10.6 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Sant Vicent del Raspeig acollirà ‘El Prado en els carrers’ després de l’estiu

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

El municipi de Sant Vicent del Raspeig s’apunta a la programació cultural amb l’esperada exposició ‘El Prado en els carrers’, que es preveu que arribe probablement després d’aquest estiu. Aquesta mostra inclourà 50 reproduccions a grandària real de les obres més emblemàtiques del Museu del Prado, i ja ha estat present a ciutats com Alicante, Benidorm, Ontinyent, Castelló i Sagunt, així com a diverses localitats d’Extremadura, Andalusia i Castella i Lleó.

Aquesta informació ha estat confirmada pel Ajuntament després d’una reunió entre la secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, l’alcalde Pachi Pascual, i el regidor de Cultura, Óscar Lillo. En aquesta reunió, es van discutir diferents dates per establir la recepció de la col·lecció, realitzada amb el suport de la Fundació Iberdrola i l’equip tècnic del Museu del Prado.

La selecció d’art inclou 50 rèpliques de gran qualitat que es complementaran amb còdics QR perquè els visitants puguen conèixer informació addicional sobre cada peça. Aquesta col·lecció podrà ser exhibida a l’aire lliure o en un espai tancat, segons s’estudiï la millor opció.

Durant la reunió, l’alcalde va expressar el seu agraïment pel suport de la Generaliat en els projectes que el consistori ha estat reclamant. Pascual ha afegit que aquesta és una “grata sorpresa” que contribuirà a dinamitzar l’escena cultural del municipi.

Per la seva part, el regidor de Cultura, Óscar Lillo, ha manifestat la seva satisfacció amb aquesta iniciativa, la qual, a més d’altres projectes en marxa, buscarà apropar la cultura als veïns i visitants, actuant com a un “reclam turístic de primer nivell”. Lillo s’ha compromès a treballar amb els organitzadors per trobar l’ubicació i les dates definitives, que probablement seran després de l’estiu.

Últimes notícies

Una dona i el seu gos rescatats i desenes desallotjats en un incendi a València

Una dona i el seu gos van ser rescatats d'un pis en flames en l'avinguda de Blasco Ibáñez. Desenes de veïns van ser desallotjats i altres confinats fins a l'extinció.

Temperatures en descens i vent fort en el nord de Castelló este dimarts en la Comunitat

El dimarts es preveu ambient poc nuvolós, amb núvols i ruixats matinals en el litoral sud de València i nord d'Alacant. Baixaren les temperatures i el vent bufarà amb força en el nord de Castelló.

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.