10 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Sant Vicent del Raspeig acollirà ‘El Prado en els carrers’ després de l’estiu

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

El municipi de Sant Vicent del Raspeig s’apunta a la programació cultural amb l’esperada exposició ‘El Prado en els carrers’, que es preveu que arribe probablement després d’aquest estiu. Aquesta mostra inclourà 50 reproduccions a grandària real de les obres més emblemàtiques del Museu del Prado, i ja ha estat present a ciutats com Alicante, Benidorm, Ontinyent, Castelló i Sagunt, així com a diverses localitats d’Extremadura, Andalusia i Castella i Lleó.

Aquesta informació ha estat confirmada pel Ajuntament després d’una reunió entre la secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, l’alcalde Pachi Pascual, i el regidor de Cultura, Óscar Lillo. En aquesta reunió, es van discutir diferents dates per establir la recepció de la col·lecció, realitzada amb el suport de la Fundació Iberdrola i l’equip tècnic del Museu del Prado.

La selecció d’art inclou 50 rèpliques de gran qualitat que es complementaran amb còdics QR perquè els visitants puguen conèixer informació addicional sobre cada peça. Aquesta col·lecció podrà ser exhibida a l’aire lliure o en un espai tancat, segons s’estudiï la millor opció.

Durant la reunió, l’alcalde va expressar el seu agraïment pel suport de la Generaliat en els projectes que el consistori ha estat reclamant. Pascual ha afegit que aquesta és una “grata sorpresa” que contribuirà a dinamitzar l’escena cultural del municipi.

Per la seva part, el regidor de Cultura, Óscar Lillo, ha manifestat la seva satisfacció amb aquesta iniciativa, la qual, a més d’altres projectes en marxa, buscarà apropar la cultura als veïns i visitants, actuant com a un “reclam turístic de primer nivell”. Lillo s’ha compromès a treballar amb els organitzadors per trobar l’ubicació i les dates definitives, que probablement seran després de l’estiu.

Últimes notícies

Detingut a Peníscola pel robatori de tres patinets elèctrics

La Guàrdia Civil ha detingut a Peníscola a un home per la seua presumpta implicació en el robatori de tres patinets elèctrics. El sospitós tallava els cadenats amb una xicoteta cisalla i un dels vehicles va ser recuperat.

Pérez Llorca apel·la a la responsabilitat de Vox i suma l’aval de Catalá per a la seua investidura

El candidat del PP ha assegurat que confia en la responsabilitat de Vox per a fer viable la seua investidura, després de rebre el suport de l'alcaldessa María José Catalá. Ha demanat prudència en els temps i ha lligat l'acord a prioritzar la recuperació.

El Vila-real firmarà la seua millor arrancada en LaLiga si venç al Mallorca

L'equip sumarà el seu millor inici històric si s'imposa al Mallorca en La Ceràmica després de l'aturada de seleccions. Amb una victòria aconseguirà 29 punts en la jornada 13.

El preu de la vivenda puja un 14,5% en la Comunitat i Espanya marca màxim històric

La Comunitat Valenciana anota una alça del 14,5% en vivenda lliure, igual que Balears i només per darrere de Cantàbria. El conjunt d'Espanya bat el seu rècord històric.

Detingut per simular un robatori amb violència i cobrar 800 euros de l’assegurança

Un jove de 26 anys ha sigut detingut a Alacant per fingir un robatori amb violència per a cobrar 800 euros de l'assegurança. La investigació va revelar que va ser una sostracció en el seu cotxe.

Investiguen a dos conductors kamikaze en l’A-7: un quasi quadruplicava la taxa d’alcohol

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors que van circular en sentit contrari per la A-7 el mateix dia. La rapida actuacion policial evite xocs frontals de gran gravetat.

Nou anys i nou mesos de presó per a pare i fill per un apunyalament a Monforte del Cid

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un pare i al seu fill a nou anys i nou mesos per intent d'homicidi i lesions agreujades després d'una baralla amb arma blanca a Monforte del Cid. Els dos van admetre els fets en el juí, que va concloure amb una sentència ferma.

Albacete porta la seua cuina a Dénia per a reforçar la seua marca gastronòmica

Albacete ha presentat a Dénia un recorregut per la seua cuina tradicional i contemporània davant més d'un centenar de professionals. L'acció busca impulsar la Marca Albacete i atraure turisme de proximitat.