Sagunt i la Generalitat treballen per a habilitar la Nau de Tallers Generals

Es garantirà la seguretat de l’edifici, joia del patrimoni industrial, per a obrir-ho a la ciutadania posteriorment

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La rehabilitació de la Nau de Tallers Generals, una de les joies del patrimoni industrial de la ciutat de Sagunt, és una de les principals reclamacions de l’Ajuntament a la Generalitat i al Govern. S’estan produint reunions periòdiques entre l’administració autonòmica i la local en les quals s’actualitza informació sobre els avanços administratius.

Tal com va informar la Generalitat en l’última reunió que van mantenir, la previsió és acabar les obres en el pròxim mes d’abril. El primer objectiu és garantir la seguretat de l’edifici per a posteriorment analitzar l’ús que se li donarà.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha assegurat este divendres, després de la presentació de l’exposició ‘El Prat en els carrers’, que «l’Ajuntament està veient que hi ha interès per avançar en esta obra», arreplega el consistori en un comunicat.

Sobre el termini de les obres, Moreno ha assenyalat que «inicialment eren cinc mesos, però hi ha hagut un retard perquè l’empresa pública que les executa ha hagut de dedicar esforços a la dana», aspecte que «s’ha d’entendre». «Parlàvem de març o abril per a esta finalització dels treballs, però el primer és fer segur l’espai, que hui dia no ho és», ha insistit.

D’esta manera, quan s’acabe la part prioritària, es durà a terme una anàlisi global «per a veure què altres elements són necessaris per a poder obrir-ho a la ciutadania». «Ací és on la Generalitat i l’Ajuntament hem arribat a este acord d’, a partir d’abril, dur a terme este anàlisi per a entendre quin és esta actuació mínima que permeta tornar a gaudir d’este espai», ha aclarit el primer edil.

Per la seua banda, la secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, ha subratllat que estan «pendents d’una reunió amb el Ministeri a tres bandes» i que esperen que es produïsca «ràpid». «Havíem benvolgut cinc mesos per a la Nau de Tallers de l’Ajuntament de Sagunt des que ens reunim fa un mes i mig o dos mesos, així que jo pense que per a abril ja estarà acabada», ha sostingut.

No obstant això, Tébar ha matisat que «abans d’obrir-la al públic cal fer una xicoteta intervenció interior mínima i valorar en què volem avançar com a projecte».

«Per a mi és la catedral del patrimoni industrial, és increïble l’altura de la nau, tot en ella és magnífica. Hem de fer un projecte que integre totes les sensibilitats. I ho farem en col·laboració amb les necessitats de l’Ajuntament», ha conclòs la responsable autonòmica.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.