Sánchez demana que es verifiquen les actes de totes les taules per a poder reconèixer les eleccions a Veneçuela

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assegurat que la transparència en els resultats de les eleccions presidencials de Veneçuela és “imperativa” i que és necessari que es verifiquen “totes les actes de totes les taules” per a reconèixer al guanyador dels comicis del passat diumenge, mentre que ha cridat a “la calma” als ciutadans veneçolans.

“Seguim amb preocupació els esdeveniments que s’estan vivint a Veneçuela. És necessari recordar el que hem dit des que es van celebrar les eleccions i és imperativa la transparència en el recompte electoral. Per a poder reconèixer els resultats cal poder verificar les actes de totes les taules”, ha dit durant una compareixença des de Moncloa davant dels mitjans de comunicació per a fer balanç del curs polític.

Sánchez també ha fet “una crida ferma” a la calma, al civisme i a la garantia dels drets fonamentals “de tots els veneçolans i veneçolanes”, després que 11 persones hagen perdut la vida en les protestes contra els resultats dels comicis, en els quals l’actual president de Veneçuela, Nicolás Maduro, s’ha atribuït la victòria amb el 51% dels vots, enfront del 46% dels suports del candidat opositor, Edmundo González.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.