Sanitat vacuna a prop de 75.000 persones contra la grip durant els primers dies de la campanya

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha immunitzat durant els primers dies de la campanya de vacunació contra la grip a 74.215 persones de la Comunitat Valenciana.

En concret, s’han vacunat enfront de la grip, 8.645 persones de la província de Castelló, 40.357 de València i 25.213 persones de la província d’Alacant.

La campanya antigripal, que té enguany com a eslògan ‘Tornem a acostar l’espatlla‘, va arrencar el passat dia 27 d’octubre i enguany s’està simultaniejant amb la vacunació de la dosi de reforç enfront de la Covid-19 a la població major de 70 anys.

De fet, fins al moment 57.202 persones majors de 70 anys ja han rebut esta dosi de reforç Covid-19 juntament amb la vacuna de la grip. Per províncies, són 19.566 persones de la província d’Alacant, 7.977 de Castelló i 29.659 de la província de València.

En la Comunitat Valenciana han rebut la dosi de reforç enfront de la Covid-19 un total de 102.452 persones des que es va començar a administrar fa més d’un mes.

A més de les 57.202 dosis administrades en la campanya de vacunació, la dosi de reforç s’està administrant també en persones amb patologia de risc per a Covid-19, de les quals ja s’han vacunat 26.079 persones, i persones que viuen en residències, de les quals actualment hi ha vacunades ja 19.171 persones.

Cita prèvia per a la vacuna o a través de l’APP GVA+Salut

L’administració de totes dues vacunes s’està duent a terme en els centres de salut. Per això, el pacient ha de demanar cita prèvia en el seu centre sanitari o a través de l’APP GVA+Salut, i serà citat un dia determinat i a una hora per a ser vacunat enfront de la grip, i si escau i compleix els criteris, ser vacunat també de la dosi de reforç Covid-19. D’esta manera, s’eviten aglomeracions i es pot establir un ordre de vacunació.

Per a la campanya de la grip, la Comunitat Valenciana compte per a enguany amb un total d’1.285.000 dosis de vacunes enfront de la grip, 8.900 més que en la campanya anterior.

L’inici de campanya ha arrencat amb la població de majors de 70 anys. A més, en esta primera fase de vacunació es vacunarà a més també a les dones embarassades; als residents i treballadors de centres de majors o amb diversitat funcional, i als professionals sanitaris. L’objectiu és que estos col·lectius estiguen vacunats contra la grip en les dues primeres setmanes de la campanya.

En concret, els col·lectius per a les quals està indicada són quatre: majors de 65 anys, persones de risc de complicacions derivades de la grip (com és el cas de dones embarassades o que acaben de donar a llum), personal sociosanitari i de serveis públics essencials.

Quan finalitze la vacunació d’estos grups de població, Sanitat vacunarà a les persones entre 65 i 69 anys, persones de 64 anys i menys amb patologia de risc i personal de serveis essencials.

Prop de mil vacunes Covid-19 en universitats

D’altra banda, Sanitat continua amb la captació de població pendent de vacunar de la Covid-19. Per a això, està desplaçant punts de vacunació a universitats, així com a actes multitudinaris com a concerts o esdeveniments esportius. L’objectiu de Sanitat és acostar la vacuna a tota la població.

Fins al moment, en els punts de vacunació instal·lats en les diferents universitats de la Comunitat Valenciana ja s’ha vacunat a 952 persones, en la seua majoria joves que no havien pogut vacunar-se prèviament. En concret, s’han administrat 736 primeres dosis i 216 segones dosis a persones que estaven pendents de rebre-la.

A més, ahir es va tornar a instal·lar un punt de vacunació mòbil en el centre comercial La Salera de Castelló i es van administrar 218 vacunes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la dana

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV l'arxiu lliure de la causa penal per la gestió de la dana instruïda a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la causa si s'investiga a Carlos Mazón.

Catalá critica a Renfe per no habilitar autobusos des d’Albal durant la mascletà

Catalá ha criticat que Renfe no habilite autobusos des d'Albal durant la mascletà després del desviament temporal de Rodalia entre el 13 i el 19 de març. Delegació del Govern ha defés la mesura per seguretat i ha descartat els busos per falta de capacitat.

Víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja i no aplicar-li l’aforament

L'associació de víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que siga investigat pel Jutjat de Catarroja. L'acusació invoca un precedent a Extremadura, denúncia un abús del fur i sol·licita, de manera subsidiària, que el tribunal inicie causa per homicidi i lesions per imprudència greu.

El PP reivindica els cent dies de Pérez Llorca, l’oposició els veu pobres i Vox presumix d’influència

El PP ha defés l'arrancada de Juanfran Pérez Llorca amb dades de compliment i rebaixa fiscal, mentres PSOE i Compromís ho han qüestionat i Vox ha reivindicat la seua influència.

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.

Catalá critica que Renfe no haja habilitat autobusos des d’Albal per a la mascletà

L'alcaldessa ha mostrat la seua sorpresa per l'absència d'autobusos de reforç des d'Albal mentres es limita l'arribada de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà. Defén la seguretat del dispositiu i anuncia una avaluació després de les Falles.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat ha garantit la seua col·laboració a Benidorm per a acatar la sentència pels terrenys de la serra Gelada, que imposa una multa de 350 milions. El Consell emmarca el suport com a acompanyament per a executar la fallada amb responsabilitat.