Sagunt i la Generalitat treballen per a habilitar la Nau de Tallers Generals

Ejemplo de shortcode con estilo
La rehabilitació de la Nau de Tallers Generals a Sagunt avança, amb l'objectiu de garantir la seguretat de l'edifici abans d'analitzar el seu futur ús. Les obres podrien finalitzar a l'abril, tot i que hi ha hagut retards. La Generalitat i l'Ajuntament col·laboren en el projecte.

Es garantirà la seguretat de l’edifici, joia del patrimoni industrial, per a obrir-ho a la ciutadania posteriorment

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La rehabilitació de la Nau de Tallers Generals, una de les joies del patrimoni industrial de la ciutat de Sagunt, és una de les principals reclamacions de l’Ajuntament a la Generalitat i al Govern. S’estan produint reunions periòdiques entre l’administració autonòmica i la local en les quals s’actualitza informació sobre els avanços administratius.

Tal com va informar la Generalitat en l’última reunió que van mantenir, la previsió és acabar les obres en el pròxim mes d’abril. El primer objectiu és garantir la seguretat de l’edifici per a posteriorment analitzar l’ús que se li donarà.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha assegurat este divendres, després de la presentació de l’exposició ‘El Prat en els carrers’, que «l’Ajuntament està veient que hi ha interès per avançar en esta obra», arreplega el consistori en un comunicat.

Sobre el termini de les obres, Moreno ha assenyalat que «inicialment eren cinc mesos, però hi ha hagut un retard perquè l’empresa pública que les executa ha hagut de dedicar esforços a la dana», aspecte que «s’ha d’entendre». «Parlàvem de març o abril per a esta finalització dels treballs, però el primer és fer segur l’espai, que hui dia no ho és», ha insistit.

D’esta manera, quan s’acabe la part prioritària, es durà a terme una anàlisi global «per a veure què altres elements són necessaris per a poder obrir-ho a la ciutadania». «Ací és on la Generalitat i l’Ajuntament hem arribat a este acord d’, a partir d’abril, dur a terme este anàlisi per a entendre quin és esta actuació mínima que permeta tornar a gaudir d’este espai», ha aclarit el primer edil.

Per la seua banda, la secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, ha subratllat que estan «pendents d’una reunió amb el Ministeri a tres bandes» i que esperen que es produïsca «ràpid». «Havíem benvolgut cinc mesos per a la Nau de Tallers de l’Ajuntament de Sagunt des que ens reunim fa un mes i mig o dos mesos, així que jo pense que per a abril ja estarà acabada», ha sostingut.

No obstant això, Tébar ha matisat que «abans d’obrir-la al públic cal fer una xicoteta intervenció interior mínima i valorar en què volem avançar com a projecte».

«Per a mi és la catedral del patrimoni industrial, és increïble l’altura de la nau, tot en ella és magnífica. Hem de fer un projecte que integre totes les sensibilitats. I ho farem en col·laboració amb les necessitats de l’Ajuntament», ha conclòs la responsable autonòmica.

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.