Un de cada cinc adolescents valencians pot ser addicte als videojocs

Mans que subjecten un comandament a distància d'un videojoc.

Un de cada cinc adolescents valencians pot ser addicte als videojocs | Canva

Un de cada tres adolescents valencians usa de manera intensiva i sense supervisió internet i les xarxes socials, mentre que un de cada cinc podria tindre certa addicció als videojocs. Són algunes de les conclusions que es desprenen d’un nou informe que ha presentat Unicef sobre l’impacte de les noves tecnologies en l’adolescència valenciana.

 

D’aquest estudi, basat en les opinions de 3.700 joves de centres d’educació secundària del territori, es desprén que el 91,3% es connecta a Internet tots o quasi tots els dies.

La majoria reconeixen que la xarxa els pot fer sentir alegria (97,2%), diversió (79,6%), tranquil·litat (81,5%) o suport i comprensió (72,1%), però una altra de les conclusions que mostra aquesta anàlisi és que aquells adolescents que fan un ús nociu d’internet o presenten una possible addicció als videojocs tenen nivells més baixos d’integració social i familiar, benestar emocional i satisfacció amb la vida.

 

Xarxes socials

 

En l’estudi presentat aquest dilluns també s’observa que és excepcional per als estudiants de l’ESO no estar presents en les xarxes socials, el 99% estan registrats en alguna, mentre que el 86,4% està registrat en tres o més xarxes socials.

També en relació a l’ús que fan de les plataformes socials, el treball d’Unicef conclou que quasi sis de cada deu adolescents valencians, un 59,6%, han contactat amb desconeguts a través d’Internet, xats o xarxes, i un 62,6% ha acceptat a desconeguts en xarxes socials.
 

Ciberassetjament

 

Save the Children alerta de la normalització del ciberassetjament com la forma de violència més comuna a l’adolescència

La meitat de les joves manifesten haver sigut assetjades en internet i les xarxes socials.

El sèxting, l’enviament o la recepció de material de caràcter sexual, i el ciberassetjament són cada vegada més habituals.

De fet, els adolescents identifiquen aquestes pràctiques com les de major risc: quatre de cada deu dels enquestats (46,7%) asseguren haver rebut alguna vegada missatges de contingut eròtic o sexual, un 10,4% ha rebut a través de les xarxes, els xats, internet o els videojocs una proposició sexual d’un adult, i dos de cada deu podria estar patint ciberassetjament.

 

Principal mitjà de socialització

 

D’altra banda, els videojocs suposen per als joves un important canal de socialització i interacció social, a través del qual els adolescents coneixen gent i fan amics.

Per a sis de cada deu estudiants de l’ESO, és el seu principal canal d’oci i entreteniment, i cinc de cada deu (57,8%) reconeixen jugar a jocs no recomanats per a la seua edat.

 

Últimes notícies

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha alertat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot a l’interior de València i Castelló.