Acusen ‘El Chicle’ d’un altre intent de segrest d’una jove a La Corunya

'El Chicle', José Enrique Abuín, en una imatge d'arxiu

‘El Chicle’, José Enrique Abuín, en una imatge d’arxiu | Xarxes socials

 

Va ser el 25 de desembre de 2017 quan José Enrique Abuín Gey, ‘El Chicle’ va intentar segrestar una altra jove . Abuín, tot i que ja era el principal sospitós en el cas de la desaparició de Diana Quer, va anar a la localitat de Boiro, a La Corunya, decidit a cometre un altre crim.   

 

‘El Chicle’ va atacar a una jove al voltant de les deu de la nit. Els detalls que va donar ella i dos joves que la van socórrer sobre el físic del seu agressor i sobre la matrícula del seu cotxe van ser claus per connectar els dos fets i detenir-lo per una desaparició de la qual fa poc s’han conegut nous detalls.  

 

Acusat d’un delicte de detenció il·legal i un d’agressió sexual

La magistrada del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Ribeira no va tenir cap dubte en afirmar que José Enrique Abuín era l’autor d’aquest intent d’agressió. Els indicis, segons la jutgessa, apuntaven que el presumpte assassí de Diana Quer no volia només robar la jove sinó que tenia «una voluntat clara de detenció il·legal com a instrument d’una posterior agressió sexual». 

 

‘El Chicle’ serà jutjat per aquests dos crims a més de per ser el presumpte autor del segrest, assassinat i ocultació del cadàver de Diana Quer. Els relats d’aquesta segona víctima i de dos joves que la van ajudar i van evitar l’agressió han sigut claus per confirmar les acusacions contra Abuín. 

 

Diana Quer, en una imagen de archivo

Diana Quer, en una imatge d’arxiu | Cedida 

 

Els detalls d’aquest segon intent de rapte d’una jove 

La víctima, una jove de 28 anys, es trobava la nit del 25 de desembre de 2017 en un carrer totalment buit de Boiro enviant missatges amb el seu telèfon. En un moment donat, un home, que conduïa un Alfa Romeo de color gris metal·litzat, la va amenaçar a un «objecte punxant» demanant-li que li donés el mòbil.  

 

Seguidament, la va agafar del braç i després d’un forcejament la va introduir dins del maleter. La jove , que va activar sense voler la gravació de so del seu telèfon, va resistir-se i va cridar demanant ajuda.  

 

Dos joves van sentir els seus crits i van poder salvar-la, però no van poder evitar que l’agressor fugís corrent. El fet que poguessin retenir a la seva memòria la cara i els detalls del cotxe van servir a la Guàrdia Civil per identificar ‘El Chicle’ com l’autor d’aquest intent d’agressió sexual i segrest.  

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.