14 valencians, entre els 200 més rics d’Espanya

 

El Mundo ha confeccionat la llista de les 200 persones més riques de tot Espanya, entre les quals es troben 14 valencians i valencianes. Així doncs, Juan Roig Alfonso encapçala l’expedició valenciana amb una fortuna superior als 7.050 milions d’euros, amb la qual cosa se situa com el tercer més ric de tot l’Estat. El propietari de Mercadona, empresa dedicada a la distribució a través d’una xarxa de supermercats d’origen valencià que han inundat la geografia espanyola, és la fortuna més important de tota la Comunitat Valenciana.

 

Tanmateix, Juan no és l’únic membre de la família Roig que es troba entre els primers valencians al rànquing de les fortunes espanyoles. El seu germà Fernando, és el tercer valencià de la llista, tot i que ocupa la posició número 54, amb un patrimoni econòmic de 930 milions d’euros, fruit dels seus negocis en els sectors de la construcció (Pamesa), la distribució (Mercadona) i els esports (és president del Vila-real). Un altre valencià que mai s’escapa de la llista és Javier Gómez-Trénor, de Coca-cola European Partners, qui és el segon dels nostres paisans ocupant el número 18 entre els 200 espanyols més rics. Aquest empresari dedicat a l’alimentació i les begudes és un dels assidus en el rànquing dels espanyols amb un major poder econòmic. 

 

La primera de les dones valencianes en aquesta llista és una de les propietàries de Porcelanosa i Sorman, Maria José Soriano, qui es troba en el lloc 62 de la llista. L’empresària del sector de la construcció, la ceràmica i els immobles trenca el sostre de vidre dels poders econòmics, liderant les valencianes presents en el rànquing.

 

A més de les quatre persones que encapçalen aquesta llista, trobem la Familia Garcia Peralta amb 520 milions d’euros i en el número 95, vinculada a la firma tèxtil Tempe; els germans Juan i Pedro Alcaraz Alcaraz, que posseeixen 500 milions d’euros fruit dels seus negocis en l’àmbit immobiliari (Goldcar, Aligrupo); Héctor i Manuel Colonques Moreno, amb la mateixa quantitat que el seu predecessor en la llista gràcies als beneficis de Porcelanosa en el sector de la ceràmica; la Família Usó Ferrera amb 460 milions d’euros fruit de Coca-cola European Partners; Federico Michavila amb 360 milions d’euros en negocis de Torrecid al sector de la ceràmica i la construcció; la Família Martinavarro amb 330 milions i dedicada al sector de l’alimentació que du el mateix nom; la Família De Andrés Puyol, propietària de la immobiliària Medcap Real Estate amb 320 milions; la coneguda Família Lladró de la ceràmica castellonenca, amb 320 milions d’euros; l’empresari de la indústria saforaui per excel·lència Dulcesol, Rafael Juan, qui junt amb els seus germans compta amb una fortuna de 300 milions d’euros. Finalment, conclou el rànquing amb el catorzé lloc dels valencians presents en la llista i el número 180 entre les 200 principals fortunes d’Espanya la Família Serna Lorente, amb negocis en la construcció, l’enologia i el sector immobiliari en Torreblanca del Mediterrani, compta amb un total de 270 milions d’euros. 

 

Últimes notícies

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.