Sant Vicent del Raspeig acollirà ‘El Prado en els carrers’ després de l’estiu

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

El municipi de Sant Vicent del Raspeig s’apunta a la programació cultural amb l’esperada exposició ‘El Prado en els carrers’, que es preveu que arribe probablement després d’aquest estiu. Aquesta mostra inclourà 50 reproduccions a grandària real de les obres més emblemàtiques del Museu del Prado, i ja ha estat present a ciutats com Alicante, Benidorm, Ontinyent, Castelló i Sagunt, així com a diverses localitats d’Extremadura, Andalusia i Castella i Lleó.

Aquesta informació ha estat confirmada pel Ajuntament després d’una reunió entre la secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, l’alcalde Pachi Pascual, i el regidor de Cultura, Óscar Lillo. En aquesta reunió, es van discutir diferents dates per establir la recepció de la col·lecció, realitzada amb el suport de la Fundació Iberdrola i l’equip tècnic del Museu del Prado.

La selecció d’art inclou 50 rèpliques de gran qualitat que es complementaran amb còdics QR perquè els visitants puguen conèixer informació addicional sobre cada peça. Aquesta col·lecció podrà ser exhibida a l’aire lliure o en un espai tancat, segons s’estudiï la millor opció.

Durant la reunió, l’alcalde va expressar el seu agraïment pel suport de la Generaliat en els projectes que el consistori ha estat reclamant. Pascual ha afegit que aquesta és una «grata sorpresa» que contribuirà a dinamitzar l’escena cultural del municipi.

Per la seva part, el regidor de Cultura, Óscar Lillo, ha manifestat la seva satisfacció amb aquesta iniciativa, la qual, a més d’altres projectes en marxa, buscarà apropar la cultura als veïns i visitants, actuant com a un «reclam turístic de primer nivell». Lillo s’ha compromès a treballar amb els organitzadors per trobar l’ubicació i les dates definitives, que probablement seran després de l’estiu.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.