Sánchez demana que es verifiquen les actes de totes les taules per a poder reconèixer les eleccions a Veneçuela

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assegurat que la transparència en els resultats de les eleccions presidencials de Veneçuela és “imperativa” i que és necessari que es verifiquen “totes les actes de totes les taules” per a reconèixer al guanyador dels comicis del passat diumenge, mentre que ha cridat a “la calma” als ciutadans veneçolans.

“Seguim amb preocupació els esdeveniments que s’estan vivint a Veneçuela. És necessari recordar el que hem dit des que es van celebrar les eleccions i és imperativa la transparència en el recompte electoral. Per a poder reconèixer els resultats cal poder verificar les actes de totes les taules”, ha dit durant una compareixença des de Moncloa davant dels mitjans de comunicació per a fer balanç del curs polític.

Sánchez també ha fet “una crida ferma” a la calma, al civisme i a la garantia dels drets fonamentals “de tots els veneçolans i veneçolanes”, després que 11 persones hagen perdut la vida en les protestes contra els resultats dels comicis, en els quals l’actual president de Veneçuela, Nicolás Maduro, s’ha atribuït la victòria amb el 51% dels vots, enfront del 46% dels suports del candidat opositor, Edmundo González.

Últimes notícies

Març s’acomiada amb més calor i ratxes de vent molt fort en la Comunitat Valenciana

El dimarts arriba amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València, després d'una jornada suau en les capitals.

Bernabé insta a Pérez Llorca a acceptar la reforma del finançament autonòmic que aporta 3.700 milions

Pilar Bernabé reclama a Juanfran Pérez Llorca que done suport a la proposta de reforma del finançament autonòmic del Govern, que calcula en 3.700 milions per a la Comunitat Valenciana, i recorda les inversions previstes a la província d'Alacant.

El Govern i el PSOE carreguen contra PP i Vox per recolzar a Elx la derogació de la llei de l’avortament

L'Executiu central i el PSPV-PSOE critiquen que l'Ajuntament d'Elx aprovara, amb els vots de PP i Vox, una moció per a instar a derogar la llei de l'avortament i advertixen que no acceptaran retrocessos en els drets de les dones.

La jutgessa de Catarroja impedix que Mazón es persone en la causa penal per la DANA

La jutgessa de Catarroja ha denegat que el expresident Carlos Mazón es persone en la causa penal per la DANA i manté que només pot intervindre com a testimoni, sense indicis que justifiquen investigar-li.

L’IVIA avala que el sòl agrícola valencià manté la seua capacitat productiva després de la dana

Un estudi de l'IVIA conclou que les terres agrícoles de la Comunitat Valenciana mantenen la seua fertilitat després de l'última dana, la qual cosa recolza la continuïtat de l'activitat agrària i noves ajudes públiques.

Castella-la Manxa portarà al Suprem al Govern per no canviar les regles del transvasament Tajo-Segura

L'Executiu de Castella-la Manxa autoritza els seus servicis jurídics a presentar un recurs davant el Tribunal Suprem per la falta de canvis en les regles del transvasament Tajo-Segura i denúncia un mal irreparable a espais protegits.

Bernabé insta a Pérez Llorca a acceptar la reforma del finançament autonòmic per a assegurar 3.700 milions

Pilar Bernabé reclama a Juanfran Pérez Llorca que done suport a la reforma del finançament autonòmic proposat pel Govern central, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat Valenciana, i recorda els 5.000 milions compromesos en inversions a la província d'Alacant.

La vivenda puja un 14,3% en el primer trimestre i s’aproxima als 2.000 euros per metre quadrat

El preu de la vivenda augmenta un 14,3% interanual en el primer trimestre, se situa en 1.987 euros per metre quadrat i marca fortes pujades a Madrid, Comunitat Valenciana i Castella-la Manxa.