Un de cada cinc adolescents valencians pot ser addicte als videojocs

Mans que subjecten un comandament a distància d'un videojoc.

Un de cada cinc adolescents valencians pot ser addicte als videojocs | Canva

Un de cada tres adolescents valencians usa de manera intensiva i sense supervisió internet i les xarxes socials, mentre que un de cada cinc podria tindre certa addicció als videojocs. Són algunes de les conclusions que es desprenen d’un nou informe que ha presentat Unicef sobre l’impacte de les noves tecnologies en l’adolescència valenciana.

 

D’aquest estudi, basat en les opinions de 3.700 joves de centres d’educació secundària del territori, es desprén que el 91,3% es connecta a Internet tots o quasi tots els dies.

La majoria reconeixen que la xarxa els pot fer sentir alegria (97,2%), diversió (79,6%), tranquil·litat (81,5%) o suport i comprensió (72,1%), però una altra de les conclusions que mostra aquesta anàlisi és que aquells adolescents que fan un ús nociu d’internet o presenten una possible addicció als videojocs tenen nivells més baixos d’integració social i familiar, benestar emocional i satisfacció amb la vida.

 

Xarxes socials

 

En l’estudi presentat aquest dilluns també s’observa que és excepcional per als estudiants de l’ESO no estar presents en les xarxes socials, el 99% estan registrats en alguna, mentre que el 86,4% està registrat en tres o més xarxes socials.

També en relació a l’ús que fan de les plataformes socials, el treball d’Unicef conclou que quasi sis de cada deu adolescents valencians, un 59,6%, han contactat amb desconeguts a través d’Internet, xats o xarxes, i un 62,6% ha acceptat a desconeguts en xarxes socials.
 

Ciberassetjament

 

Save the Children alerta de la normalització del ciberassetjament com la forma de violència més comuna a l’adolescència

La meitat de les joves manifesten haver sigut assetjades en internet i les xarxes socials.

El sèxting, l’enviament o la recepció de material de caràcter sexual, i el ciberassetjament són cada vegada més habituals.

De fet, els adolescents identifiquen aquestes pràctiques com les de major risc: quatre de cada deu dels enquestats (46,7%) asseguren haver rebut alguna vegada missatges de contingut eròtic o sexual, un 10,4% ha rebut a través de les xarxes, els xats, internet o els videojocs una proposició sexual d’un adult, i dos de cada deu podria estar patint ciberassetjament.

 

Principal mitjà de socialització

 

D’altra banda, els videojocs suposen per als joves un important canal de socialització i interacció social, a través del qual els adolescents coneixen gent i fan amics.

Per a sis de cada deu estudiants de l’ESO, és el seu principal canal d’oci i entreteniment, i cinc de cada deu (57,8%) reconeixen jugar a jocs no recomanats per a la seua edat.

 

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.