rehabilitació de la Nau de Tallers Generals, una de les joies del patrimoni industrial de la ciutat de Sagunt, és una de les principals reclamacions de l’Ajuntament a la Generalitat i al Govern. S’estan produint reunions periòdiques entre l’administració autonòmica i la local en les quals s’actualitza informació sobre els avanços administratius.

Tal com va informar la Generalitat en l’última reunió que van mantenir, la previsió és acabar les obres en el pròxim mes d’abril. El primer objectiu és garantir la seguretat de l’edifici per a posteriorment analitzar l’ús que se li donarà.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha assegurat este divendres, després de la presentació de l’exposició ‘El Prat en els carrers’, que «l’Ajuntament està veient que hi ha interès per avançar en esta obra», arreplega el consistori en un comunicat.

Sobre el termini de les obres, Moreno ha assenyalat que «inicialment eren cinc mesos, però hi ha hagut un retard perquè l’empresa pública que les executa ha hagut de dedicar esforços a la dana», aspecte que «s’ha d’entendre». «Parlàvem de març o abril per a esta finalització dels treballs, però el primer és fer segur l’espai, que hui dia no ho és», ha insistit.

D’esta manera, quan s’acabe la part prioritària, es durà a terme una anàlisi global «per a veure què altres elements són necessaris per a poder obrir-ho a la ciutadania». «Ací és on la Generalitat i l’Ajuntament hem arribat a este acord d’, a partir d’abril, dur a terme este anàlisi per a entendre quin és esta actuació mínima que permeta tornar a gaudir d’este espai», ha aclarit el primer edil.

Per la seua banda, la secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, ha subratllat que estan «pendents d’una reunió amb el Ministeri a tres bandes» i que esperen que es produïsca «ràpid». «Havíem benvolgut cinc mesos per a la Nau de Tallers de l’Ajuntament de Sagunt des que ens reunim fa un mes i mig o dos mesos, així que jo pense que per a abril ja estarà acabada», ha sostingut.

No obstant això, Tébar ha matisat que «abans d’obrir-la al públic cal fer una xicoteta intervenció interior mínima i valorar en què volem avançar com a projecte».

«Per a mi és la catedral del patrimoni industrial, és increïble l’altura de la nau, tot en ella és magnífica. Hem de fer un projecte que integre totes les sensibilitats. I ho farem en col·laboració amb les necessitats de l’Ajuntament», ha conclòs la responsable autonòmica.

Últimes notícies

Tormentes molt intenses a Alacant i evacuacions al túnel de l’AP-7 a Pilar de la Horadada

La dana Adam ha deixat aquesta matinada fortes tempestes molt localitzades a Alacant i el Baix Segura, amb fins a 60 l/m² i evacuacions al túnel de l’AP-7 a Pilar de la Horadada, encara tallat per fang i vehicles atrapats.

Oratge inestable al litoral d’Alacant i temperatures màximes en fort ascens

La Aemet preveu este dimarts ruixats localment forts al litoral d'Alacant, amb temperatures màximes en ascens notable i vent d'oest fluix a moderat. Dimecres s'espera estabilitat general a la Comunitat Valenciana i cel poc nuvolós.

Reobrin tres carreteres a Alacant i València però deu vies continuen tallades per la DANA

Tres carreteres de Dénia, Beniarbeig i Bellreguard s’han reobert després de les inundacions, però continuen deu vies tallades a Alacant i València per la DANA Adam, inclosa l’AP-7 al sud d’Alacant.

Roger Llanes assumirà la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana en lloc de Pilar Bernabé

Roger Llanes, fins ara responsable de la reconstrucció de la dana al Govern d'Espanya, serà el nou delegat del Govern en la Comunitat Valenciana i rellevarà Pilar Bernabé, que encapçalarà la llista del PSOE per València en les generals del 29 de novembre.

Sánchez viurà de primera mà els danys de la DANA a Oliva este dimarts

Pedro Sánchez visitarà dimarts el Puesto de Mando Avanzado dOliva, on es reunirà amb responsables demergències i alcaldes afectats per la DANA. La visita acabarà amb una declaració institucional als mitjans.

Gerard Moreno confia que el Vila-real pot guanyar a Anfield

Gerard Moreno assegura abans del partit de Champions contra el Liverpool que el Vila-real està preparat per guanyar a Anfield i encadenar la segona victòria europea seguida, després d’imposar-se al Nàpols.

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.