Un de cada cinc adolescents valencians pot ser addicte als videojocs

Mans que subjecten un comandament a distància d'un videojoc.

Un de cada cinc adolescents valencians pot ser addicte als videojocs | Canva

Un de cada tres adolescents valencians usa de manera intensiva i sense supervisió internet i les xarxes socials, mentre que un de cada cinc podria tindre certa addicció als videojocs. Són algunes de les conclusions que es desprenen d’un nou informe que ha presentat Unicef sobre l’impacte de les noves tecnologies en l’adolescència valenciana.

 

D’aquest estudi, basat en les opinions de 3.700 joves de centres d’educació secundària del territori, es desprén que el 91,3% es connecta a Internet tots o quasi tots els dies.

La majoria reconeixen que la xarxa els pot fer sentir alegria (97,2%), diversió (79,6%), tranquil·litat (81,5%) o suport i comprensió (72,1%), però una altra de les conclusions que mostra aquesta anàlisi és que aquells adolescents que fan un ús nociu d’internet o presenten una possible addicció als videojocs tenen nivells més baixos d’integració social i familiar, benestar emocional i satisfacció amb la vida.

 

Xarxes socials

 

En l’estudi presentat aquest dilluns també s’observa que és excepcional per als estudiants de l’ESO no estar presents en les xarxes socials, el 99% estan registrats en alguna, mentre que el 86,4% està registrat en tres o més xarxes socials.

També en relació a l’ús que fan de les plataformes socials, el treball d’Unicef conclou que quasi sis de cada deu adolescents valencians, un 59,6%, han contactat amb desconeguts a través d’Internet, xats o xarxes, i un 62,6% ha acceptat a desconeguts en xarxes socials.
 

Ciberassetjament

 

Save the Children alerta de la normalització del ciberassetjament com la forma de violència més comuna a l’adolescència

La meitat de les joves manifesten haver sigut assetjades en internet i les xarxes socials.

El sèxting, l’enviament o la recepció de material de caràcter sexual, i el ciberassetjament són cada vegada més habituals.

De fet, els adolescents identifiquen aquestes pràctiques com les de major risc: quatre de cada deu dels enquestats (46,7%) asseguren haver rebut alguna vegada missatges de contingut eròtic o sexual, un 10,4% ha rebut a través de les xarxes, els xats, internet o els videojocs una proposició sexual d’un adult, i dos de cada deu podria estar patint ciberassetjament.

 

Principal mitjà de socialització

 

D’altra banda, els videojocs suposen per als joves un important canal de socialització i interacció social, a través del qual els adolescents coneixen gent i fan amics.

Per a sis de cada deu estudiants de l’ESO, és el seu principal canal d’oci i entreteniment, i cinc de cada deu (57,8%) reconeixen jugar a jocs no recomanats per a la seua edat.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guitarricadelafuente enlluerna a Nova York amb ‘Spanish Leather’ en l’inici del seu gira pels EUA

Primera nit en The Bowery Ballroom amb entrades esgotades i una versió enriquida de 'Spanish Leather' que va fer cantar i ballar a la sala. L'artista va alternar intimisme i eufòria amb arranjaments electrònics i proximitat constant amb el públic.

Febrer s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més núvols, possible pluja i màximes a la baixa

El cap de setmana arriba amb més nuvolositat i amb precipitacions puntuals en el sud de València i nord d'Alacant. Les màximes baixaran, més a l'interior el dissabte, amb vents de l'est i nord-est.

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.