14 valencians, entre els 200 més rics d’Espanya

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Mundo ha confeccionat la llista de les 200 persones més riques de tot Espanya, entre les quals es troben 14 valencians i valencianes. Així doncs, Juan Roig Alfonso encapçala l’expedició valenciana amb una fortuna superior als 7.050 milions d’euros, amb la qual cosa se situa com el tercer més ric de tot l’Estat. El […]

 

El Mundo ha confeccionat la llista de les 200 persones més riques de tot Espanya, entre les quals es troben 14 valencians i valencianes. Així doncs, Juan Roig Alfonso encapçala l’expedició valenciana amb una fortuna superior als 7.050 milions d’euros, amb la qual cosa se situa com el tercer més ric de tot l’Estat. El propietari de Mercadona, empresa dedicada a la distribució a través d’una xarxa de supermercats d’origen valencià que han inundat la geografia espanyola, és la fortuna més important de tota la Comunitat Valenciana.

 

Tanmateix, Juan no és l’únic membre de la família Roig que es troba entre els primers valencians al rànquing de les fortunes espanyoles. El seu germà Fernando, és el tercer valencià de la llista, tot i que ocupa la posició número 54, amb un patrimoni econòmic de 930 milions d’euros, fruit dels seus negocis en els sectors de la construcció (Pamesa), la distribució (Mercadona) i els esports (és president del Vila-real). Un altre valencià que mai s’escapa de la llista és Javier Gómez-Trénor, de Coca-cola European Partners, qui és el segon dels nostres paisans ocupant el número 18 entre els 200 espanyols més rics. Aquest empresari dedicat a l’alimentació i les begudes és un dels assidus en el rànquing dels espanyols amb un major poder econòmic. 

 

La primera de les dones valencianes en aquesta llista és una de les propietàries de Porcelanosa i Sorman, Maria José Soriano, qui es troba en el lloc 62 de la llista. L’empresària del sector de la construcció, la ceràmica i els immobles trenca el sostre de vidre dels poders econòmics, liderant les valencianes presents en el rànquing.

 

A més de les quatre persones que encapçalen aquesta llista, trobem la Familia Garcia Peralta amb 520 milions d’euros i en el número 95, vinculada a la firma tèxtil Tempe; els germans Juan i Pedro Alcaraz Alcaraz, que posseeixen 500 milions d’euros fruit dels seus negocis en l’àmbit immobiliari (Goldcar, Aligrupo); Héctor i Manuel Colonques Moreno, amb la mateixa quantitat que el seu predecessor en la llista gràcies als beneficis de Porcelanosa en el sector de la ceràmica; la Família Usó Ferrera amb 460 milions d’euros fruit de Coca-cola European Partners; Federico Michavila amb 360 milions d’euros en negocis de Torrecid al sector de la ceràmica i la construcció; la Família Martinavarro amb 330 milions i dedicada al sector de l’alimentació que du el mateix nom; la Família De Andrés Puyol, propietària de la immobiliària Medcap Real Estate amb 320 milions; la coneguda Família Lladró de la ceràmica castellonenca, amb 320 milions d’euros; l’empresari de la indústria saforaui per excel·lència Dulcesol, Rafael Juan, qui junt amb els seus germans compta amb una fortuna de 300 milions d’euros. Finalment, conclou el rànquing amb el catorzé lloc dels valencians presents en la llista i el número 180 entre les 200 principals fortunes d’Espanya la Família Serna Lorente, amb negocis en la construcció, l’enologia i el sector immobiliari en Torreblanca del Mediterrani, compta amb un total de 270 milions d’euros. 

 

Últimes notícies

Emergències continua buidant aigua i assistint els veïns atrapats per la dana Adam

Els servicis d’Emergències continuen buidant aigua i ajudant veïns a Bellreguard, Piles, Miramar i la marjal Oliva-Pego, mentre es consolida la neteja i recuperació després de la dana Adam.

València desbloqueja definitivament el PAI de Benimaclet amb 1.345 vivendes noves

L’Ajuntament de València aprovarà este divendres de manera definitiva el PAI de Benimaclet, amb 1.345 vivendes i un gran augment de zones verdes i equipaments públics al barri.

Els Poblets es refà a poc a poc després de la dana Adam

Els Poblets continua treballant per tornar a la normalitat després del desbordament del riu Girona per la dana Adam, amb veïns, voluntaris i servicis d’emergència centrats a netejar fang i valorar danys.

Roger Llanes, nou delegat del Govern a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha nomenat Roger Llanes com a nou delegat del Govern a la Comunitat Valenciana, després de dos anys coordinant les ajudes per a la DANA. L’enginyer agrònom acumula més de tres dècades d’experiència en infraestructures rurals i gestió agrària, així com una llarga trajectòria política autonòmica.

Pastor assegura que el PP arribarà a temps i amb “els millors candidats” a les generals

El síndic del PP en Les Corts, Fernando Pastor, sosté que el partit està dins dels terminis per a tancar les llistes del 29 de novembre i critica durament la cap de llista del PSOE per València, Pilar Bernabé. Pastor també qüestiona que Bernabé deixara la Delegació del Govern just després de l’episodi de la dana Adam.

Vox es mostra disposat a pactar per a mantindre el control del Senat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que el partit està disposat a fer sacrificis i a entendre’s amb el PP per a frenar l’acord entre PSOE i Frente Amplio al Senat. Abans del 26 d’octubre es confirmaran les llistes de Vox al Congrés i al Senat per la Comunitat Valenciana.

Pilar Bernabé es despediix com a delegada del Govern i reivindica el seu paper en la dana

Pilar Bernabé s’ha acomiadat com a delegada del Govern en la Comunitat Valenciana reivindicant el seu paper durant la dana del 2024 i assegurant que ha sigut un honor representar un Govern que considera de progrés. També ha avançat que vol aplicar la mateixa manera d’entendre el servici públic en la seua futura etapa política.

Muñoz destaca que Bernabé deixa la Delegació del Govern “amb les botes posades”

El síndic del PSPV José Muñoz ha reconegut la faena de la ja exdelegada del Govern, Pilar Bernabé, que deixa el càrrec per a centrar-se en les eleccions generals del 29 de novembre, on encapçala la llista del PSOE per la província de València. Muñoz també ha felicitat el nou delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Roger Llanes, del qual ha destacat la seua trajectòria en l’Administració pública.