Sant Vicent del Raspeig acollirà ‘El Prado en els carrers’ després de l’estiu

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

El municipi de Sant Vicent del Raspeig s’apunta a la programació cultural amb l’esperada exposició ‘El Prado en els carrers’, que es preveu que arribe probablement després d’aquest estiu. Aquesta mostra inclourà 50 reproduccions a grandària real de les obres més emblemàtiques del Museu del Prado, i ja ha estat present a ciutats com Alicante, Benidorm, Ontinyent, Castelló i Sagunt, així com a diverses localitats d’Extremadura, Andalusia i Castella i Lleó.

Aquesta informació ha estat confirmada pel Ajuntament després d’una reunió entre la secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, l’alcalde Pachi Pascual, i el regidor de Cultura, Óscar Lillo. En aquesta reunió, es van discutir diferents dates per establir la recepció de la col·lecció, realitzada amb el suport de la Fundació Iberdrola i l’equip tècnic del Museu del Prado.

La selecció d’art inclou 50 rèpliques de gran qualitat que es complementaran amb còdics QR perquè els visitants puguen conèixer informació addicional sobre cada peça. Aquesta col·lecció podrà ser exhibida a l’aire lliure o en un espai tancat, segons s’estudiï la millor opció.

Durant la reunió, l’alcalde va expressar el seu agraïment pel suport de la Generaliat en els projectes que el consistori ha estat reclamant. Pascual ha afegit que aquesta és una «grata sorpresa» que contribuirà a dinamitzar l’escena cultural del municipi.

Per la seva part, el regidor de Cultura, Óscar Lillo, ha manifestat la seva satisfacció amb aquesta iniciativa, la qual, a més d’altres projectes en marxa, buscarà apropar la cultura als veïns i visitants, actuant com a un «reclam turístic de primer nivell». Lillo s’ha compromès a treballar amb els organitzadors per trobar l’ubicació i les dates definitives, que probablement seran després de l’estiu.

Últimes notícies

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.