Alboraia donarà orxata gratis durant tres dies

Esta setmana els Ajuntaments d’Alboraia i València, a través de la Regidoria de Turisme, han organitzat diferents activitats i degustacions gratuïtes per celebrar el Dia de l’Orxata. Organitzen tres dies dedicats a l’orxata i a totes les persones que intervenen durant el seu procés d’elaboració, des d’agricultors i agricultores fins a les orxateries que donen vida al municipi turístic a través del seu producte estrella, l’orxata.

<

>

Adaptació a les circumstàncies

Després de l’anterior cancel·lació a causa del coronavirus, esta edició ha sabut adaptar-se a les condicions sanitàries. En lloc de repartir orxata, es donen tiquets canviables en les orxateries de la localitat.

Com a novetat, s’ha volgut fer una exposició en homenatge al gremi de l’orxata. Esta inclou des dels agricultors que conreen la xufla fins a les orxateries. Els visitants podran conéixer el procés d’elaboració i la història de l’orxata a través de la mostra.

<

>

Got d’orxata gegant

Sens dubte destaca un monument el vertader protagonista de l’exposició realitzat per l’artista faller José Luís Platero. Es tracta d’una estructura de tres metres d’altura que representa a un got d’orxata i un fartó gegant al costat del qual és possible fotografiar-se.

<

>

Dies i hores de l’orxata

El primer dia es va celebrar el dijous passat 8 de juliol, en el passeig d’Aragó, el següent és hui dissabte 17 de juliol en la plaça de la Senyoria a la platja Port Saplaya i el tercer en La Patacona, el dissabte 25 de setembre en la plaça General Basset. Durant estos tres dies es realitzarà l’exposició itinerant que durarà de 10.00 a 14.00 hores.

Orxata de la terreta la millor del món

Per tercer any consecutiu, la Plaça de l’Ajuntament de València reunirà este dissabte dia 10 a les orxateries i empreses valencianes del sector. Estes mostraran les seues novetats, oferiran degustacions i vendran els seus productes originals i innovadors.

A més d’orxata, els assistents també podran degustar altres productores com a begudes vegetals a base de xufla, gelats, cremes, cerveses i licors.

<

>

Les orxateries que col·laboren

Les orxateries col·laboradores són la Horchatería Daniel, Horchatería Panach, Horchatería Rin, Horchatería L’Obrador de Bou, Horchatería Sariers, Horchatería Toni, Món Orxata, Horchatería Subíes, Horchatería Joan, Horchatería Sol i Mar, Horchatería La Xufera, Horchatería Nou Bonaire, Sequer Lo Blanch, Horchatería Vida, La Huertana i la Horchatería Dolz.

<

>

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.

La Comunitat Valenciana es consolida com a gran node logístic europeu amb el nou centre de JYSK a Almenara

La Generalitat destaca a la Comunitat Valenciana com a gran node logístic i industrial europeu gràcies a la inversió de 300 milions d'euros de JYSK en un macrocentre a Almenara, que generarà més de 250 ocupacions i reforçarà la xarxa de distribució a Espanya, Portugal i el Marroc.

L’alta velocitat Madrid-València reduïx la velocitat en un tram de Tarancón per problemes en la via

La línia d'alta velocitat Madrid-València manté limitada la velocitat en un tram de 163 metres a l'altura de Tarancón per problemes en el carril, amb impacte mínim en els temps de viatge, segons Adif.

Barcala anuncia una reunió al més alt nivell per a impulsar el tren a l’aeroport d’Alacant-Elx

Luis Barcala anuncia una reunió al més alt nivell en els pròxims dies per a abordar la connexió ferroviària de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández amb les ciutats d'Alacant i Elx i reduir el dèficit d'infraestructures.

Pérez Llorca garantix que els diputats del PP col·laboraran amb la Justícia per la gestió de la dana

Juanfran Pérez Llorca assegura que tots els diputats del PP continuaran acudint a les citacions judicials com a testimonis en la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual està cridat a declarar Carlos Mazón.

Elx renova la seua tradició de palmes blanques per al Papa, la Casa Reial i altres autoritats

Elx presenta les seues palmes blanques artesanals per al Papa, la Casa Reial i diverses autoritats, reforçant una tradició que es manté des de la dècada de 1950.