14 valencians, entre els 200 més rics d’Espanya

 

El Mundo ha confeccionat la llista de les 200 persones més riques de tot Espanya, entre les quals es troben 14 valencians i valencianes. Així doncs, Juan Roig Alfonso encapçala l’expedició valenciana amb una fortuna superior als 7.050 milions d’euros, amb la qual cosa se situa com el tercer més ric de tot l’Estat. El propietari de Mercadona, empresa dedicada a la distribució a través d’una xarxa de supermercats d’origen valencià que han inundat la geografia espanyola, és la fortuna més important de tota la Comunitat Valenciana.

 

Tanmateix, Juan no és l’únic membre de la família Roig que es troba entre els primers valencians al rànquing de les fortunes espanyoles. El seu germà Fernando, és el tercer valencià de la llista, tot i que ocupa la posició número 54, amb un patrimoni econòmic de 930 milions d’euros, fruit dels seus negocis en els sectors de la construcció (Pamesa), la distribució (Mercadona) i els esports (és president del Vila-real). Un altre valencià que mai s’escapa de la llista és Javier Gómez-Trénor, de Coca-cola European Partners, qui és el segon dels nostres paisans ocupant el número 18 entre els 200 espanyols més rics. Aquest empresari dedicat a l’alimentació i les begudes és un dels assidus en el rànquing dels espanyols amb un major poder econòmic. 

 

La primera de les dones valencianes en aquesta llista és una de les propietàries de Porcelanosa i Sorman, Maria José Soriano, qui es troba en el lloc 62 de la llista. L’empresària del sector de la construcció, la ceràmica i els immobles trenca el sostre de vidre dels poders econòmics, liderant les valencianes presents en el rànquing.

 

A més de les quatre persones que encapçalen aquesta llista, trobem la Familia Garcia Peralta amb 520 milions d’euros i en el número 95, vinculada a la firma tèxtil Tempe; els germans Juan i Pedro Alcaraz Alcaraz, que posseeixen 500 milions d’euros fruit dels seus negocis en l’àmbit immobiliari (Goldcar, Aligrupo); Héctor i Manuel Colonques Moreno, amb la mateixa quantitat que el seu predecessor en la llista gràcies als beneficis de Porcelanosa en el sector de la ceràmica; la Família Usó Ferrera amb 460 milions d’euros fruit de Coca-cola European Partners; Federico Michavila amb 360 milions d’euros en negocis de Torrecid al sector de la ceràmica i la construcció; la Família Martinavarro amb 330 milions i dedicada al sector de l’alimentació que du el mateix nom; la Família De Andrés Puyol, propietària de la immobiliària Medcap Real Estate amb 320 milions; la coneguda Família Lladró de la ceràmica castellonenca, amb 320 milions d’euros; l’empresari de la indústria saforaui per excel·lència Dulcesol, Rafael Juan, qui junt amb els seus germans compta amb una fortuna de 300 milions d’euros. Finalment, conclou el rànquing amb el catorzé lloc dels valencians presents en la llista i el número 180 entre les 200 principals fortunes d’Espanya la Família Serna Lorente, amb negocis en la construcció, l’enologia i el sector immobiliari en Torreblanca del Mediterrani, compta amb un total de 270 milions d’euros. 

 

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.