18.1 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Acusen ‘El Chicle’ d’un altre intent de segrest d’una jove a La Corunya

'El Chicle', José Enrique Abuín, en una imatge d'arxiu

‘El Chicle’, José Enrique Abuín, en una imatge d’arxiu | Xarxes socials

 

Va ser el 25 de desembre de 2017 quan José Enrique Abuín Gey, ‘El Chicle’ va intentar segrestar una altra jove . Abuín, tot i que ja era el principal sospitós en el cas de la desaparició de Diana Quer, va anar a la localitat de Boiro, a La Corunya, decidit a cometre un altre crim.   

 

‘El Chicle’ va atacar a una jove al voltant de les deu de la nit. Els detalls que va donar ella i dos joves que la van socórrer sobre el físic del seu agressor i sobre la matrícula del seu cotxe van ser claus per connectar els dos fets i detenir-lo per una desaparició de la qual fa poc s’han conegut nous detalls.  

 

Acusat d’un delicte de detenció il·legal i un d’agressió sexual

La magistrada del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Ribeira no va tenir cap dubte en afirmar que José Enrique Abuín era l’autor d’aquest intent d’agressió. Els indicis, segons la jutgessa, apuntaven que el presumpte assassí de Diana Quer no volia només robar la jove sinó que tenia «una voluntat clara de detenció il·legal com a instrument d’una posterior agressió sexual». 

 

‘El Chicle’ serà jutjat per aquests dos crims a més de per ser el presumpte autor del segrest, assassinat i ocultació del cadàver de Diana Quer. Els relats d’aquesta segona víctima i de dos joves que la van ajudar i van evitar l’agressió han sigut claus per confirmar les acusacions contra Abuín. 

 

Diana Quer, en una imagen de archivo

Diana Quer, en una imatge d’arxiu | Cedida 

 

Els detalls d’aquest segon intent de rapte d’una jove 

La víctima, una jove de 28 anys, es trobava la nit del 25 de desembre de 2017 en un carrer totalment buit de Boiro enviant missatges amb el seu telèfon. En un moment donat, un home, que conduïa un Alfa Romeo de color gris metal·litzat, la va amenaçar a un «objecte punxant» demanant-li que li donés el mòbil.  

 

Seguidament, la va agafar del braç i després d’un forcejament la va introduir dins del maleter. La jove , que va activar sense voler la gravació de so del seu telèfon, va resistir-se i va cridar demanant ajuda.  

 

Dos joves van sentir els seus crits i van poder salvar-la, però no van poder evitar que l’agressor fugís corrent. El fet que poguessin retenir a la seva memòria la cara i els detalls del cotxe van servir a la Guàrdia Civil per identificar ‘El Chicle’ com l’autor d’aquest intent d’agressió sexual i segrest.  

Últimes notícies

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.

Montero nega que el nou model de gestió pretenga trossejar l’Agència Tributària

Montero ha negat que el nou model de gestió tributària busque 'trossejar l'Agència Tributària' i ha defés un treball en xarxa per a millorar el servici i el control del frau.

Rovira acusa a Montero de no aportar dades noves sobre el finançament autonòmic

Rovira ha criticat que la reunió del CPFF no haja servit per a concretar la reforma del finançament autonòmic. Reivindica un fons transitori per a la Comunitat Valenciana.

El Burgos somia i el València s’aferra a la Copa en un dol inèdit

El València arriba al Plantio en plena crisi i busca en la Copa del Rei el passe a quarts i un reforç anímic. El Burgos apunta a una nit històrica davant la seua aficion.