8.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Sagunt i la Generalitat treballen per a habilitar la Nau de Tallers Generals

Es garantirà la seguretat de l’edifici, joia del patrimoni industrial, per a obrir-ho a la ciutadania posteriorment

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La rehabilitació de la Nau de Tallers Generals, una de les joies del patrimoni industrial de la ciutat de Sagunt, és una de les principals reclamacions de l’Ajuntament a la Generalitat i al Govern. S’estan produint reunions periòdiques entre l’administració autonòmica i la local en les quals s’actualitza informació sobre els avanços administratius.

Tal com va informar la Generalitat en l’última reunió que van mantenir, la previsió és acabar les obres en el pròxim mes d’abril. El primer objectiu és garantir la seguretat de l’edifici per a posteriorment analitzar l’ús que se li donarà.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha assegurat este divendres, després de la presentació de l’exposició ‘El Prat en els carrers’, que “l’Ajuntament està veient que hi ha interès per avançar en esta obra”, arreplega el consistori en un comunicat.

Sobre el termini de les obres, Moreno ha assenyalat que “inicialment eren cinc mesos, però hi ha hagut un retard perquè l’empresa pública que les executa ha hagut de dedicar esforços a la dana”, aspecte que “s’ha d’entendre”. “Parlàvem de març o abril per a esta finalització dels treballs, però el primer és fer segur l’espai, que hui dia no ho és”, ha insistit.

D’esta manera, quan s’acabe la part prioritària, es durà a terme una anàlisi global “per a veure què altres elements són necessaris per a poder obrir-ho a la ciutadania”. “Ací és on la Generalitat i l’Ajuntament hem arribat a este acord d’, a partir d’abril, dur a terme este anàlisi per a entendre quin és esta actuació mínima que permeta tornar a gaudir d’este espai”, ha aclarit el primer edil.

Per la seua banda, la secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, ha subratllat que estan “pendents d’una reunió amb el Ministeri a tres bandes” i que esperen que es produïsca “ràpid”. “Havíem benvolgut cinc mesos per a la Nau de Tallers de l’Ajuntament de Sagunt des que ens reunim fa un mes i mig o dos mesos, així que jo pense que per a abril ja estarà acabada”, ha sostingut.

No obstant això, Tébar ha matisat que “abans d’obrir-la al públic cal fer una xicoteta intervenció interior mínima i valorar en què volem avançar com a projecte”.

“Per a mi és la catedral del patrimoni industrial, és increïble l’altura de la nau, tot en ella és magnífica. Hem de fer un projecte que integre totes les sensibilitats. I ho farem en col·laboració amb les necessitats de l’Ajuntament”, ha conclòs la responsable autonòmica.

Últimes notícies

El cap de setmana deixarà vent fort, gelades i fred en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana portarà vent del nord-oest amb ratxes molt fortes en el nord de Castelló, gelades a l'interior i temperatures baixes. El diumenge es preveu una recuperació de les màximes, més marcada en el terç nord i en el litoral nord d'Alacant.

Pérez Llorca declara hui davant la jutgessa de la DANA per les seues crides amb Pradas i Mazón

El candidat a rellevar a Carlos Mazón atesta a Catarroja pels seus contactes telefònics durant la DANA. La jutgessa analitza el procés de decisions en el Cecopi.

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.