Sanitat vacuna a prop de 75.000 persones contra la grip durant els primers dies de la campanya

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha immunitzat durant els primers dies de la campanya de vacunació contra la grip a 74.215 persones de la Comunitat Valenciana.

En concret, s’han vacunat enfront de la grip, 8.645 persones de la província de Castelló, 40.357 de València i 25.213 persones de la província d’Alacant.

La campanya antigripal, que té enguany com a eslògan ‘Tornem a acostar l’espatlla‘, va arrencar el passat dia 27 d’octubre i enguany s’està simultaniejant amb la vacunació de la dosi de reforç enfront de la Covid-19 a la població major de 70 anys.

De fet, fins al moment 57.202 persones majors de 70 anys ja han rebut esta dosi de reforç Covid-19 juntament amb la vacuna de la grip. Per províncies, són 19.566 persones de la província d’Alacant, 7.977 de Castelló i 29.659 de la província de València.

En la Comunitat Valenciana han rebut la dosi de reforç enfront de la Covid-19 un total de 102.452 persones des que es va començar a administrar fa més d’un mes.

A més de les 57.202 dosis administrades en la campanya de vacunació, la dosi de reforç s’està administrant també en persones amb patologia de risc per a Covid-19, de les quals ja s’han vacunat 26.079 persones, i persones que viuen en residències, de les quals actualment hi ha vacunades ja 19.171 persones.

Cita prèvia per a la vacuna o a través de l’APP GVA+Salut

L’administració de totes dues vacunes s’està duent a terme en els centres de salut. Per això, el pacient ha de demanar cita prèvia en el seu centre sanitari o a través de l’APP GVA+Salut, i serà citat un dia determinat i a una hora per a ser vacunat enfront de la grip, i si escau i compleix els criteris, ser vacunat també de la dosi de reforç Covid-19. D’esta manera, s’eviten aglomeracions i es pot establir un ordre de vacunació.

Per a la campanya de la grip, la Comunitat Valenciana compte per a enguany amb un total d’1.285.000 dosis de vacunes enfront de la grip, 8.900 més que en la campanya anterior.

L’inici de campanya ha arrencat amb la població de majors de 70 anys. A més, en esta primera fase de vacunació es vacunarà a més també a les dones embarassades; als residents i treballadors de centres de majors o amb diversitat funcional, i als professionals sanitaris. L’objectiu és que estos col·lectius estiguen vacunats contra la grip en les dues primeres setmanes de la campanya.

En concret, els col·lectius per a les quals està indicada són quatre: majors de 65 anys, persones de risc de complicacions derivades de la grip (com és el cas de dones embarassades o que acaben de donar a llum), personal sociosanitari i de serveis públics essencials.

Quan finalitze la vacunació d’estos grups de població, Sanitat vacunarà a les persones entre 65 i 69 anys, persones de 64 anys i menys amb patologia de risc i personal de serveis essencials.

Prop de mil vacunes Covid-19 en universitats

D’altra banda, Sanitat continua amb la captació de població pendent de vacunar de la Covid-19. Per a això, està desplaçant punts de vacunació a universitats, així com a actes multitudinaris com a concerts o esdeveniments esportius. L’objectiu de Sanitat és acostar la vacuna a tota la població.

Fins al moment, en els punts de vacunació instal·lats en les diferents universitats de la Comunitat Valenciana ja s’ha vacunat a 952 persones, en la seua majoria joves que no havien pogut vacunar-se prèviament. En concret, s’han administrat 736 primeres dosis i 216 segones dosis a persones que estaven pendents de rebre-la.

A més, ahir es va tornar a instal·lar un punt de vacunació mòbil en el centre comercial La Salera de Castelló i es van administrar 218 vacunes.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.