Primer dia sense mascareta obligatòria al transport públic

L’ús de la mascareta deixa de ser obligatòria a partir de hui, al transport públic de la Generalitat, igual que a la resta d’Espanya, per la qual cosa lesels usuaris del metro, tramvia, trens i autobusos de Metrovalència, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló i Metrobus, autobusos i taxis, podran desplaçar-se sense necessitat de cobre boques, que fins ara era indispensable per viatjar.

Esta decisió ha sigut adoptada pel Consell de Ministres del Govern d’Espanya, que considera que la situació sanitària actual permet que no siga necessària la seua utilització en el transport amb la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) d’esta resolució, prevista per hui, es farà efectiva esta decisió.

Amb esta mesura, el transport públic autonòmic recobra la total normalitat en el seu funcionament i conclou  l’última restricció que es mantenia en vigor, atés que l’obligatorietat de portar mascareta fins i tot era únicament aplicable per a l’interior dels trens, tramvies i autobusos, i no en vestíbuls, escales o andanes.

L’obligatorietat de l’ús de la mascareta per als usuaris i usuàries del transport es remunta al 4 de maig de 2020.

Els transports públics dependents de la Generalitat han anat complint escrupolosament amb els successius dictàmens i normatives de les autoritats competents a aplicar a cada moment de la crisi sanitària, que va començar el març del 2020 i que ha experimentat diferents etapes, en cadascuna amb diferents restriccions i obligacions per al sector del transport.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.

Ratxes de vent molt fort a Castelló i pujada de temperatures este dimecres en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dimecres intervals de núvols alts, pujada generalitzada de les temperatures i vent molt intens a Castelló, que podria registrar ratxes molt fortes durant la segona mitat del dia.

Avís taronja a l’interior de Castellon per ratxes de vent de mes de 100 km/h

Deu comunitats estan hui sota avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb nivell taronja en Castellon per ratxes molt fortes i en Cataluna per ones de fins a 10 metres.

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.