Sánchez diu que la seua querella contra Peinado defensa la institució de la Presidència i els seus ‘drets atropellats’

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha defensat este dimecres que la querella que ha presentat contra el jutge Juan Carlos Peinado que investiga a la seua esposa, Begoña Gómez, cerca defensar la «dignitat» de la «institució de la Presidència» i els «drets» que, segons ha denunciat, s’han «atropellat» a la mateixa.

Així ho ha exposat durant la roda de premsa que ha oferit en el Palau de la Moncloa per a fer balanç del curs polític, en les quals han sigut les seues primeres declaracions sobre esta qüestió des que este dimarts Peinado va ser a interrogar-li com a testimoni a la seu de la Presidència del Govern.

Segons ha recalcat, la qual cosa ha fet l’Advocacia de l’Estat amb la interposició d’esta querella ha sigut «defensar la institució de la presidència del Govern d’Espanya, perquè ha vist que s’han atropellat drets que venen reconeguts en la institució de la presidència del Govern d’Espanya ni més ni menys que des del 1886».

A més, ha incidit que a Moncloa este dimarts es va viure «un muntatge» i que va ser «absolutament patètic i vergonyós» veure «a les associacions ultradretanes barallar-se per veure qui entrava» al seu testifical. Amb tot, s’ha mostrat convençut que «el temps posarà les coses en el seu lloc».

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.