11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

14 valencians, entre els 200 més rics d’Espanya

 

El Mundo ha confeccionat la llista de les 200 persones més riques de tot Espanya, entre les quals es troben 14 valencians i valencianes. Així doncs, Juan Roig Alfonso encapçala l’expedició valenciana amb una fortuna superior als 7.050 milions d’euros, amb la qual cosa se situa com el tercer més ric de tot l’Estat. El propietari de Mercadona, empresa dedicada a la distribució a través d’una xarxa de supermercats d’origen valencià que han inundat la geografia espanyola, és la fortuna més important de tota la Comunitat Valenciana.

 

Tanmateix, Juan no és l’únic membre de la família Roig que es troba entre els primers valencians al rànquing de les fortunes espanyoles. El seu germà Fernando, és el tercer valencià de la llista, tot i que ocupa la posició número 54, amb un patrimoni econòmic de 930 milions d’euros, fruit dels seus negocis en els sectors de la construcció (Pamesa), la distribució (Mercadona) i els esports (és president del Vila-real). Un altre valencià que mai s’escapa de la llista és Javier Gómez-Trénor, de Coca-cola European Partners, qui és el segon dels nostres paisans ocupant el número 18 entre els 200 espanyols més rics. Aquest empresari dedicat a l’alimentació i les begudes és un dels assidus en el rànquing dels espanyols amb un major poder econòmic. 

 

La primera de les dones valencianes en aquesta llista és una de les propietàries de Porcelanosa i Sorman, Maria José Soriano, qui es troba en el lloc 62 de la llista. L’empresària del sector de la construcció, la ceràmica i els immobles trenca el sostre de vidre dels poders econòmics, liderant les valencianes presents en el rànquing.

 

A més de les quatre persones que encapçalen aquesta llista, trobem la Familia Garcia Peralta amb 520 milions d’euros i en el número 95, vinculada a la firma tèxtil Tempe; els germans Juan i Pedro Alcaraz Alcaraz, que posseeixen 500 milions d’euros fruit dels seus negocis en l’àmbit immobiliari (Goldcar, Aligrupo); Héctor i Manuel Colonques Moreno, amb la mateixa quantitat que el seu predecessor en la llista gràcies als beneficis de Porcelanosa en el sector de la ceràmica; la Família Usó Ferrera amb 460 milions d’euros fruit de Coca-cola European Partners; Federico Michavila amb 360 milions d’euros en negocis de Torrecid al sector de la ceràmica i la construcció; la Família Martinavarro amb 330 milions i dedicada al sector de l’alimentació que du el mateix nom; la Família De Andrés Puyol, propietària de la immobiliària Medcap Real Estate amb 320 milions; la coneguda Família Lladró de la ceràmica castellonenca, amb 320 milions d’euros; l’empresari de la indústria saforaui per excel·lència Dulcesol, Rafael Juan, qui junt amb els seus germans compta amb una fortuna de 300 milions d’euros. Finalment, conclou el rànquing amb el catorzé lloc dels valencians presents en la llista i el número 180 entre les 200 principals fortunes d’Espanya la Família Serna Lorente, amb negocis en la construcció, l’enologia i el sector immobiliari en Torreblanca del Mediterrani, compta amb un total de 270 milions d’euros. 

 

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.