16 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Sánchez diu que ‘el canvi climàtic mata’ i demana a les CCAA que no s’abonen a ‘discursos irresponsables’

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assenyalat que “el canvi climàtic mata” i ha demanat a les comunitats autònomes que no s’abonen a “discursos irresponsables”, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres on s’han aprovat les ajudes per als afectats per la DANA, que ja ha deixat més de 200 víctimes mortals.

Així, ha recalcat que “recolzaran i finançaran” la ciència a Espanya mentre siga president ja que oferix “elements per a comprendre el planeta” i dissenyar polítiques públiques que facen augmentar la seguretat dels ciutadans. En este sentit, ha expressat que li agradaria que les administracions territorials i locals feren el mateix.

Així s’ha expressat en resposta a una pregunta sobre la petició del president de la Generalitat, Carloz Mazón, de 31.402 milions d’euros pels danys ocasionats per la DANA.

Sánchez ha insistit que el Govern central pensa articular un pla de resposta urgent, de reconstrucció i rellançament de l’activitat de la Comunitat Valenciana, però que cal fer “una especial èmfasi” en què es necessitaran adaptar les infraestructures i l’activitat econòmica a “una realitat climàtica que, per molt que es neguen alguns, existix”.

“No és menor el que els negacionistes del canvi climàtic, a qui hagen presentat primer una querella, siga a la ciència. A l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que va alertar sobre la gravetat dels extrems climàtics que s’estaven vivint com a conseqüència de la DANA en part de la Península i, particularment, de la Comunitat Valenciana. Crec que esta és una gran lliçó de com el debat polític va d’una banda i la realitat per l’altre”, ha indicat Sánchez.

AGRAÏMENT ALS MITJANS PER “DESTAPAR BULOS”

D’altra banda, Sánchez ha agraït als mitjans de comunicació la seua labor “per destapar bulos i desinformació”, cosa que considera “molt rellevant” en crisi com la de la DANA a València. Així s’ha dirigit als periodistes per informar a l’opinió pública i, “particularment”, a les zones afectades pel desastre.

“La desinformació genera molta alarma social en una ciutadania que, com vam veure durant la pandèmia i en altres emergències, acudix als mitjans de comunicació de referència per a no ser desinformats i per a tindre la informació més precisa i veraç possible”, ha defensat.

Últimes notícies

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.

La frase de Mazón que el temporal se n’anava a Conca estava en un informe de Pradas

Missatges incorporats a la instrucció penal van mostrar que la frase que Mazón va pronunciar durant la DANA de 2024 figurava en un resum enviat per Salomé Pradas. El document preveia un desplaçament cap a la regió muntanyenca de Conca i una menor intensitat a partir de les 18.00.

Morant defén que el PSOE ha reaccionat de manera immediata davant els casos d’assetjament

Diana Morant ha assegurat que no es pot demanar més al PSOE davant les denúncies d'assetjament, subratllant mesures en hores i suport a les víctimes. També ha reclamat explicacions a Vox i ha donat per resolta una querella contra Leire Díez.

Kindelán urgix a simplificar la regulació financera per a impulsar el creixement a Europa

La presidenta de la AEB ha reclamat una simplificació reguladora urgent per a reforçar el creixement i la competitivitat d'Europa. CECA i UNACC han demanat un marc més proporcionat i basat en principis, mentres el sector avança en inclusió i digitalització.

La Generalitat retira 18.304 vivendes turístiques del registre en 2025 i activa noves revisions

La Comunitat Valenciana ha donat de baixa 18.304 VUT en 2025 per incomplir el decret llei 9/2024, amb faltes com la referència cadastral o el NIF. Turisme prepara dos fases per a revisar 11.029 ICUS i depurar 3.394 referències duplicades.