Primer dia sense mascareta obligatòria al transport públic

L’ús de la mascareta deixa de ser obligatòria a partir de hui, al transport públic de la Generalitat, igual que a la resta d’Espanya, per la qual cosa lesels usuaris del metro, tramvia, trens i autobusos de Metrovalència, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló i Metrobus, autobusos i taxis, podran desplaçar-se sense necessitat de cobre boques, que fins ara era indispensable per viatjar.

Esta decisió ha sigut adoptada pel Consell de Ministres del Govern d’Espanya, que considera que la situació sanitària actual permet que no siga necessària la seua utilització en el transport amb la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) d’esta resolució, prevista per hui, es farà efectiva esta decisió.

Amb esta mesura, el transport públic autonòmic recobra la total normalitat en el seu funcionament i conclou  l’última restricció que es mantenia en vigor, atés que l’obligatorietat de portar mascareta fins i tot era únicament aplicable per a l’interior dels trens, tramvies i autobusos, i no en vestíbuls, escales o andanes.

L’obligatorietat de l’ús de la mascareta per als usuaris i usuàries del transport es remunta al 4 de maig de 2020.

Els transports públics dependents de la Generalitat han anat complint escrupolosament amb els successius dictàmens i normatives de les autoritats competents a aplicar a cada moment de la crisi sanitària, que va començar el març del 2020 i que ha experimentat diferents etapes, en cadascuna amb diferents restriccions i obligacions per al sector del transport.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU