Un de cada cinc adolescents valencians pot ser addicte als videojocs

Mans que subjecten un comandament a distància d'un videojoc.

Un de cada cinc adolescents valencians pot ser addicte als videojocs | Canva

Un de cada tres adolescents valencians usa de manera intensiva i sense supervisió internet i les xarxes socials, mentre que un de cada cinc podria tindre certa addicció als videojocs. Són algunes de les conclusions que es desprenen d’un nou informe que ha presentat Unicef sobre l’impacte de les noves tecnologies en l’adolescència valenciana.

 

D’aquest estudi, basat en les opinions de 3.700 joves de centres d’educació secundària del territori, es desprén que el 91,3% es connecta a Internet tots o quasi tots els dies.

La majoria reconeixen que la xarxa els pot fer sentir alegria (97,2%), diversió (79,6%), tranquil·litat (81,5%) o suport i comprensió (72,1%), però una altra de les conclusions que mostra aquesta anàlisi és que aquells adolescents que fan un ús nociu d’internet o presenten una possible addicció als videojocs tenen nivells més baixos d’integració social i familiar, benestar emocional i satisfacció amb la vida.

 

Xarxes socials

 

En l’estudi presentat aquest dilluns també s’observa que és excepcional per als estudiants de l’ESO no estar presents en les xarxes socials, el 99% estan registrats en alguna, mentre que el 86,4% està registrat en tres o més xarxes socials.

També en relació a l’ús que fan de les plataformes socials, el treball d’Unicef conclou que quasi sis de cada deu adolescents valencians, un 59,6%, han contactat amb desconeguts a través d’Internet, xats o xarxes, i un 62,6% ha acceptat a desconeguts en xarxes socials.
 

Ciberassetjament

 

Save the Children alerta de la normalització del ciberassetjament com la forma de violència més comuna a l’adolescència

La meitat de les joves manifesten haver sigut assetjades en internet i les xarxes socials.

El sèxting, l’enviament o la recepció de material de caràcter sexual, i el ciberassetjament són cada vegada més habituals.

De fet, els adolescents identifiquen aquestes pràctiques com les de major risc: quatre de cada deu dels enquestats (46,7%) asseguren haver rebut alguna vegada missatges de contingut eròtic o sexual, un 10,4% ha rebut a través de les xarxes, els xats, internet o els videojocs una proposició sexual d’un adult, i dos de cada deu podria estar patint ciberassetjament.

 

Principal mitjà de socialització

 

D’altra banda, els videojocs suposen per als joves un important canal de socialització i interacció social, a través del qual els adolescents coneixen gent i fan amics.

Per a sis de cada deu estudiants de l’ESO, és el seu principal canal d’oci i entreteniment, i cinc de cada deu (57,8%) reconeixen jugar a jocs no recomanats per a la seua edat.

 

Últimes notícies

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.