Primer dia sense mascareta obligatòria al transport públic

L’ús de la mascareta deixa de ser obligatòria a partir de hui, al transport públic de la Generalitat, igual que a la resta d’Espanya, per la qual cosa lesels usuaris del metro, tramvia, trens i autobusos de Metrovalència, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló i Metrobus, autobusos i taxis, podran desplaçar-se sense necessitat de cobre boques, que fins ara era indispensable per viatjar.

Esta decisió ha sigut adoptada pel Consell de Ministres del Govern d’Espanya, que considera que la situació sanitària actual permet que no siga necessària la seua utilització en el transport amb la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) d’esta resolució, prevista per hui, es farà efectiva esta decisió.

Amb esta mesura, el transport públic autonòmic recobra la total normalitat en el seu funcionament i conclou  l’última restricció que es mantenia en vigor, atés que l’obligatorietat de portar mascareta fins i tot era únicament aplicable per a l’interior dels trens, tramvies i autobusos, i no en vestíbuls, escales o andanes.

L’obligatorietat de l’ús de la mascareta per als usuaris i usuàries del transport es remunta al 4 de maig de 2020.

Els transports públics dependents de la Generalitat han anat complint escrupolosament amb els successius dictàmens i normatives de les autoritats competents a aplicar a cada moment de la crisi sanitària, que va començar el març del 2020 i que ha experimentat diferents etapes, en cadascuna amb diferents restriccions i obligacions per al sector del transport.

Últimes notícies

El Govern responsabilitza a l’Ajuntament de València de gestionar l’acampada de docents

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana sosté que és l'Ajuntament de València qui ha d'autoritzar i, si és el cas, retirar l'acampada de docents en la plaça de la Verge, en el marc de la vaga indefinida iniciada l'11 de maig.

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.