20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Sanitat vacuna a prop de 75.000 persones contra la grip durant els primers dies de la campanya

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha immunitzat durant els primers dies de la campanya de vacunació contra la grip a 74.215 persones de la Comunitat Valenciana.

En concret, s’han vacunat enfront de la grip, 8.645 persones de la província de Castelló, 40.357 de València i 25.213 persones de la província d’Alacant.

La campanya antigripal, que té enguany com a eslògan ‘Tornem a acostar l’espatlla‘, va arrencar el passat dia 27 d’octubre i enguany s’està simultaniejant amb la vacunació de la dosi de reforç enfront de la Covid-19 a la població major de 70 anys.

De fet, fins al moment 57.202 persones majors de 70 anys ja han rebut esta dosi de reforç Covid-19 juntament amb la vacuna de la grip. Per províncies, són 19.566 persones de la província d’Alacant, 7.977 de Castelló i 29.659 de la província de València.

En la Comunitat Valenciana han rebut la dosi de reforç enfront de la Covid-19 un total de 102.452 persones des que es va començar a administrar fa més d’un mes.

A més de les 57.202 dosis administrades en la campanya de vacunació, la dosi de reforç s’està administrant també en persones amb patologia de risc per a Covid-19, de les quals ja s’han vacunat 26.079 persones, i persones que viuen en residències, de les quals actualment hi ha vacunades ja 19.171 persones.

Cita prèvia per a la vacuna o a través de l’APP GVA+Salut

L’administració de totes dues vacunes s’està duent a terme en els centres de salut. Per això, el pacient ha de demanar cita prèvia en el seu centre sanitari o a través de l’APP GVA+Salut, i serà citat un dia determinat i a una hora per a ser vacunat enfront de la grip, i si escau i compleix els criteris, ser vacunat també de la dosi de reforç Covid-19. D’esta manera, s’eviten aglomeracions i es pot establir un ordre de vacunació.

Per a la campanya de la grip, la Comunitat Valenciana compte per a enguany amb un total d’1.285.000 dosis de vacunes enfront de la grip, 8.900 més que en la campanya anterior.

L’inici de campanya ha arrencat amb la població de majors de 70 anys. A més, en esta primera fase de vacunació es vacunarà a més també a les dones embarassades; als residents i treballadors de centres de majors o amb diversitat funcional, i als professionals sanitaris. L’objectiu és que estos col·lectius estiguen vacunats contra la grip en les dues primeres setmanes de la campanya.

En concret, els col·lectius per a les quals està indicada són quatre: majors de 65 anys, persones de risc de complicacions derivades de la grip (com és el cas de dones embarassades o que acaben de donar a llum), personal sociosanitari i de serveis públics essencials.

Quan finalitze la vacunació d’estos grups de població, Sanitat vacunarà a les persones entre 65 i 69 anys, persones de 64 anys i menys amb patologia de risc i personal de serveis essencials.

Prop de mil vacunes Covid-19 en universitats

D’altra banda, Sanitat continua amb la captació de població pendent de vacunar de la Covid-19. Per a això, està desplaçant punts de vacunació a universitats, així com a actes multitudinaris com a concerts o esdeveniments esportius. L’objectiu de Sanitat és acostar la vacuna a tota la població.

Fins al moment, en els punts de vacunació instal·lats en les diferents universitats de la Comunitat Valenciana ja s’ha vacunat a 952 persones, en la seua majoria joves que no havien pogut vacunar-se prèviament. En concret, s’han administrat 736 primeres dosis i 216 segones dosis a persones que estaven pendents de rebre-la.

A més, ahir es va tornar a instal·lar un punt de vacunació mòbil en el centre comercial La Salera de Castelló i es van administrar 218 vacunes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.

Pérez Llorca defén que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la dana

Pérez Llorca ha defés que el seu partit i Carlos Mazón ja van assumir la responsabilitat per la dana, contrastant-lo amb la de l'Estat. Ha reiterat el seu respecte a les víctimes i ha detallat disculpes i mesures de suport i coordinació.

Bustinduy denuncia una persecució insuportable contra Mónica Oltra després de l’orde de juí oral

El ministre Pablo Bustinduy ha denunciat una persecució contra Mónica Oltra després de conéixer-se l'orde d'obrir juí oral. Ha oferit el seu suport i ha emmarcat el cas en un assetjament més ampli a l'esquerra.

L’oposició insistix en la dimissió de Barcala per irregularitats en vivendes públiques d’Alacant

PSPV-PSOE i Compromís han reclamat de nou l'eixida de l'alcalde després d'una inspecció policial en les VPP de la Platja de Sant Joan que ha revelat empadronaments absents i beneficiaris repetits. Els grups qüestionen la investigació municipal i demanen apartar a funcionaris assenyalats.