Sanitat vacuna a prop de 75.000 persones contra la grip durant els primers dies de la campanya

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha immunitzat durant els primers dies de la campanya de vacunació contra la grip a 74.215 persones de la Comunitat Valenciana.

En concret, s’han vacunat enfront de la grip, 8.645 persones de la província de Castelló, 40.357 de València i 25.213 persones de la província d’Alacant.

La campanya antigripal, que té enguany com a eslògan ‘Tornem a acostar l’espatlla‘, va arrencar el passat dia 27 d’octubre i enguany s’està simultaniejant amb la vacunació de la dosi de reforç enfront de la Covid-19 a la població major de 70 anys.

De fet, fins al moment 57.202 persones majors de 70 anys ja han rebut esta dosi de reforç Covid-19 juntament amb la vacuna de la grip. Per províncies, són 19.566 persones de la província d’Alacant, 7.977 de Castelló i 29.659 de la província de València.

En la Comunitat Valenciana han rebut la dosi de reforç enfront de la Covid-19 un total de 102.452 persones des que es va començar a administrar fa més d’un mes.

A més de les 57.202 dosis administrades en la campanya de vacunació, la dosi de reforç s’està administrant també en persones amb patologia de risc per a Covid-19, de les quals ja s’han vacunat 26.079 persones, i persones que viuen en residències, de les quals actualment hi ha vacunades ja 19.171 persones.

Cita prèvia per a la vacuna o a través de l’APP GVA+Salut

L’administració de totes dues vacunes s’està duent a terme en els centres de salut. Per això, el pacient ha de demanar cita prèvia en el seu centre sanitari o a través de l’APP GVA+Salut, i serà citat un dia determinat i a una hora per a ser vacunat enfront de la grip, i si escau i compleix els criteris, ser vacunat també de la dosi de reforç Covid-19. D’esta manera, s’eviten aglomeracions i es pot establir un ordre de vacunació.

Per a la campanya de la grip, la Comunitat Valenciana compte per a enguany amb un total d’1.285.000 dosis de vacunes enfront de la grip, 8.900 més que en la campanya anterior.

L’inici de campanya ha arrencat amb la població de majors de 70 anys. A més, en esta primera fase de vacunació es vacunarà a més també a les dones embarassades; als residents i treballadors de centres de majors o amb diversitat funcional, i als professionals sanitaris. L’objectiu és que estos col·lectius estiguen vacunats contra la grip en les dues primeres setmanes de la campanya.

En concret, els col·lectius per a les quals està indicada són quatre: majors de 65 anys, persones de risc de complicacions derivades de la grip (com és el cas de dones embarassades o que acaben de donar a llum), personal sociosanitari i de serveis públics essencials.

Quan finalitze la vacunació d’estos grups de població, Sanitat vacunarà a les persones entre 65 i 69 anys, persones de 64 anys i menys amb patologia de risc i personal de serveis essencials.

Prop de mil vacunes Covid-19 en universitats

D’altra banda, Sanitat continua amb la captació de població pendent de vacunar de la Covid-19. Per a això, està desplaçant punts de vacunació a universitats, així com a actes multitudinaris com a concerts o esdeveniments esportius. L’objectiu de Sanitat és acostar la vacuna a tota la població.

Fins al moment, en els punts de vacunació instal·lats en les diferents universitats de la Comunitat Valenciana ja s’ha vacunat a 952 persones, en la seua majoria joves que no havien pogut vacunar-se prèviament. En concret, s’han administrat 736 primeres dosis i 216 segones dosis a persones que estaven pendents de rebre-la.

A més, ahir es va tornar a instal·lar un punt de vacunació mòbil en el centre comercial La Salera de Castelló i es van administrar 218 vacunes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.