16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Sánchez demana que es verifiquen les actes de totes les taules per a poder reconèixer les eleccions a Veneçuela

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assegurat que la transparència en els resultats de les eleccions presidencials de Veneçuela és “imperativa” i que és necessari que es verifiquen “totes les actes de totes les taules” per a reconèixer al guanyador dels comicis del passat diumenge, mentre que ha cridat a “la calma” als ciutadans veneçolans.

“Seguim amb preocupació els esdeveniments que s’estan vivint a Veneçuela. És necessari recordar el que hem dit des que es van celebrar les eleccions i és imperativa la transparència en el recompte electoral. Per a poder reconèixer els resultats cal poder verificar les actes de totes les taules”, ha dit durant una compareixença des de Moncloa davant dels mitjans de comunicació per a fer balanç del curs polític.

Sánchez també ha fet “una crida ferma” a la calma, al civisme i a la garantia dels drets fonamentals “de tots els veneçolans i veneçolanes”, després que 11 persones hagen perdut la vida en les protestes contra els resultats dels comicis, en els quals l’actual president de Veneçuela, Nicolás Maduro, s’ha atribuït la victòria amb el 51% dels vots, enfront del 46% dels suports del candidat opositor, Edmundo González.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.