10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Setze ciutats superen el límit de contaminació, però sols dos prenen mesures

Encara que és una situació similar en 16 ciutats espanyoles, solament Madrid i Valladolid han avisat a la població i han pres mesures contra el tràfic, segons ha denunciat este dimarts Ecologistes en Acció. Es tracta de Santander, La Corunya, Avilés, Bailén, Barcelona, Granada, Huelva, Lleida, Madrid, Múrcia, Puertollano (Ciudad Real), Sevilla, Talavera de la Reina (Toledo), València, Valladolid i Saragossa. Totes elles han superat durant aquests dies el límit establit en 50 micrograms per metre cúbic. A més, hi ha altres sis ciutats (Barcelona, Getafe, Guadalajara, Salamanca, Sevilla i Saragossa) en les quals els nivells de diòxid de carboni també s'han disparat i on no han adoptat cap mesura per a protegir la salut de la població, assenyala la nota de l'ONG.

 

 

Per açò, com explica 'Las Provincias', el grup ecologista ha demanat «que s'estenguen a totes les àrees urbanes afectades per la contaminació atmosfèrica mesures temporals de reducció del tràfic motoritzat». A més, ha denunciat el cas de València on, «tot i haver-se aprovat recentment un protocol de mesures a adoptar durant episodis d'alta contaminació per partícules PM10, s'ha duplicat el límit diari sense que l'Ajuntament haja declarat l'episodi ni haja posat en marxa les mesures necessàries».

 

Últimes notícies

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.

Més de 30.000 visitants han passat per l’expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR

Més de 30.000 professionals i institucionals han passat per l'expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR. L'estratègia ha combinat agenda, tecnologia i gastronomia per a guanyar visibilitat i negoci.

La Generalitat intensifica les negociacions per a obrir vols directes als Estats Units i mira a la Xina i el Japó

La Generalitat ha intensificat contactes amb aerolínies per a obrir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana als Estats Units i avançar a Àsia. A més, urgix més capacitat en els aeroports amb una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises

Adif manté nou punts amb limitacions de velocitat en la línia Madrid-València

Adif manté quatre trams a 160 km/h i cinc a 200 km/h en la línia Madrid-València. A Madrid-Barcelona només queden sis punts a 230 km/h després de les revisions.

Els britànics compensen l’alentiment del turista nacional en la Costa Blanca

La Costa Blanca arriba a Fitur decidida a consolidar el seu lideratge entre els britànics i a esmorteir la menor demanda i gasto del mercat nacional, amb focus en sostenibilitat i connectivitat.

Acaba l’avís costaner a Alacant, però seguix l’alerta groga per vent

Emergències ha alçat l'alerta groga per fenòmens costaners en la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent a Castelló, València i Alacant.

El Museu Faller de València reunix en un únic espai els cartells més antics de les Falles

El Museu Faller de València ha reunit en una sola sala els cartells de les Falles de 1929 a 1940, ordenats per anys per a oferir una lectura històrica de la festa.