Anuncios

Un de cada cinc adolescents valencians pot ser addicte als videojocs

Mans que subjecten un comandament a distància d'un videojoc.

Un de cada cinc adolescents valencians pot ser addicte als videojocs | Canva

Un de cada tres adolescents valencians usa de manera intensiva i sense supervisió internet i les xarxes socials, mentre que un de cada cinc podria tindre certa addicció als videojocs. Són algunes de les conclusions que es desprenen d’un nou informe que ha presentat Unicef sobre l’impacte de les noves tecnologies en l’adolescència valenciana.

 

Anuncios

D’aquest estudi, basat en les opinions de 3.700 joves de centres d’educació secundària del territori, es desprén que el 91,3% es connecta a Internet tots o quasi tots els dies.

La majoria reconeixen que la xarxa els pot fer sentir alegria (97,2%), diversió (79,6%), tranquil·litat (81,5%) o suport i comprensió (72,1%), però una altra de les conclusions que mostra aquesta anàlisi és que aquells adolescents que fan un ús nociu d’internet o presenten una possible addicció als videojocs tenen nivells més baixos d’integració social i familiar, benestar emocional i satisfacció amb la vida.

 

Xarxes socials

 

En l’estudi presentat aquest dilluns també s’observa que és excepcional per als estudiants de l’ESO no estar presents en les xarxes socials, el 99% estan registrats en alguna, mentre que el 86,4% està registrat en tres o més xarxes socials.

També en relació a l’ús que fan de les plataformes socials, el treball d’Unicef conclou que quasi sis de cada deu adolescents valencians, un 59,6%, han contactat amb desconeguts a través d’Internet, xats o xarxes, i un 62,6% ha acceptat a desconeguts en xarxes socials.
 

Ciberassetjament

 

Save the Children alerta de la normalització del ciberassetjament com la forma de violència més comuna a l’adolescència

La meitat de les joves manifesten haver sigut assetjades en internet i les xarxes socials.

El sèxting, l’enviament o la recepció de material de caràcter sexual, i el ciberassetjament són cada vegada més habituals.

De fet, els adolescents identifiquen aquestes pràctiques com les de major risc: quatre de cada deu dels enquestats (46,7%) asseguren haver rebut alguna vegada missatges de contingut eròtic o sexual, un 10,4% ha rebut a través de les xarxes, els xats, internet o els videojocs una proposició sexual d’un adult, i dos de cada deu podria estar patint ciberassetjament.

 

Principal mitjà de socialització

 

D’altra banda, els videojocs suposen per als joves un important canal de socialització i interacció social, a través del qual els adolescents coneixen gent i fan amics.

Per a sis de cada deu estudiants de l’ESO, és el seu principal canal d’oci i entreteniment, i cinc de cada deu (57,8%) reconeixen jugar a jocs no recomanats per a la seua edat.

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Dilluns de cels buidats i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats, pujada de les temperatures màximes en zones del litoral i ambient estable abans d'un dimarts amb tempestes en el nord de Castelló.

Els bombers donen per controlat l’incendi en una fàbrica de teules d’Agost

L'incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost ha quedat controlat de matinada i els bombers mantenen diverses dotacions refrescant l'estructura de la nau, molt afectada per les flames.

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.
Anuncios