15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Sanitat vacuna a prop de 75.000 persones contra la grip durant els primers dies de la campanya

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha immunitzat durant els primers dies de la campanya de vacunació contra la grip a 74.215 persones de la Comunitat Valenciana.

En concret, s’han vacunat enfront de la grip, 8.645 persones de la província de Castelló, 40.357 de València i 25.213 persones de la província d’Alacant.

La campanya antigripal, que té enguany com a eslògan ‘Tornem a acostar l’espatlla‘, va arrencar el passat dia 27 d’octubre i enguany s’està simultaniejant amb la vacunació de la dosi de reforç enfront de la Covid-19 a la població major de 70 anys.

De fet, fins al moment 57.202 persones majors de 70 anys ja han rebut esta dosi de reforç Covid-19 juntament amb la vacuna de la grip. Per províncies, són 19.566 persones de la província d’Alacant, 7.977 de Castelló i 29.659 de la província de València.

En la Comunitat Valenciana han rebut la dosi de reforç enfront de la Covid-19 un total de 102.452 persones des que es va començar a administrar fa més d’un mes.

A més de les 57.202 dosis administrades en la campanya de vacunació, la dosi de reforç s’està administrant també en persones amb patologia de risc per a Covid-19, de les quals ja s’han vacunat 26.079 persones, i persones que viuen en residències, de les quals actualment hi ha vacunades ja 19.171 persones.

Cita prèvia per a la vacuna o a través de l’APP GVA+Salut

L’administració de totes dues vacunes s’està duent a terme en els centres de salut. Per això, el pacient ha de demanar cita prèvia en el seu centre sanitari o a través de l’APP GVA+Salut, i serà citat un dia determinat i a una hora per a ser vacunat enfront de la grip, i si escau i compleix els criteris, ser vacunat també de la dosi de reforç Covid-19. D’esta manera, s’eviten aglomeracions i es pot establir un ordre de vacunació.

Per a la campanya de la grip, la Comunitat Valenciana compte per a enguany amb un total d’1.285.000 dosis de vacunes enfront de la grip, 8.900 més que en la campanya anterior.

L’inici de campanya ha arrencat amb la població de majors de 70 anys. A més, en esta primera fase de vacunació es vacunarà a més també a les dones embarassades; als residents i treballadors de centres de majors o amb diversitat funcional, i als professionals sanitaris. L’objectiu és que estos col·lectius estiguen vacunats contra la grip en les dues primeres setmanes de la campanya.

En concret, els col·lectius per a les quals està indicada són quatre: majors de 65 anys, persones de risc de complicacions derivades de la grip (com és el cas de dones embarassades o que acaben de donar a llum), personal sociosanitari i de serveis públics essencials.

Quan finalitze la vacunació d’estos grups de població, Sanitat vacunarà a les persones entre 65 i 69 anys, persones de 64 anys i menys amb patologia de risc i personal de serveis essencials.

Prop de mil vacunes Covid-19 en universitats

D’altra banda, Sanitat continua amb la captació de població pendent de vacunar de la Covid-19. Per a això, està desplaçant punts de vacunació a universitats, així com a actes multitudinaris com a concerts o esdeveniments esportius. L’objectiu de Sanitat és acostar la vacuna a tota la població.

Fins al moment, en els punts de vacunació instal·lats en les diferents universitats de la Comunitat Valenciana ja s’ha vacunat a 952 persones, en la seua majoria joves que no havien pogut vacunar-se prèviament. En concret, s’han administrat 736 primeres dosis i 216 segones dosis a persones que estaven pendents de rebre-la.

A més, ahir es va tornar a instal·lar un punt de vacunació mòbil en el centre comercial La Salera de Castelló i es van administrar 218 vacunes.

Últimes notícies

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.