Primer dia sense mascareta obligatòria al transport públic

L’ús de la mascareta deixa de ser obligatòria a partir de hui, al transport públic de la Generalitat, igual que a la resta d’Espanya, per la qual cosa lesels usuaris del metro, tramvia, trens i autobusos de Metrovalència, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló i Metrobus, autobusos i taxis, podran desplaçar-se sense necessitat de cobre boques, que fins ara era indispensable per viatjar.

Esta decisió ha sigut adoptada pel Consell de Ministres del Govern d’Espanya, que considera que la situació sanitària actual permet que no siga necessària la seua utilització en el transport amb la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) d’esta resolució, prevista per hui, es farà efectiva esta decisió.

Amb esta mesura, el transport públic autonòmic recobra la total normalitat en el seu funcionament i conclou  l’última restricció que es mantenia en vigor, atés que l’obligatorietat de portar mascareta fins i tot era únicament aplicable per a l’interior dels trens, tramvies i autobusos, i no en vestíbuls, escales o andanes.

L’obligatorietat de l’ús de la mascareta per als usuaris i usuàries del transport es remunta al 4 de maig de 2020.

Els transports públics dependents de la Generalitat han anat complint escrupolosament amb els successius dictàmens i normatives de les autoritats competents a aplicar a cada moment de la crisi sanitària, que va començar el març del 2020 i que ha experimentat diferents etapes, en cadascuna amb diferents restriccions i obligacions per al sector del transport.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les VTC marxen per València contra un decret que consideren letal per al sector

Una marxa lenta de conductors de VTC col·lapsa la ronda interior de València contra un decret llei urgent de la Generalitat que restringix el servici urbà. El sector alerta d'una retallada del 40% de l'oferta, 1.800 llicències i 5.000 ocupacions en risc.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació de Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïa responsabilitat per irregularitats en vivendes públiques.

Exdirigentes del PSPV d’Almussafes reclamen respectar la presumpció d’innocència de l’alcalde

Els 41 membres de l'anterior executiva local han qüestionat l'expedient obert pel Comité d'Ètica i Garanties del PSPV-PSOE i han reclamat respecte a la presumpció d'innocència. Recorden que Toni González seguix com a alcalde malgrat la suspensió cautelar de militància per acusacions d'assetjament sexual i laboral.

Compromís recomana a l’esquerra escoltar la militància per a triar un nou líder

Compromís ha recomanat a l'esquerra escoltar la militància per a triar un nou lideratge després del pas arrere de Yolanda Díaz. Sumar ha demanat unitat i el PSOE i EH Bildu han mostrat respecte i han subratllat la necessitat d'un espai fort a l'esquerra del PSOE.

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.

Marxa lenta de VTC provoca embossos i corts en vies clau de València

La marxa lenta de VTC contra el decret de la Generalitat que limita la seua activitat provoca congestió en artèries principals de València i el tall de Sant Vicent Màrtir. Dos columnes han eixit des de Pista de Silla i Corts Valencianes i confluïxen en el centre per a finalitzar davant la Conselleria de Transports.

La capella ardent d’Antonio Tejero s’instal·la en un tanatori de Xàtiva

El tanatori Servisa de Xàtiva acull la capella ardent de l'ex tinent coronel Antonio Tejero, mort als 93 anys. El funeral està previst esta vesprada en la capella de la Costera i l'accés a la vetla és només per a la família.

El preu de la vivenda bat rècord: puja un 7,5% en 2025 i un 9,4% en la Comunitat Valenciana

El preu mitjà va aconseguir 1.902 euros/m², un 7,5% més que en 2024, i va superar el pic de 2007. Les compravendes van créixer un 4,4% i les hipoteques un 13,7%.