Sánchez diu que ‘el canvi climàtic mata’ i demana a les CCAA que no s’abonen a ‘discursos irresponsables’

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assenyalat que «el canvi climàtic mata» i ha demanat a les comunitats autònomes que no s’abonen a «discursos irresponsables», en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres on s’han aprovat les ajudes per als afectats per la DANA, que ja ha deixat més de 200 víctimes mortals.

Així, ha recalcat que «recolzaran i finançaran» la ciència a Espanya mentre siga president ja que oferix «elements per a comprendre el planeta» i dissenyar polítiques públiques que facen augmentar la seguretat dels ciutadans. En este sentit, ha expressat que li agradaria que les administracions territorials i locals feren el mateix.

Així s’ha expressat en resposta a una pregunta sobre la petició del president de la Generalitat, Carloz Mazón, de 31.402 milions d’euros pels danys ocasionats per la DANA.

Sánchez ha insistit que el Govern central pensa articular un pla de resposta urgent, de reconstrucció i rellançament de l’activitat de la Comunitat Valenciana, però que cal fer «una especial èmfasi» en què es necessitaran adaptar les infraestructures i l’activitat econòmica a «una realitat climàtica que, per molt que es neguen alguns, existix».

«No és menor el que els negacionistes del canvi climàtic, a qui hagen presentat primer una querella, siga a la ciència. A l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que va alertar sobre la gravetat dels extrems climàtics que s’estaven vivint com a conseqüència de la DANA en part de la Península i, particularment, de la Comunitat Valenciana. Crec que esta és una gran lliçó de com el debat polític va d’una banda i la realitat per l’altre», ha indicat Sánchez.

AGRAÏMENT ALS MITJANS PER «DESTAPAR BULOS»

D’altra banda, Sánchez ha agraït als mitjans de comunicació la seua labor «per destapar bulos i desinformació», cosa que considera «molt rellevant» en crisi com la de la DANA a València. Així s’ha dirigit als periodistes per informar a l’opinió pública i, «particularment», a les zones afectades pel desastre.

«La desinformació genera molta alarma social en una ciutadania que, com vam veure durant la pandèmia i en altres emergències, acudix als mitjans de comunicació de referència per a no ser desinformats i per a tindre la informació més precisa i veraç possible», ha defensat.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU