9.3 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Sánchez diu que ‘el canvi climàtic mata’ i demana a les CCAA que no s’abonen a ‘discursos irresponsables’

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assenyalat que “el canvi climàtic mata” i ha demanat a les comunitats autònomes que no s’abonen a “discursos irresponsables”, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres on s’han aprovat les ajudes per als afectats per la DANA, que ja ha deixat més de 200 víctimes mortals.

Així, ha recalcat que “recolzaran i finançaran” la ciència a Espanya mentre siga president ja que oferix “elements per a comprendre el planeta” i dissenyar polítiques públiques que facen augmentar la seguretat dels ciutadans. En este sentit, ha expressat que li agradaria que les administracions territorials i locals feren el mateix.

Així s’ha expressat en resposta a una pregunta sobre la petició del president de la Generalitat, Carloz Mazón, de 31.402 milions d’euros pels danys ocasionats per la DANA.

Sánchez ha insistit que el Govern central pensa articular un pla de resposta urgent, de reconstrucció i rellançament de l’activitat de la Comunitat Valenciana, però que cal fer “una especial èmfasi” en què es necessitaran adaptar les infraestructures i l’activitat econòmica a “una realitat climàtica que, per molt que es neguen alguns, existix”.

“No és menor el que els negacionistes del canvi climàtic, a qui hagen presentat primer una querella, siga a la ciència. A l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que va alertar sobre la gravetat dels extrems climàtics que s’estaven vivint com a conseqüència de la DANA en part de la Península i, particularment, de la Comunitat Valenciana. Crec que esta és una gran lliçó de com el debat polític va d’una banda i la realitat per l’altre”, ha indicat Sánchez.

AGRAÏMENT ALS MITJANS PER “DESTAPAR BULOS”

D’altra banda, Sánchez ha agraït als mitjans de comunicació la seua labor “per destapar bulos i desinformació”, cosa que considera “molt rellevant” en crisi com la de la DANA a València. Així s’ha dirigit als periodistes per informar a l’opinió pública i, “particularment”, a les zones afectades pel desastre.

“La desinformació genera molta alarma social en una ciutadania que, com vam veure durant la pandèmia i en altres emergències, acudix als mitjans de comunicació de referència per a no ser desinformats i per a tindre la informació més precisa i veraç possible”, ha defensat.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.