11.9 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Acusen ‘El Chicle’ d’un altre intent de segrest d’una jove a La Corunya

'El Chicle', José Enrique Abuín, en una imatge d'arxiu

‘El Chicle’, José Enrique Abuín, en una imatge d’arxiu | Xarxes socials

 

Va ser el 25 de desembre de 2017 quan José Enrique Abuín Gey, ‘El Chicle’ va intentar segrestar una altra jove . Abuín, tot i que ja era el principal sospitós en el cas de la desaparició de Diana Quer, va anar a la localitat de Boiro, a La Corunya, decidit a cometre un altre crim.   

 

‘El Chicle’ va atacar a una jove al voltant de les deu de la nit. Els detalls que va donar ella i dos joves que la van socórrer sobre el físic del seu agressor i sobre la matrícula del seu cotxe van ser claus per connectar els dos fets i detenir-lo per una desaparició de la qual fa poc s’han conegut nous detalls.  

 

Acusat d’un delicte de detenció il·legal i un d’agressió sexual

La magistrada del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Ribeira no va tenir cap dubte en afirmar que José Enrique Abuín era l’autor d’aquest intent d’agressió. Els indicis, segons la jutgessa, apuntaven que el presumpte assassí de Diana Quer no volia només robar la jove sinó que tenia «una voluntat clara de detenció il·legal com a instrument d’una posterior agressió sexual». 

 

‘El Chicle’ serà jutjat per aquests dos crims a més de per ser el presumpte autor del segrest, assassinat i ocultació del cadàver de Diana Quer. Els relats d’aquesta segona víctima i de dos joves que la van ajudar i van evitar l’agressió han sigut claus per confirmar les acusacions contra Abuín. 

 

Diana Quer, en una imagen de archivo

Diana Quer, en una imatge d’arxiu | Cedida 

 

Els detalls d’aquest segon intent de rapte d’una jove 

La víctima, una jove de 28 anys, es trobava la nit del 25 de desembre de 2017 en un carrer totalment buit de Boiro enviant missatges amb el seu telèfon. En un moment donat, un home, que conduïa un Alfa Romeo de color gris metal·litzat, la va amenaçar a un «objecte punxant» demanant-li que li donés el mòbil.  

 

Seguidament, la va agafar del braç i després d’un forcejament la va introduir dins del maleter. La jove , que va activar sense voler la gravació de so del seu telèfon, va resistir-se i va cridar demanant ajuda.  

 

Dos joves van sentir els seus crits i van poder salvar-la, però no van poder evitar que l’agressor fugís corrent. El fet que poguessin retenir a la seva memòria la cara i els detalls del cotxe van servir a la Guàrdia Civil per identificar ‘El Chicle’ com l’autor d’aquest intent d’agressió sexual i segrest.  

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.