Sánchez diu que la seua querella contra Peinado defensa la institució de la Presidència i els seus ‘drets atropellats’

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha defensat este dimecres que la querella que ha presentat contra el jutge Juan Carlos Peinado que investiga a la seua esposa, Begoña Gómez, cerca defensar la “dignitat” de la “institució de la Presidència” i els “drets” que, segons ha denunciat, s’han “atropellat” a la mateixa.

Així ho ha exposat durant la roda de premsa que ha oferit en el Palau de la Moncloa per a fer balanç del curs polític, en les quals han sigut les seues primeres declaracions sobre esta qüestió des que este dimarts Peinado va ser a interrogar-li com a testimoni a la seu de la Presidència del Govern.

Segons ha recalcat, la qual cosa ha fet l’Advocacia de l’Estat amb la interposició d’esta querella ha sigut “defensar la institució de la presidència del Govern d’Espanya, perquè ha vist que s’han atropellat drets que venen reconeguts en la institució de la presidència del Govern d’Espanya ni més ni menys que des del 1886”.

A més, ha incidit que a Moncloa este dimarts es va viure “un muntatge” i que va ser “absolutament patètic i vergonyós” veure “a les associacions ultradretanes barallar-se per veure qui entrava” al seu testifical. Amb tot, s’ha mostrat convençut que “el temps posarà les coses en el seu lloc”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha defés que els nous protocols incloguen molta més publicitat i el criteri d'arrelament. Ha reivindicat que sí que hi ha pla amb unes 5.000 vivendes en construcció, ha defés el Pla Viu i ha al·ludit a un cas de suposada informació privilegiada en Els Naus.

Pérez Llorca manté el contacte amb l’equip júnior del València Basket a Abu Dhabi

El president confirma que la delegació de 33 persones roman a l'espera d'indicacions de l'ambaixada després del tancament de l'espai aeri pel conflicte amb l'Iran.

Consell i Ajuntament impulsen zones d’ombra en patis escolars d’Alacant

La Generalitat i l'Ajuntament treballen en un pla per a instal·lar sombrajes en patis escolars i prioritzar centres segons necessitat. També avancen licitacions i obres en col·legis i patrimoni.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space construirà una planta en l'àrea Porta d'Elx per a escalar producció i operacions. La companyia preveu arribar a prop de 1.000 ocupacions a partir de mediats de 2028.

Agirrezabala es lesiona el menisc i viatja a Vitòria per a ser valorat

El porter del València, cedit per l'Athletic Club, patix una lesió meniscal en el genoll esquerre i es desplaçarà a Vitòria per a ser valorat. El contratemps va arribar en un entrenament, just després de tornar a treballar amb el grup.