14 valencians, entre els 200 més rics d’Espanya

 

El Mundo ha confeccionat la llista de les 200 persones més riques de tot Espanya, entre les quals es troben 14 valencians i valencianes. Així doncs, Juan Roig Alfonso encapçala l’expedició valenciana amb una fortuna superior als 7.050 milions d’euros, amb la qual cosa se situa com el tercer més ric de tot l’Estat. El propietari de Mercadona, empresa dedicada a la distribució a través d’una xarxa de supermercats d’origen valencià que han inundat la geografia espanyola, és la fortuna més important de tota la Comunitat Valenciana.

 

Tanmateix, Juan no és l’únic membre de la família Roig que es troba entre els primers valencians al rànquing de les fortunes espanyoles. El seu germà Fernando, és el tercer valencià de la llista, tot i que ocupa la posició número 54, amb un patrimoni econòmic de 930 milions d’euros, fruit dels seus negocis en els sectors de la construcció (Pamesa), la distribució (Mercadona) i els esports (és president del Vila-real). Un altre valencià que mai s’escapa de la llista és Javier Gómez-Trénor, de Coca-cola European Partners, qui és el segon dels nostres paisans ocupant el número 18 entre els 200 espanyols més rics. Aquest empresari dedicat a l’alimentació i les begudes és un dels assidus en el rànquing dels espanyols amb un major poder econòmic. 

 

La primera de les dones valencianes en aquesta llista és una de les propietàries de Porcelanosa i Sorman, Maria José Soriano, qui es troba en el lloc 62 de la llista. L’empresària del sector de la construcció, la ceràmica i els immobles trenca el sostre de vidre dels poders econòmics, liderant les valencianes presents en el rànquing.

 

A més de les quatre persones que encapçalen aquesta llista, trobem la Familia Garcia Peralta amb 520 milions d’euros i en el número 95, vinculada a la firma tèxtil Tempe; els germans Juan i Pedro Alcaraz Alcaraz, que posseeixen 500 milions d’euros fruit dels seus negocis en l’àmbit immobiliari (Goldcar, Aligrupo); Héctor i Manuel Colonques Moreno, amb la mateixa quantitat que el seu predecessor en la llista gràcies als beneficis de Porcelanosa en el sector de la ceràmica; la Família Usó Ferrera amb 460 milions d’euros fruit de Coca-cola European Partners; Federico Michavila amb 360 milions d’euros en negocis de Torrecid al sector de la ceràmica i la construcció; la Família Martinavarro amb 330 milions i dedicada al sector de l’alimentació que du el mateix nom; la Família De Andrés Puyol, propietària de la immobiliària Medcap Real Estate amb 320 milions; la coneguda Família Lladró de la ceràmica castellonenca, amb 320 milions d’euros; l’empresari de la indústria saforaui per excel·lència Dulcesol, Rafael Juan, qui junt amb els seus germans compta amb una fortuna de 300 milions d’euros. Finalment, conclou el rànquing amb el catorzé lloc dels valencians presents en la llista i el número 180 entre les 200 principals fortunes d’Espanya la Família Serna Lorente, amb negocis en la construcció, l’enologia i el sector immobiliari en Torreblanca del Mediterrani, compta amb un total de 270 milions d’euros. 

 

Últimes notícies

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.

Els treballadors afectats pels incendis podran cobrar una ajuda fins a quatre mesos

El Govern central ha aprovat una nova prestació extraordinària del SEPE per a treballadors afectats pels incendis forestals, que cobrirà el 70 % de la base reguladora i es podrà percebre fins a quatre mesos.

Alacant tanca el pressupost de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions

L'Ajuntament d'Alacant ha tancat l'exercici pressupostari de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions i un remanent de tresoreria de 176,8 milions, segons l'informe de la Intervenció General. El govern local del PP destaca que es complixen les tres regles fiscals: estabilitat pressupostària, regla de gasto i límit de deute públic.

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.

Quasi 1.500 agents vetlaran per la seguretat durant l’eclipsi solar a la província de València

Un dispositiu de quasi 1.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil reforçarà la seguretat durant l’eclipsi solar del 12 d’agost a la província de València, amb especial atenció als punts oficials d’observació i als accessos per carretera.
FILMOTECA D'ESTIU