16 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Sant Vicent del Raspeig acollirà ‘El Prado en els carrers’ després de l’estiu

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

El municipi de Sant Vicent del Raspeig s’apunta a la programació cultural amb l’esperada exposició ‘El Prado en els carrers’, que es preveu que arribe probablement després d’aquest estiu. Aquesta mostra inclourà 50 reproduccions a grandària real de les obres més emblemàtiques del Museu del Prado, i ja ha estat present a ciutats com Alicante, Benidorm, Ontinyent, Castelló i Sagunt, així com a diverses localitats d’Extremadura, Andalusia i Castella i Lleó.

Aquesta informació ha estat confirmada pel Ajuntament després d’una reunió entre la secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, l’alcalde Pachi Pascual, i el regidor de Cultura, Óscar Lillo. En aquesta reunió, es van discutir diferents dates per establir la recepció de la col·lecció, realitzada amb el suport de la Fundació Iberdrola i l’equip tècnic del Museu del Prado.

La selecció d’art inclou 50 rèpliques de gran qualitat que es complementaran amb còdics QR perquè els visitants puguen conèixer informació addicional sobre cada peça. Aquesta col·lecció podrà ser exhibida a l’aire lliure o en un espai tancat, segons s’estudiï la millor opció.

Durant la reunió, l’alcalde va expressar el seu agraïment pel suport de la Generaliat en els projectes que el consistori ha estat reclamant. Pascual ha afegit que aquesta és una “grata sorpresa” que contribuirà a dinamitzar l’escena cultural del municipi.

Per la seva part, el regidor de Cultura, Óscar Lillo, ha manifestat la seva satisfacció amb aquesta iniciativa, la qual, a més d’altres projectes en marxa, buscarà apropar la cultura als veïns i visitants, actuant com a un “reclam turístic de primer nivell”. Lillo s’ha compromès a treballar amb els organitzadors per trobar l’ubicació i les dates definitives, que probablement seran després de l’estiu.

Últimes notícies

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.

La frase de Mazón que el temporal se n’anava a Conca estava en un informe de Pradas

Missatges incorporats a la instrucció penal van mostrar que la frase que Mazón va pronunciar durant la DANA de 2024 figurava en un resum enviat per Salomé Pradas. El document preveia un desplaçament cap a la regió muntanyenca de Conca i una menor intensitat a partir de les 18.00.