Alboraia donarà orxata gratis durant tres dies

Esta setmana els Ajuntaments d’Alboraia i València, a través de la Regidoria de Turisme, han organitzat diferents activitats i degustacions gratuïtes per celebrar el Dia de l’Orxata. Organitzen tres dies dedicats a l’orxata i a totes les persones que intervenen durant el seu procés d’elaboració, des d’agricultors i agricultores fins a les orxateries que donen vida al municipi turístic a través del seu producte estrella, l’orxata.

<

>

Adaptació a les circumstàncies

Després de l’anterior cancel·lació a causa del coronavirus, esta edició ha sabut adaptar-se a les condicions sanitàries. En lloc de repartir orxata, es donen tiquets canviables en les orxateries de la localitat.

Com a novetat, s’ha volgut fer una exposició en homenatge al gremi de l’orxata. Esta inclou des dels agricultors que conreen la xufla fins a les orxateries. Els visitants podran conéixer el procés d’elaboració i la història de l’orxata a través de la mostra.

<

>

Got d’orxata gegant

Sens dubte destaca un monument el vertader protagonista de l’exposició realitzat per l’artista faller José Luís Platero. Es tracta d’una estructura de tres metres d’altura que representa a un got d’orxata i un fartó gegant al costat del qual és possible fotografiar-se.

<

>

Dies i hores de l’orxata

El primer dia es va celebrar el dijous passat 8 de juliol, en el passeig d’Aragó, el següent és hui dissabte 17 de juliol en la plaça de la Senyoria a la platja Port Saplaya i el tercer en La Patacona, el dissabte 25 de setembre en la plaça General Basset. Durant estos tres dies es realitzarà l’exposició itinerant que durarà de 10.00 a 14.00 hores.

Orxata de la terreta la millor del món

Per tercer any consecutiu, la Plaça de l’Ajuntament de València reunirà este dissabte dia 10 a les orxateries i empreses valencianes del sector. Estes mostraran les seues novetats, oferiran degustacions i vendran els seus productes originals i innovadors.

A més d’orxata, els assistents també podran degustar altres productores com a begudes vegetals a base de xufla, gelats, cremes, cerveses i licors.

<

>

Les orxateries que col·laboren

Les orxateries col·laboradores són la Horchatería Daniel, Horchatería Panach, Horchatería Rin, Horchatería L’Obrador de Bou, Horchatería Sariers, Horchatería Toni, Món Orxata, Horchatería Subíes, Horchatería Joan, Horchatería Sol i Mar, Horchatería La Xufera, Horchatería Nou Bonaire, Sequer Lo Blanch, Horchatería Vida, La Huertana i la Horchatería Dolz.

<

>

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.