Sánchez diu que ‘el canvi climàtic mata’ i demana a les CCAA que no s’abonen a ‘discursos irresponsables’

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assenyalat que “el canvi climàtic mata” i ha demanat a les comunitats autònomes que no s’abonen a “discursos irresponsables”, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres on s’han aprovat les ajudes per als afectats per la DANA, que ja ha deixat més de 200 víctimes mortals.

Així, ha recalcat que “recolzaran i finançaran” la ciència a Espanya mentre siga president ja que oferix “elements per a comprendre el planeta” i dissenyar polítiques públiques que facen augmentar la seguretat dels ciutadans. En este sentit, ha expressat que li agradaria que les administracions territorials i locals feren el mateix.

Així s’ha expressat en resposta a una pregunta sobre la petició del president de la Generalitat, Carloz Mazón, de 31.402 milions d’euros pels danys ocasionats per la DANA.

Sánchez ha insistit que el Govern central pensa articular un pla de resposta urgent, de reconstrucció i rellançament de l’activitat de la Comunitat Valenciana, però que cal fer “una especial èmfasi” en què es necessitaran adaptar les infraestructures i l’activitat econòmica a “una realitat climàtica que, per molt que es neguen alguns, existix”.

“No és menor el que els negacionistes del canvi climàtic, a qui hagen presentat primer una querella, siga a la ciència. A l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que va alertar sobre la gravetat dels extrems climàtics que s’estaven vivint com a conseqüència de la DANA en part de la Península i, particularment, de la Comunitat Valenciana. Crec que esta és una gran lliçó de com el debat polític va d’una banda i la realitat per l’altre”, ha indicat Sánchez.

AGRAÏMENT ALS MITJANS PER “DESTAPAR BULOS”

D’altra banda, Sánchez ha agraït als mitjans de comunicació la seua labor “per destapar bulos i desinformació”, cosa que considera “molt rellevant” en crisi com la de la DANA a València. Així s’ha dirigit als periodistes per informar a l’opinió pública i, “particularment”, a les zones afectades pel desastre.

“La desinformació genera molta alarma social en una ciutadania que, com vam veure durant la pandèmia i en altres emergències, acudix als mitjans de comunicació de referència per a no ser desinformats i per a tindre la informació més precisa i veraç possible”, ha defensat.

Últimes notícies

Baldoví tanca files amb Mónica Oltra i recolza la seua candidatura a l’Alcaldia de València

Joan Baldoví assegura que Compromís recolzarà a Mónica Oltra quan la seua candidatura a l'Alcaldia de València siga ferma i la definix com una líder absolutament neta enfront del que qualifica de lawfare de manual.

Pérez Llorca rebutja que Mónica Oltra torne a la política i siga candidata a València

Juanfran Pérez Llorca considera que Mónica Oltra no hauria de tornar a la primera línia ni presentar-se a l'alcaldia de València mentres afronta un juí pel presumpte encobriment d'abusos a una menor.

Avís groc a Castelló per fortes ratxes de vent de fins a 90 km/h

La Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes molt fortes, que podran aconseguir entre 80 i 90 km/h.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions per a les empreses més afectades per la guerra de l'Iran i convocarà la taula del Diàleg Social per a definir un escut econòmic i social.

Un comandament dubta que Basset no sabera de la retirada dels bombers en la dana

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara davant la jutgessa per la gestió de la dana i posa en qüestió que l'ex inspector cap José Miguel Basset ignorara la desmobilització d'efectius en els rius Magre i Poyo.

Gelades a l’interior de la Comunitat Valenciana i avís per vent fort a Castelló

Les comarques de l'interior de la Comunitat Valenciana han registrat mínimes de fins a -3,5 graus i Aemet manté avisos grocs per vent fort i risc d'incendis, especialment a Castelló.

Presó provisional per a un jove de 24 anys per disparar al seu oncle en el coll en una baralla familiar a Alacant

Un jove de 24 anys ha sigut enviat a presó provisional acusat de disparar en el coll al seu oncle durant una baralla familiar en un barri d'Alacant, en un cas on també han sigut detinguts els seus pares.

La Fiscalia demana tres anys i mig de presó per a un sacerdot per estafar 65.000 euros a una dona

La Fiscalia sol·licita tres anys i mig de presó per a un sacerdot missioner acusat d'aprofitar una relació sentimental amb una dona per a obtindre d'ella quasi 65.000 euros durant cinc anys.