Sánchez diu que la seua querella contra Peinado defensa la institució de la Presidència i els seus ‘drets atropellats’

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha defensat este dimecres que la querella que ha presentat contra el jutge Juan Carlos Peinado que investiga a la seua esposa, Begoña Gómez, cerca defensar la “dignitat” de la “institució de la Presidència” i els “drets” que, segons ha denunciat, s’han “atropellat” a la mateixa.

Així ho ha exposat durant la roda de premsa que ha oferit en el Palau de la Moncloa per a fer balanç del curs polític, en les quals han sigut les seues primeres declaracions sobre esta qüestió des que este dimarts Peinado va ser a interrogar-li com a testimoni a la seu de la Presidència del Govern.

Segons ha recalcat, la qual cosa ha fet l’Advocacia de l’Estat amb la interposició d’esta querella ha sigut “defensar la institució de la presidència del Govern d’Espanya, perquè ha vist que s’han atropellat drets que venen reconeguts en la institució de la presidència del Govern d’Espanya ni més ni menys que des del 1886”.

A més, ha incidit que a Moncloa este dimarts es va viure “un muntatge” i que va ser “absolutament patètic i vergonyós” veure “a les associacions ultradretanes barallar-se per veure qui entrava” al seu testifical. Amb tot, s’ha mostrat convençut que “el temps posarà les coses en el seu lloc”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol