Primer dia sense mascareta obligatòria al transport públic

L’ús de la mascareta deixa de ser obligatòria a partir de hui, al transport públic de la Generalitat, igual que a la resta d’Espanya, per la qual cosa lesels usuaris del metro, tramvia, trens i autobusos de Metrovalència, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló i Metrobus, autobusos i taxis, podran desplaçar-se sense necessitat de cobre boques, que fins ara era indispensable per viatjar.

Esta decisió ha sigut adoptada pel Consell de Ministres del Govern d’Espanya, que considera que la situació sanitària actual permet que no siga necessària la seua utilització en el transport amb la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) d’esta resolució, prevista per hui, es farà efectiva esta decisió.

Amb esta mesura, el transport públic autonòmic recobra la total normalitat en el seu funcionament i conclou  l’última restricció que es mantenia en vigor, atés que l’obligatorietat de portar mascareta fins i tot era únicament aplicable per a l’interior dels trens, tramvies i autobusos, i no en vestíbuls, escales o andanes.

L’obligatorietat de l’ús de la mascareta per als usuaris i usuàries del transport es remunta al 4 de maig de 2020.

Els transports públics dependents de la Generalitat han anat complint escrupolosament amb els successius dictàmens i normatives de les autoritats competents a aplicar a cada moment de la crisi sanitària, que va començar el març del 2020 i que ha experimentat diferents etapes, en cadascuna amb diferents restriccions i obligacions per al sector del transport.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.