Sagunt i la Generalitat treballen per a habilitar la Nau de Tallers Generals

Ejemplo de shortcode con estilo
La rehabilitació de la Nau de Tallers Generals a Sagunt avança, amb l'objectiu de garantir la seguretat de l'edifici abans d'analitzar el seu futur ús. Les obres podrien finalitzar a l'abril, tot i que hi ha hagut retards. La Generalitat i l'Ajuntament col·laboren en el projecte.

Es garantirà la seguretat de l’edifici, joia del patrimoni industrial, per a obrir-ho a la ciutadania posteriorment

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La rehabilitació de la Nau de Tallers Generals, una de les joies del patrimoni industrial de la ciutat de Sagunt, és una de les principals reclamacions de l’Ajuntament a la Generalitat i al Govern. S’estan produint reunions periòdiques entre l’administració autonòmica i la local en les quals s’actualitza informació sobre els avanços administratius.

Tal com va informar la Generalitat en l’última reunió que van mantenir, la previsió és acabar les obres en el pròxim mes d’abril. El primer objectiu és garantir la seguretat de l’edifici per a posteriorment analitzar l’ús que se li donarà.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha assegurat este divendres, després de la presentació de l’exposició ‘El Prat en els carrers’, que «l’Ajuntament està veient que hi ha interès per avançar en esta obra», arreplega el consistori en un comunicat.

Sobre el termini de les obres, Moreno ha assenyalat que «inicialment eren cinc mesos, però hi ha hagut un retard perquè l’empresa pública que les executa ha hagut de dedicar esforços a la dana», aspecte que «s’ha d’entendre». «Parlàvem de març o abril per a esta finalització dels treballs, però el primer és fer segur l’espai, que hui dia no ho és», ha insistit.

D’esta manera, quan s’acabe la part prioritària, es durà a terme una anàlisi global «per a veure què altres elements són necessaris per a poder obrir-ho a la ciutadania». «Ací és on la Generalitat i l’Ajuntament hem arribat a este acord d’, a partir d’abril, dur a terme este anàlisi per a entendre quin és esta actuació mínima que permeta tornar a gaudir d’este espai», ha aclarit el primer edil.

Per la seua banda, la secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, ha subratllat que estan «pendents d’una reunió amb el Ministeri a tres bandes» i que esperen que es produïsca «ràpid». «Havíem benvolgut cinc mesos per a la Nau de Tallers de l’Ajuntament de Sagunt des que ens reunim fa un mes i mig o dos mesos, així que jo pense que per a abril ja estarà acabada», ha sostingut.

No obstant això, Tébar ha matisat que «abans d’obrir-la al públic cal fer una xicoteta intervenció interior mínima i valorar en què volem avançar com a projecte».

«Per a mi és la catedral del patrimoni industrial, és increïble l’altura de la nau, tot en ella és magnífica. Hem de fer un projecte que integre totes les sensibilitats. I ho farem en col·laboració amb les necessitats de l’Ajuntament», ha conclòs la responsable autonòmica.

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.