Sánchez diu que ‘el canvi climàtic mata’ i demana a les CCAA que no s’abonen a ‘discursos irresponsables’

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assenyalat que «el canvi climàtic mata» i ha demanat a les comunitats autònomes que no s’abonen a «discursos irresponsables», en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres on s’han aprovat les ajudes per als afectats per la DANA, que ja ha deixat més de 200 víctimes mortals.

Així, ha recalcat que «recolzaran i finançaran» la ciència a Espanya mentre siga president ja que oferix «elements per a comprendre el planeta» i dissenyar polítiques públiques que facen augmentar la seguretat dels ciutadans. En este sentit, ha expressat que li agradaria que les administracions territorials i locals feren el mateix.

Així s’ha expressat en resposta a una pregunta sobre la petició del president de la Generalitat, Carloz Mazón, de 31.402 milions d’euros pels danys ocasionats per la DANA.

Sánchez ha insistit que el Govern central pensa articular un pla de resposta urgent, de reconstrucció i rellançament de l’activitat de la Comunitat Valenciana, però que cal fer «una especial èmfasi» en què es necessitaran adaptar les infraestructures i l’activitat econòmica a «una realitat climàtica que, per molt que es neguen alguns, existix».

«No és menor el que els negacionistes del canvi climàtic, a qui hagen presentat primer una querella, siga a la ciència. A l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que va alertar sobre la gravetat dels extrems climàtics que s’estaven vivint com a conseqüència de la DANA en part de la Península i, particularment, de la Comunitat Valenciana. Crec que esta és una gran lliçó de com el debat polític va d’una banda i la realitat per l’altre», ha indicat Sánchez.

AGRAÏMENT ALS MITJANS PER «DESTAPAR BULOS»

D’altra banda, Sánchez ha agraït als mitjans de comunicació la seua labor «per destapar bulos i desinformació», cosa que considera «molt rellevant» en crisi com la de la DANA a València. Així s’ha dirigit als periodistes per informar a l’opinió pública i, «particularment», a les zones afectades pel desastre.

«La desinformació genera molta alarma social en una ciutadania que, com vam veure durant la pandèmia i en altres emergències, acudix als mitjans de comunicació de referència per a no ser desinformats i per a tindre la informació més precisa i veraç possible», ha defensat.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.