Sánchez demana respectar drets digitals de la ciutadania enfront de ‘la desregulació per a la tecnocasta’

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha defensat que Europa «ha de consolidar un model de desenvolupament tecnològic que contribuïsca al creixement econòmic des del ple respecte als drets digitals de la ciutadania», enfront dels qui promouen «la desregulació absoluta per a la tecnocasta».

Segons ha puntualitzat, durant la seua participació en el Fòrum de Davos traslladarà tres mesures «amb implicacions europees» destinades a protegir la ciutadania i reprendre el control de les plataformes: acabar amb l’anonimat en xarxes socials; aprofundir en la transparència dels algorismes i marcar la moderació en les xarxes socials com un requisit; i aconseguir que els CEO d’estes grans plataformes ‘online’ es facen responsables dels danys que causen.

Així s’ha expressat en la clausura de la presentació de l’Observatori de Drets Digitals, un projecte gestionat per Red.es, en col·laboració amb la Fundació Hermes, destinat a impulsar el coneixement, el debat i la difusió dels drets entre la ciutadania i entitats públiques i privades.

La CNMC COORDINARÀ LA SUPERVISIÓ DE PLATAFORMES DIGITALS

En l’acte, ha avançat que «en les pròximes setmanes» s’aprovarà la designació de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) com a coordinador de servicis digitals i que dotarà dels recursos materials i humans per a exercir la supervisió de l’activitat de les plataformes digitals.

A més, ha explicat que a nivell europeu Espanya defensarà davant de la Comissió l’elaboració d’un pla d’inversions per al foment d’infraestructures públiques i privades per a incrementar la sobirania tecnològica del club comunitari. «No podem permetre que les nostres dades, que les nostres infraestructures, que les nostres comunicacions queden en mans de potències estrangeres», ha advertit.

En la seua intervenció, Sánchez ha avisat que la societat no pot permetre que l’espai digital «es convertisca en el Salvatge Oest». Així, ha posat el focus sobre la importància que té el món digital en l’actualitat i s’ha preguntat per què la societat accepta com a «normal» en el món digital el que «mai acceptaria» en el físic. «Crec que la fe en la tecnologia i les seues promeses ens ha encegat davant de les seues pitjors conseqüències», ha lamentat.

Sobre este tema, ha recalcat que l’algorisme «no repartix oportunitats», ha acusat les grans plataformes tecnològiques de no ser neutrals i ha assenyalat que la mentida viatja a través d’elles «molt més ràpid» que la veritat. Entre altres, ha posat com a exemple la dana que va afectar a València el passat octubre, on «milers de bots van tractar de multiplicar el dany propagant bulos, molts d’ells estafes».

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.